مقام صهیونیست‌: داعش به ما حمله نمی‌کند


یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد، گروهک تروریستی داعش خطری برای این رژیم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از العالم، "عاموس گلعاد" رئیس اداره امنیتی و سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، یکشنبه در گفتگو با رادیو ارتش این رژیم ، در پاسخ به این پرسش که آیا گروهک داعش تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است یا خیر؟ گفت: فعالیت های این گروهک در مرحله کنونی علیه اسرائیل نیست.

گلعاد در سخنانی مدعی شد: حماس به علت وضع بد کنونی خود درپی  ادامه آتش بس با اسرائیل است.

وی تأکید کرد: عامل بازدارندگی در اطراف باریکه غزه  و مرزهای شمالی همچنان به قوت خود باقی است.

این مقام نظامی همچنین ادعا کرد: اسرائیل برای پیشبرد بازسازی باریکه غزه تلاش می کند، اما اختلافات داخلی بین رهبران حماس و تشکیلات خودگردان سبب تأخیر در اجرای طرح های مختلف شده است.

مفتی آل‌سعود: ازدواج با دختران خردسال جایز است


مفتی دربار آل‌سعود در جدیدترین فتوای خود درباره ازدواج با دختران زیر ۱۵ سال که به سن قانونی نرسیده اند، تاکید کرد که ازدواج با آنان جایز است و مانعی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از العالم،  «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی کل عربستان اظهار داشت که ازدواج با دختران زیر 15 سال که به سن قانونی نرسیده اند، جایز است و هیچ ایرادی ندارد.

آل شیخ در گفت و گو با روزنامه سعودی الریاض گفت: تاکنون بررسی این موضوع مطرح نشده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت دادگستری عربستان گزارش داد که از دو سال پیش وزارت دادگستری این کشور طرحی برای کمیته دائمی تحقیقات مرکز صدور فتوا در عربستان ارسال کرده و خواسته است، قانونی در زمینه ازدواج با دختران زیر سن قانونی ایجاد کند و شروط عقد را از حضور "عاقد" به لزوم حضور یک "قاضی شرع" تغییر دهد.

در این طرح موضوع اخذ موافقت دختر و مادرش برای ازدواج نیز مطرح شده بود و از ولی دختر خواسته شده بود که بعد از عقد وی، فرصتی برای آمادگی روحی به دختر داده شود.

تجاوز گروهی به مردان در ارتش انگلیس


رسانه‌های انگلیسی از وقوع تجاوز جنسی میان نیروهای نظامی انگلیسی و عادی شدن این مسئله میان سربازان انگلیس خبر داده و افزودند، در یکی از این جنایات هولناک ۷ سرباز ۲۱ تا ۳۳ ساله به یک سرباز ۲۰ ساله تجاوز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تجاوز گروهی به همرزمان برای زهر چشم گرفتن، به جرمی عادی میان نظامیان انگلیسی تبدیل شده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل»‌ در این‌ باره گزارش داد، شاهدان از موارد متعدد تجاوز گروهی نظامیان انگلیس به دیگر نظامیان هم‌ رزمشان گفتند.

به عنوان نمونه یکی از این جنایات هولناک  در فوریه پارسال توسط 7 سرباز 21 تا 33 ساله و قربانی کردن یک سرباز 20 ساله روی داد.

بر اساس اطلاعات روزنامه تایمز، در دو سال گذشته دستکم  سه گزارش تجاوز جنسی و 22 مورد آزار و اذیت جنسی میان نظامیان مرد انگلیسی  منتشر شد.

گزارشات دیگر هم نشان می‌دهد، جنایات جنسی میان نظامیان انگلیسی به ابزاری برای زهر چشم گرفتن تبدیل شده است و در بیشتر موارد این جنایات بدون آنکه مجرمان محاکمه شوند، ادامه پیدا می‌کند.

موارد مشابهی از این جنایات غیر انسانی میان نظامیان انگلیسی گزارش شده است که به گفته دیلی میل از آنجا که آمار  را  نیروهای پلیس ارائه کرده اند، دقیق نبوده و آمار دقیق به مراتب بیشتر است.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، تحقیقات برای بررسی احتمال دستگیری فرد یا افرادی درباره این 25 مورد تجاوز به عنف، در حال انجام است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس هم گفت، وقوع این اتفاقات در میان نظامیان انگلیس عادی‌ تر از وقوع این جنایت میان جامعه انگلیس نیست.

