بمباران نیروگاه برق صنعا/۶۴۲ هزار داوطلب یمنی آماده نبرد با سعودی ها

عربستان سعودی دیشب و بامداد امروز با موشکهای زمین به زمین صنعا پایتخت یمن را هدف قرار داد/ ارتش و نیروهای مردمی یمن چندین تروریست تکفیری را به هلاکت رساندند/۶۴۲ هزار یمنی داوطلب مقابله با حملات سعودی ها شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اثر حمله هوایی عربستان سعودی به نیروگاه برق شهر صنعا  برق این شهر قطع شد و مراکز بیمارستانی و درمانی برای خدمت رسانی به مجروحان با بحران روبرو شدند.

جنگنده های متجاوز سعودی بامداد امروز هم چند نقطه در منطقه صرف در شمال صنعا  را بمباران کردند. همچنین ارتش و کمیته های مردمی یمن در پیشروی های خود کنترل منطقه المیناء در عدن را بدست گرفته و چندین تروریست تکفیری از جمله یک تروریست خارجی را به هلاکت رساندند.

تحولات یمن

همزمان با ادامه حملات هوایی جنگنده های عربستانی به یمن کمیته بین المللی صلیب سرخ با ابراز نگرانی درباره اوضاع انسانی در یمن،  توقف 24 ساعته حملات را  برای کمک های بشردوستانه  خواستار شده بود اما عربستان  این درخواست را رد کرد.

سعودی ها پیش تر هم با درخواست سازمان ملل متحد برای اختصاص دادن دو ساعت در روز به عملیات بشردوستانه در یمن و انتقال کمک های پزشکی و کمک رسانی به مجروحان و تخلیه آنها طی این دو ساعت، مخالفت کرده بود. 

یک مرکز حقوق بشری در یمن اعلام کرد به دنبال حملات جنگنده‌های عربستان سعودی به یمن تاکنون ۸۵۷  غیر نظامی  کشته و صد ها تن زخمی شده اند.

از اعلام بسیج عمومی در هفته گذشته تاکنون بیش از 642 هزار داوطلب یمنی برای مقابله با تجاوز رژیم آل سعود در کمیته های مردمی یمن نام نویسی کردند.

تحولات یمن

همزمان با تشدید بحران در یمن اعضای شورای امنیت در نشستی فوق العاده،  یک ساعت پشت درهای بسته درباره اوضاع این کشور  رایزنی کردند.

پس از پایان نشست، سفیر اردن در سازمان ملل که ریاست این شورا را برای یک ماه به عهده دارد، گفت: در این نشست پیش نویس قطعنامه  پیشنهادی روسیه برای پایان دادن به بحران در یمن بررسی شد اما درباره تصویب آن رای گیری نشد.

روسیه روز شنبه با ارائه پیش نویس قطعنامه ای توقف حملات هوایی عربستان به یمن را که ازششم فروردین آغاز شده است خواستار شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد