ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از العالم، سایت sleepinginairports که در حوزه درجه بندی کیفیت خدمات فرودگاه های بین المللی جهان فعالیت دارد، در آخرین رتبه بندی خود، فرودگاه ملک عبدالعزیز جده را پس از فرودگاه اسلام آباد پاکستان، دومین فرودگاه "بد" جهان از لحاظ خدمات رفاهی دانسته است.
روزنامه های انگلیسی ایندیپندنت و گاردین، علت این انتخاب را "رفتار خشن" کارکنان بخش گذرنامه، صفوف طولانی و کمبود صندلی در سالن انتظار دانسته و نوشته اند: کارکنان بخش گذرنامه، کارها را به تاخیر می اندازند و فرودگاه بیش از حد شلوغ است؛ سرویس های بهداشتی تمیز نیست و خدمات فرودگاهی ضعیف است.
اما رتبه بندی این سایت بین المللی، سبب خشم سازمان هواپیمایی عربستان شد، به طوری که "خالد خبیری" سخنگوی این سازمان در گفت وگو با روزنامه "الحیاة" عربستان در تحریفی آشکار، مدعی شد که این رتبه بندی در وبلاگ یک زن کانادایی ذکر شده و رسمی نیست!
روزنامه الحیات به نقل از وی نوشت: چنین رتبه وتوصیفی در یک سایت رسمی ذکر نشده و در پایگاه اینترنتی رسمی و مبتنی بر پژوهش تعیین نشده است.
این در حالی است که فرودگاه های عربستان که سالانه پذیرای میلیون ها زائر حج و عمره هستند، از لحاظ خدماتی به هیچ وجه با حجم بالای مسافران و جایگاه معنوی آنان (که میهمانان خداوند متعال هستند) تناسب ندارد.
یکی از این مشکلات که کمتر مطرح شده، توسعه نیافتگی فرودگاه مدینه منوره است که نمی تواند پروازهای عمره و حج (مدینه قبل) را پذیرا باشد و حجاج ناگزیرند با هواپیما به جده بروند و از آنجا مسیر 500 کیلومتری تا مدینه را با اتوبوس طی کنند؛ مسیری که حتی برای آن راه آهن یا مترو هم احداث نشده است.