پاکسازی قدرت به سبک کیم جونگ اون


تحلیلگران می گویند خبرهای مبهم درباره مرگ عمه رهبر کره شمالی نشان دهنده تنش های شدید در حلقه نزدیک به رهبری کره شمالی است. در چنین فضایی، مشاوران ارشد کیم جونگ اون به این مسئله می اندیشند که آیا ممکن است آنها قربانی بعدی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از سی ان ان، رهبر کره شمالی در حال پاکسازی مقاماتی است که آنها را دشمن خود می داند.
یکی از مسئولان فراری کره شمالی اعلام کرده است عمه رهبر کره شمالی به علت حمله قلبی یک سال پیش جان سپرده است. به گفته این مقام فراری، مرگ عمه کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی، زمانی رخ داد که او با برادر زاده اش درباره علت اعدام شوهرش در حال جر و بحث بود. مشخص نیست که آیا این ماجرا درست باشد یا خیر.  شوهر عمه رهبر کره شمالی سال گذشته به اتهام تلاش برای سرنگونی حکومت اعدام شد. گفته می شود حالا کیم جونگ اون به دنبال فرد دیگری از مقامات کره شمالی است که با شوهر عمه اعدام شده اش ارتباط داشته است.

دانلود

«کیم جونگ»، هنگام مشاهده رزمایش آبی-خاکی های نیروهای ارتش کشورش یا مکان هایی همانند یتیم خانه ها می خندد تا تصویری از خودش نشان بدهد مبنی بر اینکه رهبری با اعتماد به نفس بالا و خیرخواه است. در یک و نیم ماه گذشته رهبر عالی کره شمالی ،سه آمریکایی زندانی را نیز آزاد کرده است تا تصویر فوق را تقویت کند. او رویکرد تعاملی نیز با کره جنوبی در پیش گرفته است. اما در پشت سر این تصاویر خوبی که نشان داده می شود و تحرکات دیپلماتیک هوشمندانه ای که صورت می پذیرد، رهبر کره شمالی با  بیرحمی و در کمال خونسردی از شر دشمنانش خلاص می شود. یکی از مصادیق این مسئله، ناپدید شدن یک دانشجوی کره شمالی است که در دانشکده ای فرانسوی در رشته معماری تحصیل می کرد و از چند هفته پیش ناپدید شده است.

 

گفته می شود عوامل امنیتی کره شمالی، این جوان کره ای را اخیرا در پاریس ربودند و قرار بود او با هواپیما به کره شمالی انتقال پیدا کند که وی توانست در فرودگاه پاریس از دست این نیروهای امنیتی بگریزد. از آن تاریخ، دیگر این دانشجوی کره شمالی دیده نشده است. گفته می شود او از ترس ، مخفی شده است. ظاهرا وی پسر یکی از مشاوران جانگ سون تگ، شوهر عمه اعدام شده رهبر کره شمالی است. شوهر عمه کیم جونگ هون ، زمانی فردی بسیار قدرتمند در کره شمالی بود اما سال گذشته اعدام شد. به گفته یکی از منابع مطلع در دستگاه قضائی فرانسه که خبرگزاری فرانس پرس از او نقل قول کرده است، دادستانی پاریس در حال انجام تحقیق درباره ناپدیدشدن دانشجوی کره شمالی در فرانسه است.

 

به گفته پروفسور سوی تری، استاد دانشگاه کلمبیا، تعجبی ندارد اگر دستگاه امنیتی کره شمالی به دنبال این جوان کره ای بوده باشند چراکه این شیوه یکی از شیوه های جاری و معمول در عملکرد دستگاه های امنیتی کره شمالی است بطوریکه افراد مرتبط با کسانی که به خیانت متهم شده باشند تحت پیگرد قرار می گیرند حتی اگر این ارتباط بسیار دور باشد.  به هرحال، واقعیت این است که خاندان کیم حاکم بر کره شمالی ، مخالفان خود را به هیچ وجه تحمل نمی کند و کسانی که علیه رژیم اقدام کنند، زنده نمی مانند و در برخی از موارد، همه اعضای خانواده های آنها کشته می شوند یا در اردوگاههای کار اجباری رژیم زندانی می شوند. این شیوه را پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون شروع کردند و حالا نیز ادامه دارد.

 

«کیم جونگ ایل»، پدر کیم جونگ اون، و پدربزرگش یعنی «کیم ایل سون»، نه فقط افرادی را اعدام می کردند که به خیانت متهم می شدند بلکه همه اعضای خانواده های آنها را می کشتند تا آنها هیچ اقدام تلافی جویانه ای نتوانند صورت بدهند. حکومت کیم بر کره شمالی ، اینگونه به پاکسازی مخالفان خود مبادرت می کند. تحلیلگران می گویند خبرهای مبهم درباره مرگ عمه رهبر کره شمالی نشان دهنده تنشهای شدید در حلقه نزدیک به رهبری کره شمالی است. در چنین فضایی، مشاوران ارشد کیم جونگ اون به این مسئله می اندیشند که آیا ممکن است آنها قربانی بعدی باشند و بسیاری از آنها در چنین وضعی به بررسی اقدامات خود می پردازند تا یا نظر رهبر خود را جلب کنند یا اینکه از کشور فرار کنند. همه این ترسها ناشی از اقدام سال گذشته کیم جونگ اون در اعدام شوهرعمه اش در یک سال قبل، نشات گرفته است.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد