اظهارات مزورانه اوباما در پاناما/ ما در امور داخلی دیگران دخالت نمی کنیم


باراک اوباما در نشست سران کشورهای آمریکایی در پاناما گفت: زمان مداخله آزادانه آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه سپری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور آمریکا به شکست سیاست مداخله در امور کشورهای آمریکای لاتین اذعان کرد.
باراک اوباما در نشست سران کشورهای آمریکایی در پاناما گفت: زمان مداخله آزادانه آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه سپری شده است.

دانلود

بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با اشاره به تلاش این کشور برای بهبود روابط با کشورهای آمریکای لاتین به خصوص کوبا گفت: سیاست آمریکا به جای آنکه هاوانا را منزوی کند، واشنگتن را منزوی کرده است.
نشست سران کشورهای آمریکایی در پاناما با حضور روسای جمهور 35 کشور امروز آغاز شد. در این نشست کوبا نخستین بار حضور یافته است.
روسای جمهور آمریکا و کوبا در مراسم آغازین نشست ، نخستین بار پس از پنج دهه خصومت بین دو کشور با یکدیگر دست دادند.

دانلود

برخی منابع می گویند باراک اوباما و رائول کاسترو در حاشیه نشست با یکدیگر دیدار می کنند. اوباما و کاسترو پیش از برگزاری نشست ، تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. وزیران امور خارجه دو کشور نیز دیروز در پاناما با یکدیگر گفتگو کردند. آمریکا و کوبا از حدود 50 سال پیش با یکدیگر قطع رابطه کرده اند اما دولت آمریکا در ماه های اخیر با اذعان به شکست سیاست های این کشور در منزوی کردن کوبا ، برقراری رابطه با این کشور را در دستور کار خود قرار داده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد