قتل دختر دانشجو شایعه است

سرهنگ  قدرت‌الله دالوند - رییس پلیس آگاهی لرستان - یافتهچندی قبل شایعه‌ای در شهرهای مختلف استان مبنی بر قتل دختری دانشجو توسط چند نفر از دوستانش دهان به دهان نقل شد که این خبر از سوی مسوولان انتظامی و قضایی استان لرستان تکذیب گردید.

رئیس پلیس آگاهی لرستان در این خصوص به خبرنگار یافته گفت: این خبر کاملاً کذب بوده و زاییده‌ی ذهن برخی افراد بیمار است.

سرهنگ "قدرت‌الله دالوند" با رد ادعایی مبنی بر بازداشت چند دختر دانشجو به جرم مشارکت در قتل یک دختر دانشجوی دیگر، تصریح کرد: این شایعه در شهرهای مختلف استان دهان به دهان نقل شده و در هر شهر ادعا کرده‌اند که این اتفاق در بیرون از آن شهر روی داده است!

وی افزود: به طور مثال برخی شایعه‌پراکنان عنوان کرده‌اند که در خرم‌آباد این اتفاق برای مقتول خیالی در آبشار ببیشه روی داده است، برخی آن را به شهر دورود نسبت داده و محل آن را دریاچه‌ی گهر ذکر کرده‌‌اند، برخی دیگر نیز بروجرد و برخی دیگر نیز کوهدشت را محل اصلی وقوع حادثه ذکر کرده و در سایر شهرهای استان نیز به همین صورت، اتفاق را به آن شهر و حومه‌ی آن نسبت داده‌اند، در حالی که اصلاً وقوع چنین حادثه‌ای به ما گزارش نشده و توسط پلیس آگاهی لرستان تکذیب می‌گردد.

دالوند با بیان این که لرستان یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود، بروز چنین شایعاتی در جامعه که توسط زودباوران به سرعت پذیرفته و منتشر می‌شود، را باعث مخدوش جلوه دادن چهره‌ی مردم استان ذکر کرد و گفت: مطمئن باشید در صورت بروز چنین وقایعی، پلیس آگاهی با روشن ساختن ابعاد قضیه، جزییات آن را هم به اطلاع عموم خواهد رساند.

همچنین مسوول روابط عمومی دادگستری استان لرستان نیز با رد وقوع چنین واقعه‌ای در استان به خبرنگار یافته گفت: مشخص نیست که منشاء این شایعه کجا بوده است و در صورت روشن شدن این موضوع، برخورد لازم با شایعه‌پراکنان صورت خواهد گرفت.

"علی سبزواری" افزود: رواج هر گونه اخبار کذب در جامعه هنگامی که از اساس و پایه‌ دروغ بوده و اتفاقی روی نداده باشد، بر هم زدن نظم عمومی تلقی می‌شود و با خاطیان در این زمینه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد