آماده کمک درمانی به غزه هستیم/تردید ندارم شکست از آن تجاوزگران است


رئیس جمهور با اشاره به حمله وحشیانه رژیم نژاد پرست صهیونیستی به مردم بی دفاع و بی گناه غزه گفت که متاسفانه اجازه نمی دهند که کمک های دارویی و تیم پزشکی ایران به غزه برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، درمراسم افطاری با ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی 2014 و جمعی از ورزشکاران منتخب کشوردرحوزه‌های مختلف با بیان اینکه باید مهمترین خصوصیت یک قهرمان پهلوانی او باشد گفت: ورزش در دنیای امروزجایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و خود به خود به فراتر از مرزها رفته و فراملی و فرامرزی شده و جایگاه ویژه‌ای را در سطح جهان دارد و علاوه برآن نیز نقش موثری به عنوان ورزش همگانی برای سلامت جامعه دارد.
وی افزود: اگر دولت موفق باشد که تدبیر و امید را با خود به همراه بیاورد نشاط را باید ورزشکاران با خود به ارمغان آورند.روحانی با بیان اینکه باید ورزشکاران کل جامعه را به ورزش دعوت کنند، به اهمیت ورزش همگانی درجامعه اشاره کرد و افزود: ورزش همگانی برای سلامت، نشاط و حضور قهرمانانه در سطح جهانی مهم است.
رئیس جمهور ورزش را به معنایی دیگر به عنوان یک رسانه دانست و گفت: ورزش به عنوان یک رسانه می‌تواند مبلغ فرهنگ ایرانی و اسلامی در سطح جهان باشد و از سوی دیگر نیز نشاط و شور را در جامعه به ارمغان آورد.
وی با اشاره به موفقیت‌های تیم‌های ملی والیبال، بسکتبال و فوتبال در ماه‌های اخیر تصریح کرد: وقتی که در یک مسابقه بین‌المللی ورزشکاران حضور پیدا می‌کنند میلیونها نفر تماشاگر هستند و اینجا ورزشکاران می‌توانند مروج اخلاق و فرهنگ ایرانی در سطح جهان باشند.
روحانی ادامه داد: در ورزش رقابت یک اصل مهم است اما نباید فراموش کنیم که در کنار این رقابت باید رفاقت هم باشد. وحدت، اتحاد، کنار همدیگر بودن، بزرگترین عاملی است که می‌تواند ورزشکار را به پیروزی برساند.
به گفته رئیس جمهور دولت با تمام توان در خدمت ورزشکاران خواهد بود و هم وزارت ورزش و هم کل دولت به فکر ورزشکاران است و در خدمت آنها خواهد بود و امید است ورزشکاران نیز نشاط را در بین مردم بیشتر کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما راه طولانی را در پیش رو داریم، گفت: همانگونه که می‌گوییم در سیاست باید به دنبال بازی برد برد باشیم هرچند در ورزش به لحاظ تکنیکی برد برد معنا ندارد اما به یک معنا در ورزش هم این اصطلاح وجود دارد و آنجایی که به لحاظ ورزشی اگر پیروزی در صحنه رخ نداد از لحاظ اخلاقی و فرهنگی و خودباوری پیروز باشید.
وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: بدانید که در هر رشته ورزشی اگر خودباوری باشد پله‌های صعود طی خواهد شد و خداوند استعداد فراوانی را به جوانان ایرانی داده و در ورزش هم باید علاوه بر آموزش، تکنیک دست به دست هم دادن هم نیز باشد و از باور کار را آغاز کنیم و با توکل به خدا به میدان برویم که انشاءالله نیز نشاط به جامعه منتقل شود.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ورزش پاک و اخلاق حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: ما می‌خواهیم در تمام صحنه‌های ورزشی اخلاق و پاکی حکمفرما باشد و آن حرف‌هایی که در برخی روزنامه‌ها و مجلات در خصوص رقابت‌های ناسالم مطرح می‌شود وجود نداشته باشد چرا که تنها جایی که حزب و جناح در آن معنا ندارد ورزش است و وقتی ورزشکاران پیروز می شوند همه احزاب و گروه‌ها خوشحال می‌شوند. بنابراین می‌خواهیم در کنار قهرمانی پهلوانی نیز در ورزش ما حکمفرما شود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به شرایط منطقه و وضعیت مردم نوار غزه اشاره کرد و گفت: متاسف هستیم در روزهایی که شادمانی باید باشد اما غم و اندوه به خاطر کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین در بین همه ما مسلمانان و ایرانی‌ها جایگزین شده است.
وی ادامه داد: کشتار سبعانه و وحشیانه به یک باریکه و انواع سلاح‌ها و تانک‌ها و توپخانه‌ها و سلاح‌های دریایی و زمینی این را شاهد هستیم که در آن مردم بی‌گناه را می‌کوبند، اطفال، کودکان، زنان ، پیرزنان و پیرمردان را می‌کشند و اجازه نمی‌دهند که ما به لحاظ دارویی و پزشکی به آنها کمک کنیم.
روحانی تصریح کرد: دولت ما آماده است تا کمک دارویی به نوار غزه انجام دهد ولی اجازه نمی‌دهند که حتی تجهیزات دارویی و پزشکی به آنجا برسانیم ما آماده‌ایم همه مجروحان غزه را به ایران بیاوریم و درمان کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه کمتر جنگی در جهان است که یک جمع کوچک بدون سلاح و یا سلاح‌های محدود را در محاصره کامل باشد و در برابر وحشی‌گری گروهی نژادپرست در یک طرف قرار گیرد. دل ما با آنهاست و همه توان ما در روزی است که بتوانیم در کنار مظلومین جهان باشیم و انشاءالله دعاگوی همه مظلومان عالم هستیم و امیدواریم مسلمانان و مظلومین فلسطین در این مبارزه نابرابر پیروز باشند.
روحانی در پایان تاکید کرد: من تردید ندارم، باز هم شکست از آن تجاوزگران خواهد بود و پیروزی از آن مظلومین خواهد بود.

تصویری از مقاومت که تحسین رسانه ها را برانگیخت


شمار شهدای فلسطینی به دستکم پانصد و هشتاد تن رسیده و شمار زخمی ها از سه هزار و پانصد و پنجاه نفر فراتر رفته اما در این میان مقاومت قهرمانانه بار دیگر تصاویری تحسین برانگیز به جا گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حملات صهیونیست ها به نوار غزه از زمین و هوا و دریا ادامه دارد . کشتی های جنگی رژیم صهیونیستی بامداد امروز سواحل غزه را گلوله باران کردند.یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل اعلام کرد در نتیجه تهاجم دو هفته ای رژیم صهیونیستی به غزه بیش از 100 هزار فلسطینی آواره شده اند.

در میان جنگ و خون برخی تصاویر گویای شکست ناپذیری مقاومت است در مقابل ارتشی که قدرتهای بزرگ به تمام جنگ افزارهای روز دنیا مجهزش کردند.

تحسین رسانه ها از قهرمان کوچک غزه

انتقاد شدید ظریف از کم تحرکی شورای امنیت


وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه اعلام کرد که جمهوری اسلامی آمادگی دارد پذیرای هر تعداد مجروحان فلسطینی در بیمارستان‌های ایران باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور عصر امروز در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که به دلیل حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به صورت اضطراری به ریاست ایران و در هتل اوین برگزار شد، اظهار داشت: مایلم به همه مهمانان گرامی که رنج سفر را تحمل کردند و به دعوت  رئیس مجلس شورای اسلامی پاسخ مثبت دادند و در این نشست حضور یافتند، خیرمقدم بگویم.
وی با بیان اینکه نشست تروئیکا با هدف بررسی تحولات اخیر منطقه و تهاجم اسرائیل به نوار غزه برگزار شده است، گفت: امیدوارم بتوانیم در این نشست با ارائه راهکارهای عملی به فاجعه غمناک انسانی در غزه پایان داده تا به مردم مظلوم فلسطین یاری برسانیم.
ظریف ادامه داد: اسرائیل از پیش از دو هفته قبل با زیر پا گذاشتن اصول اسلامی و حقوق بین‌المللی و اصول و مبنای حقوق بشر و با به کارگیری پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها به حریم فلسطین تجاوز کرد و از زمین و هوا به نوار غزه حمله کرد.
وزیر خارجه کشورمان افزود: جنایات اسرائیل به قصد مجازات جمعی تمام مردم غزه و از بین بردن مراکز کاملا غیرنظامی مثل مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و موسسات عمومی و حتی گروه‌های امدادرسانی و رسانه خبری صورت گرفت و اسرائیل تمام این مراکز را هدف حمله قرار داد و 100 تن از افراد غیرنظامی کشته و هزاران نفر زخمی و آواره شدند که جمع عمده این کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.
وی همچنین افزود: محاصره تحمیلی نوار غزه همراه با بحران گسترده ناشی از عدم ورود امکانات پزشکی، دارویی و وجود موانع عمده در مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه مواجه شد که تداوم این وضعیت سبب بروز یک فاجعه انسانی می‌شود و نباید این روند قابل قبول جامعه جهانی باشد اما متاسفانه از 2 هفته گذشته تاکنون شاهد کم‌تحرکی نامسئولانه شورای امنیت و سکوت معنادار و بعضا حمایت‌کننده مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار غیرنظامیان در غزه هستیم.
ظریف افزود: متاسفانه اگر معدود تحرکاتی نیز در قبال اقدامات اسرائیل انجام شده باشد، با توجه به واقعیت صحنه موفق نبوده و یا اقدامات به هیچ عنوان قابل مقایسه با سطح کشتار مردم غزه نیست.
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه اکنون مسئولیت خطیری برعهده جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر و تمام کشورهای صلح‌دوست جهان، قرار دارد گفت: این کشورها باید بر دو محور تلاش برای توقف تهاجمات اسرائیل و لغو کامل محاصره نوار غزه و بازگشایی تمام راه‌ها برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی تمرکز کنند.
وی برهمین اساس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد کمک‌های انسان دوستانه خود شامل غذا و دارو را به غزه ارسال کند که با توجه به بسته بودن گذرگاه‌ها در این زمینه دچار مشکل است که امیدوارم با بازگشایی این گذرگاه‌ها این امکان برای جمهوری اسلامی فراهم شود. همچنین جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد پذیرای هر تعداد از مجروحان فلسطینی در بیمارستان های ایران باشد.
ظریف در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در 6 دهه گذشته در مسیر احقاق حقوق حقه خود از جمله حق تعیین سرنوشت، تجارب زیادی را پشت سر گذاشته و به خوبی دریافته که دستیابی به حقوق حقه خود و حق تعیین سرنوشت و آزادی جزء از طریق پایداری و مقاومت دستیافتنی نخواهد بود.
وزیر خارجه کشورمان افزود: مقاومت و پایداری مردم فلسطین مقاومتی از جنس دفاع مشروع در برابر کشتار بی‌رحمانه مردم این سرزمین و در مقابل اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است و این اقدامات رژیم صهیونیستی در زیر پا گذاشتن حقوق حقه مردم فلسطین و کشتار بی‌رحمانه مردم این کشور به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی برهمین اساس گفت: این ملت در راستای دفاع مشروع از حقوق خود، مقاومتی قهرمانانه را نشان داد که شایسته تجلیل همه است.
ظریف با اشاره به پیش رو بودن راه‌پیمایی روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و امت اسلامی در همه جای جهان خود را برای این روز آماده می‌کند و قطعا روز قدس شاهد مراسم باشکوهی خواهیم بود.
وزیر خارجه کشورمان افزود: مردم در این روز از حق مسلم مردم فلسطین برای زندگی توام با آرامش حمایت می‌کند
وی با اشاره به برگزاری نشست تروئیکای اتحادیه بین المجالس اسلامی از ابتکار عمل و تلاش‌های دبیرخانه اتحادیه و رئیس مجلس شورای اسلامی برای برگزاری نشست تقدیر و تشکر کرد و گفت: برای این نشست در این برهه حساس مقابله با تجاوزات اسرائیل آرزوی موفقیت دارم.
ظریف در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران برای همفکری و مساعدت و همراهی در جهت تحرک موثر برای توقف اقدامات اسرائیل و رفع حصر نوار غزه و مساعدت ملت فلسطین آمادگی کامل دارد.

هشدارهای اطلاعاتی ایران درباره داعش

وزیر اطلاعات دولت دهم درباره فعالیت های گروه تروریستی داعش گفت: سرویس‌های اطلاعاتی ما اطلاعات قابل ‌توجهی در این زمینه داشتند. حتی در این خصوص هشدارهایی هم داده شد اما بعضاً توجه لازم به این هشدارها صورت نگرفته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام حیدر مصلحی، در گفتگو با «تسنیم» گفت: یکی از مسائل مهم ما این است که باید هشدارهای اطلاعاتی را جدی بگیریم و بر اساس آنها برنامه‌ریزی و عمل کنیم. اگر اندیشکده ها و مؤسسه های اطلاعاتی وابسته به غرب را رصد کنید، می بینید که فعالیت های آنها با هدف حفظ منافع صهیونیست ها است. اما جنایت هایی که در منطقه رخ داد و موفقیت هایی که مقاومت به دست آورد، برنامه آنها را برهم زد.

وی افزود: در انتخابات سوریه وضعیتی پیش آمد که بشار اسد با درصد قابل توجهی پیروز شد و در عراق نیز وضعیت انتخابات به گونه ای پیش رفت که خواسته های استکبار برآورده نشد.

وی تأکید کرد: روز قدس امسال باید شور و هیجان بالاتری در مقایسه با سال های دیگر داشته باشد و رسانه های ما نقش بین المللی ویژه ای را ایفا کنند. حرکتی که امروز در کشورهای اروپا آغاز شده است، نشان می دهد مردم اروپا برای دفاع از مظلومان و مردم غزه قیام کرده اند؛ این به ما می آموزد که ما باید با استفاده از رسانه ها و افکار عمومی فریاد مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برسانیم و حرکتی ایجاد کنیم که منشاء حرکت های بزرگ تری خواهد بود.

القاعده در حال جنگ با داعش

پس از چند روز پیشروی پرسرعت گروه تروریستی داعش در شمال عراق، حالا این گروه در حال پیشروی در بخش هایی از سوریه نیز هست، اما در این کشور یک مشکل کوچک وجود دارد، این گروه تنها گروه تروریستی و یا مخالف بشار اسد به شمار نمی آید، شاید عجیب باشد اما دشمن شماره یک داعش این روزها در سوریه ارتش وفادار به بشار اسد نیست، بلکه گروه تروریستی دیگر به اسم جبهه النصره است، شاخه القاعده در سوریه!

به گزارش فرانس 24 ؛ بله! داعش و القاعده در سوریه در حال جنگ هستند و این جنگ و درگیری بین دو طرف و طرفداران آنها به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است.

گروه داعش بخش های بزرگی از شمال عراق را در دست دارد همچین استان دیرالزور سوریه نیز تحت کنترل این گروه است، جایی که با جبهه النصره هم مرز است و درگیری ها آغاز می شود، درگیری هایی که به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است، طرفداران داعش جبهه النصره را «جبهه شکست و خیانت» می خوانند و طرفداران القاعده نیز «خلافت» خودخوانده داعش را «شوخی» و «لودگی» توصیف می کنند.

تصویر قمه بدست پزشکی که خود را منفجر کرد


با وجود تلاش رسانه‌های سعودی برای توجیه حضور یکی از پزشکان تبعه این کشور در کنار عناصر داعش و هلاکت او در عراق، به تازگی رسانه ها عکس جدیدی را از این پزشک با چاقوی ذبح منتشر کرده‌اند."ابوشامان العنزی" در این تصویر چاقوی بزرگی در دست دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از العالم، درحالیکه خانواده وی با کمک رسانه‌های سعودی تلاش کرده‌اند اینگونه وانمود کنند که "ابوشامان العنزی" ملقب به (ابوشامان الجزراوی) ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارد، چندین عکس از این فرد با سلاح و یا پرچم گروه تروریستی داعش منتشر شده است.

خانواده العنزی مدعی شده‌اند که ابوشامان تا پیش از مرگ، در یکی از درمانگاه‌های داعش در عراق در حال معالجه مجروحان بود.

پزشک سعودی
روزنامه کویتی "الوطن" با انتشار این عکس تأکید کرد که العنزی در حال نشان دادن چاقویی بزرگ است، درست مانند هم قطاران و فرماندهان خود در گروه داعش، که در این حالت شعار می‌دهند: "آمده‌ایم شما را ذبح کنیم".
پزشک سعودی
خبرها حاکی است که ابوشامان العنزی در عملیاتی انتحاری خودش را در کرکوک منفجر کرد، ولی خانواده او و رسانه‌های سعودی مدعی هستند که وی در یکی از بیمارستان های داعش در عراق در حال درمان مجروحان بود و در جریان بمباران از پای در آمد.

ردیاب زیرپوستی سرباز اسرائیلی


در طول جنگ های مقاومت با سربازان صهیونیستی، نیروهای حماس چندبار موفق به گرفتن اسیر شدند که با تعجب مشاهده کردن بعد از ساعاتی جنگنده های صهیونیستی مکان دقیق اسرا را به طور کامل با خاک یکسان کردند و همه افراد را کشتند. این بمبارانهای هدفمند به این معناست که رژیم صهیونیستی حاضراست حتی سرباز خود را بکشند ولی اسیر دست حماس نداشته باشند.

بعد از این اتفاق مهندسین حماس توانستند با تجهیزات پیشرفته، مکان دقیق این جی پی اس را در لباس سرباز اسیر شائول آرون ردیابی،خارج و تصویرش را منتشر کنند.

ردیاب ارتش اسرائیل برای پیدا کردن سربازان اسیر

نامه تکان‌دهنده پزشک اروپایی که در بیمارستان غزه کار می کند


دیشب، آخرش بود. «تهاجم زمینی» به غزه به انبوهی از فلسطینی‌ها با همه نوع مجروحیتی از نقص عضو، بدن‌های پاره پاره، خونریزی، رعشه و در آستانه مرگ منجر شد که از هر سنی بودند و همه آن‌ها هم غیرنظامی و بی‌گناه بودند.

دکتر مادس گیلبرت پزشک 67 ساله نروژی که این را هم در هنگام حمله رژیم اسرائیل به باریکه غزه، در بیمارستان الشفاء غزه در حال کمک به فلسطینی‌ها است، در نامه‌ای به توصیف وضعیت مردم غزه در شرایط حمله ارتش اسرائیل پرداخته و از هر کسی که کاری از دستش بر می‌آید، خواسته است به پایان یافتن این رنج مردم غزه کمک کند.

به گزارش سرویس وبگردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تابناک، این استاد هوشبری دانشگاه‌های نروژ که سابقه چهل ساله طبابت دارد، در جنگ پیشین غزه نیز در بیمارستان الشفاء در کنار مردم غزه بوده است.

تلاش‌های وی در همدردی با مردم فلسطین از دهه 1970 به این سوی باعث شده، شهر ترومسو خواهرخوانده نروژی شهر غزه امروز پیشروترین شهر جهان در تامین نیروی انسانی پزشکی برای مردم فلسطین باشد.

 

 

نامه تکان‌دهنده پزشک نروژی بیمارستان الشفاء غزه

در ژانویه 2009 و در جریان حمله اسرائیل به غزه و در غیاب فعالان رسانه‌ای که اسرائیل از حضور انها در منطقه جلوگیری کرده بود، یک پیامک ارسالی توسط این پزشک نروژی بود که پرده از جنایت اسرائیلی‌ها در حمله به یک بازار میوه و سبزی غزه و کشته و مجروح شدن صد نفر برداشت.

این بار و در شامگاه یک‌شنبه و پس از حمله اسرائیل به محله الشجاعیه غزه، دکتر گیلبرت در نامه‌ای از وضعیت وخیم امکانات پزشکی در غزه و عمق جنایات پرده برداشته است. جنایاتی که به نوشته وی اگر اوباما قلب داشته باشد و آن را ببیند، مطمئنم دیدن آن 100 درصد، تاریخ را تغییر می‌دهد.

در این نامه آمده است:

«عزیزترین دوستان؛

دیشب، آخرش بود. «تهاجم زمینی» به غزه به انبوهی از فلسطینی‌ها با همه نوع مجروحیتی از نقص عضو، بدن‌های پاره پاره، خونریزی، رعشه و در آستانه مرگ منجر شد که از هر سنی بودند و همه آن‌ها هم غیرنظامی و بی‌گناه بودند.

قهرمانان در آمبولانس‌ها و تمام بیمارستان‌های غزه 12 ساعت کار می‌کنند و 24 ساعت استراحت. صورت‌هایشان از خستگی و بار کاری ناجوانمردانه تیره شده است (آن هم بدون آنکه در چهار ماه گذشته از الشفاء حقوقی دریافت کرده باشند). آن‌ها از بیمارها مراقبت می‌کنند، وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنند و سعی می‌کنند هرج و مرج غیرقابل درک پیکرها، اندازه‌ها، دست و پاها، راه رفتن یا نرفتن، نفس کشیدن یا نکشیدن، خونریزی کردن یا نکردن آدم‌ها را بفهمند. آدم‌ها!

 

نامه تکان‌دهنده پزشک نروژی بیمارستان الشفاء غزه

اکنون یک بار دیگر با این آدم‌ها مانند حیوان رفتار شده است به وسیله «اخلاق‌مدارترین ارتش جهان» [دقیقا!]

بی‌نهایت برای زخمی‌ها و اراده‌ آن‌ها در عین درد کشیدن، رنج و شوک، احترام قائلم. احترام من برای پرسنل بیمارستان و نیروهای داوطلب نهایتی ندارد. بودنم در کنار «مقاومت» فلسطینی‌ها به من قدرت می‌دهد، هرچند که در چشم به هم زدنی می‌خواهم فریاد بکشم، کسی را محکم به آغوش بکشم، بگریم و پوست و موی گرم کودکی آغشته به خون استشمام کنم و هر دویمان یکدیگر را در آغوشی بی‌انتها محافظت کنیم. اما نه ما می‌توانیم این کار را کنیم، نه آن‌ها.

صورت‌های خاکستری، آه، نه! باز هم محموله‌ای از بدن‌های پاره پاره و در حال خونریزی، نه، همین حالا هم برکه‌هایی از خون، کوهی از گوشت، بانداژهای آغشته به خون کف اورژانس را پوشانده است. آه، نظافتچی‌ها، همه جا هستند، سریع زمین را از خون پاک می‌کنند و باندها، موها، لباس و هر چیزی که از کشته‌ها مانده را بیرون می‌ریزند... تا دوباره آماده شوند، تا همه چیز دوباره تکرار شود. در 24 ساعت گذشته، بیشتر از 100 مورد به بیمارستان «شفا» آمده‌اند. تعداد کافی برای یک بیمارستان بزرگ و با نیروهایی اموزش دیده، اما اینجا، تقریبا هیچ چیز نداریم: نه برق، نه آب، نه مواد یکبار مصرف، نه دارو، نه تخت، نه ابزار، نه نشانگرهای درمانی. هر چیز هم که هست، زهوار در رفته است و گویی از موزه بیمارستان‌ها برداشته شده. اما این قهرمان‌ها، شکایتی نمی‌کنند. آن‌ها مثل جنگجویان با همین کنار آمده و مصمم به کارشان ادامه می‌دهند.

 

نامه تکان‌دهنده پزشک نروژی بیمارستان الشفاء غزه

این جملات را در حالی برای شما می‌نویسم که تنها روی تختی دراز کشیده و اشک‌هایم جاری است؛ اشک‌های گرم، اما بی‌فایده‌ از درد و رنج و خشم و ترس.

و همین حالا، ماشین جنگی اسرائیل دوباره سمفونی نفرت‌انگیز ارکسترش را شروع شد. همین الان: شلیک مداوم توپ قایق‌های نیروی دریایی در نزدیکی‌های ساحل فرود آمد، غرش اف-16ها، پهپادهای تهوع‌آور و آپاچی‌های گوش‌خراش. اکثر آن‌ها ساخت آمریکا و خریداری شده با پول آمریکا هستند.

آقای اوباما؛ تو قلب داری؟

دعوتت می‌کنم، یک شب، - فقط یک شب - با ما در الشفا باشی. شاید با لباس مبدل یک نظافت‌چی.

مطمئنم، 100 درصد، که این تاریخ را تغییر می‌دهد.

هیچ کس با داشتن قلب و توان نمی‌تواند یک شب از کنار این بیمارستان رد شود و مصمم نشود که به سلاخی مردم فلسطین پایان دهد.

اما سنگ‌دل‌ها و بی‌رحم‌ها محاسبات خود را کرده و برنامه «ضاحیه» [حومه جنوبی بیروت] دیگری را ریخته‌اند.

نهرهای خون امشب هم جاری خواهند بود. می‌توانم حس کنم که آن‌ها ابزارهای خود را برای کشتن آماده کرده‌اند.

لطفا، هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید. این وضعیت نمی‌تواند این طور ادامه پیدا کند».

مادس گیلبرت

استاد و رئیس کلینیک دانشگاه شمال نروژ

نخستین تصویر از جعبه سیاه/ سوخو ۲۵ مرموز/ R۶۰ جایگزین BUK


مقامات روسیه ، با ارائه مدارک خود، ادعای آمریکا و اوکراین را درباره دست داشتن این کشور در سرنگونی هواپیمای مالزیایی به چالش کشید. پرواز هواپیمای سوخو در حل این معما نقش کلیدی را خواهد داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روسیه اوکراین را در خصوص استقرار سامانه ضد هوایی « بوک » (buk) نزدیک محل سقوط هواپیمای مسافربری پرواز « ام اچ 17 » مالزی مورد پرسش قرار داد و از آمریکا نیز خواست تصاویر ماهواره ای خود را از این حادثه منتشر کند.

ارتش روسیه برخی داده های جمع آوری شده در تحقیق درباره حادثه هواپیمای مالزیایی را در یک نشست خبری ، دیروز ( دوشنبه ) در مسکو منتشر کرد.

دانلود

 

 

اداره نظارت بر هوانوردی روسیه ، پرواز یک فروند جت جنگنده  اس یو 25 اوکراین به سمت هواپیمای پرواز ام اچ 17 را اندکی پیش از ناپدید شدن این هواپیما از رادار را ثبت کرده است و حضور این جت نظامی را می توان با تصاویر ویدیویی که سامانه نظارتی روسیه ضبط کرده است، تائید نمود.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد دو ضد هوایی « باک ، ام یک » ارتش اوکراین نزدیک محل حادثه بودند اما 24 ساعت بعد ناپدید شدند.

جعبه سیاه پرواز mh17  مالزی
 

آندری کارتوپولوف ، فرمانده اداره عملیات نیروهای عمومی نیروهای مسلح روسیه با اعلام این خبر گفت: سامانه های موشکی اوکراین نزدیک منطقه مسکونی در 50 کیلومتری شرق دونتسک و 8 کیلومتری جنوب شاختارسک شناسایی شده اند. چرا سامانه های موشکی شناسایی شده در منطقه تحت کنترل نظامیان محلی بودند و چرا این قدر به محل حادثه نزدیک بودند؟

کارتوپولوف همچنین گفت: ترافیک ایستگاه های رادار سامانه دفاع هوایی اوکراین روز حادثه به شدت افزایش یافت و دولت کی یف باید توضیح دهد که چرا جت نظامی در تعقیب هواپیمای مسافربری بود؟

ایگور پاکوشِف (igor pakushev)، رئیس نیروی هوایی ستاد کل ( ارتش ) روسیه نیز افزود: مدارکی در دست دارند که نشان می دهد جنگنده سوخو su-25 متعلق به نیروی هوایی اوکراین ، از فاصله 3 تا 5 کیلومتری در تعقیب هواپیمای مسافربری مالزی بوده است.

وی گفت: این هواپیمای اوکراینی به موشک های هوا به هوای r-60 مجهز است که می تواند تا فاصله 12 کیلومتری به هدف خود شلیک کند و این هواپیما که تنها 5 کیلومتر با هواپیمای مسافربری مالزی فاصله داشته است ، بی تردید توان چنین کاری داشته است.

دانلود

 

 

ایگور پاکوشف ، رئیس نیروی هوایی ارتش روسیه گفت:  در ساعت 17 و 21 دقیقه و 35 ثانیه و در محل سقوط هواپیمای مسافربری ، یک وسیله جدیدی وجود داشت که این وسیله هوایی ، به طور پیوسته توسط ایستگاههای راداری ، به مدت چهار دقیقه در محل مشاهده شد. از آنجا که به احتمال فراوان ، سامانه شناسایی هواپیمای نوع دوم ، مانند هواپیماهای نظامی ، مجهز نیست ؛ کنترل کننده موقعیت هوایی قادر به دریافت اطلاعات از ویژگی های این وسیله نبوده و بدین منظور ، برای دریافت ویژگی های این شی ء ، درخواست داده است.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد: پرواز ام اچ 17 از مسیر تائید شده خود 14 کیلومتر منحرف شده بود و در تحقیق درباره علت حادثه باید مشخص شود آیا علت این انحراف ، خطای جهت یابی بوده یا برج مراقبت اوکراین چنین دستوری داده بود. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه ، در زمان حادثه ، ماهواره آمریکایی بر فراز شرق اوکراین قرار داشت و از این رو ، از آمریکا خواست تصاویر و داده های این ماهواره را منتشر کند.

اما از سوی دیگر ناظران « سازمان شورای امنیت و همکاری اروپا »، از احتمال دستکاری شدن محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین ابراز نگرانی کردند. یک گروه از ناظران بین المللی سازمان شورای امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه ، پس از حضور در محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در خاک اوکراین ، از احتمال دستکاری شدن برخی مدارک موجود در محل این سانحه هوایی به منظور از میان بردن شواهد لازم در خصوص چگونگی وقوع آن ، ابراز تردید کردند.

جعبه سیاه پرواز mh17  مالزی

برابر این گزارش ، مایکل بوسیورکیو (michael bociurkiw)، سخنگوی گروه ناظران بین المللی سازمان شورای امنیت و همکاری اروپا ، گفت ، یکی از قطعات بزرگ لاشه این هواپیما ، از محل اصلی سقوط آن ، جا به جا شده است.

پس از گذشت 4 روز از حادثه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری مالزیایی که به کشته شدن همه 298 سرنشین آن انجامید ، فشارها بر ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، با هدف وادار کردن استقلال طلبان به دادن اجازه کامل برای اجرای تحقیق کامل درباره این حادثه به شدت افزایش یافته است.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که از آمستردام هلند عازم کوالالامپور بود، بر فراز دونتسک، در شرق اوکراین، پس از اصابت موشک به آن، دچار سانحه شد و در منطقه ای که در اختیار استقلال طلبان اوکراین قرار دارد، سقوط کرد.

پشت پرده سکوت عربستان درباره کشتار مردم غزه


با وجود ادامه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت صدها شهروند فلسطینی، مسؤولان عربستان سعودی همچنان در قبال این جنایات ساکت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از العالم، تنها اقدام عربستان سعودی پس از شدت گرفتن حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، تأیید طرح مصر برای آتش بس بود؛ طرحی که به دلیل جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن مطالبات فلسطینیها در غزه، با مخالفت مقاومت و گروه‌های فلسطینی ناکام ماند.
سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" به نقل از ناظران عرب نوشت: عربستان سعودی به غیر از اعلام کمک 50 میلیون دلاری به غزه، تا کنون هیچ مسؤول فلسطینی حتی محمود عباس را به ریاض دعوت نکرده است.
بر اساس این گزارش، قطع بودن روابط بین عربستان سعودی و حماس، دلیلی برای خودداری ریاض از هرگونه اقدام برای توقف تجاوزات صهیونیستها به غزه و یا تحت فشار گذاشتن آمریکا در این زمینه، نمی باشد.
دیدار "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با شیخ صباح الاحمد" امیر کویت موضوع قابل توجهی است، زیرا روابط بین این جنبش و کویت در سالهای اخیر چندان قوی نبود، و مشعل سالها به کویت سفر نکرده بود.
در همین راستا قرار است "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد برای گفتگو درباره آتش بس غزه، در سفری منطقه‌ای به دوحه، کویت، قاهره، قدس، رام الله، و عمان برود. "جان کری" وزیر خارجه آمریکا نیز پس از بان کی مون سفری به منطقه خواهد داشت؛ این درحالی است که هنوز سفر به ریاض در برنامه کاری این دو نفر گنجانده نشده است.
تنها اقدام بارز عربستان سعودی در زمینه مسأله فلسطین، طرح موسوم به "صلح عربی" است که پس از اعلام آن، سران عرب در نشست سال 2002 در بیروت، آن را در دستور کار خود قرار دادند. طرحی که هدف نهایی آن تضمین حضور اشغالگران صهیونیست در فلسطین و عادی سازی روابط دولتهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.

اختلاف اعضای ۵+۱ با آمریکا


روزنامه آمریکایی نیویورک پس در گزارشی با اشاره به این که اعضای گروه ۱+۵ دیگر با آمریکا متحد نیستند، نوشت، سایر اعضا هریک خواسته‌ها و منافع خود را در مذاکرات پیگیری می‌کنند.

مذاکرات هسته ای
روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» در تحلیلی در زمینه مذاکرت هسته‌ای ایران و نبود اتحاد بین اعضاء این گروه با آمریکا» می‌نویسد: گروه 1+5 در ابتدا خواهان بسته شدن تاسیسات هسته‌ ای ایران در «فردو» و «اراک» بود، اما تا آخر هفته گذشته این گروه در حال تقاضا از ایران برای خود داری از ساخت 5 تاسیسات هسته‌ ای جدید غنی‌ سازی بود.

نیویورک پست می‌نویسد: گروه 1+5 متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان هیچ ائتلافی حتی برای ارائه درخواست‌های خود ندارند.

در این میان روسیه در حالی وارد این گروه شد که به آمریکا فقط یک بله بگوید. اوباما می‌تواند کماکان بگوید که همه گزینه‌ها روی میز است، اما تا زمانی که گفت‌ و‌ گوها ادامه دارند، باید گفت که تنها گزینه باقی مانده گفت‌ و گوی بیشتر است و این همانی است که روسیه می‌خواهد.

چین نیز با شرکت در گروه 1+5 تنها در پی سنگین کردن کفه پرونده خود در عرصه جهانی است.

برای آلمان نیز وضعیت مشابه چین است و فقط برای بالا بردن وزنه خود در مذاکرات شرکت دارد. در این بین وزیر خارجه آلمان گفت، اعتقاد ندارند، ایران در پی ساخت سلاح هسته‌ ای باشد.

نیویورک پست می‌نویسد: چین و روسیه در واقع گفت‌ وهای هسته‌ ای را نوعی اقدامی سمبلیک فرض می‌کنند.

هیئت اعزامی انگلیس ، متحد آمریکا نیز تنها برای دیدار با مقام‌های ایرانی و فرصتی برای بهبود روابط وارد وین شده بود.

فرانسه نیز با ارسال هئیتی بلند مرتبه دیپلماتیک به وین در پی احیاء روابط تجاری با ایران است.

این نشریه آمریکایی می‌نویسد: در پایان مذاکرات وین اختلاف عمده همچنان پابرجا ماند و آن این بود که گروه 1+5 حق ایران در غنی سازی را البته در حجم کمتر به رسمیت بشناسد.

در ‌ادامه این مطلب آمده است: در حقیقت با کاهش تحریم‌ها در 6 ماه گذشته فشار بر اقتصاد ایران کمتر شده است و این کشور چندان ضروریت فوری در هرگونه تعامل هسته‌ای در خود نمی‌بیند.

قسمت شیرین این بخش علاوه بر تمدید زمان مذاکرات موافقت آمریکا با انتقال 2.8 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده این کشور بود و در این 4 ماه باقی مانده مقامات ایران هیچ فشاری برای تغییر مسیر خود احساس نمی‌کنند.

این روزنامه در خاتمه می‌نویسد: یک دهه قبل تقاضا از ایران نساختن بمب هسته‌ای بود و امروز تقاضا کاسته شدن از روند هسته‌ ای شدن این کشور است؛ باید پرسید که آیا در ماه نوامبر و احتمال توافق هسته‌ ای آیا هر نوع توافقی موفقیت در سیاست خارجی اوباما محسوب می‌شود؟.
 

چرا داعش با صهیونیست‌ها نمی‌جنگد؟


داعشی‌ها جنگ علیه شیعه را با متهم‌ سازی به شرک و ارتداد و نفاق، بر جنگ با صهیونیست‌های خون‌آشام ترجیح می‌دهند و می‌گویند،نخست باید این منافقین و مشرکین را از سر راه بر‌داشت و سپس به جنگ با دشمن اصلی رفت!

 با شروع حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه مبارک رمضان و به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی، سؤالات زیادی در خصوص مواضع و رویکرد‌های فرقه داعش در قبال جنگ غزه مطرح شده است. به طور قطع پاسخ به این سؤالات، پرده از ماهیت واقعی این جریان برمی‌دارد؛ سؤالاتی از قبیل:


1- چرا داعش علیه رژیم صهیونیستی اعلام جهاد نمی‌کند و مجاهدانش را روانه غزه نمی‌کند؟

2- چرا داعش غزه و کرانه باختری را ارض جهاد اعلام نمی‌کند؟

3- چرا مدعی خلافت اسلامی، از مسلمانان جهان نمی‌خواهد به فلسطینی‌ها برای جنگ با صهیونیست‌ها کمک‌های مالی و تسلیحاتی کنند؟

4- چرا داعش علیه کسانی بسیج شده است که طی سه دهه گذشته، علیه امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دست به مبارزه زده‌اند و بیشترین ضربه‌ها را بر پیکر صهیونیست‌ها وارد ساخته‌اند؟

5- داعشی‌ها و مدعیان برپایی خلافت اسلامی،‌مواضع کنونی خود را در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کشتار وحشیانه آنان چگونه توجیه می‌کنند؟

6- سوریه تنها کشور عربی است که از ابتدای شکل‌ گیری رژیم نا مشروع صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین تاکنون ، نه تنها این رژیم را به رسمیت نشناخته، بلکه همواره حامی و پشتیبان مبارزان و مجاهدان فلسطینی در نبرد با صهیونیست‌ها بوده است. چرا و با چه دلایلی داعشی‌ها طی 40 ماه گذشته و با اعلام سوریه به عنوان ارض جهاد، بیشترین فشار‌ها را به حکومت سوریه با هدف فروریختن آن وارد ساختند؟

7- حزب‌الله لبنان تنها جریان اسلامی است که در طول حیاتش بیشترین ضربه‌ها را بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد ساخته و موازنه قوا در منطقه را به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر داده،‌ چرا داعشی‌ها مبارزه با حزب‌الله را در دستور کار قرار داده‌اند؟

8- از نظر زمانی، چه رابطه‌ای بین حمله گسترده هوایی،‌ دریایی و زمینی علیه غزه از سوی صهیونیست‌ها، با تحولات در سوریه و عراق وجود دارد؟

تمامی سؤالات مذکور و دیگر سؤالات مشابه را می‌توان در یک سؤال خلاصه کرد و آن اینکه، چرا داعشی‌ها به جای جنگ با صهیونیست‌ها و اربابانشان، به مسلمان‌کشی و برادرکشی روی آورده‌اند؟

از آنجا که این سؤالات از داعشی‌ها و مدعیان خلافت اسلامی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رو به فزونی یافته، به ناچار این گروه در صدد پاسخ برآمده که نمونه‌هایی از این پاسخ‌ها عبارتند از:

الف- تا زمانی که مبارزه با «افراد مرتد و منافق» پایان نیابد، آنها مأمور جنگ با اسرائیل و یهودیان نخواهند بود!

ب- بهترین پاسخ در قرآن آمده است، جایی که خداوند در مورد دشمن نزدیک که همان منافقان هستند صحبت می‌کند و می‌گوید که آنها از کافران خطرناک‌ترند!

ج- قرآن کریم به ما دستور داده است ما با دشمن نزدیک بجنگیم!

د- قرآن کریم به ما دستور نداده است با اسرائیل بجنگیم!

هـ- فلسطین را حضرت مسیح آزاد خواهد کرد و ما جنگی با اسرائیل نداریم!

و- حتی صلاح‌الدین ایوبی اول شیعیان را قتل عام کرد و پس از براندازی حکومت علوی‌ها در مصر، راهی فلسطین شد!

از مجموعه پاسخ‌های داعشی‌ها می‌توان دریافت که آنان می‌گویند، جنگ با دشمن نزدیک (منافقان و مرتد‌ها)، در اولویت است و پس از نابودی این دشمنان نزدیک، باید سراغ دشمن اصلی رفت. برخی از عناصر این فرقه تکفیری، جنگ با دشمنان نزدیک را «جهاد اصغر» و جنگ با دنیای غرب و امریکا را «جهاد اکبر» نامگذاری و جهاد اصغر را مقدمه جهاد اکبر معرفی می‌کنند.

این نوع توجیهات در پاسخ به سؤالات مذکور مبنی بر دلیل نجنگیدن داعشی‌ها و القاعده و دیگر گروه‌های همسو با صهیونیست‌ها آن هم در زمانی که رژیم جعلی و اشغالگر قدس شریف، بی‌رحمانه مسلمانان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشد و طی کمتر از دو هفته بیش از 350‌نفر را به شهادت رسانده و بیش از 2 هزار نفر را زخمی کرده، برگرفته از نقشه کلی و طرح هفت مرحله‌ای این فرقه برای برپایی خلافت اسلامی و رسیدن به یک قدرت برتر جهانی است؛ طرح هفت مرحله‌ای که «فواد‌حسین»، روزنامه‌نگار اردنی و هم‌سلولی «ابومصعب الزرقاوی» در زندان، در کتاب «زرقاوی نسل دوم القاعده» از آن پرده‌برداری می‌کند. زرقاوی رهبر مقتول‌ القاعده در عراق بود و هم او بود که زمینه‌های شکل‌گیری داعش را در عراق فراهم ساخت. بر اساس این طرح هفت مرحله‌ای، در مرحله چهارم باید حکومت‌های منفور عرب را فروریخت و در مرحله پنجم با برپایی خلافت اسلامی، مقدمات را برای رویارویی بزرگ یا همان جهاد اکبر با غرب فراهم ساخت! و مرحله هفتم به یک قدرت برتر جهانی تبدیل شد.

اکنون عمده حکومت‌های عرب بر سر قدرت هستند، لکن داعش اعلام خلافت اسلامی کرده و برای ابوبکر البغدادی بیعت می‌گیرد. جالب آن است که داعشی‌ها زمانی نجنگیدن با صهیونیست‌ها را توجیه می‌کنند که در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق اعلام خلافت کرده و به زعم خود به اجرای شریعت پرداخته‌اند. این فرقه اکنون با عنوان خلافت اسلامی، به برادرکشی و مسلمان‌کشی می‌پردازد و مبارزه نکردن با صهیونیست‌ها را آنگونه که آمد، توجیه می‌کند. آیا این توجیهات را می‌توان پذیرفت؟ در این باره گفتنی‌هایی است و از آن جمله:

1- در طرح هفت مرحله‌ای القاعده، باید تمامی حکومت‌های فاسد و منفور عرب و در رأس آنها آل‌سعود را فروریخت و سپس در سرزمین‌های اسلامی تشکیل خلافت اسلامی داد. اکنون سؤال این است که همین حکومت‌های عربی مانند عربستان، قطر، اردن و... در به قدرت رساندن داعشی‌ها،  چه نقشی را ایفا کرده‌اند. اگر پول‌های عربستان و قطر نبود، اگر کمک‌‌های اردن و ترکیه نبود،‌ آیا اکنون ابوبکر البغدادی با تسلط بر موصل، می‌توانست اعلام خلافت کند؟

2- در چهل ماه گذشته و از زمان بحران‌آفرینی داعشی‌ها در سوریه، نقش حمایتی امریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی به صورت آشکار و نقش صهیونیست‌ها به صورت آشکار و پنهان در تقویت این گروه چگونه قابل‌توجیه است. سلاح‌های مدرن و پیشرفته‌ای که اینها در سوریه مورد استفاده قرار دادند، از کجا و چگونه تأمین شد؟‌

3- داعشی‌ها می‌گویند تا زمانی که مبارزه با افراد مرتد و منافق پایان نیابد، آنها مأموریت جنگ با اسرائیل و یهودیان ندارند و در جای دیگر استدلال می‌کنند که قرآن گفته منافقان خطرناک‌تر از کفار هستند. حرف درستی است که منافقان از کفار خطرناک‌تر هستند،‌ لکن در این میان،‌منافقان امت اسلامی چه کسانی هستند؟ منافقان از نظر قرآن کسانی هستند که در میان اهل ایمان تظاهر به مؤمن بودن می‌کنند ولی در خفا با دشمنان اصلی مسلمانان برای ضربه زدن به اهل ایمان ارتباط برقرار می‌کنند. بر این اساس، آیا حکومتی چون حکومت سوریه و فردی چون بشاراسد منافق امت اسلامی است، در حالی که این حکومت طی چندین دهه گذشته با تمام توان در مقابل امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ایستاده، یا حکومت‌هایی چون آل سعود در عربستان و دیگر آل‌ها در قطر، اردن، امارات و... منافقان امت اسلامی هستند که از یک طرف دم از اسلام می‌زنند و از طرف دیگر با امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ارتباط همه‌جانبه دارند؟ اگر منافقین امت اسلام گروه دوم هستند، چگونه است که داعشی‌های مدعی جنگ با منافقین با کمک همین منافقین و دشمنان اصلی (امریکا و رژیم صهیونیستی)، به جنگ با حکومت سوریه رفتند؟

4- داعشی‌ها جنگ علیه شیعه را با متهم‌سازی به شرک و ارتداد و نفاق، بر جنگ با صهیونیست‌های خون‌آشام ترجیح می‌دهند و می‌گویند اول باید این منافقین و مشرکین را از سر راه بر‌داشت و سپس به جنگ با دشمن اصلی رفت! اولاً با چه ملاک و بر چه مبنایی اینها شیعه را مرتد و منافق معرفی می‌کنند، ثانیاً از نظر این فرقه، ایستادگی همه‌جانبه شیعیان طی 37 سال گذشته با محوریت جمهوری اسلامی در برابر امریکا و رژیم صهیونیستی چگونه توجیه می‌شود. صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها، اکنون تهدید اصلی خودشان را جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های محور مقاومت معرفی می‌کنند. چگونه است که اینها برای جهاد اکبر (جنگ با غرب و صهیونیسم)، جهاد اصغر‌شان را متوجه دشمنان اصلی کرده‌اند؟ امروز، همه می‌دانند حامی اصلی و واقعی مقاومت فلسطینی در غزه جمهوری اسلامی ایران است. امروزه همه می‌دانند که اگر کمک‌های جمهوری اسلامی نبود، هر‌گز صهیونیست‌ها در جنگ‌های 33 روزه، 24 روزه، هشت روزه و جنگ جاری طعم تلخ شکست را نمی‌چشیدند. آری تأمل در آنچه آمد، نشان می‌دهد که دلیل نجنگیدن داعشی‌ها با رژیم صهیونیستی، ریشه در ماهیت واقعی آنان دارد؛ ماهیتی که هر‌گز آنان را در برابر صهیونیست‌ها قرار نمی‌دهد. این ماهیت از قبل افشا شده را ، اخیراً «ادوارد اسنودن» کار‌مند سابق آژانس امنیت ملی امریکا و افشا‌گر اسناد طبقه‌بندی این آژانس، اینگونه برملا می‌سازد که: «ابو‌بکر البغدادی رهبر داعش، ساخته و پر‌داخته همکاری‌های امنیتی میان ساز‌مان اطلاعات انگلیس، امریکا و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است.» اسنودن می‌گوید: «همکاری این سه سازمان شرایط را برای ظهور پدیده‌ای به نام دولت اسلامی عراق و شام پدید آورد.» به گفته اسنودن، این سه سازمان، شبکه‌ای تروریستی را پدید آوردند که توانایی‌ جذب افراد تند‌رو و افراطی از سراسر جهان را داشته باشد و این طرح از نقشه‌های پیشین انگلستان برای حمایت از اسرائیل است! واقعیات صحنه، گفته‌های اسنودن را تأیید می‌کند زیرا داعش محور مقاومت در منطقه را نشانه رفته است. این مقاومت است که خواب را از چشمان صهیونیست‌ها و اربابانشان گرفته و اکنون داعشی‌ها با تمام توان به کمک استکبار و صهیونیسم بین‌المللی شتافته‌اند.
 

مشخصات افسر اسرائیلی به اسارت گرفته شده


گردان های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که افسر اسرائیلی به اسارت گرفته شده، از یگان مرزی ارتش رژیم صهیونیستی به نام شائول آرون با کد نظامی ۶۰۹۲۰۶۵ است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های قسام در بیانیه خود تاکید کرد که این افسر یگان مرزی ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان عملیات اخیر خود در شرق محله التفاح به اسارت گرفته است.
اسیر صهیونیستی
این گزارش می افزاید: علاوه بر به اسارت گرفته شدن این افسر صهیونیست، 14 سرباز دیگر به هلاکت رسیده و بیش از 50 نفر نیز زخمی شده اند که در بین آنان نام فرمانده تیپ گولانی نیز دیده می شود.

گردان های قسام در بیانیه خود اعلام کرد: به یاری حق، عملیات صورت گرفته در شرق محله التفاح، به عنوان کابوسی همیشگی در اذهان صهیونیست ها باقی خواهد ماند. در این عملیات یک یگان ویژه از نیروهای قسامی، نظامیان صهیونیستی را که قصد پیشروی به سمت شرق محله التفاح را داشتند، به سمت یک میدان مین از پیش آماده شده کشاندند و بعد از آن، میدان مذکور را منفجر کردند. بعد از وقوع انفجارها، نیروهای قسام به سمت نفربرهای دشمن رفتند و درهای آن را باز کرده و تمام سرنشینانش را به هلاکت رساندند که نتیجه آن، نابودی 14 نظامی صهیونیست و درگیری با آنها از فاصله ای نزدیک بود.

در پایان بیانیه گردان های قسام آمده است: بیانیه ها و اطلاعیه های مقاومت عین حقیقت است. مبارزان ما ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست دارند و اعضای جامعه صهیونیستی نیز باید خبرهای واقعی را از طریق بیانیه های ما دنبال کند نه از طریق رهبران دروغگو و فریبکارشان.

دانلود