با صدور پیامی؛




رهبر معظم انقلاب، جان‌باختن جمعی از دانش آموزان دختر در سانحه واژگونی اتوبوس را تسلیت گفتند
سپاه نیوز: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی جان‌باختن جمعی از دانش‌آموزان دختر شهرستان بروجن را که در پی سانحه واژگونی اتوبوس رخ داد، تسلیت گفتند.
به گزارش سپاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی جان‌باختن جمعی از دانش‌آموزان دختر شهرستان بروجن را که در پی سانحه واژگونی اتوبوس رخ داد، تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
حادثه اندوه‌باری که به کشته‌شدن گروهی(بیست و چند نفر) و مجروح شدن جمعی دیگر از نونهالان و دانش‌آموزان عزیز میهن اسلامی منجر شد، موجب تالم و تاثر شدید اینجانب گردید.
مصیبتی که جز روح و بشارت الهی چیزی توان کاستن از سنگینی آنرا ندارد و صبر بر آن موجب بارش رحمت بر قلبهای داغدیده پدران و مادران و بستگانی است که در این عزا به سوگ نشسته‌اند.
اینجانب با قلبی محزون، صمیمانه‌ترین تسلیت‌های خود را به همه بازماندگان خصوصا اولیاء و مربیان و همکلاسی‌های داغدیده آنان تقدیم می‌دارم و از خداوند رحیم می‌خواهم که بهترین جزای صابران و سکینه و رحمت خود را بر آنان نازل فرماید و آن عزیزان سفر کرده به ملکوت را با شهدا محشور فرماید و همه مجروحان را شفای کامل و عافیت و سلامت عنایت فرماید.
سیدعلی خامنه‌ای

2 بسیجی به شهادت رسیدند

2 بسیجی به شهادت رسیدند

در اقدام کور تروریستی ایادی استکبار، ظهر امروز در حوالی مسجد امام حسین (ع) چابهار و مقابل درمانگاه سیدالشهدای این شهرستان، دو بسیجی جان برکف پایگاه مقاومت بسیج مسجد به شهادت رسیدند.

این دو بسیجی شهید با نام های «مرتضی آسوده» که در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و «حامد بزی» دیگر بسیجی این حادثه پس از بروز جراحات سنگین دقایقی پیش در بیمارستان شهید شد.

براساس اطلاعات دریافتی، شهید مرتضی آسوده، دانش آموز دبیرستان نمونه دولتی و شهید حامد بزی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد بوده که در این اقدام تروریستی به شهادت می رسند.

در پی وقوع اقدام تروریستی امروز در چابهار توسط یکی از کوردلان مقارن ساعت 12:50 دقیقه امروز، فردی با لباس مبدل نظامی در مقابل مسجد امام حسین (ع) و مصلای این شهر در کمین خروج نمازگزاران بود که با شناسایی از سوی نیروهای انتظامی متواری و مقابل درمانگاه سیدالشهدا خیابان تعاون جنب مسجد خود را منفجر می کند که در پی این انفجار تعدادی از نیروهای بسیج، انتظامی و کودکان شهید و زخمی می شوند.(فارس)

تجاوز پادشاه بحرین به هیفاء خواننده لبنانی

روزنامه الدیار نوشت پادشاه بحرین این خبر را تکذیب کرده و مدعی شده که هیفاء قصد دارد با این موضوع، شهرت خود را بیافزاید.
  روزنامه الدیار لبنان خبر داد که دخالت «شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی» ضرب و شتم «هیفاء وهبی» خواننده معروف لبنانی توسط محافظان پادشاه بحرین را متوقف کرد.
این روزنامه لبنانی در گزارش روز سه‌شنبه خود نوشت بعد از مشکلی که میان هیفاء وهبی و پادشاه بحرین بوجود آمد، وی با یکی از خبرگزاری‌های خارجی تماس گرفت و از تعرض پادشاه بحرین به وی زمانی که با او در کشتی تفریحی‌اش بود، خبر داد.
بر اساس نوشته این روزنامه لبنانی، پس از این حادثه، حاکم دبی بلافاصله کشتی تفریحی خود را ارسال کرد و هیفا از کشتی پادشاه بحرین به کشتی وی منتقل شد.

الدیار نوشت هیفا و حاکم دبی از ۹ سال پیش با یکدیگر در ارتباط بوده و برای شش ماه روابط عاشقانه‌ای با یکدیگر داشتند به گونه‌ای که هیفا حدود دو ماه در قصر وی ساکن بوده و هیفا بارها از شخصیت حاکم دبی سخن گفته است.
روزنامه الدیار نوشت پادشاه بحرین این خبر را تکذیب کرده و مدعی شده که هیفاء قصد دارد با این موضوع، شهرت خود را بیافزاید.

 

 

بر اساس گزارش روزنامه الدیار، هیفاء تا ۳ روز در کشتی تفریحی حاکم دبی استراحت خواهد کرد و پس از آن به قطر خواهد رفت و مدتی را در قصری که نخست وزیر قطر به وی هدیه کرده، اقامت خواهد داشت.
الدیار لبنان نوشت پس از ماجرای تعرض پادشاه بحرین به هیفا، وی بلافاصله با نخست وزیر قطر تماس می‌گیرد و شیخ حمد بن جاسم پس از گفت‌وگو با پادشاه بحرین، زمینه را برای انتقال هیفاء به کشتی حاکم دبی فراهم می‌کند.
این روزنامه لبنانی نوشت هیفاء قصد دارد علیه پادشاه بحرین شکایت کند اما نخست وزیر قطر در حال میانجی‌گری برای متقاعد کردن هیفاء در انصراف از شکایت است.
الدیار اضافه کرد پادشاه بحرین به هیفاء پیشنهاد کرده در مقابل صرفنظرا از شکایت، مقادیر قابل توجهی طلا دریافت کند که قیمت آن بالغ بر ۶ میلیون دلار است.

 البته روزنامه مصری الیوم السابع نوشت وکیل هیفاء وهبی قصد دارد از روزنامه الدیار به دلیل انتشار این خبر شکایت کند و اعلام کرده که خبر منتشر شده صحت ندارد.
انتشار خبر رسوایی شاه بحرین بازتاب گسترده‌ای در رسانه های منطقه داشته است.

آشنایی با تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو

تب خونریزی دهنده کریمه -  کنگو یک بیماری ویروسی است که به دلیل وقوع اولیه آن در کریمه واقع در اتحاد جماهیر شوروی سابق و متعاقباً در کنگو واقع در آفریقا به این نام مشهور شده است.


2 -  در ایران برای اولین بار این بیماری در سال 1350 توسط محققان دامپزشکی در جمعیت دامی کشور گزارش شد.

 

3 -  ویروس عامل بیماری در برابر حرارت و شرایط اسیدی مقاومت کمی دارد و در دمای 56 درجه سانتیگراد پس از 30 دقیقه از بین می رود. لذا پختن گوشت یا پاستوریزه کردن شیر باعث از بین رفتن ویروس می گردد. به همین سبب توصیه می شود گوشت به خوبی پخته و شیر بصورت پاستوریزه مصرف گردد.

 

4 -  شستشوی محل ذبح دام و ترشحات آن با صابون و مایعات شستشودهنده ویروس را از بین نمی برد و تنها قدری آنرا غیرفعال می‌کند. برای از بین بردن ویروس می توان از محلول یک درصد هیپوکلریت سدیم استفاده کرد.

 

5 -  کنه در انتقال این بیماری نقش مهمی دارد. کنه ها از طریق گزش ، حیوانات مختلف از جمله گاو ، گوسفند و بز ، پرندگان نظیر شترمرغ و جوندگان را مبتلا می کند.

 

6 -  انسان در اثر تماس مستقیم با خون و ترشحات یا بافتهای آلوده دام (بخصوص در مورد دامپروران و کارکنان کشتارگاهها و دامپزشکان) یا کادر بهداشتی بیمارستان نظیر پرستاران یا پزشکان در اثر تماس با افراد بیمار یا وسایل آلوده به ترشحات آنها مبتلا می شوند. باید توجه داشت که احتمال انتقال بیماری به انسان از راه تنفس در مجاورت دام یا ترشحات آلوده آن هم وجود دارد.

 

7 -  دام مبتلا به ندرت نشانه های واضح بیماری را نشان می دهد و عموماً پس از یک هفته از ابتلا ، ویروس را بصورت ناقل دفع می‌کند. به دلیل آنکه تشخیص ابتلای دام به راحتی و از روی ظاهر حیوان ممکن نیست لذا باید در هنگام تماس با دامها، فرآورده‌ها و ترشحات آنها از دستکش و ماسک استفاده نمود.

 

8 -  در صورت بروز علائمی نظیر تب ، سردرد ، درد عضلانی ، گلودرد ، لرز ، درد شکم ، تهوع و استفراغ ، اسهال ، پرخونی ملتحمه چشم و حساسیت به نور یا ظهور دانه های جوش مانند قرمز رنگ روی بدن (سینه و دست و پا و مخاطات نظیر دهان) حتماً در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید. در صورت عدم مراجعه به موقع و شدت یافتن بیماری ، خونریزی از بینی ، استفراغ خونی  و وجود خون در مدفوع محتمل است.

 

9 -  راه مؤثر پیشگیری، محافظت در برابر گزش کنه است. بهتر است دام زمانی به کشتارگاه فرستاده شود که دست کم دو هفته قبل از آن با کنه تماس نداشته و تب یا نشانه ای از بیماری (با نظر دکتر دامپزشک) نداشته باشد. دامهای پرواری را هم باید در دوره پرواربندی چند نوبت تحت سم پاشی یا حمام ضدکنه زیر نظر دکتر دامپزشک قرار داد.

 

10 -  معاینه قبل از کشتار از نظر عدم وجود کنه روی بدن دام می تواند به سلامت گوشت استحصالی از کشتارگاه کمک کند. به همین دلیل به مصرف کنندگان عزیز توصیه می شود از خریداری گوشت و فرآورده های گوشتی دامهایی که در خارج از سامانه کشتارگاهی ذبح می شوند جداً پرهیز نمایند.

 

11 -  افراد شاغل در صنعت دامپروری، سلاخان، ذابحین و کادر بهداشتی نظیر دامپزشکان باید با پوشیدن دستکش و سایر لباسهای محافظت کننده و ماسک خود را محافظت نمایند.

 

12 کارکنان بهداشتی -  درمانی در زمان بستری نمودن فرد بیمار  باید ضمن ایزوله نمودن بیمار، خود را با دستکش ضخیم ، کلاه، عینک و غیره محافظت نمایند.

 

13 -  اکیداً از مصرف گوشتهای بازرسی نشده و فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) پرهیز کنید.

 

14 -  از آنجایی که ویروس در محیط اسیدی (انجام تغییرات طبیعی پس از کشتار ) از بین می رود لذا توصیه می شود گوشت و امعاء و احشاء (اندرونه) دام ذبح شده حداقل 24 ساعت در سردخانه یا یخچال (4 تا 8 درجه سانتی گراد) نگهداری و پس از آن  به بازار عرضه یا مصرف گردد.

رهبر انقلاب در دیدار برگزیدگان اقشار مختلف مردم و مسئولان اداری



زورگوهای غرب کوچک‌تر از آن هستند که ملت مبارز و بصیر ایران را به زانو در آورند
سپاه نیوز: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: بر خلاف دروغهای مکرر غربی ها، ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را ترک نکرده بودیم که به آن بازگردیم، آنها در واقع تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند اما، کوچکتر از این حرفها هستند.
به گزارش سپاه نیوز؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در دیدار "برگزیدگان قشرها و صنوف مختلف"، و مسئولان اداری استان خراسان شمالی، خدمت بی منت به آحاد مردم را نعمتی الهی برای مسئولان کشور خواندند و با اشاره به خدعه تبلیغاتی ـ سیاسی رسانه های غربی درباره علت فشارها بر ایران تأکید کردند: بر خلاف دروغهای مکرر غربی ها، ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را ترک نکرده بودیم که به آن بازگردیم، آنها در واقع تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند اما، کوچکتر از این حرفها هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای، خدمتگزاری به مردم را، افتخاری حقیقی دانستند و افزودند: بزرگان اهل معرفت، ضمن تأکید فراوان به ذکر و عبادات و توکل، گاه خدمت به مردم را به عبادات دیگر ترجیح می دادند.
ایشان همه خدمتگزاران به مردم را اعم از مسئولان و مدیران کشور و کسانی که در شکلهای غیر رسمی به اقتصاد و فرهنگ و دین مردم خدمت میکنند، به شکر این لطف الهی توصیه کردند و افزودند: در خدمتگزاری، به همه مردم نگاه یکسان داشته باشید و تفاوتی میان هیچکس قائل نشوید.
رهبر انقلاب همت بلند و مضاعف در خدمتگزاری را موجب برکات بیشتر برشمردند و افزودند: همت مضاعف نیازمند کار مضاعف است ضمن اینکه کار مضاعف در پرکاری خلاصه نمی شود بلکه به معنای "کار کیفی، دقیق، برنامه ریزی شده، کارشناسی شده، مستمر، پیگیر و همراه با مشورت" است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به نیاز جدی کشور به کار و تلاش خاطر نشان کردند: دشمن هرگاه، ضعفی را در کشور احساس کند روحیه می گیرد و آماده هجوم و فشار می شود و هر وقت کار و حرکت موثر و بزرگی را ببیند با ناامیدی درصدد تحت شعاع قرار دادن آن بر می­آید بنابراین، همه بویژه مدیران و مسئولان کشور با کار و تلاش بی وقفه، روحیه امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند.
ایشان در همین زمینه بار دیگر این واقعیت را خاطر نشان کردند که: هر حرکتی که نشان دهنده یأس و خستگی و اختلاف باشد بدون تردید به ضرر "مصالح کشور و پیشرفت و عزت ملی" است.
رهبر انقلاب، رشد و پیشرفت دهها برابری ایران در سی و سه سال اخیر را که به رغم همه فشارها، تهدیدها و توطئه های دشمنان صورت گرفته نشان دهنده وجود یک نیروی "درونی، سازنده و حقیقی در کشور" دانستند و افزودند: این واقعیت مشهود و انکار ناپذیر، نشان می دهد که ما در مقابله با دشمنان، دستمان پر است و می توانیم بر آنها غلبه کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت خوب در ادبیات مقابله با زورگویان جهانی افزودند: یکی از عرصه های پیکار با دشمنان، عرصه حرف زدن های بین المللی است که مسئولان ما امروز در پشت میز مذاکرات گوناگون و تریبون ها، حرف های پخته، جامع، جالب و درست می زنند.
ایشان با یادآوری تسلط صهیونیستها بر اغلب رسانه های غربی و اروپایی افزودند: این رسانه ها بگونه ای خبر سازی، جهت سازی و تلقین می کنند که حتی سیاستمداران غربی نیز تحت تأثیر القائات آنها قرار می گیرند که این نکته مهمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات رایج در رسانه های غربی ـ صهیونیستی افزودند: آنها در یک خدعه و تقلب تبلیغاتی، مدام می گویند علت فشارها به ایران وادار کردن جمهوری اسلامی به بازگشت به پای میز مذاکره است اما ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را چه زمانی ترک کرده بودیم که حالا برگردیم؟
ایشان افزودند: هدف واقعی کسانی که این فرمول تبلیغات سیاسی را دنبال می کنند، تسلیم شدن ملت ایران در پای میز مذاکرات است و ما به آنها می گوییم: شما کوچکتر از آن هستید که ملت مبارز، بصیر و آگاه ایران را در مقابل خواسته های خود به زانو در آورید.
رهبر انقلاب افزودند: مقامات اروپایی همچنان در فضای قرن نوزدهم و دوران زورگویی های استعماری بسر می برند اما بدانند که تسلیم نشدن ملت و مسئولان ایران در مقابل زورگویی ها، همچنان آنان را با مشکلات فراوان مواجه خواهد کرد.
رهبر انقلاب استحکام درونی را موجب قوت و استحکام ظاهری خواندند و افزودند: به علت همین استحکام، امروز سخن نوی جمهوری اسلامی، از جمله مردم سالاری و مقابله با زورگویی، بر حرکت ملتها تأثیرگذار شده و همین مسئله مستکبران را دستپاچه کرده است که این روند به فضل الهی ادامه خواهد داشت.
ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، مسئولان استان خراسان شمالی را به برنامه ریزی و تلاش مستمر برای ارتقای وضع عمومی استان فراخواندند و افزودند: ظرفیت های خوب انسانی، طبیعی و اقلیمی خراسان شمالی، نشان می دهد این منطقه در صورت "برنامه ریزی، همت و کار بی وقفه مسئولان و همراهی مردم"، میتواند جزو ده استان برتر کشور قرار گیرد و زندگی شایسته ای را برای مردم با ایمان و صادق خراسان شمالی رقم بزند.
رهبر انقلاب، پیگیری مسئولان، تعیین مقطع زمانی مشخص برای تحقق برنامه ها و اولویت بندی را از ضروریات پیشرفت خراسان شمالی برشمردند و افزودند: با توجه به زمینه های مساعد موجود، کشاورزی مهم ترین اولویت این استان است.
حضرت آیت الله خامنه ای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را گامی موثر در پیشرفت استان خواندند و افزودند: "صنعتی و مدرن شدن" کشاورزی و باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی و ساختار سازی برای توزیع و بازرگانی، شتاب توسعه استان را مضاعف خواهد کرد.
توجه به صنعت، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت فراوان گردشگری استان بهره مندی از مزیت قرار گرفتن استان در مسیر میلیون ها زائر حرم امام هشتم علیه السلام، و تمرکز بر مسائل تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب برای پیشرفت و توسعه خراسان شمالی و حل مشکلات این منطقه به مسئولان توصیه کردند.
در ابتدای این دیدار آقایان:
دکتر عاشوری ـ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و استاد نمونه کشوری محمود اسدی ـ رئیس شورای اصناف بجنورد
گَلدی آخوند کمالی ـ از بزرگان و متنفذین اهل سنت استان خراسان شمالی
دکتر جعفری ـ آزاده و نماینده مجلس شورای اسلامی
دکتر حجت الله ربانی نسب ـ رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان خراسان شمالی و پژوهشگر برتر و احمدی بیغش ـ استاندار خراسان شمالی
بر این محورها و نکات تأکید کردند:
آمادگی همه جانبه مردم استان برای حضور در عرصه های پیشرفت اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی و سیاسی
انتقاد از تغییرات سریع مدیریتی در سطح استان
تخصیص بودجه های تصویب شده برای اشتغال و سرمایه گذاری برای حل مشکل بیکاری
همراهی بازاریان، پیشه وران و اصناف با مردم در قبال بدخواهی های دشمنان
تقویت زنجیره های تأمین و توزیع کالا، ترویج مصرف محصولات ایرانی و ضرورت توجه شهرداریها به گسترش فضاهای تجاری استان
حضور مشتاقانه اهل سنت در مراسم استقبال و دیگر دیدارهای رهبر انقلاب در سفر به استان
تأکید بر برادری و اتحاد شیعه و سنی و مقابله با هرگونه اختلاف افکنی مذهبی و قومی
توسعه متوازن و زیرساختی استان
سرمایه گذاری ویژه در بخش کشاورزی بعنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی
توجه به مزیت های کشاورزی استان
تدوین سند راهبردی توسعه استان
پیگیری پروژه های مهر ماندگار، مسکن مهر و مصوبات سفرهای استانی دولت
و تکمیل راهها و محورهای مواصلاتی و پروژه های آب رسانی، گاز رسانی و انتقال برق

