نامه آقای ابراهیم ذکاوت مدیر عامل شرکت آلی گهر لرستان

بسم الله الرحمن الرحیم
 
لیس الانسان الی ما سعی

من ذکاوت هستم، ابراهیم ذکاوت، مدیر عامل شرکت تولیدات آلی گهر، 39 ساله و 26/9/1392 از ایران خارج شده ام و البته نه سیاسی هستم و نه با نظام مشکل دارم. فقط یک تولید کننده هستم، کسی که صحبهتایی در مورد فرار و یا احتمالاً صداقتش شنیدید.
یه کم حوصله کنید تا دو سال گذشته رو با هم مرور کنیم.

اواخر سال 90 در مورد شرکت ورمی کمپوست دکتر شریفی و نحوه کار اون مطالبی شنیدم، یکی از آشناهای ما هم تازه رفته بود توی همین حرفه. پس از تحقیق فراوان و کسب دانش لازم و سپری کردن دوره پردیس دانشگاهی غیر حضوری و البته اخذ مدرک، با آقای علینژاد مشترکاً اقدام به خرید سبد از دکتر شریفی کردیم و پس از چند روز از سرپرست وقت استان لرستان موفق به اخذ نمایندگی شهرستان دورود شدیم.

به طبع نفع نمایندگی ما در فروش بیشتر بود. ما هم شروع به تبلیغ کردیم. چند روز بعد سرپرستی استان اعلام کرد قیمت ها تغییر کردن و سود سرمایه گذار و پورسانت نماینده کم شده و من هم به اعتراض برای اولین بار با دکتر شریفی تماس گرفتم. ایشون هم گفتن ابتدای هفته بعدی تهران بروم.

همراه با آقای علینژاد و دخترشان که آن زمان حسابدار استان لرستان دکتر شریفی بودن خدمت دکتر شریفی رسیدیم. قبل از هرچیزی دکتر گفتن که امروز صبح نماینده لرستان استعفاء داده اند و اگر میتوانید شما سرپرستی استان لرستان را قبول کنید. هر چند آقای علینژاد مردد بود اما من به انجام کار مصمم بودم. حدود تیرماه 91 با حضور دکتر شریفی معارفه برای نمایندگان استان انجام شد و من رسماً سرپرست شرکت آقای شریفی در استان لرستان شدم که کل سبدهای آن زمان حدود 20000 سبد بود.
آنچه از سالها کار با کامپیوتر و امور اداری آموخته بودم، نظمی بیش از پیش را در صنعت ورمی کمپوست استان قرارداد. جلسات متعدد با نمایندگان و پرداخت منظم حق شراکت در تولید باعث اقبال مناسب این حرفه در لرستان شد. بگونه ای که در پایان سال 91 تعداد سبدهای استان به حدود 300000 سبد رسید.

دکتر شریفی هنگام سپردن استان لرستان به بنده، پرداخت بدهی های شرکتش را هم به بنده از محل فروش جدید واگذار کرد. که البته چون فروش (سرمایه پذیری) وجود داشت مشکلی نبود و یا قابل برنامه ریزی بود.

هرچند انجام کلیه تعهدات شرکت به عهده آقای شریفی بود اما مهم ترین دغدغه من و دوستان اتاق فکر استانی آن زمان، فروش ورمی کمپوست و مازاد کرم تولیدی بود به همین دلیل در اکثر سمینارهای دکتر شریفی برای یافتن روزنه ای، شرکت می کردم تا اینکه تصمیم به تولید 15000 قطعه مرغ ارگانیک گرفتیم و بنده با دانشی در حد صفر فقط به اتکاء پشتیبانی دکتر شریفی و دانش و قبول زحمت یکی از دوستان شروع بکار کردیم. دوران بسیار سختی بود حتی دکتر دیگر جواب تلفنهای ما را هم نمیداد.

واقعیتی که به آن رسیدیم این بود: دکتر شریفی دانش و ظرفیت لازم برای انجام این کار بزرگ و ایجاد انقلاب ارگانیک را در آن زمان نداشت.

این بود که تحقیقات بزرگی را در مورد همه زمینه های مصرف کود و کرم شروع کردم که خوشبختانه و با زحمت فراوان اطلاعات و تجارب بسیار نفیس و ارزشمندی بدست آوردم.

در دوران شش ماهه اول و افزایش چشمگیر میزان فروش، حق العمل و حق سرپرستی عالی نصیب ما شد. تا اینکه کل بدهی شرکت دکتر شریفی هم پرداخت شد. قوت من به عدم انتقال پول به تهران بود. اما از تاریخ 1/11/91 دکتر شریفی دستور داد همه واریزی های جدید به حساب تهران انجام شود. من هم چون آینده روشنی برای مدیریت دکتر شریفی نمیدیدم بطبع همه حسابها و بیلان ریالی منتهی به 30/10/91 را به تهران انتقال دادم.

مشکلات تازه شروع شد، عدم زمانبندی پرداخت و یا حتی جوابگویی مناسب سیستم کاری دکتر شریفی دردسرهایی جدید را بوجود آورده بود. بطوریکه نهایتاٌ در تاریخ 20/12/91 رسماً از شرکت دکتر شریفی جدا شدم و شرکت جدیدی را بنام تولیدات آلی گهر با رئیس هیئت مدیره آقای علینژاد و مدیر عاملی خودم شروع کردم.

بدهی آقای شریفی به بنده با تایید حسابداری شرکت دکتر شریفی 2300000000 تومان است و البته من نیز 160000 سبد به ایشان بدهکار هستم.

این 160000 سبد چه بود؟

زمستان سال 91 اولین سالی بود که بطور جدی این کار به سرما برخورد کرد که تعداد زیادی از کرمها تلف شدند، از طرفی تقلب در مواد اولیه ارسالی و نیز طمع برخی تولید کنندگان جدید هم که فقط سود خود را می دیدند و بر کیفیت نظارت نمی کردند. این شد که حدود قسمت اعظمی از این سبدها از بین رفت و تنها چیزی که باقی ماند فقط کرایه ها بود. (اسناد مکتوب بازرسی موجود است)
البته هنوز حساب شرکت دکتر شریفی و من به قوت خود باقی است.

شرکت تولیدات آلی گهر تاسیس شد و با برنامه مناسب پیش رفتیم. تولید تقریبا مناسب بود و پیشبرد برنامه های آتی در حال حرکت بود. اما ما همچنان سرمایه جذب میکردیم ولی فروش محصول نداشتیم نه کرم مازاد و نه کود ورمی کمپوست. تنها برداشت شخصی من از شرکت تولیدات آلی گهر فقط حقوق ماهانه 5000000 تومانی بوده که کلیه اسناد مالی آن موجود هست که قسمتی از آن هم خرج شرکت می شد.

ما به آینده خوش بین بودیم. تعریف من این بود: این کار در شش ماهه دوم سود میدهد.

راههای مختلفی را پیش گرفتیم: کشاورزی ارگانیک، تولید قارچ از ورمی کمپوست، صادرات کود ورمی کمپوست، تهیه ورمی کمپوست تی، تهیه پودر کرم، صادرات پودر کرم و حتی واردات دان، بذر و کالاهای ارگانیک و ...

تا ایران بودم همه مفاسه های تامین اجتماعی و دارایی را ماهانه میگرفتیم و حتی یک ریال هم بدهی دولتی نداشتیم. خدا می داند در حق کارمندان و کارگران هم جفا نکردم به هر بهانه ای کمک های بلاعوض و حتی شیرینی ایام مذهبی را تقبل می کردم حتی از محصول ارگانیک شرکت هم به کارگران رایگان می دادم. آنچه از انسانیت به عهده من بود به فقرا، سرطانیها و افراد بی بظاعت کوتاهی نکردم. تمام استراحت روزانه من بیش از چند ساعت نمی شد. رویای من ایجاد شرکتی منظم، با برنامه و وظیفه گرا بود.

به همه مدیران جهاد کشاورزی منطقه برای ارسال کود رایگان نامه زدیم، طرحهای مختلف زراعت، باغبانی، دام و طیور ارگانیک را برنامه ریزی و در سایت اعلام کردیم، با انجمن ارگانیک و سیستم های گواهی کننده جلسات متعددی برگزار کردیم، حالتهای سرمایه گذاری با ضمانت بانکی را طراحی و اجرایی کردیم. اما دریغ از یک جواب حتی جهاد کشاورزی هم کود ورمی کمپوست رایگان را نمی پذیرفت. ظاهراً آنچه که  همه دنبالش بودند سرمایه گذاری با سود سالانه حداقل 100 درصد بود.

با تیمهای بزرگ تجاری ملاقاتهای متعددی داشتم. پروپزال و اهداف جدید و عمیق تری برای شرکت تدوین شد. استراتژی تغییر کرد، اهداف کامل تری نشانه گذاری شد. افراد جدیدی که مناسب با این استراتژی بود مشخص شد، رابطه های جدید، حتی برون مرزی و حضوری با IFOAM (انجمن جهانی ارگانیک) و دیگر نهادها در دبی برقرار شد، ارسال نمونه پودر کرم به آلمان تا مذاکره با تولید کنندگان دان مرغ در ایران، طراحی تیزر های تبلیغاتی، اخذ ایزو 9001 و 22000، خرید برند جهانی و ... . ما دیگر فرا منطقه ای بودیم حداقل بر روی کاغذ. اگر فقط یکی از کارهای ما جواب می داد الان همه چیز به شکل دیگری بود. افسوس زمان کافی نداشتیم.

ناگهان خبر هجوم بهمن فرو ریخته دکتر شریفی، هم جا را گرفت و برنامه های حمایتی صدا و سیما هم تغییر کرد و علیه صنعت ورمی کمپوست شروع شد. هرچه داشتم از ماشین ها و دیگر چیزهای قابل فروش که اکثراً در دوران سرپرستی استانی دکتر شریفی خریده بودم را فروختم تا فقط زمان بخرم برای انجام صادرات که تنها چاره ممکن برای باقی ماندن و پرداخت دیون مردم و تعهد آنها بود. اما آنچه هر روز  و دیگر چاره ای جز این دو راه نداشتم:

1- اعلام برشکستگی

2- رفتن به جایی دیگر، ایجاد تجارت جدید و پرداخت دیون مردم.

نمیدانم چرا ولی من راه دوم را به تنهایی پیش گرفتم. بی پولی آنهم در غربت سخت است ولی دوری از خانواده سخت تر، اما یک چیزی را اینجا خوب آموختم : خدا همه جا و همیشه هست.

در غربت دوستان جدیدی پیدا کردم و یه تیم تشکیل دادیم که بشدت کار میکنیم. شاید خارج از ایران بشود کار بهتری انجام داد. هرچه من اینجا در آمد داشته باشم بجز سهم دوستان اینجا و یه بخور نمیری همه اش را بحساب دادگستری دورود میریزم تا بین کسانیست که در شرکت من سرمایه گذاری کرده اند و من بدهکارشان هستم تقسیم شود. البته زمان باز پرداخت را نمیشود مشخص کرد.

من معتقدم این کار هنوز قابل حل شدن است. به شرطیکه همه ما بتوانیم حرفهای منطقی یکدیگر را بپذیریم، مدیریت کنیم، فرصت دهیم و البته جیبی به اندازه سود معقول آن بدوزیم.

سرمایه شرکت کود و کرم است که صادرات آن بهترین و زود ترین روش برای پرداخت تعهدات است. پیشنهاد من ایجاد یه هسته عملیاتی 5 نفره:

مدیر برنامه ریزی تجاری

وکیل آگاه و توانا

مدیر مالی

مدیر بازار یابی و مارکتینگ

مدیر تولید

در ایران است و البته ما هم درگیر مجوز واردات به کشورهای دیگری در خارج از ایران هستیم.

اگر شما هم فکر می کنید هنوز می شود این کار را جمع کرد، منتظر باور و محبتتان هستم.

انتشاراولین تصویر"الماجد"بعداز مرگ

به گزارش افکارنیوز، اولین تصویر تروریست سرشناس عربستانی "ماجد الماجد" که فرمانده گردان "عبدالله عزام" به شمار می رفت و در انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت دست داشت، منتشر شد.

در پی انتشار این تصویر از جنازه این تروریست تکفیری، "سمیر حمود" دادستان لبنان طی اظهاراتی فاش کرد که مقامات قضایی لبنان با تحویل جسد "ماجد الماجد" به خانواده اش موافقت کرده اند و این کار در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود در حال حاضر منتظر آخرین گزارش تیم پزشک قانونی هستیم که بررسی هایی را بر روی جسد وی انجام داده اند. این آزمایشات و بررسی ها در بیمارستان سه بیمارستان "الحامد" در منطقه "بقاع"، "المقاصد" در بیروت و بیمارستان نظامی ارتش لبنان در منطقه "المتحف" انجام شد.


"سمیر حمود" در مورد علت انجام این بررسی ها گفت:‌ بعد از انجام برخی مشورت ها، به این نتیجه رسیدیم که پیش از تحویل جسد، همه بررسی های لازم بر روی جسد انجام گیرد تا همه پرسش های باقیمانده و احتمالی پاسخ داده شوند تا در آینده مشکلی در این باره به وجود نیاید و پرسشی برای دادگاه باقی نماند.


5 کشته در انفجار پشت صحنه فیلم ده نمکی

انفجار در محل فیلمبرداری فیلم "معراجی ها" به کارگردانی مسعود ده نمکی در شهرک سینمایی دفاع مقدس، 5 کشته برجا گذاشت.

به گزارش مهر، کشته شدگان این حادثه شامل علی اکبر رنجبر مدیرعامل شهرک دفاع مقدس، جواد شریفی مدیر جلوه های ویژه، رضا فرجی جانشین تولید فیلم، مهدی مرادی، دستیار جلوه های ویژه و یکی از کارگران حاضر در صحنه فیلمبرداری هستند.
پیکر این افراد درگذشته به پزشکی قانونی منتقل شده و هنوز جزئیات تشییع پیکر آنها مشخص نیست.

 حمید شهیری طراح صحنه و لباس پروژه "معراجی‌ها" و مرتضی مولایی دستیار تدارکات این پروژه در حال حاضر در بیمارستان به سر می‌برند که یکی در انتظار جراحی و دیگری در حال جراحی است.

حمید شهیری طراح صحنه و لباس پروژه "معراجی ها" در حال حاضر در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری در نوبت جراحی به سر می برد.
او از قسمت های مختلف بدن از جمله ران و سینه دچار مصدومیت شده است. زخم های او عمیق است و تا یک ساعت دیگر با تثبیت وضعیت جسمی‌اش برای جراحی به اتاق عمل منتقل می شود.

همچنین مرتضی مولایی دستیار تدارکات این پروژه در بیمارستان امام زمان (عج) اسلامشهر در حال جراحی است. وی دچار سوختگی شدید شده است.

جمشید احسانی فر از کارگران حاضر در پشت صحنه از دیگر کسانی است که امروز در اثر این سانحه جان خود را از دست داد.

از صبح امروز افرادی مانند علیرضا رضاداد دبیر سی و دمومین جشنواره فیلم فجر، مهدی فرجی  مدیر شبکه یک، محمدرضا شرف الدین رئیس انجمن انقلاب و دفاع مقدس در شهرک دفاع مقدس حضور یافته‌اند.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پیام تسلیت خود را برای این اتفاق دردناک اعلام کرده است.


خواب نوجوانی که سرش را در سوریه بریدند

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»؛ مهدی مشکینی نویسنده وبلاگ سرزمین شلمچه نوشت: مراسم چهلمین روز درگذشت مادر شهیدان حسین و اصغر ایرلو که با عنوان سنگ صبور برگزار شد، میزبان حضور سرزده سردار حاج قاسم سلیمانی بود. حاج قاسم طبق معمول سرپا ایستاد و سخنرانی کرد. در ابتدای اظهارات کاملاً استراتژیک خود، از ایدئولوژی با عنوان هژمونی برتر در مقابل قدرت‌های نظامی و اقتصادی یاد کرد و گفت که جنگ33 روزه، مصداق غلبه ایدئولوژی بر تکنولوژی بود.

حاج قاسم در بیان مصداق و مثال عینی درباره قدرت ایدئولوژی مبتنی بر وحی خاطره‌‌ای گفت که بغض گلویش را گرفت.

 

«نوجوان 17 ساله که اخیراً(در سوریه) شهید شد، به مادرش می‌گوید، با توجه به خوابی که دیده‌ام این آخرین ناهاری است که باهم می‌خوریم، مادر اجازه تعریف خواب را نمی دهد. برای دوستانش اینگونه تعریف کرده بود. 2 شب است که خواب می‌بینم که روی سینه‌ام نشسته‌اند تا سر از تنم جدا کنند، فریاد می‌زنم و آنوقت است که امام حسین‌علیه‌السلام می‌آید و می‌گوید نترس، درد ندارد... را هم بریدند، درد نداشت.»

مرگ سرکرده گروه تروریستی عزام/ "ماجد الماجد" زنده به گور شد

شبکه خبری سی ان ان اخیرا در گزارشی این سرکرده ترویستهای سعودی را این گونه معرفی کرده بود: بر مبنای اطلاعات موجود در وزارت کشور عربستان "ماجد الماجد" متولد سال 1973 در ریاض است و لقب معروفی که به آن شناخته شود نیز ندارد. وی با القاعده در ارتباط نزدیک بوده و در عملیاتهای آنها در یمن، عراق و لبنان مشارکت کرده است.

وی در زمان حضور در لبنان، تحرکات مسلحانه ای در عراق داشت و با اردوگاه آوارگان فلسطینی نهر البارد در ارتباط بوده است. پس از عملیات ارتش لبنان در سال 2007 علیه گروه فتح الاسلام، ماجد الماجد از این اردوگاه به نقطه نامعلومی گریخت و در سال 2009 دستگاه قضایی لبنان وی را به صورت غیابی به جرم حضور در اقدامات مسلحانه به حبس ابد محکوم کرد.

وی بعدها به عنوان سرکرده گردان تروریستی عبدالله عزام که توسط "صالح القرعاوی" سعودی تشکیل شده بود، معرفی شد.

روزنامه لبنانی الاخبار نیز اخیرا در گزارشی درباره مرگ ماجد الماجد در اثر بیماری و یا کشته شدن وی هشدار داده بود. این روزنامه با تیتر "هشدار درباره مرگ ماجد الماجد" ، اعلام کرد: مسائل مختلفی و متعددی درباره اقدامات ماجد الماجد وجود دارد، اما آن چیزی که واضح است این مسئله است که دهها لبنانی و سوری قربانی اقدامات تروریستی وی شده بودند. وی نقش تعیین کننده ای در زمینه تامین منابع مالی، عضو گیری عناصر تروریستی ، برنامه ریزی عملیاتهای تروریستی و تامین تجهیزات برای گروههای تروریستی ایفا می کرد.

این روزنامه لبنانی در پایان این گزارش با هشدار درباره مرگ الماجد، تاکید کرده بود: باید با صدای بلند فریاد کشید و گفت: زندگی ماجد الماجد را نجات دهید! همه آنچه برای زنده نگه داشتن وی لازم است فراهم کنید و مبادا وی را به حال خود بگذارید تا از طریق بیماری بمیرد و یا کشته شود!

از سوی دیگر، منابعی اخیرا در گفتگو با الرای لبنان فاش کردند: انفجار حاره حریک در جنوب بیروت که اخیرا رخ داد پاسخی به بازداشت ماجد الماجد بوده و تروریستها می خواستند این نکته را به مقامات لبنانی گوشزد کنند که بازداشت الماجد تاثیری بر اقدامات آنها نخواهد گذاشت.

ماجد الماجد زنده به گور شد

در همین رابطه "حسن هانی زاده" کارشناس ارشد امور بین الملل اظهار داشت: مرگ مشکوک ماجد الماجد سرکرده تروریستهای گردان "عبدالله عزام" که عملیات انفجار سفارت جمهوری اسلامی در بیروت را به عهده داشته زنده به گور کردن یکی از خطرناک ترین رهبران تروریستی منطقه تلقی می شود.

وی افزود: ماجد الماجد که طی یک عملیات پیچیده تعقیب وگریز توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان دستگیر شد کمتر از 10 روز پس از دستگیری به طرز مشکوکی مرد. وی که متولد سال 1973 عربستان بود نقش کاملا فرا دستی در انجام عملیات بزرگ تروریستی دست داشته و در سوریه فرماندهی نیروهای القاعده در بخشهایی از شهرهای حمص ، ادلب، درعا و القصیر را به عهده داشت. ماجد الماجد سعودی الاصل همکاری مستقیمی با رئیس سازمان امنیت عربستان داشت و دستورات خود را مستقیما از بندر بن سلطان در یافت می کرد.

وی افزود: وی اطلاعات کاملا سری در اختیار داشت که این اطلاعات می توانست به رمز گشایی از فعالیت گروه های تروریستی القاعده، داعش و جبهه النصره کمک کند. قطعا مرگ وی اتفاقی نبوده بلکه با نفوذ بندر بن سلطان در دستگاه های امنیتی لبنان و برای جلوگیری از افشای ارتباط عربستان با ترورهای اخیر لبنان به طرز مشکوکی به قتل رسید. علت این امر این است که ماجد الماجد بزرگترین عملیات تروریستی را در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران انجام داد و طبق قوانین بین المللی باید برای محاکمه به ایران منتقل می شد .

هانی زاده تاکید کرد: با این حال دستگاه دیپلماسی ایران بارها از دولت لبنان خواست تا این کشور را در بازجویی از ماجد الماجد مشارکت دهد اما دولت لبنان پاسخ روشنی نداد. بنابراین با توجه به اینکه ماجد الماجد قربانی یک برنامه ریزی مشترک منطقه ای شده، لذا دولت لبنان باید اطلاعات مربوط به بازجویی از وی را دراختیار ایران قرار دهد. مرگ مشکوک ماجد الماجد موجب شد تا اسرار زیادی از فعالیت تروریستی عربستان سعودی و به طور مشخص بندربن سلطان به همراه سرکرده گردان عبدالله عزام دفن شود.

حال این سوال مطرح است که آیا موافقت لبنان با حضور نماینده ای از ایران در جلسات بازجویی از ماجد الماجد ، باعث شد که مقامات ریاض کمر به قتل وی ببندند؟ آیا روابط نزدیک مقامات سعودی با برخی مقامات لبنانی و کمک سه میلیارد دلاری آنها به بهانه تسلیح ارتش لبنان را نمی توان در اجرای سناریو مرگ وی دخیل دانست؟

زمزمه طلاق در کاخ سفید!


پایگاه اطلاع رسانی "National Enquirer" با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا و همسرش هر کدام در یک اتاق جداگانه در کاخ سفید به خواب می‌روند؛ تأکید کرد که «میشل اوباما» همسر رئیس جمهور آمریکا، دیگر اجازه نمی‌دهد شوهرش در خانه‌شان در «شیکاگو» زندگی کند. میشل این تصمیم را بعد از گذشت 21 سال از زندگی مشترکش با «باراک» اتخاذ کرد.



یک منبع نزدیک به خانواده باراک اوباما که نخواست نامش فاش شود؛ رابطه بین اوباما و همسرش از چند سال گذشته به تیرگی گرائیده است و این دو تصمیم گرفتند به خاطر فرزندانشان و به منظور جلوگیری از متأثر شدن فعالیت‌های سیاسی اوباما، به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

این منبع آگاه با بیان اینکه «میشل» با تیمی از وکلای مدافع دیدار کرده و شوهرش را از تمایلش به زندگی جداگانه آگاه کرده است؛ درباره علت این تصمیم میشل اوباما گفت: همسر رئیس جمهور آمریکا احساس می‌کند که در برابر دیدگان همه جهان به او توهین شده است.

به گفته این منبع آگاه، میشل اوباما تا قبل از اتمام دومین دوره ریاست جمهوری اوباما، کاخ سفید را ترک نخواهد کرد ولی بعد از ریاست جمهوری اوباما، از هم جدا خواهند شد.

این گزارش حاکی است که میشل اوباما پیام‌های گوناگونی از سوی بانوان آمریکایی دریافت کرده که با وی اعلام همبستگی کرده و خشم خود را از رفتار اوباما در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، در حاشیه برگزاری مراسم یادبود «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی در ورزشگاه فوتبال «ژوهانسبورگ»، قرار گرفتن صندلی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار «هله تورنینگ اشمیت» نخست وزیر دانمارک و خوش و بش و انداختن عکس یادگاری این دو نفر، سوژه رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی شده است.

این موضوع در حالی مورد توجه قرار گرفته است، که نه تنها «میشل اوباما» همسر رئیس جمهوری آمریکا در هیچ کدام از صحنه های خوش و بش دو نفر اوباما و اشمیت مشارکت ندارد بلکه با چهره‌ای عبوس و با نگاهی غضب‌آلود به آن دو خیره شده بود.

امحای ۲ میلیارد قطعه اسکناس در صورت حذف سه صفر



امحای ۲ میلیارد قطعه اسکناس در صورت حذف سه صفر
فارس نوشت:

دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به ملاحظات بانک مرکزی برای انتشار اسکناس ‌درشت‌تر، گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، با اجرای طرح حذف صفر‌ها، باید 2 میلیارد اسکناس درشت‌تر امحاء شود؛ بنابراین بهتر است نیازها از طریق ایران چک تامین شود.

محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی، در مورد انتشار اسکناس درشت‌تر توسط بانک مرکزی، اظهارداشت: بانک مرکزی آمادگی انتشار اسکناس درشت‌تر را دارد، اما در این بین مسائلی هم وجود دارد.

وی افزود: در جامعه این تصور وجود دارد که انتشار اسکناس درشت به معنای کاهش ارزش پول ملی است و با توجه به اینکه مردم، «ایران چک» را پذیرفته‌اند، بهتر است فعلا موج جدیدی برای تغییر و تحول در این زمینه ایجاد نشود.

دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه هنوز شورای پول و اعتبار مجوزی برای انتشار اسکناس درشت‌تر به بانک مرکزی نداده است، گفت: در حال حاضر از لحاظ بیرونی شرایط برای انتشار اسکناس درشت‌تر مهیا نیست و به نظر می‌رسد، تامین نیازها از طریق ایران چک، گزینه بهتری است.

