ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
نماینده
مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس گفت: اعمال نفوذ برخی از دانه درشتها در
سطح ادارات کل استانها که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعمال سلیقه
کردهاند باعث بروز اعتراضات گسترده و به حق مردم شده است.
قاسم محمدی
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با
خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و
پرورش اظهار داشت: هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش شفاف سازی نحوه
برگزاری آزمون جذب معلمان است.
وی افزود: اعمال نفوذ برخی از دانه
درشتها در سطح ادارات کل برخی استانها که در این آزمون اعمال سلیقه
کردهاند باعث بروز اعتراضات گسترده و به حق مردم شده است.
محمدی با
اشاره به تاکید نمایندگان برای استیضاح حاجی بابایی گفت: هم تعداد و هم
شدت اعتراض نمایندگان امضاء کننده این استیضاح بالا است و افرادی این
استیضاح را امضاء کردهاند که چندین دوره نماینده مجلس بودهاند و اعتبار
بالایی دارند.
این نماینده مجلس ادامه داد: این استیضاح بر اساس
قوانین موجود در آئین نامه داخلی مجلس است و هیچ گونه شائبه سیاسی هم
ندارد و افراد از همه طیفهای سیاسی در این استیضاح شرکت دارند.
محمدی
با اشاره به حضور نمایندگان عضو فراکسیونهای دانشگاهیان و فرهنگیان مجلس
در این استیضاح گفت: وزارت آموزش و پرورش باید مردم و نمایندگان آنها را
قانع کند چرا که شاهد بودیم حتی تعداد زیادی از مردم در اعتراض به آموزش و
پرورش مقابل مجلس تجمعاتی داشتهاند.
نماینده مردم اردبیل با بیان
اینکه استیضاح کنندگان در دو مرحله این طرح را به امضاء رساندهاند بیان
داشت: در مرحله اول حدود 30 نفر از نمایندگان این استیضاح را امضا کردند و
در مرحله دوم هم حدود 20 الی 30 نفر دیگر به استیضاح کنندگان اضافه شدند.
وی ادامه داد: البته برای اینکه بتوانیم این استیضاح را مدیریت کنیم از امضای تعداد کثیری از نمایندگان ممانعت به عمل آوردیم.
محمدی
در خصوص سرفصل های اصلی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از
سرفصلهای مطرح در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش ایراداتی است که به
آزمون سراسری جذب و استخدام معلمان وارد شده است.
وی عدم سامان دهی
آموزشکدههای فنی را از دیگر موارد مطرح در خصوص استیضاح حاجیبابایی
دانست و خاطرنشان کرد: عدم توجه به قوانین مصوب مجلس در مورد تبدیل وضعیت
معلمان حق التدریس و آموزشیاران حق التدریس از دیگر موارد مورد تاکید
استیضاح کنندگان است.
این نماینده مجلس گفت: نقاط ضعف و
ناهماهنگیهای موجود بین وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استانها و
همچنین عدم توجه به برخی مقررات در توزیع معلمان و اعمال سلیقه به جای
اجرای قوانین که اعتراضات گستردهای را به وجود آورده از جمله موارد مد
نظر نمایندگان استیضاح کننده وزیر آموزش و پرورش است.