ویژه برنامه تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی، از ساعت ۲۳ امشب آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این مراسم در رواق دارالحجه با قرائت قرآن آغاز می‌شود و با قرائت زیارت امین‌ الله، دعای توسل، مناجات‌ خوانی و مراسم ویژه تحویل سال توسط محمود کریمی ادامه می‌ یابد.

ویژه برنامه تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی


وی با بیان اینکه پوشش زنده مراسم درهمه اماکن صورت می‌گیرد افزود: نخستین بار امسال کلیپ‌ های صوتی - تصویری در فواصل برنامه ها  با سخنرانی آیت‌ الله مکارم شیرازی، آیت‌ الله مظاهری، حجت‌ الاسلام قرائتی، حجت‌ الاسلام رفیعی، حجت‌ الاسلام حسینی قمی و حجت‌ الاسلام فلاح‌ زاده برای زائران  پخش می‌ شود.


دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت : پس از آیین تحویل سال نو ، پیام مقام معظم رهبری  به صورت سراسری پخش می‌ شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی  افزود : با توجه به ایام  شهادت حضرت زهرا (س)  امشب پس از مراسم تحویل سال نقاره‌ خانه حرم به صدا در نمی‌آید.


او گفت: امشب همچنین قبل از آغاز مراسم تحویل سال، باشکوه‌ ترین محفل قرآنی ازساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه در دارالحجه حرم رضوی و نیز برای نخستین بار در شب تحویل سال در ساعات 20 تا 22، 100 حلقه معرفت در اماکن  متبرکه برگزار می‌ شود.


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: امسال همچنین نخستین بار ویژه برنامه‌ ای برای کودکان و نوجوانان در مراسم شب تحویل سال در سه محل واقع در طبقه سوم مهمانسرا ساعت 21 و 30 دقیقه با حضور عمو قناد و نیز صحن غدیر و کبوترانه حرم در ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌ شود.

بازگشایی مسیر خط آهن تهران - جنوب/ کسی آسیب ندید

با تلاش نیروهای خطوط ریلی راه آهن، مسیر ریلی تهران - اهواز در بلاک چم سنگر - سفیددشت لرستان بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی گفت: قطار مسافربری تهران - اهواز ساعت 7 صبح امروز، جمعه، 29 اسفند 1393، به علت ریزش کوه در منطقه لرستان متوقف شده بود که حدود ساعت 17 با بازگشایی مسیر به حرکت خود ادامه داد.


صادق سکری افزود: حدود 150 متر از خطوط ریلی زیر آوار رفته بود که با توجه به کوهستانی بودن و نبود امکانات با تلاش کارکنان خطوط ریلی این مسیر به سختی بازگشایی شد.


وی گفت: در این حادثه کسی آسیب ندید و خدمات رسانی به مسافران در این مدت صورت گرفت.

محکومیت انفجار تروریستی یمن از سوی ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام تروریستی انفجار در نماز جمعه صنعا که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نمازگزاران شد را محکوم و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اقدام تروریستی انفجار درنماز جمعه صنعا که منجربه کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نمازگزاران شد را محکوم و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

افخم افزود: در زمانی که یمن بیش از هر زمان دیگری نیاز به ثبات و آرامش دارد، دشمنان این کشور قصد دارند با این اقدامات کور تروریستی و ایجاد ناامنی و بی ثباتی به اهداف شوم خود دست یابند. سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد: مردم، احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی این کشور با هوشمندی خود و مشارکت در فرایند سیاسی و استمرار گفت‌وگوها آرامش و ثبات را به یمن بازگردانند.

ایران به تعهدات خود پایبند بوده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش در قبال توافق موقت هسته‌ای را تائید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آژانس بین المللی انرژی اتمی درگزارش جدید ماهانه خود درخصوص اجرای برنامه اقدام مشترک مربوط به توافق موقت ژنو، باردیگر اجرای تعهدات از سوی ایران را تایید کرد.