براثر جراحات ناشی از مجروحیت دوران دفاع مقدس:



جانشین فرمانده سپاه سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسید
سپاه نیوز: سردار حبیب الله لکزایی جانشین فرمانده سپاه سلمان امروز سه‌شنبه بر اثر جراحات ناشی از جانبازی و مجروحیت دوران دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست.
به گزارش سپاه نیوز: سردار سرتیپ پاسدار حبیب الله لکزایی جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، امروز سه‌شنبه بر اثر جراحات ناشی از جانبازی به خیل یاران شهیدش پیوست.
سردار لکزایی علاوه بر جانشینی فرمانده سپاه سلمان، در کارنامه خود فرماندهی سپاه زابل و دبیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان‌وبلوچستان را نیز دارا بوده و در دفاع مقدس نیز فرماندهی برخی یگان‌های لشکر ثارالله را به عهده داست.
این شهید بزرگوار در زمان خدمت خود در سیستان و بلوچستان در کنار شهیدانی چون سردار نورعلی شوشتری و سردار رجبعلی محمدزاده فرمانده اسبق سپاه پسیستان و بلوچستان، اقدامات موثری در جهت مقابله با اشرار و ضدانقلاب در شرق کشور و ایجاد وحدت و همدلی بین قبایل و طوایف این منطقه داشته است.
بنا بر این گزارش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تجلیل از خدمات ارجمند سردار لک زایی در طول دوران خدمت در این نهاد به ویژه عرصه خدمت رسانی به مردم استان شهید پرور سیستان و بلوچستان شهادت این فرمانده دلیر را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، خانواده عزیز شهید و نیز پاسداران انقلاب اسلامی سپاه سلمان تسلیت و تبریک گفت.

گزارش جدیدترین غافلگیری حزب‌الله برای اسراییل



سایه پهپاد ایرانی حزب الله بر سر دیمونا
سپاه نیوز: سیستم عریض و طویل سپر دفاع موشکی اسراییل، در مقابل جدیدترین تست هوایی یک گروه چریکی غافلگیر شده و نمی تواند پرواز این هواپیمای بدون سرنشین را تا وقتی که به نزدیکی شاه‌رگ حیاتی این رژیم رسیده، تشخیص دهد.
به گزارش سپاه نیوز؛ یک هواپیمای بدون سرنشین وارد فضای سرزمین‌های اشغالی شده و با طی مسیری در حدود 300 کیلومتر و عبور از روی مهمترین مراکز نفتی و نظامی اسراییل، طی سه ساعت، خود را به نزدیکی اصلی ترین مرکز تاسیسات هسته ای این رژیم یعنی نیروگاه دیمونا در عمق صحرای نقب می‌رساند اما این نفوذ تا مدتها از دید رادارهای فوق پیشرفته پنهان بوده و حتی پس از کشف و انهدام نیز تا چند روز، به معمای لاینحل سردمداران این رژیم تبدیل می‌شود.

گرافیک مسیر حرکتی پهپاد ایوب
این مروری کوتاه و اجمالی بود بر جدیدترین سناریوی حزب الله لبنان برای غافلگیری ارتش شکست ناپذیر! صهیونیستی؛ ماجرایی که برای چندمین بار، حیثیت این رژیم را بر سر آنچه که سالها به آن افتخار می‌کرد لکه دار می‌کند: ورود یک شی پرنده به فضای سرزمینی که به گفته منابع نظامی غربی، پیشرفته ترین سامانه‌های راداری و دفاع موشکی با نام «گنبد آهنین» از آن دفاع می کنند.

استتار بخشی از سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین
سیستم دفاع ضدموشکی «گنبد آهنین» یک سامانه دفاع زمین به هوای توسعه‌داده‌ شده توسط صنایع دفاعی رافائل اسرائیل برای مقابله با انواع موشک ها و تهدیدات هوایی علیه سرزمین های اشغالی است و بنا بر ادعای فرماندهان ارتش صهیونیستی توانایی تشخیص آن را دارد که کدام موشک به سمت مناطق مسکونی و کدام به سمت مناطق بی‌خطر میرود و از قابلیت درگیری با چندین هدف و شبکه محور بودن چندین سیستم فعال در منطقه که با هم همیشه در حال تبادل اطلاعات می باشند نیز برخوردار است.
اسراییل مدعی است این سیستم تنها در یک ماه توانسته است 80 درصد از 300 راکتی که از غزه به سمت سرزمین اشغالی شلیک شده را مهار کند.

بخشی از سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین
حال این سامانه عریض و طویل دفاع موشکی که می کوشد تا 24 ساعته از امنیت سرزمین هایی که همیشه سایه ترس و مرگ رابر سر شهروندان خود می بیند، دفاع کند، در مقابل جدیدترین تست هوایی یک گروه چریکی غافلگیر شده و نمی تواند پرواز این هواپیمای بدون سرنشین را تا وقتی که به نزدیکی شاه‌رگ حیاتی این رژیم رسیده، تشخیص دهد.

گرافیک عملکرد سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین
اگر در گذشته حزب الله لبنان در مقاطع مختلفی همچون جنگ 33 روزه، جنگهای منتهی به آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و یا در انجام عملیاتهای شناسایی و شنود اطلاعاتی، ضربات بی آبرو کننده‌ای به ارتش اسراییل بزند (مانند ضربان پی در پی حزب الله در جنگ 33روزه به تانک فوق پیشرفته مرکاوا به عنوان ناموس ارتش صهیونیست و یا عملیات شنود اطلاعات جنگنده های ارتش اسراییل) اما این بار با بکارگیری سامانه هوایی و نفوذ به آسمان محافظت شده‌ترین نقطه دنیا، فصل جدیدی از نبرد میان حزب الله و اسراییل را رقم زده است.
دستیابی حزب الله لبنان به عنوان یکی از مهمترین گروههای چریکی دنیا (که استراتژی خود را نبرد با اشغالگران قدس تعریف کرده است) به سامانه های هوایی و توان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، می تواند ناگوارترین خبر برای کسانی باشد که روزگاری آرزوی «نیل تا فرات» را در سر می پروراندند.
ماجرا از این قرار بود که پهپاد «ایوب» (که بنام فرمانده شهید حسین ایوب از بنیانگذاران قوای هوایی حزب الله نامگذاری شده) پرواز خود را بر فراز دریای مدیترانه به سوی ساحل جنوبی فلسطین اشغالی آغاز کرد.

گرافیک مسیر حرکتی پهپاد ایوب بر فراز مدیترانه
دو نکته بارز در مسیر پروازی این هواپیمای بدون سرنشین آن است که توانست حریم عملیاتی و حریم هوایی اسرائیل را بدون هیچگونه ردیابی طی کند.
حریم عملیاتی اسرائیل، منطقه‌ نفوذ و سیطره پدافند دفاع هوایی اسرائیل بوده که بالغ بر 150 کیلومتر در عمق دریا است. حریم هوایی، معمولا حریم قانونی هر کشوری است که تا 70 کیلومتر بالای دریا امتداد می‌یابد.
این پهپاد پرواز خود را بر فراز ناوگان‌های حاضر در مرز دریایی فلسطین اشغالی ادامه داد، جایی که ناوگان‌های آمریکا، کشورهای غربی و اسرائیل حضور داشتند که همگی برای دفاع و محافظت از حریم اسرائیل فعالیت می‌کنند.

گرافیک عبور پهپاد ایوب از فراز ناوگان دریایی آمریکا در مدیترانه
پهپاد ایوب توانست بدون شناسایی شدن، تمام ردیاب‌ها و رادارهای اسرائیل را پشت سر گذاشته و حتی پرواز و جمع آوری اطلاعات بر فراز سکوهای نفتی اسرائیل را نیز از دست نداد.
البته حزب الله لبنان به طور دقیق مشخص نکرده است که پهپاد ایوب دقیقا از چه نقطه‌ای وارد سرزمین‌های اشغالی شد و البته سه مسیر پروازی را برای ورود پهپاد به سرزمین اشغالی مشخص کرده است.

سه مسیر محتمل از ورود پهپاد ایوب به داخل سرزمین های اشغالی این پهپاد توانست از سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» که در سرتاسر مرز نوار غزه مستقر شده بدون شناسایی عبور و توانست بر فراز مهمترین پایگاه‌های نظامی اسرائیل پرواز کرده و عملیات شناسایی خود را انجام دهد.
در مرحله آخر از این جدیدترین سناریوی حزب‌الله، پهپاد ایوب توانست خود را تا نزدیکی سایت هسته‌ای دیمونا در عمق صحرای نقب برساند و در این منطقه بود که وجود آن شناسایی شد.

گرافیک پهپاد ایوب در نزدیک سایت هسته ای دیمونا بر اساس اعتراف صهیونیست‌ها، شناسایی این پهپاد توسط رادارها نبوده و توسط دیده‌بان‌ها و از طریق چشم انجام شده است.

گرافیک عبور پهپاد ایوب از فراز سپر دفاع موشکی گنبد آهنین با اعلام این خبر و سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، مهر بطلانی بر برخی اظهارنظرها زده شد که مدعی شدند این پهپاد، ساخته صنایع نظامی روسیه بود که احتمالا در اختیار کشورهای همسایه اسراییل قرار گرفته است.
دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که این پهپاد با استفاده از فناوری جمهوری اسلامی ایران و مونتاژ متخصصان حزب الله ساخته و بکارگیری شده است.
جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر با سرمایه گذاری در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین و با استفاده از برخی تجربیات اولیه در ایام دفاع مقدس، به عنوان قطب این صنعت در خاورمیانه و یکی از معدود کشورهای ساخت این تکنولوژی در دنیا شناخته می شود.
جمهوری اسلامی ایران البته در دو سال گذشته نشان داد نه تنها در ساخت پهپادهای شناسایی و جنگنده با دستیابی به سامانه هایی نظیر صاعقه، مهاجر، ابابیل، کرار و شاهد 129 بلکه در زمینه مقابله با پیشرفته ترین پرنده های بدون سرنشین آمریکایی نظیر آنچه در حوزه مقابله با پهپاد جاسوسی RQ170 رخ داد نیز به پیشرفتهای شگرفی دست یافته که حتی در مخیله دشمنان این نظام نیز نمی گنجد.
برای نمونه پهپاد شاهد 129 به عنوان جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک هواپیمای راهبردی با قابلیت مداومت پردازی 24 ساعته و قادر به اجرای ماموریت‌های مراقبت، شناسایی و انحراف اهداف با بمب و موشک است که می‌تواند در فاصله 1700 تا 2هزارکیلومتری پایگاه خود به انجام مأموریت بپردازد.

جدیدترین پهپاد سپاه با نام شاهد 129 بنابراین نباید چندان تعجب کرد که جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گذاشتن نمونه ای از دستاوردهای خود در عرصه هواپیماهای بدون سرنشین به حزب الله لبنان (به عنوان بازوی قدرتمند ایران در زیر گوش اسراییل)، علاوه بر مخابره پیامی مهم برای قسم خورده ترین دشمن خود، بار دیگر این نکته را یاد آورد شود که در نوبت بعدی، پهپاد نفوذی شاید مجهز به موشک هایی باشد که براحتی شاهرگ حیاتی اسراییل را در 40 کیلومتر مورد هدف قرار دهد.

ثروتمند شـدن زن فقیــر با اشتــباه بانکی

ایران : این زن با پول​های بادآورده برای پسرش مراسم عروسی گرفت ثروتمند شدن یک شبه ‌زنی زود رنگ باخت. وی با اشتباه بانکی به رؤیای خود رسیده بود. سرهنگ محمدمهدی کاکوان رئیس پلیس فتای البرز در تشریح این خبر با بیان اینکه چندی پیش مردی با مراجعه به پلیس اعلام کرد که 92 میلیون تومان از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، گفت: کارآگاهان در بررسی اولیه دریافتند که این مرد از حساب خود که این پول برداشت شده استفاده نکرده است و مالباخته در اظهارات خود گفت پس از آن که کارت عابربانک خود را از بانک تحویل گرفته است در گاوصندوق نگهداری می‌کرد و هیچ شخصی جز وی به این گاوصندوق دسترسی نداشته است. وی با بیان اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی فرضیه سرقت کارت عابربانک مالباخته را رد کردند، افزود: تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا این که آنان متوجه شدند که همه 92 میلیون تومان به حساب زنی منتقل شده است. رئیس پلیس فتای البرز با بیان اینکه تحقیقات نشان داد این زن 52 ساله سابقه کیفری‌ای ندارد، گفت: با هماهنگی قضایی زن برای ارائه پاره‌ای توضیحات به دفتر پلیس فتا دعوت شد. سرهنگ کاکوان با بیان اینکه این زن که واریز مبلغ 92میلیون تومان را هدیه‌ای از سوی خدا می‌دانست،‌ گفت: وی در تشریح چگونگی اطلاع از واریز پول میلیونی عنوان کرد که در حساب عابربانک وی مبلغ 12 هزار و 700 تومان وجود داشت که برای خرید دارو به داروخانه مراجعه می‌کند اما پس از آن که 10 هزار تومان دارو می‌خرد، متوجه می‌شود به جای آن که 2700 تومان باقی بماند، 10هزار و 700 تومان در کارت موجودی است. وی با بیان اینکه این زن در ادامه اظهارات خود عنوان‌کرد: از آنجایی که می‌دانستم تنها 2 هزار تومان باید در کارت وجود داشته باشد برای چک کردن مجدد به سوپرمارکت محل مراجعه کرده و در آنجا موجودی حساب گرفتم که صاحب مغازه عنوان کرد که یک میلیون و 700 هزار تومان در حساب بانکی شما وجود دارد. سرهنگ کاکوان با بیان اینکه این زن برای اطمینان بیشتر به همراه پسرش برای چک‌کردن آخرین موجودی به عابربانک مراجعه می‌کند، گفت: با مراجعه به عابربانک متوجه می‌شود که 107 میلیون تومان در حسابش قرار دارد. وی با بیان اینکه این زن در ادامه اظهارات خود عنوان کرد این اتفاق در حالی رخ داد که وی برای گرفتن یک میلیون تومان وام در شرایط بدی بود، گفت: پس از آن که متوجه شده در حساب بانکی‌اش 107 میلیون تومان وجود دارد به علت ترس تا روزهای متمادی از خانه خارج نمی‌شد. رئیس پلیس فتای البرز با بیان اینکه پس از سه روز این زن با خروج از خانه و کنترل حساب بانکی‌اش متوجه می‌شود که مبلغ 92 میلیون تومان در حساب بانکی‌اش وجود دارد، گفت:‌ این زن در اظهارات خود عنوان کرد که با کسر 15 میلیون تومان از حساب وی،‌ تصور می‌کرد که این اتفاق از سوی خداوند است، گفت: پس از این اتفاق متهم شروع به مصرف پول‌های واریزی کرده به گونه‌ای که با پول‌ها طلا نیز خریده است. سرهنگ کاکوان با بیان اینکه این حادثه در حالی رخ داد که بر اساس اظهارات این زن وی برای گرفتن یک میلیون تومان وام به بیش از پنج بانک مراجعه کرده بود، گفت:‌ این پیرزن با پول‌های واریزی مراسم عروسی برای پسر خود ترتیب داده و به جز مبلغ اندکی از پول‌های واریزی، مابقی را مصرف کرده بود. وی با بیان اینکه مأموران پس از شنیدن اظهارات این زن متوجه شدند که وی نقشی در واریزشدن این پول نداشته است، گفت: در تحقیقات مشخص شد که این بانک که مالباخته در آن اقدام به گشودن حساب بانکی کرده بود، دچار اخلال شده و اشتباه بانکی باعث به وجود آمدن این مسئله شده بود.

توهین به امام خمینی (ره) در سیما

سه شنبه شب شبکه نمایش با پخش فیلمی آمریکایی به نام "سوسیس کانادایی "توهین بیشرمانه ای به حضرت امام خمینی(ره)بنیانگذار انفلاب اسلامی ایران نمود.

 در صحنه ای از این فیلم تصویر حضرت امام(ره)در کنار دیکتاتورهای دنیا نمایش داده می شود!و بازیگر فیلم نیز سخنانی ناشایست را به زبان می راند!

شبکه نمایش از شبکه های تازه تاسیس تلویزیون است که ظاهرا نظارت چندانی به محتوای آن ندارند. ظاهرا بقایای باند پورزند که سالها پیش با آنها برخورد شد همچنان درتلویزیون جمهوری اسلامی فعال هستند!

همکاری خبیثانه گوگل در انتشار فیلم موهن ضد اسلامی

به گزارش آناج به نقل از باشگاه خبرنگاران در حالی که مسلمانان سراسر جهان از انتشار فیلم موهن ساخت کشور آمریکا به خشم آمده و خواستار توقف پخش این فیلم شده‌اند شرکت آمریکایی گوگل این فیلم را در یکی از سایت‌های زیر مجموعه خود به صورت گسترده منتشر کرده است.

فیلم موهن

 
این فیلم مشمئز کننده با همکاری کشیش افراطی “تری جونز” عامل صهیونیست‌ها و حامی اصلی پروژه قرآن سوزی ساخته شده است.  فیلم موهن که به صورت آماتور و بی کیفیت تولید شده به وسیله تری جونز با همکاری ۲ مسیحی مصری و ۵۹ هنر پیشه و کارگردانی
سام باسیل درباره زندگی حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام ساخته شده که عمق دشمنی ” تری جونز” و صهیونیستهارا با مسلمانان نشان می‌دهد.

نکته قابل تأمل آنکه شرکت یوتیوب بارها فیلم‌های ضد صهیونیستی از جمله فیلم‌های افشاگرانه منتشر شده توسط مسلمانان مبنی بر دخالت صهیونیستها در پروژه قرآن سوزی و توهین به کتاب دینی مسلمانان را حذف کرده اما در این خصوص نه تنها  تابحال عکس العملی نداشته است بلکه انگار نمی‌خواهد این فیلم را از روی سرور خود حذف کند!

گفتنی است مدیریت وب سایت یوتیوب یک مرد ۳۳ ساله  به نام “سالار کمانگر” است که تابعیت امریکایی دارد! وی  از کارمندان شرکت گوگل است و در این سمت جانشین “چاد هورلی” مدیر سابق یوتیوب شده است.

دانلود فیلم

کلاهبردار نظامی‌نما را شناسایی کنید

پلیس آگاهی با انتشار بدون پوشش کلاهبرداری که با معرفی خود به عنوان نظامی میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بود، از شهروندان خواست که وی را شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا، به‌دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به کلانتری 134 شهرک غرب و اعلام این که توسط مردی به نام «حامد» که خود را مامور یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی، کارآگاهان در تحقیقات خود مطلع شدند که مردی به نام «حامد» خودش را مامور یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرده و تحت این عنوان از چندین تن به شکل میلیونی پول گرفته است.

همچنین در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهم عکس‌هایی که در آن لباس نظامی به تن داشته را به مالباختگان نشان داده و از این طریق اعتماد آنان را جلب کرده که در بررسی سوابق کیفری حامد مشخص شد وی مدتی قبل به خاطر کلاهبرداری از چندین کسبه و به بهانه کار و ایجاد درآمد دست به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی زده و به زندان محکوم شده اما پس از گذشت شش سال و در دوران مرخصی از زندان متواری شده است.

در ادامه تحقیقات، یکی از مالباختگان به ماموران گفت که مدت‌ها بود حامد را می‌شناخت و او خودش را مامور یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرده بود و هر مشکلی که پیش می‌آمد با عناوین متفاوت ادعا می‌کرد که آن را حل خواهد کرد و حامد برای حل مشکلات و به بهانه‌های متفاوت از آنان پول می‌گرفته و وی هم در این مدت به او آن‌قدر اعتماد کرده که حتی ماشینش را به صورت قولنامه‌ای به او فروخته و حتی چند عدد چک به او داده بوده تا کارها را انجام دهد.

مالباخته که در یکی از شهرهای شمالی یک زمین داشت در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت که با شریکش در زمین مشکل داشته و حامد مدعی شده بود که مشکلش را بواسطه موقعیت کاری خود حل خواهد کرد و به این بهانه مدارک شناسایی‌اش را گرفته اما چند ماه بعد فهمیده که او از شریکش 35 میلیون تومان پول گرفته و زمین را به نام او زده است! و در طول این مدت نیز حامد به بهانه‌های متفاوت از وی 235 میلیون تومان پول گرفته و وی بعد از این که یکی دیگر از مالباخته‌ها به سراغش آمده، فهمیده که وی یک کلاهبردار است.

همچنین یکی دیگر از مالباختگان نیز در این رابطه گفت که متهم نه تنها از آنان بلکه از یکی از هم سلولی‌هایش هم کلاهبرداری کرده است. زمانی که در زندان بوده هم‌سلولی‌اش از او خواسته بعد از آزادی به سراغ شاکی‌اش رفته و از او رضایت بگیرد و حامد هم بعد از آزادی، به سراغ خانواده هم‌سلولی‌اش رفته و به آنان گفته شاکی با 40 میلیون تومان رضایت می‌دهد که آنان هم زندگی‌شان را می‌فروشند و این پول را جمع کرده و به حامد می‌دهند اما حامد همه پول‌ها را برداشته و فرار کرده و هم‌سلولی حامد هم که از ماجرا با خبر شده سکته کرده و یک سال دیگر هم در زندان مانده است.

با اعلام شکایت مالباختگان، تحقیقات برای دستگیری مامور قلابی آغاز شد اما تحقیقات نشان می‌داد که وی از محل سکونت خود متواری شده و هیچ اثری از خود به جای نگذاشته که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که حامد بعد از آزادی از زندان از هفت تن دیگر نیز ، کلاهبرداری میلیونی کرده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر، گفت: با توجه به این که متهم با جعل عنوان مامور ارگان‌های مختلف دولتی و نظامی اقدام به کلاهبرداری کرده و همچنان تحت تعقیب پلیس قرار دارد، دستور انتشار بدون پوشش متهم برای شناسایی از سوی بازپرس صادر شد.

وی از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی، مخفیگاه یا محل‌های تردد وی در اختیار دارند خواست: هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 63957760 در ساعات اداری در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

یگانه همچنین از دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که توسط متهم پرونده مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

6نفر اول رقابت ریاست جمهوری به روایت سایت اصولگرا

به گزارش آخرین ، مشرق نوشت: بر اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده در تهران و مراکز استان ها، به ترتیب آقایان غلامعلی حداد عادل، محمد باقر قالیباف ، سید حسن خمینی،سعید جلیلی، علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی بیشترین آراء را به خود اختصاص داده اند. نمونه آماری  این نظر سنجی که در شهریور ماه انجام شده 16 هزار نفر بوده است.

*کمیته اجرایی جامعه روحانیت مبارز متشکل از حجج اسلام سید رضا تقوی، مصطفی پورمحمدی، سید ابراهیم رئیسی،سید محمد حسن ابوترابی و عبدالمقیم ناصحی جلساتی را برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برگزار کرده است. مباحث این کمیته هنوز برای ارائه به جلسات جامعه روحانیت آماده نشده است

آریل شارون ناپدید شد

یک پایگاه خبری صهیونیستی از ناپدید شدن 'آریل شارون' نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که چندین سال است، در اغما به سر می برد، خبر داد. به گزارش ایرنا از بیروت، پایگاه خبری 'رویتر' رژیم صهیونیستی روز شنبه با انتشار خبری نوشت که یکی از خبرنگاران این پایگاه قصد تهیه گزارشی در رابطه با وضعیت فعلی 'آریل شارون' نخست وزیر اسبق این رژیم را داشت که پس از تحقیق متوجه شد که وی در هیچ یک از بیمارستان های موجود در سرزمین های اشغالی حضور ندارد. به نوشته این پایگاه، پزشک ویژه شارون اخیرا گفته بوده که در وضعیت وی هیچ تغییری حاصل نشده است اما خبرنگار این پایگاه که خواستار به دست آوردن جزییات بیشتری بوده، با مراجعه به بیمارستان های مختلف و پرس و جو متوجه شده که وی در هیچ یک از بیمارستان ها حاضر نیست. مسئولان بیمارستان های 'هداساهار هتسوفیم' و 'عین کرم' گفته اند که نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در این بیمارستان ها حضور نداشته و رییس بیمارستان 'تل هاشومیر' نیز گفته است: 'نمی دانم شارون کجاست.' نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که جنایات زیادی در حق مردم فلسطین و جنوب لبنان در زمان اشغال آن انجام داده است، در سال 2006 میلادی دچار سکته مغزی شد. وی از آن زمان تحت چندین عمل جراحی مختلف قرار گرفت اما هنوز هوشیاری خود را به دست نیاورده است و زیر دستگاه های بیمارستانی در حالت اغما به حیات خود ادامه می دهد؛ اما به نظر می رسد که با خبر اخیر این پایگاه خبری، این مساله وارد فاز جدیدی شود.