این درحالیست که اوایل امسال یک افسر پلیس انگلیس پس از آن‌ که قربانی تجاوز دو سرباز انگلیسی شد، دست به خودکشی زد و خانواده وی وزارت دفاع این کشور را به علت پنهان نگه داشتن این موضوع مورد انتقاد قرار دادند.

ورود ۳ میلیون زائر به مشهدالرضا


معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر وارد مشهد مقدس شده اند و این آمار در روز آینده افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشهدالرضا(ع) این روزها بیش از همه روزهای سال میعادگاه عاشقانی است که  دلهایشان را  به آستان آسمانی امام مهربانی ها و چشمانشان را به شفاعت روح بلندش  گره زده اند.

در روزها  و شبهای محزون پایان صفر  ، هم آوایی میلیونها عاشق و دلداده به آستان آسمانی غریب الغربا و دستهای پر تمنایی که بر پنجره فولاد گره خورده و ناله هایی که در قطعه ای از بهشت ، آسمان را به زمین آورده ، جلوه ای تماشایی از عشق و ارادت به خاندان نبوی را نمایان کرده است .
مشهدالرضا(ع) در هجران خاتم الانبیاء و در سوگ شهادت خورشید توس غمزده و نالان است ، این روزها ساکنان عزادار و سیاهپوش  مشهد الرضا میزبان  3 میلیون عزادار ولی نعمتشان هستند.

حضور زائران امام رضا (ع) در در دهه پایانی  صفر و در آستانه  شهادت امام رضا (ع) به اوج خود رسیده ، زائران و عزاداران رضوی، دسته دسته و گروه گروه رهسپار حرم باشکوه امام رئوف می شوند.

این جا زائر و مجاور دلسوخته و عزادار  یک حاجت مشترک دارند و آن ظهور امام زمان(عج) است ؛ همه یک صدا رضا رضا گویان  استجابت دعاهایشان را از ولی نعمتشان طلب می  کنند .

در این میان خدمت به زائران این امام همام روحی بلند و دل آسمانی می خواهد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی می گوید : برای دهه آخر صفر امسال ، 650 هزار نفر ساعت خدمت‌رسانی از سوی کارکنان ، خدمه و خدمتگزاران اماکن متبرکه برای زائران حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

محمود ممتاز اضافه می کند : اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با 250 هزار متر مربع صحن، 60 هزار متر مربع رواق و یک میلیون مترمربع زیربنا آماده تشرف حدود 10 میلیون زائر در ایام شهادت حضرت رضا(ع) است.

او ادامه داد : همچنین در روزهای پایانی دهه آخر صفر امسال، 15 هزار تشرف هیئات مذهبی و حضور شش هزار هیئت مذهبی در حوزه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی هم می گوید:  تاکنون 25 هزار زائر پیاده در پنج مسیر منتهی به مشهد واردمشهد شده اند و  در حال حرکت به سوی بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) هستند که بیشتر  این  زائران پیاده از  استانهای شمالی کشور همچون گلستان و مازندران در مسیر بجنورد - قوچان - مشهد حرکت کرده اند .

رضایی گفت به علاوه63 کاروان نیز از شهرهای مختلف کشور به سمت مشهدالرضا(ع) در حرکتند ، بقیه زائران  هم  از خراسان جنوبی  و سمنان وارد محدوده خراسان رضوی شده اند .

وی می گوید: برای پذیرایی از زائران پیاده  150 ایستگاه صلواتی بین راهی فعال شده همچنین برای  پذیرایی زائران پیاده حرم منور امام رضا(ع)  97پایگاه در سطح شش استان کشور در مسیرهای منتهی به مشهدالرضا برپا شده است.

120محل  نیزبرای اقامت سه روزه  50هزار زائر تدارک دیده  شده که خدمات درمانی و رفاهی مناسب و رایگان ارائه می دهند.

در این میان نقش نیروهای امدادی استان نیزدر آماده باش برای خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) هم  ستودنی است.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید :  با توجه به  افزایش  سفر زائران  در دهه پایانی صفر به مشهد و حضور آنها در این شهر   همه پایگاهها و گروههای اورژانس  115دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و گناباد فعال شده اند و به زائران در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند.

دکتر رضا وفایی نژاد می گوید: همه آمبولانس های جاده ای در حاشیه جاده با تاکید بر محورهای اصلی منتهی به مشهد مقدس مستقر شده اند .

وفایی نژاد گفت : اتوبوس آمبولانس های دانشگاهها و دانشکده های مشهد، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور و همچنین اورژانس هوایی  115 مشهد در آماده باش کامل هستند.

وی  ادامه می دهد : آماده باش  همه پایگاههای اورژانس  115 در ایام عزاداری، افزایش ظرفیت پاسخگویی تلفن  115، و استقرار نماینده اورژانس  115در مرکز پلیس  110 در زمان تعیین شده، و استقرار نماینده اورژانس  115 مشهد در مرکز کنترل ترافیک از جمله اقداماتی است که به منظور ارائه خدمات مناسب در این ایام صورت گرفته است  .

دکتر رضا وفایی نژاد افزود  :‌همچنین بخش EOC برای ثبت و پیگیری حوادث ویژه به صورت  24ساعته و اورژانس و اتاق های عمل بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه به ویژه بیمارستانهای قائم (عج) ، امام رضا(ع) و  شهید کامیاب در آماده باش کامل است.

محمود ممتاز،  معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی هم می گوید:  حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر  برای خدمت‌رسانی به  10 میلیون تشرف  با 25هزار متر مربع فضای سرپوشیده در ایستگاه‌های استقبال درون شهری و برون شهری برای پذیرایی از زائران رضوی مهیا شده است.

ممتاز با اشاره به برپایی 35 ایستگاه استقبال از زائران آستان قدس رضوی گفت  : این ایستگاه‌های صلواتی شامل  12 ایستگاه برون شهری،  20ایستگاه درون‌شهری و 3 واحد سیار خدمات فنی  برای استقبال و پذیرایی از ارادتمندان به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) آماده و تجهیز شده است.
وی گفت: خدمات رفاهی ویژه شامل  حدود 300 هزار وعده‌ی غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده‌ی غذایی نیز از سوی خدمت‌گزاران برای زائران حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) تدارک دیده شده  و یک گروه ویژه متشکل از پزشک و امدادگر نیز برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران مستقر شده اند.
ممتازمی گوید :  500خدمتیار حرم مطهر رضوی شامل  کفشداران، دربانان ، فراشان و انتظامات در ایستگاه برون شهری امام حسن مجتبی(ع) در کیلومتر 12 جاده قوچان برای  میزبانی زائران رضوی آماده شده اند که در این ایستگاه روزانه سه شیفت از خدمتیاران به صورت شبانه روزی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد هم می گوید : در راستای خدمت رسانی به زائران رضوی11سالن ورزشی و 200کلبه در کمپ غدیر برای اسکان زائران  دردهه آخر صفر اماده سازی شده است .
350 مدرسه هم در مشهد برای اسکان زائران آماده شده است.

توزیع کارت غذای متبرک حضرت رضا(ع) بین زائران پیاده در مسیرهای ورودی شهر مشهد، تحویل تعدادی غذای متبرک به هیئت‌های عزاداری که در دفتر رسیدگی به امور هیئت‌های مذهبی اماکن متبرکه دارای پرونده هستند و در ایام دهه آخر صفر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی هم با اشاره به ورود 8  هزار دسته عزاداری به مشهد مقدس افزود: 80 هزار نفر از زائرانی که تا کنون وارد مشهد مقدس شده ‌اند زائر پیاده هستند.

محمد حسن واحدی ادامه داد: پروازهای ورودی به مشهد مقدس بیش از 27 درصد افزایش پیدا کرده و از 160 پرواز به 230 پرواز رسیده است و 160 قطار ویژه و 1500 دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران در نظر گرفته شده است.

وی به بازدید استاندار خراسان رضوی از ایستگاه‌ های ویژه زائران پیاده اشاره کرد و افزود: تنها مشکلی که در این چند روز به وجود آمد، مسمومیت 18 نفر در مسیر فریمان به مشهد و 15 نفر در مسیر نیشابور به مشهد مقدس بود که همه این عزیزان به سرعت درمان شده ‌اند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

واحدی همچنین گفت: استانداری خراسان رضوی بیش از 5 میلیارد و پانصد میلیون تومان برای خدمت رسانی بهتر به زائران اختصاص داده است.

بهمن امیری‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی نیز با اعلام آمادگی پلیس برای میزبانی از زائران در دهه آخر صفرمی گوید : پلیس خراسان رضوی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در آمادگی کامل به سر می‌برد.

راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم با بیش از 32راهدارخانه درمحورهای استان در طول مسیرهای عبوری زائران پیاده‌ امام‌ رضا(ع) برای اسکان آنها آماده‌شده است .

صنیعی ، مدیرکل این اداره کل هم می گوید : 948 راهدار مجهز به انواع ماشین آلات سبک و سنگین در طول مسیرهای عبوری برای خدمت رسانی به زائران پیاده و کنترل و نظارت دقیق محورها در آماده باش  کامل هستند.

وی افزود: همه خدمت گزاران آقا علی بن موسی الرضا (ع)  در سراسر استان برای خدمت رسانی شایسته به عاشقان امام مهربانی ها بسیج شده اند تا به شکرانه همجواری با امام هشتم (ع) خدمت گزار زائرانش باشند.

سومین پلیس هم در آمریکا کشته شد


تنها یک روز پس از کشته شدن دو مامور پلیس آمریکا در شهر نیویورک به دست فرد مسلح ، یک افسر پلیس دیگر هم امروز در فلوریدا دراین کشور به ضرب گلوله از پا درآمد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر  از  ام اس ان نیوز،  یک افسر پلیس فلوریدا در تیراندازی  در ساعات  اولیه امروز کشته شد.

فرد مظنون در این قتل اکنون در بازداشت است .

این تیراندازی در منطقه تارپون حدود 30 مایلی شمال غرب تامپا در ایالت فلوریدا روی داد.

پلیس آمریکا هنوز هویت افسر کشته شده و فرد مظنون را اعلام نکرده  است .

دیروز  نیز  در اثر تیراندازی فردی ناشناس در خیابان میرتل درمنطقه بروکلین شهر نیویورک در این کشور  دو افسر پلیس  زخمی شده  و سرانجام  جان باختند .

سوریه مدیون حمایات ملت، دولت و رهبری ایران است


رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد : دولت و مردم این کشور پایمردی خود را مقابل تروریسم، مدیون حمایات جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با بشار اسد، سلام ویژه مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور، مسئولان و مردم ایران را به رئیس جمهوری سوریه ابلاغ و از مدیریت حکیمانه  و شجاعانه دولت سوریه در حفظ کشور و تمامیت ارضی آن قدردانی کرد.

علی لاریجانی  تصریح کرد : تشخیص ایران از ابتدا این بود که حوادث سوریه حرکتی برای گسترش تروریسم ، خشونت و بی ثباتی در منطقه است.

لاریجانی گفت : اکنون پس از چهار سال از شروع بحران در سوریه ، کشورهای اروپایی ، غربی و عربی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد، بلکه باید این بحران از طریق سیاسی حل و فصل شود و البته این موضوع حاصل مقاومت دولت سوریه در مقابل این توطئه است.

علی لاریجانی از نقش حساس سوریه در محور مقاومت قدردانی کرد و گفت : دولت و ملت ایران در کنار مردم سوریه ایستاده اند و آماده گسترش همکاری همه جانبه با دولت سوریه برای استقرار ، ثبات و امنیت منطقه است.

بشار اسد هم  در این دیدار گفت : روابط ایران و سوریه فراتر از روابط دوستانه است ، بلکه دو کشور برادر در یک سنگر در مقابل تروریسم ایستاده اند و توانستند برنامه های دشمنان را با شکست مواجه کنند.

وی با تبیین تلاش های دولت سوریه گفت : اکنون همه دولت ها متوجه شده اند، مبارزه دولت و ملت سوریه علیه تروریسم درست بوده است، تروریست هایی که  قدرت های بیگانه هم مجبور به مقابله با آنها شده اند.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به این که دولت و مردم این کشور از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در سوریه قدردانی می کنند، افزود : ما بر گسترش روابط و همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها تاکید داریم و در جهت تامین منافع دو کشور و همچنین تقویت امنیت و ثبات در منطقه گام برمی داریم.

نقش راهبردی ایران علیه تروریست ها/ جنگ در سوریه با دلارهای حکام عربی


نخست وزیر سوریه، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: در جنگ با تروریست ها، نقش ایران «راهبردی» است. «سلاح های غربی با دلارهای عربی، به جنگ در سوریه دامن می زند.» (مشروح این گفتگو امشب ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه از شبکه خبر پخش می شود.)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نخست وزیر سوریه با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران ، نقش کشورمان را در جنگ با تروریست ها راهبردی خواند .


وائل الحلقی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر گفت: تروریست هایی از 83 کشور جهان با تسلیحات غربی و دلارهای نفتی برخی حکام عربی به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه می جنگند.

 

نخست وزیر سوریه در این گفتگو که امشب ساعت 22:30 دقیقه از شبکه خبر پخش می شود، سال 2015 میلادی را «مقطعی سرنوشت ساز» در مبارزه با تروریست ها خواند.

کره شمالی آماده حمله به آمریکا شد


کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای در خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد، مردم و ارتش این کشور آماده اند با آمریکا در همه عرصه های جنگ از جمله جنگ سایبری مقابله کنند و برج و باروهای آمریکا را نابود کنند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز (یکشنبه) تهدید کرد در صورتی که آمریکا به بهانه دست داشتن پیونگ یانگ در حمله اینترنتی علیه شرکت سونی، کرهشمالی را تحریم کند،  پیونگ یانگ به کاخ سفید و سایر اهداف آمریکا حمله خواهد کرد.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که عالی ترین نهاد نظامی این کشور است، بار دیگر هر گونه دست داشتن  این کشور در هک شدن شرکت سونی را تکذیب کرد.

باراک اوباما،  رئیس جمهوری آمریکا، جمعه گذشته گفته بود، حمله اینترنتی به شرکت سونی کار کره شمالی بود.

اوباما افزود:«ما در مکان و زمان مناسب و به شیوه ای که خودمان مناسب بدانیم به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد.»

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای در خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد، مردم و ارتش این کشور آماده اند با آمریکا در همه عرصه های جنگ از جمله جنگ سایبری مقابله کنند و برج و باروهای آمریکا را نابود کنند.

در این بیانیه آمده است:«شدیدترین حمله متقابل ما علیه کاخ سفید، پنتاگون و کل خاک آمریکا که به کثافت خانه تروریسم تبدیل شده است، خواهد بود و بسیار فراتر از «اقدام متقابل و متوازنی» است که اوباما اعلام کرد.»

کره شمالی دولت اوباما را به دست د اشتن در ساخت فیلم کمدی «مصاحبه» متهم کرده است.

این فیلم درباره طرح تخیلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای قتل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی بار دیگر از «اقدام برحق» گروه هکرهای موسوم به «محافظان صلح» تمجید کرد، ولی درباره محل استقرار و فعالیت این گروه ابراز بی اطلاعی کرد.

کره شمالی در این بیانیه همچنین هرگونه دست داشتن این کشور در حملات سایبری علیه کره جنوبی را تکذیب کرد.

رقص خانم وزیر کار دستش داد!


رقص سنتی وزیر فرهنگ یمن زمینه انتقاد دوباره و شدید حوثی ها از دولت جدید این کشور را فراهم کرد.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاری رویترز نوشت: انتقادات حوثی ها از رقص خانم "اروی عثمان" وزیر فرهنگ یمن سبب رو یا رویی طرفداران وی  و گروه انصار الله در یمن شده است.

"اروی عثمان"  که در مراسم یکی از احزاب سیاسی به مناسبت روز ملی یمن رقصیده بود، در کابینه جدید یمن توانست  با کسب رای اعتماد، به سمت وزیر فرهنگ این کشور منصوب شد.

او فکر نمی کرد این رقص، به دستمایه انتقادات حوثی ها از کابینه جدید یمن تبدیل شود.

"اروی عبده عثمان" از جمله نویسندگان مشهور یمنی است.

اعتراض حوثی ها به رقص سنتی خانم وزیر فرهنگ یمن
رویترز اضافه کرد: صحنه رقص خانم "اروی"، تصویر ناهمگونی از کشور محافظه کاری است که بیشتر زنانش عباهای (نوعی چادر) مشکی رنگ می پوشند.

درپی انتشار فیلم رقص این زن او به شدت از سوی هواداران حوثی ها مورد انتقاد قرار گرفت.

هنگامی که اروی برای سمت وزیر فرهنگ انتخاب شد، حوثی ها و روزنامه های حامی آنها او را مسخره کردند و تیتر نخست یکی از روزنامه های حامی حوثی ها این بود: "کابینه رقص"

حوثی ها نیز برخی گزارش های غیررسمی و تائید نشده اعمال محدودیت برای زنان در صنعا و  شهرهای دیگر تحت کنترل خود را تکذیب می کنند.

رویترز افزود: تاکنون سخنان مطرح شده درباره اعمال محدودیت حوثی ها علیه زنان ثابت نشده است .

وقتی درباره حقوق زنان سخن به میان می آید معمولا یمن در رتبه های پایین قرار می گیرد.

در خیابان های صنعا داستان های بسیاری درباره آزار زنان گفته می شود.

صلاح عبدالصمد، از مقامات ارشد دولت یمن از عملکرد حوثی ها و گروه انصار الله درباره زنان دفاع کرد و گفت: حوثی ها به نقش زنان از نگاه دینی احترام می گذارد.

او همچنین برخی گزارش ها درباره بدرفتاری حوثی ها را با زنان در خیابان ها شایعه دانست.

اعدام شیطان در ملاء عام


اعدام شیطان
شیطان خطرناک که زنان و دختران جوان را به خلوتگاه پر از تجهیزات جنگی می‌کشاند و در برابر دوربین فیلمبرداری، آنان را تسلیم نیت شوم خود می‌کرد، در ملاء عام اعدام شد.  این مرد 32 ساله که «حسین» نام داشت، بر اساس گزارش پلیس اطلاعات و امنیت شهر قائمشهر 17 اسفند سال 91 به جرم سیاه نگهداری اسلحه جنگی که دو کلاشنیکف با پنج خشاب و 139 تیر جنگی، دو کلت کمری با 42 فشنگ، یک تپانچه قدیمی، دو بی سیم، دو اسپری اشک‌آور، چند سرنیزه جنگی، شمشیر و قداره است، دستگیر شد. براساس این گزارش، در بازرسی از خانه این مرد خطرناک همچنین یک لپ‌تاپ و تعدادی فلش مموری به‌دست آمد که در آن فیلم‌هایی سیاه نگهداری می‌شد. در بازبینی این فیلم‌ها اطلاعاتی از اعمال شیطانی متهم بازداشت شده به‌دست آمد که حکایت از شرارت‌های وحشیانه و تبهکارانه وی داشت. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد مرد خطرناک از صحنه‌های اقدامات سیاه خود فیلمبرداری کرده و برای تهدید و ارعاب طعمه‌های خود از آنها استفاده می‌کرد. بنابر این گزارش، پنج قاضی دادگاه کیفری استان پس از بررسی و مطالعه دقیق پرونده مرد خطرناک را به خاطر جرایم سیاه به اعدام در ملأعام محکوم کردند. همچنین در حکم صادره از سوی دادگاه کیفری استان این مرد به جرم نگهداری اسلحه جنگی به هفت سال و شش ماه زندان، به جرم نگهداری کلت کمری به سه سال زندان و به جرم نگهداری افشانه اشک‌آور به سه سال زندان محکوم شده است. با توجه به اعتراض مرد شیطان‌صفت به رأی سنگین خود، پرونده برای رسیدگی ویژه به شعبه 11 دیوانعالی کشور ارسال شد و قضات دیوان نیز این حکم را تأیید کردند و قابل اجرا دانستند تا اینکه سحرگاه پنجشنبه 29 آبان مرد شیطان در بلوار ولایت قائمشهر به دار مجازات آویخته شد.

عکاسی از ارواح



عکاسی از ارواح

 

عکاسی از ارواح

 

عکاسی از ارواح

 

عکاسی از ارواح
در دهه های نخستین اختراع دوربین عکاسی و پیدایش فن عکاسی ناآگاهی عمومی درباره این پدیده جدید یکی از جنجالی‌ترین روش های عکاسی در تاریخ این هنر را رقم زد. عکاسی از ارواح در دهه 1860 برای چندین سال ذهن مردم امریکا را به خود مشغول کرد. در آتلیه‌های عکاسی ارواح در حالی که ظاهرا فقط یک دوربین و عکاس حضور داشتند عکس هایی گرفته می شد که همه را به حیرت وا می‌داشت؛ حضور یک روح سرگردان کنار سوژه عکس. آن روزها اگرچه محققان و عکاسان بسیاری نسبت به این پدیده با دیده تردید نگاه می کردند و معتقد بودند این عکاس است که با خلق تصاویر مجعول بیننده را فریب می‌دهد اما دهه ها گذشت تا راز این عکس ها برملا شد.


از «ویلیام موملر» به عنوان اولین عکاسی نام می برند که احتمالا به شکل تصادفی اولین عکس ارواح را ظاهر کرد. او که پیشتر به عنوان یک قلم‌زن و حکاک در جواهری کار می کرد در اوقات فراغت به آتلیه‌ای به نام واشنگتن می رفت تا عکاسی کند؛ جایی که او ادعا کرد اولین عکس از یک روح را گرفته است. به ادعای او روح دخترعمه‌اش که 12 سال قبل از دنیا رفته بود در لحظه ظهور یک عکس در آن ظاهر شده است. او حتی مدعی شد وقتی جلوی دوربین نشسته دستش شروع به لرزیدن کرده است. ادعای موملر به سرعت او را به شهرت رساند و مشتریان آتلیه‌اش را چندین برابر کرد. ثروتی که این عکاس با ابتکار خود به دست آورد عکاسان دیگر را نیز به این فکر انداخت که سر از راز او درآورند و مشتریان خود را بیشتر کنند و رفته رفته عکاسی از ارواح به یک فرم عکاسی بدل شد.


اما رازی که موملر و دیگر عکاسان کشف کردند چندان پیچیده نبود واقعیت آن است که در آن زمان که عکس ها بر روی صفحات شیشه ای ظاهر می شد عکاس ابتدا تصویر دلخواه خود را روی شیشه می انداخت و سپس همان شیشه را برای ظهور عکس مشتری به کار می‌برد. در میان عکاسان ارواح جز موملر یک عکاس دیگر نیز وجود داشت که در سال 1900 با عکاسی خلاقانه از ارواح به شهرت رسید. او "ویلیام هوپ" نام داشت که مدعی شد در آتلیه خود بیش از 2500 عکس از ارواح انداخته است.

دستگیری احضارکننده روح در یزد! هشدار پلیس


این فرد که دارای مراجعه کنندگان بسیار از مناطق مختلف یزد بود، به اتهام کسب درآمد نامشروع، اختلاف افکنی بین خانواده ها، ترویج خرافات، اغفال و انحراف دختران و پسران به مقامات قضائی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد از دستگیری فرد شیادی که به بهانه های طلسم، جادو و احضار روح اقدام به فریب افراد ساده لوح می کرد خبر داد.

سرهنگ رضا رضایی افزود: پلیس امنیت عمومی استان یزد با کار اطلاعاتی فردی شیاد و رمالی را که با فریب افراد ساده لوح به بهانه های احضار روح، جن گیری و هیپنوتیسم آنها را سرکیسه می کرد و از این کار درآمد به دست آورده بود، شناسایی و دستگیر کرد.

رضایی گفت: این فرد که دارای مراجعه کنندگان بسیار از مناطق مختلف یزد بود، به اتهام کسب درآمد نامشروع، اختلاف افکنی  بین خانواده ها، ترویج خرافات، اغفال و انحراف دختران و پسران به مقامات قضائی معرفی شد.

رضایی تصریح کرد: در بازرسی از محل کار این متهم یک دستگاه گیرنده ماهواره، چندین جلد کتب دعا نویسی و جزوه های هیپنوتیسم و همچنین برخی اندام حیوانات برای طلسم و جن گیری کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد هشدارداد : همشهریان این نکته را در نظر داشته باشند که مراجعه به چنین افرادی برای رفع گرفتاری ها و مشکلات خانوادگی جز دردسر و گرفتاری های بعدی هیچ نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

خرید شب یلدا



با فرا رسیدن شب یلدا (شب چله) به عنوان طولانی ترین شب سال و یکی از کهن ترین جشن های ایرانی، خرید انواع میوه، به ویژه هندوانه برای این شب، رونق بیشتری می گیرد.

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا

 

 

خرید شب یلدا