این گزارش محرمانه سه  صفحه ای امروز دراختیار کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرارگرفت. این چندین باراست که آژانس درگزارش های خود براجرای تعهدات از سوی ایران، تاکید می کند.

براساس توافق موقت ژنو، آژانس بین المللی انرژی اتمی هرماه گزارشی از اجرای مفاد توافق ژنو را منتشر می کند.

نشست غیرمنتظره کری با همتاهای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری فردا در نشستی با همتاهای انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی خود درباره مذاکرات گفتگو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری رویترز از لوزان (‌سوییس) ، ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در نشستی با همتاهای انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی خود درباره مذاکرات یک هفته ایش با ایران درباره محدود شدن برنامه هسته ای این کشور گفتگو خواهد کرد.
هارف افزود مذاکرات هسته ای با ایران هفته آینده ازسر گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد محل برگزاری نشست کری با همتاهای اروپایی وی از آلمان ، انگلیس و فرانسه هنوز مشخص نیست.
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز به طور جداگانه گفت: مذاکرات با شش قدرت جهان ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان ) درباره برنامه هسته ای تهران روز چهارشنبه ازسر گرفته خواهد شد.

نشانه هایی از لغو تحریم ها دریافت شد

یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: ایران نشانه هایی را از آمادگی آمریکا و اتحادیه اروپا برای لغو تحریم های اقتصادی بعد از توافق کامل با ایران، دریافت کرده است.


به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران خاطرنشان کرد: هیئت ایرانی نشانه هایی را از آمریکا و اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

مذاکره کنندگان آمریکا و اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای لغو تحریم های اقتصادی بعد از توافق کامل با ایران اعلام کرده اند.
به گفته وی مشکل اصلی در موضوع لغو تحریم ها، تحریم هایی است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و دولت آمریکا وضع شده اند.

لغو تحریم های وضع شده از سوی دولت آمریکا به تصویب کنگره این کشور نیاز دارد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) 15مارس (24 اسفند) در حالی در سوئیس آغاز شد که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود.
بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به چارچوب توافق نهایی تا 9 تیر ماه زمان دارند.


****

مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در لوزان که عمدتا به مذاکره میان دیپلمات‌های ایران و آمریکایی گذشت امروز (جمعه) پایان یافت.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، گفت: طی چند روزگذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده‌ای بین هیات‌های ایران و ١+٥ صورت گرفته است. اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های بیشتری وجود دارد و به همین منظور وزرای خارجه آمریکا و کشورهای اروپایی فردا در برلین دیدار خواهند کرد و سپس بعد از نوروز و تحویل سال جدید مذاکرات مجددا از چهارشنبه 5 فروردین ماه 94 از سرگرفته خواهد شد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از 24 اسفند در لوزان، سوئیس، آغاز شده و تا امروز (جمعه) ادامه داشت. دراین دورازمذاکرات به مانند گفتگوهای پیشین دیدار‌های بین دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی بخش اعظمی از دیدارها را به خود اختصاص داده بودند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روزجمعه پس از هشتمین دورگفت وگو با جان کری در لوزان سوئیس گفت: به نقطه‌ای بسیار حساس رسیده‌ایم. برای هر موضوع یکی دو موضوع مانده که در حال کار روی راه‌حل‌های آنها هستیم. علی القاعده سخت ترین موارد است.

وزیرامور خارجه افزود: درحال حاضر آقای صالحی و مونیز در حال گفت و گو هستند و امیدواریم پیشرفت حاصل شود

حمله تروریستی به جشن مراسم نوروز در الحسکه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که درپی دو انفجار تروریستی در جشن مراسم نوروز در شهر الحسکه سوریه بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که درپی دو انفجار تروریستی درجشن مراسم نوروز درشهر الحسکه سوریه بیش از 100 نفر کشته شدند.

بنابراین گزارش، انفجار‌ها در دو میدان اصلی شهر روی دادند و خبرنگار المیادین گزارش داد که تعداد مجروحان به حدی بالاست که تمام بیمارستان‌های شهر الحسکه بسته شده‌اند و تعدادی از مجروحان در حال انتقال به شهر قامشلی هستند. دو عامل انتحاری با دو خودرو بمب‌گذاری شده که بر روی آن پرچم‌های کُردی نصب بوده این حمله را انجام دادند.

این اولین بار است که شهر الحسکه هدف چنین حمله تروریستی بزرگی قرار می‌گیرد و تروریست‌ها با وجود تدابیر امنیتی زیادی که امروز نیروهای مردمی کُردی انجام داده بودند، این حمله را طراحی کردند.

خبرنگار المیادین در سوریه مدعی شد که حجم این حمله تروریستی و سبک عملیات آن مربوط به گروه داعش است. تاکنون منابع رسمی در سوریه جزئیات بیشتری و آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها و زخمی شده‌ها در حمله تروریستی در الحسکه منتشر نکرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم تعداد افراد کشته شده در این حادثه را 20 نفر گزارش داده است.

تلویزیون اسکای نیوز عربی هم خبر داد که در حمله تروریستی در الحسکه دستکم 30 نفر کشته و 50 تن زخمی شده‌اند.

شهر الحسکه در شمال غرب سوریه است که اکثر ساکنان آن کُرد هستند.

خارج شدن 4 واگن قطار فوق العاده در ناحیه لرستان

امروز صبح به دلیل بارندگی شدید قطار فوق العاده تهران-اهواز در کیلومتر 517 حدفاصل ایستگاه راه اهن چمسنگر-سپیددشت چهار واگن این قطار مسافربری از خط خارج شدند که خوشبختانه این واگن ها بسمت رودخانه سزار که از کنار خط راه اهن میگذرد پرتاب نشدند الحمداله طبق اخبار رسیده تاکنون تمامی این مسافران این قطار درکمال سلامت می باشند وبه کسی اسیبی نرسیده است وجادارد از زحمات مدیر کل ناحیه لرستان که در امر بازگشایی خط ره اهن و امداد رسانی زحمات زیادی کشیدند تقدیر وتشکر شود و اگر خدای نکرده این چهار تا واگن بسمت رودخانه واژگون میشدند باید شاهد خسارت جبران ناپذیری بودیم و همچنین از تلاش خستگی ناپذیر کارگران خط چمسنگر- سپیددشت تشکر وقدردانی میشود

نسل جوان باید خود را برای آزادی قدس شریف آماده کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جوانان نسل حاضر باید قدس شریف را آزاد کنند به همین خاطر باید خود را برای نبردی سرنوشت ساز آماده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار محمدرضا نقدی با حضور در معراج شهدای اهواز در جمع خدام زائران سرزمین‌های نور گفت: انتخابی که برای حضور در مناطق راهیان نور انجام دادید، انتخابی در خور قدردانی است زیرا در این روزهای پایانی سال که بسیاری دنبال سفرهای زیارتی و سیاحتی هستند، شما جوانان با حضور در زیارتگاه‌های دفاع مقدس خود را وقف خدمات‌رسانی به زائران سرزمین‌های نور کرده‌اید.

او با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی شاهد طلوع فجر ولایت باشیم، گفت: زائرانی که به سرزمین‌های حماسه و جهاد سفر می‌کنند، مسافرانی هستند که با عشق و علاقه می‌آیند لذا هرچه می‌توانید به آنها تواضع کنید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به شهید شاخص سال 94 بسیج گفت: شهید نادر مهدوی به عنوان شهید شاخص سال 94 بسیج انتخاب شده است ؛ شهیدی که با قایق‌های معمولی توانست پرچم دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی شوروی سابق و آمریکا را در خلیج فارس که بر فراز کشتی‌های جنگی این دو ابر قدرت نصب شده بود ، به آتش بکشد.

در این دیدار نشان و لباس خدامی راهیان نور از سوی خدام زائران راهیان نور به سردار نقدی اهدا شد.

عیدی کفاشیان به فوتبال ایران:کارلوس کروش از تیم ملی جدا شد

ورزش > فوتبال ملی - علی کفاشیان می گوید کارلوس کروش از تیم ملی ایران استعفا داد و دیگر سرمربی ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ جلسه صبح سرمربی تیم ملی و علی کفاشیان در کمپ تیم های ملی بی نتیجه ماند و دو طرف به نتیجه ای نرسیدند تا مربی پرتغالی از تیم ملی ایران جدا شود. دعوایی که از یک هفته قبل با حرف های اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال آغاز شده بود در نهایت با جدایی کروش از تیم ملی ختم شد. کفاشیان در این باره گفت:« قرار شد او در این دو بازی با سوئد و اتریش روی نیمکت تیم ملی باشد اما پس از آن باید دنبال مربی دیگری باشیم.» 

او درحالی در این باره حرف زده و می گوید کروش استعفاء داده است که تا ساعاتی قبل ، سرمربی تیم ملی اصرار داشت اصلا به اردوی اتریش نرود و به فیفا شکایت کند. او می گوید بندی در قراردادش هست که می تواند با استناد به آن تمام پول قراردادش را از ایران غرامت بگیرد. 

کفاشیان اما با استفاده از واژه استعفاء هوشمندانه تاکید دارد که ایران قرار نیست غرامتی بدهد ، اگرچه هیچ بعید نیست این پرونده بزودی به فیفا برود و دو طرف دعوایی حقوقی داشته باشند که سابقه نشان می دهد طرف ایرانی همیشه بازنده اش بوده است. کارلوس کروش در 4 سال حضور در ایران ، با تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 رسید اما در بازی های جام ملتهای آسیا در میان 8 تیم آسیایی حذف شد. او بعد از تغییرات در فدراسیون فوتبال و درحالی که مدام با انتقاد مربیان داخلی و وزیر ورزش روبرو بود ، هر روز شرایط کاری اش را سخت تر می دید. ماجرای استفاده از دو بازیکن زیر 23 سال و حرف های رد و بدل شده بین طرفین بهانه ای بود برای دعوایی بزرگ میان فوتبال ایران و مربی پرتغالی که با اعلام کفاشیان ، پایانش جدایی کارلوس کروش بوده است.

فردا شب تغییر ساعت رسمی کشور

ساعت رسمی کشور از فردا شب یک ساعت به جلو کشیده می‌ شود . هر سال در نیمه‌شب اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، بر اساس "قانون تغییر ساعت رسمی کشور " مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت 24 اول فروردین ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده می‌ شود و در ساعت 24 روز سی‌ ام شهریور به وضعیت سابق برگردانده می‌شود.
کشور ایران در عرض‌های جغرافیایی میانی واقع شده و تغییرات طول شبانه‌روز در طول سال قابل توجه است. به همین دلیل و برای استفاده بیشتر از روشنایی روز، در فصل‌های بهار و تابستان ساعت رسمی را 1 ساعت به جلو می‌کشند.
طبق قانون، هر سال در نیمه‌شب اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در نیمه‌شب آخر تابستان دوباره به وضعیت قبل برمی‌گردد.

مادر رئیس جمهور منتخب

سکینه پیوندی مادر حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب مدت یک سال است در شهر سمنان، زندگی می‌کند.


مادر حسن روحانی

دکتر روحانی، پنجشنبه گذشته برای دیدار با مادر و زیارت مزار پدرش، پنجشنبه شب، به زادگاهش سرخه استان سمنان رفت.

مادر رئیس جمهور درگذشت

مادر آقای حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دار فانی را وداع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مادر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در گذشت.

یک منبع اگاه در ریاست جمهوری اعلام کرد مادر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در بیمارستان میلاد تهران درگذشت .

 

این خبر تکمیل می شود.