عکسهای دیدنی خانه قاجاری هدیه تهرانی
مرمت و حفظ بناهای تاریخی باقیمانده از پیشینیان یکی از وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است تا با اقدامات بهموقع مرمتی و حفاظتی، از نابودی و تخریب آثار جلوگیری کند. در این میان، یکی از کارهایی که همواره مورد نظر کارشناسان و مسؤولان بوده، احیا و ایجاد کاربری برای بناهای تاریخی است.
در اینباره، کیارش اقتصادی در گفتوگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تأکید کرد: احیای یک اثر یا بنای
تاریخی با مرمت بسیار تفاوت دارد، زیرا در احیا، تلاش این است که روح
زندگی در آن بنا جریان پیدا کند. حتا افرادی در سطح کشور هستند که بهصورت
منفرد و با ساختاری ترکیبی از استقلال و وحدت ریشهیی با عنوان «خوشه سار
بومی» فعالیت میکنند. در واقع، این افراد تلاش میکنند زندگی بومی را در
مناطق مختلف کشور به جریان بیندازند.
او که اکنون در یک خانهی قدیمی در شیراز مشغول کار است، دربارهی این
خانه توضیح داد: مالک این خانهی قاجاری «هدیه تهرانی» است. اکنون پیش از
آغاز عملیات مرمتی، برای احیا و ایجاد روح زندگی در این بنا تلاش میکنیم.
پس از آن، اقدامات مرمتی با نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی انجام
خواهد شد.
به گفتهی اقتصادی، این خانه با دو حیاط اندرونی و بیرونی در محلهی
دروازهی سعدی شیراز و نزدیک ارگ کریمخانی قرار دارد. این خانه، نمای
آجری با ازارههای سنگی، پنجرههای ارسی شیشهی رنگی در شاهنشین،
سردابها و اتاقهای متعدد دارد. در حیاط کوچکتر، یک خانواده زندگی
میکند و در حیاط بزرگتر نیز کارگاه پارچه و کفش وجود دارد.
وی در اینباره توضیح داد: پس از نظافت خانه، مدیریت سکونت افراد و اینکه
این سکونت در چه شرایطی باشد، یکی از مسائل مهم در بحث احیا بود. به این
ترتیب، برخی اتاقها را تخلیه کردیم و برخی را آزاد گذاشتیم. همچنین مشخص
کردیم که هر کدام از ساکنان در چه بخشهایی مستقر باشند.
او که پیش از این مدیر پایگاه روستای تاریخی میمند کرمان بوده است، اظهار
کرد: آنچه در روستای میمند رخ داد و حتا سبب شد، جایزهی «مرکوری» به این
روستا برسد، ایجاد روح زندگی در آن با مردم بومی بود. در این خانهی
تاریخی در شیراز نیز پس از انجام اقدامات اولیه، خرید وسایل مختلفی مانند
زیرانداز و گلدان گل آغاز شد. علاوه بر این، 20 فرش دست دوم خریده شد و
تلاش کردیم تا این خریدها در محل رخ دهد، یعنی پروسهی پیچیدهای برای
خرید نداشتیم و وسایل لازم را از سمساری تهیه کردیم. در واقع، این احیا با
عنوان بازیاب سازگار انجام شد؛ به این ترتیب که برای احیا از وسایل دست
دوم و هر آنچه کاربرد داشت و قابل بازیابی بود، استفاده و همه از همان محل
تهیه شد. حتا از تختههای چوبی موجود، برای ساخت یک آشپزخانهی کوچک
استفاده شد.
این عضو هیأت علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در توصیف ایجاد
روح زندگی در این خانهی قدیمی، گفت: تلاش کردیم، این خانه را با اضافه
کردن ارزشهای میراث فرهنگی و اعمال سلیقه با بودجهی کم احیا کنیم، بویژه
اینکه ملکیت این محله نیز از نظر اقتصادی زیر متوسط است. اکنون این
خانهی قاجاری با شرایط اقتصادی پایین، ولی فاخر احیا میشود، بهطوری که
وقتی محلیها میآیند و میبینند با مبلغ کمی چنین فضایی ایجاد شده و
علاوه بر احساس رضایت، نوعی همرنگی در محل ایجاد شده است. در واقع، در
این محله، تفاوت سطح زندگی در سلیقهی مردم دیده میشود.
او حتا به استفاده از دوچرخه اشاره و بیان کرد: دوچرخه برای زندگی در
شیراز و گذر از کوچهپسکوچههای بافت قدیم و شناخت آن بسیار کمک میکند،
بویژه اینکه ساکنان محله را نیز به وجد آورده است.
وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا روح زندگی را بدون سکونت افراد در یک
بنا میتوان ایجاد کرد؟ گفت: فعلا تلاش میکنیم، بنا را از حالت
بیاستفاده و متروک درآوریم و روح زندگی را در آنها ایجاد کنیم. پس از
آن، یکی از پیشنهادهای ما برای سکونت، همکاران حوزهی میراث فرهنگی هستند،
بویژه پس از انتقال بخشهایی از سازمان به شیراز، این مسأله راحتتر
میتواند رخ دهد.
«فخرالدین
زیلعى حنفى» فتوایى را با استفاده و استناد به آیه اى از قرآن کریم از
«قاسم بن إبراهیم» نقل مى کند که بر اساس آن هر مردى مى تواند تعداد "نه"
همسر در آن واحد داشته باشد.
در لابلاى کتب حدیثى و فقهى اهل سنت، روایات و فتواهایى تعجب برانگیز
زیادی دیده مى شود که پرسش های زیادی را در ذهن خواننده ایجاد مى کند.
البته بسیار از این احادیث و فتواها با نص صریح آیات قرآن کریم نیز در
تعارض است.
به گزارش شیعه آنلاین «فخرالدین زیلعى حنفى» فتوایى را با استفاده و استناد به آیه اى از قرآن کریم از «قاسم بن إبراهیم» نقل مى کند که بر اساس آن هر مردى مى تواند تعداد "نه" همسر در آن واحد داشته باشد.
وى در این باره مى گوید: خداوند ازدواج با دو زن را با عبارت «مثنى» جایز دانسته است، و در ادامه این عبارت را «ثلاث و رباع» با واو عطف که به معناى جمع است ذکر فرموده است، پس در این صورت مجموع زنانى که براى انسان جایز است نه زن مى شود.
«فخرالدین زیلعى حنفى» در ادامه مى افزاد: «نخعى» و «إبن أبی لیلى» نیز چنین فتوایى را صادر کرده اند.
از این مهمتر سخن کسانى است که حد و مرزى در تعداد همسران نمى شناسند، مانند «شوکانى» به نقل از «ظاهریة»، و «ابن صباغ» و «عمرانى» و «قاسمیه» از فرق زیدیه و «نظام الدین أعرج»، او در تفسیر آیه: "فانکحوا ما طاب لکم من النساء" مى گوید: گروهى از این آیه این گونه استفاده کرده اند که در تعداد همسر هیچ محدودیتى وجود ندارد زیرا آیه "اطلاق" دارد و خداوند عدد خاصى را بیان نفرموده است.
در همین حال «ابن حزم» در سخنى افتراء آمیز شیعیان را متهم مى کند که آنان داشتن "نه" همسر را در آن واحد جایز مى دانند، ولى منبع و مرجع این سخن را ذکر نکرده است.
عکس: فرزندان بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه
حافظ بشار الأسد
زین الشام
بشار الأسد
عکسهای فوق العاده دیدنی از رکوردهای ثبت شده در گینس
برای دیدن تمامی عکسها و در سایز واقعی روی عکس کلیک کنید
عکسهای دیدنی از اسکی روی آب خانمها
برای دیدن تمامی عکسها و در سایز واقعی روی عکس کلیک کنید
عکس ها واسامی خوش تیپ ترین فوتبالیست های ایرانی!
کافی
است برای دیدن قیافه های عجیب و غریب سری به جعبه جادویی بزنید و لیگ های
مختلف اروپایی را بنگرید آن وقت است که با انواع و اقسام موها و مدها آشنا
می شوید.
البته نیاز به پیمودن راه دوری نیست. در همین لیگ برتر خودمان هم هرچند
اندک، اما به هر حال چنین قیافه هایی قابل مشاهده است. هرچند با وجود
منشور اخلاقی از تعدد این قیافه ها کاسته شده است.
البته تعداد فوتبالیست های خوش تیپ هم کم نیست.
ناگفته پیداست خوشتیپی را از زاویه های مختلفی می توان نگریست.
در این مطلب سعی کرده ایم از دید عموم فوتبال دوستان 15 نفر از خوش تیپ ترین فوتبالیست های ایرانی را معرفی کنیم.
با عرض پوزش از سایر فوتبالیستهای خوش تیپ که نامشان در این لیست گنجانده نشده است.
1-فرهاد مجیدی:
او یکی از خوش تیپ ترین بازیکنان چند سال اخیر ایران است. هرچند که می
گویند بینی اش را عمل کرده اما به هر حال دلیلی نمی شود که او را یکی از
سه فوتبالیست خوش تیپ ایران ننامیم.
2-علیرضا نیکبخت واحدی:
می گویند خوش تیپ ترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران است که البته حاشیه
های زیادی دارد و به خاطر همین حاشیه ها یک نیم فصل را از حضور در لیگ
برتر منع شد.
3-فریدون زندی:
در تیم کایزرسلاترن که بود به عنوان مانکن هم فعالیت می کرد. به نظر شما
این مساله نمی تواند دلیلی باشد بر خوشتیپی و خوش پوشی فریدون زندی؟
5-4- جواد نکونام و مسعود شجاعی:
به هرحال حضور در یکی از معتبرترین لیگ های فوتبال جهان باعث می شود تا
جواد نکونام و مسعود شجاعی تحت تاثیر خوش پوش ها ی اروپایی و آمریکایی
بیشتر از گذشته به تیپ خود برسند.
6-خسرو حیدری:
پسر خوب استقلال بدون حاشیه کار خودش را انجام می دهد و کاری به کار کسی
ندارد. خسرو حیدری بازیکن خوش قیافه ای است که اگر اهلش بود می توانست حتی
منشوری هم باشد!
7-علی کریمی:
شاید از لحاظ ظاهر،چهره آنچنانی نداشته باشد اما ثروت هنگفت جادوگر باعث
شده تا لباس های آراسته ای بپوشد و البته به زحمت در لیست خوش تیپ ها قرار
گیرد.
8-جواد کاظمیان:
او هم خوش لباس است به خصوص حالا که چند سالی است در لیگ امارات با یکی دو بازیکن اروپایی و آمریکایی هم بازی شده.
9-امیر شاپورزاده:
او نیز مانند فریدون زندی دورگه است و برگشت خورده از بوندسلیگا،
شاپورزاده به واسطه سالها حضور در آلمان در ایران بازیکنی خوش تیپ دیده می
شود.
11-10- میثاق معمارزاده و علیرضا حقیقی:
هردو دروازه بان پرسپولیس جزو خوش تیپ های این تیم به حساب می آیند.به
هرحال هرچه که باشد الگوی آنان احمدرضا عابدزاده است،بچه آبادان!.
12-فرشید طالبی:
مدافع بلند قامت ذوب آهن که از با اخلاق ترین فوتبالیست های ایران است در عین سادگی بسیار خوش پوش است.
13-امیر حسین صادقی:
مدافع استقلال هم در دسته خوشتیپ های فوتبال ایران قرار می گیرد با همان خصوصیات ظاهری فرشید طالبی.
14-هادی عقیلی:
خصوصیات ظاهری عقیلی با آن موهای منحصربفرد خودش، چهره و تیپی جذاب از این بازیکن ساخته است.
15- حسین کاظمی:
دو سه سال پیش سولاریوم انجام داد. او بسیار به تیپ خود
می رسدو مانند علی کریمی به زحمت در این لیست قرار می گیرد.
تصویر قدیمی ترین یخچال انگلیسی
یک مرد انگلیسی همچنان از یخچالی که والدینش در 12 ژوئن 1954 خریداری کرده بودند و هنوز به خوبی کار می کند استفاده می کند.
ادموند گارود در یک دهکده کوچک در 50 کیلومتری لندن زندگی می کند و تاکید می کند که بعد از آنکه والدینش مجبور شدند یکبار ترموستات این یخچال سالخورده را تعویض کنند هرگز با آن مشکلی نداشته است.
این یخچال محصول مدل DE.30 محصول شرکت جنرال الکتریک است که والدین این مرد انگلیسی برای اینکه از فاسد شدن شیر جلوگیری کنند در 12 ژوئن 1954 به قیمت 69 پوند آن زمان (معادل هزار و 415 پوند فعلی) خریداری کردند. این یخچال کوچک بوده و به رنگ کرم است.
والدین ادموند گارود این یخچال را به صورت قسطی خریداری کرده بودند و ماهی 6 شیلینگ و 8 پنس قدیمی اقساط آن را پرداخت می کردند.
پس از چند هفته که از ورود این یخچال به خانه گارودها می گذشت، ترموستات آن دچار مشکل شد و این خانواده با استفاده از گارانتی 12 ماهه آن، ترموستات این دستگاه را عوض کردند. از آن زمان این یخچال هرگز مشکلی ایجاد نکرده است.
این مرد 50 ساله که تکنسین سابق یک لابراتوار است هنوز رسید اصلی، گارانتی و دفترچه راهنمای این یخچال را نگه داشته است.
وی در مورد این یخچال گفت: "من یکی از آن آدمهایی هستم که احساس می کنند اگر وسیله ای خوب کار می کند باید آن را تا زمانی که خراب شود نگه داشت. این یخچال برای من یک دوست قدیمی است."
براساس گزارش اکسپرس، این یخچال در رقابت "زمان تغییر" که از سوی انجمن سازندگان لوازم خانگی برگزار شده بود برنده جایزه قدیمی ترین یخچال انگلیس شد.
اکنون ادموند گارود آماده است تا این یخچال خود را با یک یخچال جدید که سالی 60 پوند در هزینه برق صرفه جویی می کند مبادله کند.
داگلاس هربیسون، رئیس این انجمن در این خصوص اظهار داشت: "ما این یخچال را در یک موزه نگهداری خواهیم کرد. این یخچال اگرچه هنوز به خوبی کار می کند اما مقدار زیادی انرژی می بلعد."
پاسخ جالب رهبربه یک سوال ؟ شما فکر میکردین که رهبر بشین؟
پاسخ جالب رهبرمعظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر میکردین که رهبر بشین؟بولتن نیوز خاطره ای خواندنی از مقام معظم رهبری از قول رضا امیرخانی آورده که خالی از لطف نیست:ما خیلی اوقات که خدمت
ایشون رسیدیم برای ما تعجب آور بوده ایشون کتابهایی رو شاید که چند ماهی نشده از نشرشون گذشته خیلی خوب خونده بودن. حتی بعضی وقتها ماها دیدیم خودمون نخوندیمو خلاصه آبرومون رفته و اینها. این هست! کتابهای فراوانی رو ما دیدیم که ایشون خوندن...درباره کتابهای خودم اصلاً دوست ندارم صحبت کنم چون این کار رو درست نمیدونم... ولی فکر میکنم درباره چیزهای میتونیم صحبت کنیم که شیرینتر باشه.
ما یک بار این کتاب آقای عزتشاهی رو بردیم دادیم خدمت حضرت آقا-کتاب که فکر کنم 800-700 صفحه هست-ما جلسمون هفتگی بود، هفته آینده که رفتیم خدمت ایشون مطلع بودیم که ایشون در طی این هفته کتاب رو خونده بودن، از آقای عزت شاهی و آقای کاظمی نویسنده کتاب و اون کسی که خاطره گو بود از اون دو نفر دعوت کرده بودن و تقدیر کرده بودن و تشکر کرده بودن.
خیلی الحمد لله ایشون با حوصله و با یک نظم خیلی خوبی کتاب میخونن.اگر اجازه بدین من پایان جلسمون رو با یکی از جلساتی که ایشون خاطرات نقل میکردند بگذرنم که فکر کنم از همشم هم مناسبتر باشه؛ حالا که در حقیقت راجع به این قضیه صحبت شد.
یک بار ما خدمت حضرت
آقا بودیم اجازه داشتیم سئوال بپرسیم.دربین ما یکی یه سوالی پرسید که ما
رومون نمیشد بپرسیم یا برامون سخت بود این سوال.
برگشت گفت که حضرت آقا! اصلاً شما فکر میکردید که رهبر بشین؟! مثلاً شما
12-13سالتون بوده فرض کنید در مدرسهی علمیهای در مشهد داشتید درس
میخوندید اصلاً میتونیستید تصور کنید که شما یه روزی میشید رهبر؟!
بعد ما گفتیم که ببینیم ایشون چه جوری جواب میدیدن!
ایشون یه کمی فکر کردن و گفتن اگر اجازه بدین یک جوابی به شما بدم که این جواب رو سالها پیش به یک دوستم دادم-این دوست حضرت آقا مرحوم شدند...-ایشون گفتند من در مدرسه سلیمانخان مشهد-اگر اشتباه نکنم- داشتم درس میخوندم، روزها میرفتیم سر درس و شبها هم طبیعتاً برای درس فردا باید درس قبلی رو مباحثه میکردیم و آماده میشدیم.
یکی از نکات درس اونروز رو من متوجه نشده بودم و هر چه تلاش میکردم متوجه نمیشدم. تو حجره هی میرفتم سمت چپ و راست و خلاصه شرق و غرب حجره رو میرفتم و این رو میخوندم که متوجه بشم ولی نمیشدم.
همحجرهای ما اونشب نوبت شام او بود یک دفعه عصبانی شد و گفت آسد علی آقا بگیر بشین دیگه! این املت از دهن افتاد. هِی میری این ور هی میری اونور! آخه چیکار میخوای بکنی تو؟! یه دونه چیزو نفهمیدی! منم نفهمیدم هیشکی تو کلاس نفهمید بیا بشین غذا از دهن افتاد.
بعد ایشون گفت من همون جوابی رو میدم که به اون دوستمون دادم- اون دوستمون گفت چرا این رو داری این قدر می خوونی؟! توی این مدرسه سلیمان خان مگه چند نفر قراره بعد برن معمم بشن؟ چند نفر از ما وقتی معمم شدیم قراره توی این لباس باقی بمونیم؟خوب قضایای رضاشاه هم گذشته بوده و یه چنین تصوراتی هم بوده-چند نفر ما اگر موندیم قراره بریم امام جماعت یه مسجد سر کوچه بشیم؟ چند نفر از ما اگر امام جماعت سر کوچه شدیم اصلاً میآن از ما سوال می کنند؟ آقا کدوم ما میخواد مجتهد بشیم؟ تازه اگر که مجتهد شدیم کدوم ما میخواد مرجع بشه که این مسئله واجب باشه برامون که بدونیم؟! اصلا کسی کاری نداره به ما که! شما نمیایی بشینی سر سفره شام!
حضرت آقا گفتن من یه جوابی میدم که اون رو به شما میدم، گفتیم بفرمائید!
ایشون فرمودند که به
ایشون گفتم که -اون زمان تازه بالغ بودم- گفتم من پیش از بلوغم نماز
خووندن رو شروع کردم و هر روز در قنوت نمازم دعایی میخوندم که این دعا رو
برای شما میگم.
گفتیم بفرمائید!
ایشون فرمودند دعای من در قنوت نمازم این بود:
اللهم اجعلنی مجدد دینک و محیی شریعتک
این رو گفتند و به ما اشاره کردند ما نرسیدیم به اونجا متاسفانه، ما خیلی دوست داشتیم به جاهایی برسیم که نرسیدیم.
و این برای ما خیلی شیرین بود که یک نفر قبل از بلوغ یک آرزویی داشته باشه که وقتی یک روزی بعد از هزار اتفاق عجیب در عالم، بعد از هزار اتفاق محیر العقول در عالم، یک روزی شد رهبر مملکت، تازه بگه به اون آرزویه نرسیدیم!
ان شاءالله خدا آرزوهای ما رو بزرگ کنه!دولت بیطرف هم ایران را تحریم کرد!
دولت سوئیس در راستای مصوبه شورای امنیت در تحریم ایران، تصمیم به تحریم ایران در زمینههای نظامی و مرتبط با برنامه هستهای ایران گرفت.
به گزارش آتی نیوز به نقل از مشرق، هیأت دولت فدرال سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران به شمار میآید، در نشست هفتگی امروز خود در راستای اجرای قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل اعمال تحریمهای جدید علیه ایران را تصویب کرد.
این تحریمها شامل ممنوعیت فروش تجهیزات نظامی سنگین به ایران، و منع کردن سایر خدمات مرتبط با این بخش از جمله در زمینههای مرتبط با سرمایهگذاریهای ایران و ممانعت از شهروندان و سازمانهای سوئیسی از تعامل با ایران است.
این تحریمها که بدون
توجه به صلحآمیز بودن فعالیتهای هستهای ایران و در راستای اعمال فشار
قدرتهای بزرگ بر دیگر کشورها اعمال میشود، قرار است از امروز (پنجشنبه)
اجرایی شود.
این در حالی است که دولت سوئیس همواره مدعی است در قبال مسائل سیاسی بینالمللی موضعی بیطرفانه اتخاذ میکند.
انتظار میرود وزارت امور خارجه سفیر این کشور در تهران را در واکنش به این اقدام یکجانبه احضار کند.
خطیب جمعه تهران:سراغ کسانی که از نظام جدا شدهاند
خطیب جمعه تهران:سراغ کسانی که از نظام جدا شدهاند برویم و ببینیم درد و مشکل آنها کجاست
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند میگوید هر چه در گذشته بوده
فراموش کنید، خطاب به سیاسیونی که خود را از مردم و پرچم ولایت جدا کردند
گفت که آمریکا آنها را قبول ندارد، بلکه فقط برای آن دولت یک پل هستند.
لذا دوباره بیایند که در این صورت مردم هم آنها را قبول میکنند و نظام هم
سعهصدر خواهد داشت و کارگروههایی راه بیفتند و این مسائل را حل کنند و
اصولا چرا نتوانیم یک دشمن خودی را به دوست تبدیل کنیم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیشنهاد داد تا کارگروههایی راه بیفتند و این مسائل را حل کنند.
به گزارش ایلنا، حجتالاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار کرد سیاستمداران باید کمی خود را پایین بکشند و خشم خود را به جامعه نکشانند تا سعادت جامعه به خاکستر تبدیل نشود.
وی با اشاره به مسئله نبود همدلی در میان قشری از جامعه افزود ما اهل یک خانواده هستیم و باید کینهها و بغضها را از دل بیرون کرد و الفت ایجاد نمود.
صدیقی با بیان اینکه
باید کمک کنیم تا رمیدهها را برگردانیم، گفت: «سراغ کسانی که از نظام جدا
شدهاند برویم و ببینیم درد و مشکل آنها کجاست.»
وی تصریح کرد آیا تاکنون مانند پیامبر بودهایم که منتظر بود تا کسانی که
او را آزار میدادند و زیر پایش خار میگذاشتند ابراز پشیمانی کنند و
برگردند؟ وقتی همدیگر را تحمل نمیکنیم چگونه میتوان انتظار داشت که
مسیحیان و دیگران ما را تحمل کنند؟
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند میگوید هر چه در گذشته بوده فراموش کنید، خطاب به سیاسیونی که خود را از مردم و پرچم ولایت جدا کردند گفت که آمریکا آنها را قبول ندارد، بلکه فقط برای آن دولت یک پل هستند. لذا دوباره بیایند که در این صورت مردم هم آنها را قبول میکنند و نظام هم سعهصدر خواهد داشت و کارگروههایی راه بیفتند و این مسائل را حل کنند و اصولا چرا نتوانیم یک دشمن خودی را به دوست تبدیل کنیم.
صدیقی در ادامه با
تاکید بر نقش مرجعیت و روحانیت در جامعه اظهار کرد کسی نمیتواند دم از
امام زمان بزند اما فقاهت و مرجعیت و رهبری را که مرجع جهان است قبول
نکند، زیر پوشش او قرار نگیرد و دار و دسته درست کند و مقابل رهبری قرار
گیرد.
خطیب جمعه تهران معتقد است امام زمانی که این افراد قبول دارند، جدا از
امام زمانی است که برای هدایت، بیداری و امربه معروف و نهی از منکر آمده
است.
وی گفت: «دم زدن از امام زمان کاری نمیکند بلکه حرکت در خط ایشان مهم است.»
سندی مهم در مورد چاه عریضه جمکران منتشر می شود
پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران از ارائه سندی مهم در مورد چاه عریضه این مسجد در هفدهم رمضان خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران از ارائه سندی مهم در مورد چاه عریضه این مسجد در هفدهم رمضان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر روابط عمومی مسجد جمکران اعلام کرد: متولیان مسجد مقدس جمکران در راستای روشنگری افکار عمومی درباره چاه این مسجد، در روز ۱۷ رمضان، سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران ، به امر حضرت ولی عصر(عج) (۶ شهریور ) ، سند مهمی را در این رابطه از طریقه وب سایت رسمی مسجد مقدس جمکران منتشر می کنند.
ابراهیم صدوقی در این خصوص گفت: مسجد مقدس جمکران از دیرباز مورد توجه و عنایت بزرگان دین بوده است و با مشیت و لطف الهی همواره بر مشتاقان این مسجد عظیم القدر اضافه خواهدشد.
وی افزود: با گذشت سال ها پس از ساخت این مسجد و عنایات ویژه حضرت ولی عصر(عج) به این مکان شریف هر ساله این مسجد، میزبان خیل منتظران و مشتاقان فرهنگ متعالی انتظار و مهدویت واقع می شود.
مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: چاه عریضه یکی از بخشهایی است -که در مسجد مقدس جمکران همچون بعضی دیگر از مساجد کهن ایران- از دیرباز وجود داشته است ، ویژگی و اهمیت خاصی ندارد و ارتباط دادن آن با جایگاه و قداست اصل مسجد مقدس جمکران مردود است.
وی گفت: در طول سال، بخشی از زائران مسجد مقدس جمکران با توجه با آداب عریضه نویسی ، به امام عصر خود متوسل شده و خواسته های خود را به درگاه خدواند متعال عرضه می دارند که بهترین مویّد مفهوم و معنی آن، توجه به ترجمه متن عریضه است
صدوقی با اعلام این مطلب که ذات عریضه نویسی در شرح سیره و منش علمای بزرگ شیعه و کتب ادعیه معتبر همچون مفاتیح الجنان به آن اشاره شده است گفت: متاسفانه به دلیل عدم شناخت صحیح برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض با فرهنگ توسل و یا دشمنان فرهنگ ارزشمند و قدرتمند انتظار، این چاه و عریضه نویسی مردم مورد حملات رسانه ای بسیاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: عمق حملات ناآگانه در مورد این چاه به حدی رسیده است که برخی از فعالان سیاسی در رسانه های بیگانه و معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاهی نامتناسب به این موضوع سعی در ایجاد هجمه و به خیال خود تخریب همه جانبه مفاهیم اسلامی می باشند.حکم یک قاضی برای فلج کردن مجرم!
به
گفته برادر فرد شاکی،یکی از بیمارستان های منطقه تبوک در پاسخ به درخواست
قاضی دادگاه اعلام کرده است که آسیب زدن به نخاع فرد مورد نظر برای فلج
کردن امکان پذیر است اما این عمل باید در یک مرکز تخصصی انجام شود.
قاضی سعودی حکم فلج کردن یک مجرم را صادر کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در اینترنت نوشت : مردی درعربستان که متهم است با حمله به فردی او را فلج کرده است، بر اساس حکم قاضی سعودی باید فلج شود.
عبدالعزیز المطیری22 ساله دو سال قبل در نزاعی فلج شد و یک پای خود را از دست داد.
او از قاضی در استان تبوک در شمال غربی عربستان خواسته است همین مجازات را برای فرد مهاجم در نظر گیرد.
به گفته برادر فرد شاکی،یکی از بیمارستان های منطقه تبوک در پاسخ به درخواست قاضی دادگاه اعلام کرده است که آسیب زدن به نخاع فرد مورد نظر برای فلج کردن امکان پذیر است اما این عمل باید در یک مرکز تخصصی انجام شود.
به نوشته روزنامه های سعودی،یک بیمارستان دیگر در ریاض به علل اخلاقی از انجام چنین عملی سر باز زده است.
نسخه ای از گزارش پزشکی
از بیمارستان امیر خالد استان تبوک که به دست خبرگزاری ها رسیده است،نشان
می دهد پزشکان در خصوص امکان پذیر بودن چنین عملی اظهار نظر کرده اند.
دیلی تلگراف افزود : قاضی دادگاه در تبوک دستکم از دو بیمارستان خواسته
است درباره عملی بودن یا نبودن طرح فلج کردن فرد مهاجم اعلام نظر کنند.
وی
با رد این مطلب بیان داشت: شخصی از ما استفتاء کرد که ناتوان بوده و
نمیتواند روزه بگیرد و ما جواب دادیم اگر ناتوانی یک روز درمیان روزه
بگییر و این شامل بقیه نمیشود و اگر کسی ناتوان است و توانایی روزه گرفتن
ندارد نباید همه آن را ترک کند بلکه باید روزهایی را که توانائی دارد روزه
بگیرد.
آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ریشه کن کردن بیحجابی در جامعه، بیحجابی را یکی از عوامل طلاق در جامعه عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی بعد از ظهر شنبه در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه تشکیل شد، با بیان این مطلب گفت: هنگامی که بیحجابی و بدحجابی در جامعهای رواج پیدا کند و جوانان آن جامعه با چنین صحنههایی روبرو باشند چه سرنوشتی در انتظار آن جامعه خواهد بود؟
وی با بیان اینکه بدحجابی یک از عوامل طلاق است ابراز داشت: آمار طلاق در جامعه بسیار افزایش یافته است که افراد با دیدن بدحجاب و بیحجاب دیگر به همسران خود قانع نیستند و به راحتی درخواست طلاق میدهند و در این بین فرزندان و کودکان بسیاری بیسرپرست میشوند.
این استاد درس خارج فقه با تأکید بر اینکه فساد اجتماعی از ریشه باید حل شود بیان کرد: آنهایی که میگویند نباید با این مسأله برخورد شود اشتباه میکنند یا تجربه ندارند و یا اگر دارند نمیخواهند از آن استفاده کنند.
خداوند به جامعه فاسد مهلت اصلاح میدهد
این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال به جوامعی که فاسد میشدند مهلت میدهد تا خود را اصلاح کنند، تصریح کرد: اما وقتی این جوامع در فساد به مرحلهای میرسند که دیگر قابلیت بازگشت نداشته باشند، خداوند عذاب خود را برای آنها نازل میکرد.
وی در ادامه افزود: جوامع انسانی وقتی به چنین نقطهای میرسیدند از طریق سونامی، زلزله، آتشفشان یا جنگ از بین میروند و نیروی بشر با تمام پیشرفت خود هنوز نتوانسته است مانع این حوادث شود.
استاد درس خارج حوزه ماجرای قوم نوح را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنگامی که حضرت نوح از هدایت قوم خود ناامید شد آنها را نفرین کرد اما نفرین وی حکیمانه بود. وی از خداوند خواست تا هیچ یک از این گمراهان را زنده نگذارد زیرا اگر اینها زنده بمانند مومنانی را که به وی ایمان آوردهاند را گمراه میکنند.
آیت الله مکارم ادامه داد: اقوامی که گرفتار عذاب میشوند دو دسته هستند بعضی از دنیا رفته اما آثارشان از قبیل شهرها و کاخهایشان باقی میماند اما قومی دیگر از بین رفته و همراه آنها همه چیزشان نیز نابود میشود که قوم صالح و شعیب این گونه بودند.
خبرنگاران باید همواره واقع مطلب را بیان کنند
وی در ادامه با اشاره به یکی از استفتائات خود درباره روزه در مناطق گرمسیری عنوان کرد: گاهی برخی از رسانهها و جراید از یک مطلب سوء استفاده کرده و تیترهایی میزنند که اصلا صحیح نیست.
این استاد حوزه افزود: در جراید آمده است که آیت الله مکارم شیرازی گفته است که در مناطق گرمسیری روزه داران میتوانند یک روز در میان روزه بگیرند.
وی با رد این مطلب بیان داشت: شخصی از ما استفتاء کرد که ناتوان بوده و نمیتواند روزه بگیرد و ما جواب دادیم اگر ناتوانی یک روز درمیان روزه بگییر و این شامل بقیه نمیشود و اگر کسی ناتوان است و توانایی روزه گرفتن ندارد نباید همه آن را ترک کند بلکه باید روزهایی را که توانائی دارد روزه بگیرد.
این مرجع تقلید با انتقاد از برخی از رسانهها گفت: خبرنگاران باید همواره واقع مطلب را بیان کنند.
حضرت خدیجه(س) الگویی برای زنان، مردان و جوانان است
وی در پایان با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: وی زنی بود که در زمان محرومیت پیامبر و فشار دشمنان درکنار آن حضرت ماند و تمام ثروت خود را در راه اسلام صرف کرد.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) الگویی برای زنان، مردان و جوانان است ابراز کرد: این بانوی بزرگوار هنگامی که مسلمانان در شعب ابیطالب در محاصره اقتصادی و اجتماعی بودند درکنار پیامبر اسلام ماند و در همانجا نیز وفات کرد.