*انتشار اسکناس درشت‌تر راهکار جایگزین ایران چک

وی تصریح کرد: بانک مرکزی فعلا انتشار اسکناس درشت‌تر را به عنوان یک راهکار جایگزین ایران چک در دستور کار خود دارد.

احمدی با اشاره به تغییر واحد پولی در کشورهای اروپایی، افزود: کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مدت چهار سال اسکناس یورو را منتشر کرده، امکانات لجستیک را ارزیابی و میزان توزیع آن را در هر منطقه برآورد کردند؛ در کشور ما با توجه به پهناور بودن، برای فراهم کردن زمینه توزیع اسکناس درشت‌تر، کار طولانی مدتی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: حداقل مدت زمان مورد نیاز برای انتشار و توزیع اسکناس 20 و 50 هزار تومانی با ایران چک، دو سال است.

*اگر حذف صفر‌ها اجرایی شود، باید 2 میلیارد قطعه اسکناس درشت‌تر را از بین ببریم

دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی، اظهار داشت: با توجه به این مساله باید به سایر اجزای این مساله توجه شود، زیرا اگر طرح حذف صفر می‌خواهد اجرا شود، باید 2 میلیارد قطعه اسکناس امحاء و اسکناس‌های طراحی شده در طرح حذف صفر‌ها منتشر شود.

وی افزود: به همین دلیل به نظر می‌رسد با ملاحظات بیشتری در این زمینه اقدام کنیم تا برخی مسائل مانند حذف صفر‌ها تعیین تکلیف شود؛ هشت مولفه مهم در این زمینه وجود دارد که به همین دلیل ترجیح می‌دهیم، تا یکی دو سال آینده به همین شکل کار را پیش برده و پس از تعیین تکلیف آن مسائل، اقدام کنیم.

مرکب یک عروس و داماد سوریه ای


مرکب یک عروس و داماد سوریه ای

هلاکت ۱۸ تروریست در عملیات نیروهای هوایی سوریه در حلب

هلاکت داعش

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری محلی در سوریه گزارش دادند که ۱۸ تروریست در حمله هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه به مقر آنان در شهر "حلب" به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، منابع خبری محلی در سوریه گزارش دادند که طی عملیات نیروی هوایی این کشور در شهر حلب 18 تروریست به هلاکت رسیدند.

این منابع اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش سوریه اقدام به بمباران پایگاه‌های تروریست‌ها در منطقه "المشهد" در شهر حلب کرده و 18 تن از آنان را به هلاکت رساندند که طبق گزارش‌های موجود یک تن از فرماندهان گردان‌های عمار بن یاسر نیز درمیان کشته شدگان وجود دارد.

از سوی دیگر صبح امروز70نفر از اعضای وابسته به گروهک "جبهه النصره" در کمین ارتش سوریه بین دو منطقه معلولا و القسطل در منطقه القلمون دمشق کشته شدند.

در درگیری‌های حومه دمشق طی دو روز گذشته نیز دهها تروریست با هویت‌های مختلف از جمله چاد و قطر توسط نیروهای ارتش کشته شدند.

ارتش سوریه در آخرین موفقیت‌های خود در بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی، بر منطقه "الجبانات" حلب، مسلط شد.

منابع میدانی سوریه گزارش دادند که یگان‌های ارتش این کشور در دو روز گذشته بر منطقه الجبانات در مجاورت منطقه "الشیخ مقصود" تسلط پیدا کرد.

به‌گفته منابع نظامی سوریه،‌ نیروهای ارتش به عملیات‌های پاکسازی خود در مناطق مختلف حومه دمشق از وجود گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند.

ادعای ترور سردار سلیمانی توسط القاعده


به گزارش بی باک به نقل از جهان LHVنوشت: القاعده در این بیانیه خود مدعی شده که دو تن از نیروهای این شبکه برای انجام مأموریت ترور سردار سلیمانی، راهی ایران شده‌اند. شبکه تروریستی القاعده همچنین در بیانیه خود افزوده است: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، فرمانده سپاه قدس ایران را از طریق تیراندازی ترور نخواهیم کرد بلکه قصد داریم از طریق یک عملیات انتحاری او را به قتل برسانیم!

گفتنی است، هنوز هیچ یک از سران و مقامات رسمی شبکه تروریستی القاعده، اظهار نظر یا واکنشی در این‌باره نداشته‌اند.

زندانیان عربستان برای جنگ وارد سوریه شده اند


طالب ابراهیم ,تروریست های مسلح در سوریه ,القاعده ,اسامه بن لادن,آل ثانی,آل سعود,تروریسم, ارتش آزاد در سوریه,جبهه اسلامی,زهران علوش,جبهه النصره,داعش

زندانیان عربستان برای جنگ وارد سوریه شده اند

کارشناس سیاسی سوری گفت: زندانیان عربستانی برای جنگ با مردم سوریه وارد این کشور شده اند.

طالب ابراهیم در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از دمشق درباره ادامه حمایت های قطر از تروریست های مسلح در سوریه گفت: حمایت های قطر از تروریست ها در سوریه مسئله ای جدیدی نیست.

اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده حضور طولانی مدتی در قطر داشت. در حال حاضر رسانه های آمریکا به حمایت های قطر از تروریست ها اشاره می کنند.

به نظر می رسد انتشار این گزارش ها باعث شده است دولت آمریکا بیش از پیش موضع واقعگرایانه تری در تعامل با بحران سوریه داشته باشد.

در صورتی که آمریکا بخواهد در تعامل با تروریست ها نگاه واقع بینانه ای داشته باشد باید رژیم های آل ثانی و آل سعود را در فهرست رژیم های تروریستی قرار دهد تا بحران تروریسم در جهان پایان یابد.

این رژیم ها ادعا می کنند از گروه به اصطلاح ارتش آزاد در سوریه حمایت می کنند این در حالی است که چنین ارتشی در این کشور وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر سه گروه مسلح اصلی در اراضی سوریه حضور دارند که شامل گروه جبهه اسلامی به رهبری زهران علوش بوده که افراطی تر از جبهه النصره و القاعده است.

نیروهای وابسته به جبهه اسلامی وارد شهر عدرا شدند و مردم را زنده زنده سوزاندند. زمانی که نیروهای ارتش سوریه تلاش کردند شهر عدرا را آزاد کنند نیروهای وابسته به جبهه اسلامی کودکان را از بام منازل به پایین می انداختند و از این کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

جبهه النصره و داعش گروه های دوم و سوم فعال در سوریه هستند. به نظر می رسد قطری ها از جبهه النصره و سعودی ها از داعش حمایت می کنند.

گزارش های مختلف نشان می دهد مقامات عربستانی صدها زندانی را در این کشور آزاد کردند تا برای جنگ به سوریه بروند تا به کشتار شهروندان سوری مشغول شوند.(واحد مرکزی خبر)

عکس تکان دهنده از حرم حضرت سکینه/ حسین(ع) در سوریه فریاد هَل مِن ناصر یَنصُرنی سر می دهد

به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، حرم حضرت سکینه (س)در شهر داریا قرار دارد. نیمی از شهر که حرم حضرت سکینه (س) هم در آن قرار دارد با مجاهدت رزمندگان حزب الله و شیعیان و ارتش سوریه به تصرف در آمده و نیمی دیگر در تصرف تکفیری هاست.
 
در ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یارانش قرار داریم و همواره آرزو می کنیم که کاش در کربلا بودیم و جان خود را فدای امام حسین و دفاع از اهلبیت پیامبر(ص) می کردیم اما دریغ و افسوس که یاد گرفته ایم که فقط مدعی باشیم در شرایطی که سوریه و حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و حضرت سکینه(س) مورد بی حرمتی  قرار می گیرند و هر روز آماج حملات و تهدید به حمله می شوند عده ای در گوشه و کنار قلم می زنند که کشور خودمان مهمتر از کشورهای خارجی است، حمایت از سوریه نفعی برای ایران ندارد بهتر است با غرب رابطه برقرار کنیم که شاید البته شایدسفره هایمان رنگین تر شود.
 
خارجی خواندن اسیران کربلا قدمتی به بلندای تاریخ عاشورا دارد همان روزی که در شام سنگ ها به طرف خاندان پیامبر روانه شد تا شاید ثوابی نسبشان شود و امروز کمک کردن و طرفداری از آنها را جرم می دانند ومدعی  چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است همان ها که هنوز فریاد می زنند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران آنها که نمی دانند ایران بدون حسین(ع) دیگر ایران نیست.
 
حسین(ع) هنوز هم فریاد هَل مِن ناصر یَنصُرنی سر می دهد و میخواهد در کنار روضه ها و نذری ها به یاد خواهرش و دخترانش در سوریه باشیم، تصویر تخریب بارگاه ملکوتی دختر ابا عبدالله(ع)  دل هر شیعه درمندی که آرزوی ساخت ضریح برای قبر نا پیدای مادر سادات فاطمه زهرا(س) و قبور ائمه بقیع را دارد به درد می آورد.