یک شرکت ایرانی «دوو» را خرید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب، محمد رضا دیانی با بیان اینکه شرکت دوو الکترونیک کره جنوبی اولین برند جهانی خریداری شده توسط ایران است، اظهار داشت: این شرکت با سابقه ۳۹ ساله در صنعت لوازم خانگی، سومین تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی در کره جنوبی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه شرکت دوو الکترونیک دارای بیش از ۷۰ کارخانه، مرکز تحقیق و توسعه و شبکه توزیع فراگیر است و محصولات خود را در بیش از ۱۵۰ کشوراز گستره شرق تا غرب و شمال تا جنوب دنیا عرضه می کند، افزود: این شرکت در کشورهایی مانند امریکا، انگلستان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، سوئد، روسیه، اوکراین، لهستان، مکزیک و ایرلند حضور دارد.

عضو شورای تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه شرکت دوو الکترونیک در سال ۱۹۹۸ میلادی به دنبال بحران مالی شرق آسیا دچار مشکلاتی شد که با اتخاذ سیاست های خاصی تا کنون به حیات خود ادامه داده است، افزود: این شرکت حجم بسیاری از محصولات تولیدی خود را نیز با برندهای مطرح بین المللی مانند بوش آلمان و الکترولوکس سوئد و جنرال الکتریک آمریکا در سطح جهان عرضه می کند.

دیانی یکی از مهمترین رقبای ایران در این مناقصه بین المللی را شرکت الکترولوکس سوئد دانست که از آن به عنوان غول اقتصادی دنیا و بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی جهان یاد می شود.

وی افزود: این شرکت سوئدی با حمایت مالی بانک مورگو استانلی آمریکا و همچنین رایزنی های سیاسی و اقتصادی و لابی های بسیار، تا آخرین مرحله همپای رقیب ایرانی خود پیش رفت و امیدهای بسیاری به پیروزی خود بسته بود.

وی متذکر شد: این مناقصه در حد یک خرید بین المللی نبوده و یک پیروزی بین المللی بر رقبای سر سخت جهانی به شمار می آید.

دیانی دهه گذشته را دهه برند محور در عرصه صنعت لوازم خانگی اعلام کرد و گفت: در کشور ما به دلیل ماهیت ساختار اقتصادی و مشکلات نهادینه، صنعت لوازم خانگی با مشکلات عدیده بنیادی روبرو است به طوریکه بیشتر شرکت های تولیدکننده از حد متوسط به پایین و درسطح خرد هستند و به همین دلیل نمی توانند در مباحث بنیادی نظیر تحقیق و توسعه و بازاریابی هزینه کلان کنند.

به گفته وی، در دنیای امروز یکی از روش های نوین رشد جهشی و سریع در صنعت داخلی، خرید شرکت های فراملیتی موفق و استفاده از پتانسیل ها، تجربیات و توانمندی های تکنولوژیکی این گونه شرکت ها است.

وی تاکید کرد: گروه صنعتی انتخاب با ابتکار مالکیت دوو الکترونیک نه تنها فاصله خود را با رقبای جهانی کاهش می دهد بلکه سعی دارد با انتقال تکنولوژی روز، یک جهش ژنتیکی سریع و خیره کننده ای را برای خود و صنعت لوازم خانگی ایران به ارمغان آورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد