برقراری آرامش در شهر، به روش ارتش امریکا


دو هفته پس از سرکوب مردم معترض در شهرهای مختلف امریکا، به ویژه در ایالت میسوری، سرانجام با کمک ارتش، آرامش در شهر فرگوسن حاکم شد. اکنون دیگر هیچکس جرات راه رفتن در خیابان های فرگوسن را نیز ندارد، چه برسد به اعتراض و سردادن شعار!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از دخالت ارتش امریکا در ناآرامی های ایالت میسوری، سرانجام پس از دو هفته، آرامش به شهر فرگوسن که نقطه آغاز اعتراض ها بود، حاکم شد.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که سرکوبگری و برخورد خشن پلیس و سپس، گارد ضد شورش فدرال در آرام کردن مردم بی نتیجه بود و دامنه اعتراض ها بیش از نیمی از امریکا را فراگرفته بود.

اعتراض ها اگرچه در روزهای نخستین، به علت قتل یک نوجوان سیاه پوست در شهر فرگوسن آغاز شد، اما سماجت پلیس در معرفی نکردن مامور متخلف و در ادامه، ایراد انواع تهمت ها به نوجوان کشته شده و معترضان، خشم مردم را برانگیخت و سپس، برخورد خشن پلیس با معترضان، خود تبدیل به انگیزه و علت بعدی اعتراض ها شد و دامنه درگیری ها از شهر کوچک فرگوسن به سایر نقاط میسوری و شهرهای دیگر امریکا نیز کشیده شد.

اکنون آرامش در شهر کوچک فرگوسن برقرار شده و نیروهای نظامی با خودروهای زرهی در تمام سطح شهر مستقر هستند.

از دیروز تاکنون دیگر هیچکس جرات راه رفتن در خیابان ها را ندارد و هر تجمع یا حرکتی که مشکوک به نظر برسد، در نطفه خفه می شود.

به این ترتیب، مقامات امریکا اعلام کردند آرامش به شهر فرگوسن بازگشته است.

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

وقتی ژنرال امریکایی به غلط کردم می افتد؛ دمپسی: باید در سوریه با داعش بجنگیم


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشتباه خواندن سیاست های امریکا در حمایت از اراذل و اوباش تکفیری، تاکید کرد؛ چنانچه امریکا تصمیم به مقابله با داعش بگیرد، باید این کار را ابتدا در سوریه انجام دهیم. این ژنرال، یک سال پیش نیز، آماده حمله به سوریه بود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ژنرال دمپسی و چاک هیگل، در سالگرد روزی که ارتش امریکا را برای پشتیبانی کامل نظامی از شورشیان و تروریست های تکفیری به حالت آماده باش در آورده و اعلام کردند برای آغاز بمباران سوریه منتظر دستور رئیس جمهور هستند، در یک نشست خبری که دیروز پنجشنبه در پنتاگون برگزار شد، ضمن اشاره تلویحی به اشتباه بودن حمایت های بی دریغشان از تکفیری ها و تاکید بر اینکه هنوز دولت این کشور تصمیم جدی برای مقابله با داعش نگرفته، اعلام کردند؛ اگر قرار باشد دولت اسلامی (داعش) را از بین ببریم، باید ابتدا در سوریه به آنها حمله کنیم.


این دو ژنرال ارشد ارتش امریکا به همراه باراک اوباما، درست یک سال پیش در چنین روزهایی، با در دست گرفتن عکس هایی که سایت الریاض عربستان سعودی منتشر کرده بود، ادعا کردند دولت سوریه با سلاح های شیمیایی، کودکان و زنان را قتل عام کرده و امریکا که در قبال این قربانیان مسئولیت اخلاقی دارد، تصمیم گرفته به طور جدی به گروه هایی که با دولت بشار اسد مبارزه می کنند، کمک کند و مستقیما وارد جنگ در سوریه شود.

حمایت چاک هیگل از تروریست ها

در همان زمان، بسیاری از کشورها، شخصیت ها و سازمان های بین المللی، ماجرای حمله شیمیایی را پروژه ای تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی و بهانه ای برای حمله گسترده نظامی به سوریه دانستند و ضمن انتشار اسنادی که دروغ بودن ادعای جبهه عربی - غربی ضد سوریه را فاش می کرد، هشدار دادند حمایت از تروریست ها و مسلح کردن آنها، کشورهای دیگر را نیز دچار بحران می کند و بزودی دامن حامیان غربی - عربی تکفیری ها را نیز خواهد گرفت.

با وجود این هشدارها، حمایت شیوخ ثروتمند عرب و سیاستمداران مستکبر غربی از تکفیری ها ادامه یافت و حتی در روز تسلط داعش بر موصل عراق نیز، سخنگوی وزارت خارجه امریکا با بی شرمی تمام تاکید کرد ارسال سلاح برای گروه هایی که در سوریه می جنگند ادامه خواهد یافت و اوباما دستور اعطای 250 میلیون دلار کمک نقدی دیگر به آنها را صادر کرد.

علاوه بر آن، مقامات امریکایی و انگلیسی، بجای مقابله با داعش و کمک به دولت عراق، در جبهه تروریست ها قرار گرفتند و بر لزوم سرنگونی دولت قانونی عراق تاکید کردند. حتی جان کری با سفر به عراق و حضور در کردستان، تلاش کرد با مقامات داعش مرتبط شود و شرکت های امریکایی نیز تبدیل به نخستین مشتریان نفت داعش شدند.

یک ماه پس از سفر جان کری به کردستان عراق و در تنگنا قرار دادن دولت این کشور، تهدیدات داعش علیه امریکا شدت گرفت و مقامات این کشور ناچار شدند، به کشتی حامل نفت داعش اجازه تخلیه بار ندهند و 130 سرباز را برای کمک به نیروهای کرد، به منطقه اعزام کردند، اما هنوز دل در گرو تروریست ها داشتند و حاضر به مقابله جدی با آنها نمی شدند.

حمله امریکا به داعش

گویی روزگار قصد داشت طنزی تلخ را در تاریخ بشریت و مدعیان تمدن آن ثبت کند و به همین علت، دل کندن امریکا از دست پروردگان صهیونیسم را آنقدر طول داد تا این اتفاق دقیقا در سالگرد روزهایی رخ دهد که آنها برای جنگیدن دوشادوش تکفیری ها آماده باش داده بودند.

سرانجام در سالگرد زمانی که مقامات امریکایی و متحدان غربی و عربش، پنهانکاری را کنار گذاشته و ضمن ارسال محموله های جدیدترین و پیشرفته ترین سلاح ها به تروریست ها، سربازانشان را نیزبرای جنگیدن دوشادوش تروریست ها آماده کردند، ژنرال های امریکایی، با ظاهری شکست خورده و درمانده، از احتمال جنگ با دست پروردگان خود سخن گفتند.

نماینده خبرگزاری آلمان در نشست خبری ژنرال های ارشد ارتش امریکا، امروز گزارش داد؛ سر بریدن جیمز فولی٬ خبرنگار آمریکایی٬ به دست گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) بسیاری از معادلات سیاسی جهان را بر هم زده و به نظر می‌رسد سیاستمداران آمریکایی را هم به نقطه‌ای برگشت‌ناپذیر رسانده است.

امریکا آماده حمله به داعش!؟
 

"بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد که مقامات آمریکا در صدد برنامه‌ریزی منسجم‌تر و کوبنده‌تر برای مقابله با تروریست‌های اسلام‌گرایی‌اند که سودای "خلافت" و بازگشت به صدر اسلام را در سر می‌پرورند.

به گزارش نیویورک‌تایمز٬ ژنرال مارتین دمپسی٬ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا٬ روز پنج‌شنبه (۳۰ مرداد٬ ۲۱ اوت) در واکنش به سرنوشت هولناک جیمز فولی که دنیا را تکان داده٬ در یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: «چیره شدن بر این شبه‌نظامیان سنی‌مذهب بدون مداخله ایالات متحده و هم‌پیمانانش مقدور نخواهد بود.» ژنرال دمپسی اضافه کرد: «[دولت اسلامی] سازمانی است که بینش استراتژیک آخرالزمانی دارد و بی‌شک باید با آن مقابله کرد.»

این نخستین سخنرانی مبسوط و رسمی این مقام ارشد ارتش آمریکا پس از آغاز حملات هوایی این کشور علیه تروریست‌های "دولت اسلامی" در عراق است. او در این سخنرانی تاکید کرد: «غلبه بر این شبه‌نظامیان بدون رسیدگی به بخش مهمی از آن که در سوریه به سر می‌برد٬ ناممکن خواهد بود.»

حالا آمریکا بر سر دوراهی تعیین‌کننده‌ای قرار گرفته است: نبرد با گروه تروریستی "دولت اسلامی" نمی‌تواند تنها محدود به عراق باشد و عملیات علیه آنها باید در سوریه هم آغاز شود؛ کشور بحران‌زده‌ای که از زمان آغاز جنگ داخلی در آن آمریکا بارها بنا بر تدابیر خود از مداخله در آن خودداری کرده! و دولت اوباما نشان داده که تمایلی برای ورود مستقیم به آن ندارد!

چاک هیگل٬ وزیر دفاع ایالات متحده٬ که در این کنفرانس خبری در پنتاگون حضور داشت هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال صدور مجوز حملات هوایی به مواضع "دولت اسلامی" در سوریه از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ارائه نکرد.
آن‌طور که این مقامات آمریکایی می‌گویند ایالات متحده باید برنامه‌ای گسترده برای مقابله با تروریست‌های خلافت‌جو داشته باشد٬ اما هنوز جزئیات بیشتری از طرح احتمالی در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار نگرفته است.

به گفته ژنرال دمپسی که از مشاوران ارشد نظامی باراک اوباما است٬ مقابله مناسب و هدفمند با این شبه‌نظامیان بنیادگرا نیازمند امکانات بسیاری است که بخش کوچکی از آن حملات هوایی است. او تاکید کرد «من نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم که چنین حملاتی در سوریه رخ خواهد داد٬ دست‌کم از سوی ایالات متحده٬ اما می‌دانم که تحقق این امر نیازمند بهره‌گیری از ابزارها و امکانات بسیاری از قدرت ملی٬ دیپلماتیک٬ اقتصادی٬ اطلاعاتی و نظامی [آمریکا] است.»

تا پیش از انتشار تصاویر سر بریدن جیمز فولی٬ خبرنگار آمریکایی٬ استراتژی دولت اوباما برای مقابله با "دولت اسلامی"٬ متوقف کردن آنها بود٬ نه شکست دادن و غلبه بر آنها٬ اما حالا چاک هیگل٬ وزیر دفاع آمریکا به صراحت گفته است که کشورش برای تحقق این هدف "همه گزینه‌ها را زیر نظر دارد."

 

امریکا آماده کمک به داعش

* این اذعان، بار دیگر تاکید می کند که امریکا هرگز قصد مقابله با داعش را نداشته و ندارد و هر اقدامی علیه آنها، فقط و فقط در راستای مهار و کنترل آنها بر مبنای منافع و سیاست های امریکا خواهد بود. واقعیت این است که برای امریکا و متحدانش، داعش، همچنان سلاح جدید و موثری است و تنها باید بخشی از فعالیت های نیروهای بدنه آن را که توسط اعضای توجیه نشده انجام می شود متوقف کرد.

در نشست خبری یک سال پیش نیز، این دو ژنرال دقیقا از همین جمله ها استفاده کردند، هرچند پس از اطلاع از موضع قاطع فرمانده بزرگ جبهه مقاومت و حامی اصلی دولت سوریه، که هشدار داد؛ هر تفنگداری که قصد ورود به سوریه را دارد، تابوت خود را نیز سفارش دهد، مقامات امریکایی به سرعت از کوبیدن بر طبل جنگ دست کشیدند و پرونده حمله به سوریه را بستند.

وقتی سگ پاچه صاحبش را می گیرد


وزیر دفاع امریکا در پنتاگون درباره داعش که یک سوم از خاک عراق را به تصرف خود در آورده، و ویدئویی را در مورد سربریدن یک گروگان امریکایی انتشار داده است، گفت: آنها تهدیدی قریب الوقوع برای تمام منافعی است که ما در عراق یا نقاط دیگر داریم.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، مقامات نظامی امریکا  تهدید داعش را به مراتب فراتر از القاعده می دانند.

چاک هیگل وزیر دفاع امریکا در پنتاگون در مورد این گروه شبه نظامی که یک سوم از خاک عراق را به تصرف خود در آورده و طی هفته جاری ویدئویی را در مورد سربریدن یک گروگان امریکایی انتشار داده است ، به خبرنگاران گفت: آنها تهدیدی قریب الوقوع برای تمام منافعی است که ما در عراق یا نقاط دیگر داریم .

واکنش به انتشار گردن زدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی توسط داعش

هیگل در پاسخ به این سوال که آیا تهدید داعش با حملات یازده سپتامبر 2001 قابل قیاس است یا نه گفت : این گروه  پیچیده تر و تامین مالی شده تر از هر گروهی است که ما مشاهده کرده ایم .

مقامات نظامی امریکا می گویند، پیچیدگی ، ثروت و قدرت نظامی گروه داعش بیانگر تهدیدی عمده علیه امریکاست که احتمال دارد از تهدیدی که زمانی القاعده داشت، فراتر رود.

وی افزود : آنها فراتر از یک گروه تروریستی هستند. آنها با ایدئولوژی پیوند خورده و از تبحر نظامی پیچیده ای برخوردارند. آنها در سطح گسترده به خوبی تامین مالی شده اند، این امر فراتر از آن چیزی است که ما در گذشته دیده ایم .

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا نیز گفت : این گروه می تواند برای کشورهای غرب از طریق بازگشت اتباع امریکا و اروپا به کشورهایشان پس از نبرد در سوریه یا عراق ، یک تهدید مستقیم ایجاد کنند

فراخوان ثبت احوالی داعش


منبعی محلی در استان نینوا خبر داد داعش از اهالی این استان خواسته است شناسنامه های خود را تعویض و شناسنامه هایی جدیدی با شعار داعش دریافت کنند.

 به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از سومریه نیوز از نینوا، منبع خبر تصریح کرد:« این  گروه مراکز خاصی را برای تعویض شناسنامه مشخص کرده و از همه ساکنان نینوا خواسته است شناسنامه های خود را تحویل دهند.»
این منبع که نخواست نامش فاش شود ادامه داد:« داعش در اقدامی  تبلیغاتی سعی می کند چنین وانمود کند که تسلط بر نینوا را  تکمیل و مرحله آمارگیری از نفوس ( افراد) در استان را آغاز کرده است.»

داعش از اهالی نینوا خواست تا شناسنامه خود را تعویض کنند

بمباران غزه معادل شش بمب هسته ای


یگان مهندسی گروه های فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی تا کنون معادل ۶ بمب هسته ای مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت کشور فلسطین نیز اعلام کرد : ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزگری خود نزدیک به بیست هزار تن ماده منفجره یعنی معادل شش بمب اتمی علیه نوار غزه استفاده کردند.

حملات غزه
واحد ویژه مواد منفجره وزارت کشور فلسطین تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح های ممنوع شده در سطح بین الملل و گلوله های سنگین با قدرت انفجاری بالا از جمله هشت هزار بمب ساخت آمریکا از نوع " ام کی" با قدرت انفجاری بالا، شصت هزار گلوله سنگین در حجم های مختلف و گلوله های حاوی میخ های آغشته به اورانیوم استفاده کرده است.
این واحد افزود: این گلوله ها دارای تشعشع است که نسل های آینده را درخصوص ابتلا به بیماریهای زیادی تهدید می کند.
وزارت بهداشت فلسطین نیز فاش کرد ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه از تسلیحات حاوی مواد پرتوزا استفاده می کند.

غزه
دکتر ناصر ابوشعبان رئیس کمیته اطلاع رسانی وزارت بهداشت فلسطین گفت: بررسی های بالینی، معاینات و نمونه گیری از زخمی های فلسطینی در غزه نشان داد که رژیم صهیونیستی از تسلیحات با توان تخریبی بسیار بالا و نیز تسلیحات حاوی مواد پرتوزا ضد ساکنان غزه استفاده کرده است.

انقلابی برای تکمیل انقلاب ناتمام؛رژیم یمن در یک قدمی سقوط


با گسترش تظاهرات‌ ضد دولتی مردم یمن ، این کشور در آستانه انقلابی دیگر قرار گرفته است. معترضان یمنی اعلام کرده اند: از امروز جمعه اعتراض های خود را گسترده خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رهبرجنبش انصار الله یمن از مردم این کشور خواسته است که امروز جمعه برای آغاز مرحله دوم اعتراضات به خیابان‌ها بیایند.
عبد الملک الحوثی تصریح کرد: مردم برای خواسته‌های مشخصی قیام کرده‌اند و خواستار سرنگونی دولت و تغییر آن هستند.
معترضان یمنی در تظاهرات گسترده پنجشنبه در سومین روز از اعتراضات و افزایش خشم عمومی در شهرهای مختلف یمن تهدید کرده بودند که در صورت محقق نشدن خواسته هایشان، روز جمعه، اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.

یمن
این در حالی است که که اعتراض‌های مردم یمن در صنعا و استان‌های دیگر به سیاست‌های دولت همچنان در حال افزایش است.

 

معترضان از روز سه شنبه  با برپا کردن چادرهایی در غرب، شمال و جنوب صنعا و تحصن در خیابان ها ، به استقبال روز جمعه و پایان مهلت خود برای کناره گیری دولت رفته اند.

یمن
به دنبال برگزاری اعتراضات گسترده مردمی رییس جمهور یمن، کمیته ای را برای مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله درخصوص خواسته های معترضان تشکیل داد و قرار است که وی  از استان صعده در شمال یمن دیدن کند.
از سوی دیگر عبدالربه منصور هادی رئیس جمهور یمن روز پنجشنبه با برگزاری جلسه اضطراری دولت اعلام کرد به نیروهای امنیتی این کشور دستور داده است  تا برای هر احتمالی آماده باشند.
در مقابل، جنبش انصار الله بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات و تظاهرات مردمی تاکید کرده و درباره تعرض به آن هشدار داده است. مردم یمن دولت کنونی را فاسد و ناتوان می دانند.

وقتی "اراک" به جای "عراق" ترجمه می شود


ماری هارف گفت: گزارشی نقل شد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران کمک برای مبارزه با دولت اسلامی را به لغو تحریم ها مرتبط کرد.بارها به صحبت وی گوش کردیم و نقل و قول گفته شده درباره اشاره وی به کشور عراق درست نیست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه هافینگتون پست چاپ آمریکا  نوشت: خبرگزاری فرانسه سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را اشتباه ترجمه کرده است.


این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت خبرگزاری فرانسه صبح روز پنج شنبه گزارش داد ایران خطاب به آمریکا اعلام کرده است به این کشور برای نبرد با داعش کمک خواهد کرد، با این شرط که آمریکا تحریم های ایران را لغو کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد جواد ظریف در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است اگر ایران برای انجام دادن کاری در عراق موافقت کند، طرف دیگر مذاکره کننده نیز در ازای آن باید کاری انجام دهد و همه تحریم های مرتبط با برنامه های هسته ای ایران را لغو کند. اما چنین موضوعی را ظریف بیان نکرده است و خبرگزاری فرانسه کلمه صحیح (اراک ) را در سخنان وزیر امور خارجه ایران  به اشتباه (عراق) تصور کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که فرانس پرس به اشتباه کلمه اراک را عراق ترجمه کرده است و منظور وزیر امور خارجه ایران کلمه اراک بوده است که اسم یک رئاکتور آب سنگین در ایران است. متخصصان فن ترجمه پس از مشاهده اظهارات مکتوب و دستنویس ظریف وزیر امور خارجه ایران تایید کردند خبرگزاری فرانسه  به اشتباه کلمه اراک را عراق ترجمه کرده است.

ماری هارف گفت: ظریف در این نقل وقول مبارزه با داعش در عراق را به برچیدن تحریم ها ربط نداد. وی درباره پیشرفت در اراک، تاسیسات هسته ای ایران برای لغو تحریم های غرب صحبت کرد.این تقریباغیرقابل باور است.

ماری هارف گفت: گزارشی نقل شد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران کمک برای مبارزه با داعش را به لغو تحریم ها مرتبط کرد. ما این گزارش را دیدیم و معتقد هستیم این گزارش دقیق نیست. ما فکر می کنیم وزیر امور خارجه ایران هرگز چنین اعتقادی ندارد. نقل و قول گفته شده از وی درباره اشاره وی به کشور عراق درست نیست  و در حقیقت او درباره اراک  تاسیسات هسته ای ایران صحبت کرده است. ما بارها به صحبت وی گوش کردیم.

اراک یکی از موضوعات مهم و قابل بحث در مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک بوده است و آمریکا توجه ویژه ای به این رئاکتور آب سنگین ایران دارد.  آمریکا نگران است که ادامه فعالیت رئاکتور آب سنگین اراک می تواند به اندازه کافی پلوتونیوم برای تولید سلاح هسته ای مهیا سازد.

هارف در ادامه افزود: من فارسی زبان نیستم. من مطمئن هستم او توضیح بیشتری می دهد. آنچه که در خبرگزاری فرانسه آمد ترجمه از فارسی بود و ما فکر می  کنیم دقیق نبود.

ماری هارف همچنین درباره ارزیابی ها از نقش ایران در کمک به مبارزه با (داعش ) نیز گفت: من ارزیابی در این زمینه ندارم.من فکر می کنم هر کشوری در منطقه اگر می تواند درکمک به مبارزه با دولت اسلامی نقش مثبتی ایفا کند، باید نقشی ایفا کند.بخش اعظم آن کمک به دولت عراق است. بنابراین فکر می کنم اگر ایران می تواند نقشی مثبت ایفا کند، باید ایفا کند.

 

دانلود

مقاومت از جنگ فرسایشی گفت/ تکاپوی شورای امنیت برای آتش بس


جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی در دیرالبلح و شیخ عجلین را در غزه هدف قرار دادند. صهیونیست ها همچنین گلوله باران ساحل رفح را نیز به کمک قایقهای توپدار خود از سر گرفتند.شمار شهدای نوار غزه به بیش از ۲۰۸۰ و شمار مجروحان به حدود ۱۰۵۰۰ تن رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی در دیرالبلح و شیخ عجلین را در غزه هدف قرار دادند. با ادامه حملات صهیونیست ها به مردم غزه در سایه سکوت نهادهای جهانی ، شمار شهدای نوار غزه به بیش از  2080 و شمار مجروحان به حدود 10500 تن رسید.
غزه

غزه 2

 

غزه

گروه های مقاومت نیز در پاسخ به حملات صهیونیست ها ، چندین نقطه سرزمین های اشغالی را هدف موشک های خود قرار دادند. پایگاه نظامی صوفیا ، منطقه ناحل عوز و پایگاه نظامی زکیم و شهرک صهیونیست نشین کوزوویم ، مناطقی بودند که در فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی گروه های مقاومت قرار گرفتند .  حمله موشکی به فرودگاه بن گوریون در تل آویو هم پرواز هواپیماها در این فرودگاه را مختل کرد .

همزمان با درگیری ها ، دیپلمات‌ها اعلام کردند سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی به شورای امنیت سازمان ملل به منظور پایان دادن به مناقشه شش هفته‌ای در غزه تلاش می‌کنند.

در این سند ، آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه درخواست شده است. دیپلمات‌ها اعلام کردند این پیش‌نویس با هدف جلب موافقت تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل آماده شده است. در این پیش‌نویس از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز خواسته شده است پیشنهادهای خود را برای اجرای این قطعنامه ارائه دهد.

در کنار گفتگوها برای پایان دادن به حملات صهیونیست ها ، فلسطینیان بر پایداری بر شروط خود و تسلیم نشدن در برابر حملات صهیونیست ها تاکید کردند .  
هنیه از رهبران مقاومت
اسماعیل هنیه از رهبران مقاومت فلسطین هم در بیانیه ای اعلام کرد ملت فلسطین به چیزی کمتر از پایان کامل و نهایی محاصره غزه راضی نمی شود. هنیه در این بیانیه از کسانی که برای ایجاد آتش بس ابتکار عمل به خرج می دهند خواست اقدامات قلدرمآبانه صهیونیست ها و جنایات این رژیم را به ثبت برسانند. هنیه در بیانیه خود اعلام کرد جنگ با رژیم اشغالگر قدس طولانی خواهد بود و این رژیم تاوان اقداماتش را خواهد داد .

 

دانلود

دروغ بزرگ توئیتر برای حذف فیلم ˈپیامی برای آمریکاˈ


سایت آمریکایی توئیتر در حالی تصاویر و فیلم سر بریده جیمز فولی به دست تروریست های تکفیری را حذف کرد که تاکنون با قرار دادن تصاویر سر بریدن، قطعه قطعه کردن، به صلیب کشیدن و زجر کش کردن انسان ها، تاکید بر مسلمان بودن عاملان این جنایات داشته است.

به گزارش  سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این فیلم پنج دقیقه ای با عنوان ˈپیامی برای آمریکاˈ، سه شنبه روی صفحه توئیتر بارگذاری و منتشر شده بود.

ˈدیک کاستولوˈ مدیر اجرایی شرکت توئیتر در پیامی در این سایت اعلام کرد: ما حساب های کاربری مرتبط با این فیلم و تصاویر را به تعلیق در آورده ایم.

سایت ˈیوتیوبˈ نیز این فیلم ویدئویی را بنا بر سیاست خود مبنی بر ˈمخالفت با محتوای خشونت آمیزˈ ، حذف کرده است.

این در حالی است که  پیش تر مدیر ارشد توئیتر فاش کرد، سازمان های اطلاعاتی امریکا به مدیران شبکه های اجتماعی، به ویژه توئیتر و فیسبوک دستور داده اند به هیچ وجه صفحات مربوط به تکفیری های داعش را حذف نکنند. یک هفته پس از انتشار این خبر، توئیتر اقدام به حذف برخی صفحات داعش کرد.

این مدیر ارشد توئیتر که به شرط فاش نشدن نامش، حاضر به مصاحبه با راشاتودی شده بود، تصریح کرد: بر اساس مقررات امنیتی، به ویژه قوانین پاترویت، ما ناچاریم با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی همکاری کنیم و آنها تقریبا به داشته های ما دسترسی نامحدود دارند، اما گاهی کار از این هم فراتر می رود و ما دستورات و توصیه هایی از برخی نهادهای دولتی و سازمان های اطلاعاتی دریافت می کنیم.

وی افزود: درباره حساب های کاربری گروه های افراطی، فقط ما نیستیم که خدمات می دهیم و آنها بیشتر از امکانات ما برای هدایت مخاطبان به سایت ها و صفحات دیگری استفاده می کنند، با این حال به ما توصیه شده است که به هیچ وجه حساب های مربوط به اعضا یا سمپات های این گروه ها را حذف نکنیم.

این مدیر توئیتر اضافه کرد: سازمان های اطلاعاتی تاکید می کنند که از اطلاعات توئیتر یا سایر شبکه ها برای مبارزه با تروریسم استفاده می کنند، اما تاکنون هیچ اقدامی برای شناسایی آنها  یا حتی سمپات ها و هواداران آنها  نکرده اند.

به نظر می رسد حذف فیلم قتل روزنامه نگار آمریکایی بیشتر با هدف جلوگیری از تحریک افکار عمومی آمریکا علیه سیاست های کاخ سفید در خاورمیانه انجام شده باشد.

تروریست های داعش تهدید کرده اند که در صورت متوقف نشدن حملات هوایی آمریکا علیه مواضع این گروه در عراق ، یک روزنامه نگار دیگر آمریکایی را نیز به قتل می رسانند.

قیام عشایر الانبار عراق علیه داعش


شورای استانداری استان ˈالانبارˈ عراق اعلام کرد، عشایر این استان به مقابله با گروه تروریستی تکفیری ˈ داعش ˈ برخاسته و شماری از نیروهای این گروه را به هلاکت رساندند .

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از السومریه نیوز ، شورای استانداری الانبار عراق افزود، عشایر این استان در منطقه ˈ الکرمه ˈ واقع در 13 کیلومتری شرق فلوجه موفق شده اند 30 نفر از نیروهای این گروه و از جمله یکی از سرکرده های مشهور آن به نام ˈ ابوثابت الجمیلی ˈ را در جنوب این استان به هلاکت برسانند .

صباح مرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار در این باره  گفت : عشایر عراق همچنان مشغول مبارزه با نیروهای داعش هستند و سعی کرده  آن ها را از این استان بیرون کنند .

داعش سعی می کند خود را مدافع حقوق اهل سنت در عراق معرفی کند، اما اهل سنت عراق با درک ماهیت و اهداف این گروه تروریستی، خودش به مقابله با این گروه می پردازد و راهش  را از آن ها جدا کرده  است .

ساکنان نینوا نیز در درگیری با داعشی ها موفق شدند، 50 تن از نیروهای این گروه تروریستی را به هلاکت برسانند .

ˈ فارس صدیق ˈ یکی از مقام های محلی نینوا با اعلام این خبر گفت: نیروهای مردمی خسارات بسیاری  به این گروه تروریستی وارد کرده اند .

فرمانده بدون چهره/ مردی که با هفتمین جان صهیونیستها را فراری داد


روزنامه رای الیوم نوشت نافرجامی در ترور محمد ضیف سیلی سنگین دیگری به روی نتانیاهو بود. زیرا صهیونیستها میخواستند با ترور وی، جنگ بدون دستاورد خود را پیروزمندانه به پایان برسانند که موفق نشدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسان شبکه خبر روزنامه رای الیوم چاپ لندن در مقاله امروز خود دراینترنت تحت عنوان « نتانیاهو در ترور محمد ضیف نافرجام ماند و سیلی محکمی خورد» به قلم عبد الباری عطوان نوشت نافرجامی اشغالگران در ترور محمد الضیف فرمانده گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس ،‌سیلی محکم دیگری  بود که به صورت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کادر امنیتی و نظامیش خورد.

خشم نتانیاهو از عدم موفقیت در ترور محمدضیف

خشم نتانیاهو

نویسنده می افزاید روشن است که نتانیاهو که تا کنون نتوانسته است هیچ یک از اهداف وعده داده شده خود را عملی کند، می خواست با ترور ضیف «هدیه» بزرگی به  صهیونیستهای نگران و درهم شکسته بدهد تا بدین ترتیب این جنگ را توجیه کند ولی « تیرش به سنگ خورد».

نویسنده می افزاید جای هیچگونه تعجبی نیست که این  ماشین تبلیغاتی و دستگاههای اطلاعاتی اشغالگران بودند که قصه پرتاب موشک  از نوار غزه را به شهر بئر السبع  «به دورغ» ساختند تا بهانه ترور ضیف فراهم شود. نویسنده با اشاره به اینکه حمله به خانه ضیف بعد از ارسال گزارشهای اطلاعاتی درباره مکان حضورش صورت گرفته است می افزاید این داستان ( پرتاب موشک به بئرالسبع) هم مشابه «قصه سازیهای دروغین» صهیونیستها درباره کشته شدن سه شهرک نشین است و رژیم اشغالگر با بهانه تراشی درباره کشته شدن این سه یهودی،‌ جنبش حماس را متهم کرد تا به غزه حمله کند.  البته صهیونیستها چنین اقداماتی را هم در برخی از کشورها اجرا کرده است.

برای مثال دستگاه اطلاعات موساد،‌  کنیسه یهودیان را در مصر منفجر کرد تا زمینه مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی فراهم شود و سینمائی در بغداد را منفجر کرد تا یهودیان عراقی را مهاجرت دهد.

نویسنده تاکید می کند نقض آتش بس،‌ برای کسانی که با تاریخ رژیم اشغالگر در خیانت به وعده و تعهدات و توافقنامه ها آشنا هستند غافلگیر کننده نیست. هدف این رژیم از این اقدامات نافرجام گذاشتن پیروزی مقاومان در غزه و وارد کردن فشار برای خلع سلاح مقاومت و انتقال تجربه اقتصادی « رشوه » از کرانه باختری به غزه است  که(این رشوه درکرانه باختری)  مرتبط با هماهنگیهای امنیتی برای حمایت از اشغالگران و شهرک نشینان است و دراین خصوص تدابیر و اقدامات برای برگزاری کنفرانس کشورهای کمک دهنده تحت عنوان بازسازی مجدد غزه با جدیت  دنبال می شود.

نویسنده خاطر نشان می کند هدف  نتانیاهو از ترور ضیف چند چیز بود:

اول آنکه تمام کردن جنگ روانی به نفع خود، زیرا رژیم صهیونیستی که جنگ روانی را بعلت توانایی مقاومت در بحران حمله به غزه باخته، تلاش کرد با ترور ضیف تاکید کند دستگاههای امنیتی صهیونیستها موفق شده اند به شاخه های نظامی  مقاومت غزه نفوذ کنند و توانسته اند به بزرگترین فرمانده مقاومت برسند که البته اگر چنین چیزی رخ می داد احتمال داشت (در مقاومت) ناآرامی و به هم ریختگی ایجاد  کند.

دوم ، ریشه کن کردن فرماندهان نظامی تاریخی جنبش حماس  به نحوی که کشته شدن آنها قابل جبران نباشد. چون بعد از ترور صلاح شهاده در سال دوهزار و دوازده و احمد الجعبری در تاریخ نوامبر دوهزار و دوازده  و قبل از آنها ترور مهندس یحیی عیاش در سال هزار و نهصد و نود و پنج ، دستگاههای امنیتی رژیم اشغالگر گمان می کردند می توانند به همان روشهای قبلی به محمد ضیف هم دسترسی یابند.

سوم ،‌ پایمال کردن مذاکرات قاهره بود که صلابت و ایستادگی هیئت مذاکره کننده فلسطینی  و تفاوت داشتنش با تمامی هیئتهای قبلی و هوشیاریش در قبال روشهای فریبکارانه و مکارانه صهیونیستها و پایبندیش به اصول تغییر نیافتنی که محمد ضیف در سخنان کوتاه خود که بی سابقه بود اعلام کرده بود اثبات کرد. وی در این سخنان اعلام کرد محاصره غزه حتما لغو خواهد شد و گذرگاهها باز می شوند و اسرا آزاد می شوند و بقیه شروط دیگر هم محقق خواهند شد.

 

تلاش برای ترور محمد ضیف

تلاش برای ترور محمد ضیف

تصویر احتمالی و قدیمی از محمد ضیف

تصویر احتمالی و قدیمی از محمد ضیف

نویسنده می افزاید مقاومت فلسطین  زمانی که تصمیم گرفت به نمایش مذاکرات قاهره خاتمه دهد و به مقابله با حملات صهیونیستها بپردازد تصمیم خوبی گرفت . مقاومت دراین مذاکرات  تمامی طرفها به ویژه مصر را که نقش «میانجی» ‌داشت در برابر مسئولیتهای خود قرار داد چون هیئت مذاکره کننده فلسطینی تا حد ممکن از خود در برابر سرسختی اشغالگران نرمش نشان داد ولی در عین حال وارد مسائل «ممنوعه» همچون خلع سلاح مقاومت به عنوان شرط تامین نیازهای امنیتی صهیونیستها نشد.

عبد الباری عطوان می افزاید گروههای مقاومت نباید به هیچ عنوان به درخواستهای مصر برای بازگشت به مذاکرات پاسخ دهند مگر اینکه دو مساله اساسی محقق شود.اول در مواضع مصر تغییری صورت گیرد و مصر به  شریک فعالی درکنار فلسطینیان تبدیل شود. دوم اینکه صهیونیستها  باید به طور جدی و بدون هیچ شرطی،‌ به ده خواست اصلی فلسطینیان پاسخ دهد.

شلیک موشکهای مقاومت به سرزمینهای اشغالی

 وی با اشاره به اینکه برخی درباره عدم وجود موازنه قوا  میان اشغالگران و حماس  و بالا بودن حجم خسارتهای وارده بر  مردم غزه سخن می گویند می افزاید این سخنان چیز تازه ای نیست ولی آن چیزی که امروز جدید است این است که مردم فلسطین دیگر گول این سخنان فلسفی را نمی خورند و بیشتر از مقاومت حمایت می کنند و خواستار زندگی شرافتمندانه ای هستند که به دور از ذلت و سیاستهای گرسنگی باشد و تصاویری که ازمردم غزه در شبکه های ماهواره ای عربی و غربی  پخش می شود موکد این مطالب است.

نویسنده خاطر نشان می کند نتانیاهو که غزه وی را ذله کرده است و عظمت غرورش را درهم شکسته است و امنیت کذائی شهرک نشینانش را گرفته و او را به عنوان «قهرمان» قصابان کودکان و شیرخوارگان مطرح کرده و برای هزارمین بار نقاب از چهره سبعانه و وحشیانه جنبش صهیونیستی انداخته است در روزهای آینده و بعد از این همه سیلیهای سنگینی که به صورتش خورده است همچون پلنگ زخمی عمل خواهد کرد و شمار بیشتری را به خاک و خون خواهد کشید و دراین راستا دامنه جنگ زمینی در غزه را افزایش خواهد داد واین مسئله ( افزایش حملات زمینی ) باید مد نظر قرار گیرد.

 نویسنده تاکید می کند ما  از رهبران عرب نخواسته ایم که به ملت فلسطین کمک کنند و از آنها چنین چیزی را نخواهیم خواست چون اکثر آنها با دشمن هم دست هستند و خواستار نابود شدن تمامی مردم غزه هستند  و این‌  توطئه رسوا کننده آنهاست. ولی ما از مردم کرانه باختری می خواهیم راهپیمائیها و اعتراضهای خود  را تشدید کنند و بر تشکیلات خودگردان فلسطین که همچنان به هماهنگی امنیتی با صهیونیستها ادامه می دهد و هیچ اقدام سیاسی و امنیتی را برای حمایت از مردم غزه نمی کند فشار وارد کنند.نویسنده تاکید می کند شرم آور است که تشکیلات خودگردان فلسطین و عباس رئیس آن در سایه مقاومت قهرمانانه غزه،‌ شاهد یورش نظامیان صهیونیست به خانه خالده جرار عضو سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین که نزدیک خانه محمود عباس است باشد و زمانی که نظامیان خواستار رفتن جرار به اریحا می شوند اقدامی نکند. نویسنده با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس آن در مدت بیش از یک ماه برای مردم غزه کاری نکرده است چه برسد به جرار، می افزاید اتحاد قهرمانانه میان ملت و مقاومت در غزه معجزه آفرین است و تمامی معادلات را به هم می ریزد و این اتحاد باعث شده  است اشغالگران به هراس و وحشت بیافتند و شهرک نشینانشان برای اولین بار بعد از شصت سال از شمال غزه فرار کنند.

 

محمّد ضیف متولد ۱۹۶۰ یکی از فرماندهان بلندپایهٔ حماس می‌باشد که در تشکیلات گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس فعالیت می‌کند. صهیونیستها او را به عنوان یکی از طراحان عملیاتهای نظامی فلسطینیان علیه اسرائیلیها می‌دانند و  یکی از ۳ طراحان اصلی موشکهای قسام می‌باشد.

تاکنون واحدهای اسرائیلی شش مرتبه برای قتل او تلاش کرده‌اند. در آخرین حمله سه راکت از سوی صهیونیستها به سوی ساختمانی که گمان می‌رفت ضیف در انجا ساکن باشد، شلیک شد. اما منابع خبری تنها خبر از کشته شدن همسر ۲۷ ساله و نوزاد هفت ماهه او خبر داده‌اند.

شهادت کودک 7 ماه محمد ضیف

شهادت کودک 7 ماه محمد ضیف

دو نامه ای که سران تل آویو و حامیانش را سراسیمه کرد


یکی از نویسندگان سرشناس عرب طی مقاله‌ای با اشاره به نامه اخیر سردار سلیمانی به مقاومت فلسطین تاکید کرد که این نامه باعث هراس و سر در گم شدن سران تل آویو و برخی سران عرب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "عبدالباری عطوان" در روزنامه "الرای‌الیوم" به دو نامه مهم اخیر در بحبوحه تحولات منطقه و درگیری رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد.
وی در این مقاله نوشت: دو نامه واضحی که اخیر منتشر شده احتمالا نه تنها نقطه تحولی در مقابله با حمله وحشیانه اسرائیل علیه نوار غزه است بلکه معادلات قدرت و ضعف را تغییر داده و نقشه سیاسی، جغرافیایی و نظامی منطقه را دوباره ترسیم خواهد کرد.

این نویسنده برجسته عرب ادامه داد: نامه اول، نامه‌ای است که عصر سه‌شنبه "محمد الضیف" فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین منتشر کرد و اولین نامه از نوع خود بود و با وجود کوتاه بودن اما بسیار پراهمیت بوده و نشان دهنده موضع استوار در مقابله با دشمن و ادامه جنگ تا پایان محاصره بوده است.

عبدالباری عطوان اضافه کرد: نامه دوم را سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروهای قدس و مرد قدرتمند در ایران نوشت که در آن از سلاح مقاومت حمایت و تاکید کرده که هر گونه تلاش برای خلع سلاح مقاومت "بدعتی باطل و توهمی است که هرگز محقق نخواهد شد. وی همچنین قاتلان و مزدوران را تهدید و تاکید کرده که ما هرگز یک لحظه نیز در دفاع از مقاومت و حمایت از آن و حمایت از ملت فلسطین درنگ نخواهیم کرد و به اسرائیلی‌ها وعده داد که غضب عمیقی در وقت مناسب بر سر صهیونیست‌های مجرم ریخته خواهد شد.

این نویسنده سرشناس عرب در ادامه نوشت: زمانی که "محمد ضیف" و مردانش این جنگ را علیه دشمن به صورت علمی و مهندسی به پیش برد به گونه‌ای که رهبری وی بالاتر از تمامی رتبه‌های نظامی بلند مرتبه و ژنرال‌هایی که یا تا کنون جنگی را انجام نداده یا اگر انجام دادند با شکست همراه بوده، است روش‌های فنی و عملیات‌هایش تمامی ژنرال‌های اسرائیلی را سرگشته کرده و قدرت و دقت عملیات‌هایش اسرائیلی‌ها را شگفت زده کرده است.
زمانی که فرمانده گردان‌های قسام می‌گوید هیچگونه آتش‌بسی جز بعد از برطرف شدن کامل محاصره غزه وجود نخواهد داشت، به این معنی است که وی صاحب تصمیم بوده و تمامی گروه‌های سیاسی و دیدارهایشان تنها نمایشی سیاسی برای ارائه در تلویزیون بوده و هیچ ارزش بیشتری ندارد. فرماندهان جنگ که دو شهر، یکی بر روی زمین و دیگری در زیر آن  بنا کرده‌اند و با مردانگی و شجاعت در مقابل دشمن ایستاندند، اینها افرادی هستند که تصمیم می‌گیرند و باید از آنها اطاعت کرد.

عبدالباری عطوان در این مطلب خود اضافه کرد: زمانی که الضیف بدون آنکه چهره‌اش در صفحات تلویزیونی نمایش داده شود، صحبت می‌کند به معنای ارائه نمونه کم نظیر در فرماندهی و دوری از شهرت بود که فلسطین و اعراب همانند وی را مشاهده نکرده‌اند. مردانی که وطنشان را دوست داشته و به ارزش‌ها و  شهامت و شجاعت و کرامت ایمان داشته و همانند سربازان گمنام با هدف دور کردن اشغالگر و بالابردن پرچم حق و رسیدن به شهادت از کوتاهترین راه‌ها عمل می‌کنند.

وی در ادامه مقاله خود در روزنامه الرای‌الیوم نوشت: همزمان شدن نامه الضیف و انتشار فیلم عملیات شجاعانه‌ای که یکی از یگان‌های برجسته گردان‌های عزالدین القسام در شهرک "ناحال عوز" در شمال غزه انجام داده، تصادفی نیست  عملیاتی که از طریق یکی از تونل‌ها انجام شده و طی آن توانستند 10 نظامی اسرائیلی را به هلاکت برسانند و در این فیلم فریاد و ناله این نظامیان را که مانند خرگوشان وحشت زده در حال فرار هستند قابل مشاهده است حال آنکه فرماندهانشان می‌گفتند این ارتشی است که هرگز شکست نمی‌خورد.

این نویسنده برجسته عرب اضافه کرد: مشاهده نکردیم که دوربین فیلمبرداری در دستان فیلمبردار این عملیات شجاعانه بلرزد بلکه شاهد خونسردی، عزمی قوی و برنامه‌ریزی برای عملیاتی استوار بودیم که نشان از آمادگی برای این جنگ دارد که تمامی مراحل و عملیات آن توسط طرح‌هایی که چه بسا ماه‌ها و شاید سال‌ها برنامه ریزی شده باشد. این آمادگی در کجا حاصل شده است، در نوار غزه‌ای که هشت سال از تمامی بخش‌ها، چه دریایی، چه زمینی و چه هوایی تحت محاصره است.

عبدالباری عطوان در ادامه مقاله خود نوشت: نامه سردار سلیمانی که با نامه الضیف همزمان بوده و طی آن تاکید کرده که ایران به طور کامل در کنار مقاومت فلسطینی می‌ایستد و هرگونه خلع سلاح مقاومت را رد کرده ضمن آنکه روحیه مبارزان مقاومت در نوار غزه را افزایش داده بلکه در همان وقت نیز باعث هراس سران اسرائیل و سردر گم شدن تمامی سران عرب شده که بی صبرانه منتظر پیروزی اسرائیل هستند. ایران همان کشوری است که به مقاومت فلسطین تجربه مورد نیاز برای ساخت موشک را ارائه کرده که به کمک آن تل‌آویو، حیفا، نتانیا، ایلات و دیمونا مورد هدف قرار گرفت و سبب شد تا 4 میلیون شهرک‌نشین اسرائیلی به پناهگاه‌ها بروند یا آنکه به کمک موشک‌های ضد زره تانک‌های اسرائیلی را از وارد شدن به عمق نوار غزه متوقف کرد. احتمالا هم اکنون برخی‌ها از این موضع ایران انتقاد خواهند کرد و از دیدگاه طائفی و نژاد پرستانه محض به آن نگاه خواهند کرد و خواهند گفت که ایران در حال سوء استفاده از موضوع فلسطین و خون شهدای غزه است. ما به آن می‌گوییم چرا شما از این موضوع استفاده نمی‌کنید حال آنکه میلیاردها برای خرید تجهیزات نظامی هزینه می‌کنید. البته از این موضوع تعجب نمی‌کنیم چون این، اعتقاد آنها است. چون کسانی که از ترس اسرائیل و آمریکا در رساندن پول برای پرداخت حقوق محاصره شدگان در نوار غزه کوتاهی کردند، جز سکوت و خجالت از خود هیچ حق دیگری ندارند.

این نویسنده عرب تاکید کرده ایرانی‌ها اگر حرفی بزنند به آن عمل می‌کنند و از همپیمانانشان دفاع می‌کنند.

عبدالباری عطوان تاکید کرد: همانطور که تجربه‌ها به ما نشان داده، ایرانی‌ها همانند اعراب نیستند. ایرانی‌ها اگر حرفی را زدند به آن عمل می‌کنند و اگر با کسی همپیمان شدند، از همپیمانشان دفاع کرده و در کنار آن می‌ایستند و هرگز آن را تنها نمی‌گذارند. بهترین مثال همان چیزی است که در حال حاضر در سوریه در جریان است و حتی یک لحظه نیز در اعلام اختلافمان با آنها در بسیاری از سیاست‌ها و مواضعشان درنگ نکرده‌ایم اما حقیقت را باید گفت و ننگ بر ما است چون ما ملت‌ها و آرمان‌هایمان را خار کردیم و امیدوار هستیم که در غزه نیز این طوری باشند و زیاد منتظر "زمان مناسب" نباشیم.

وی اضافه کرده نامه سردار سلیمانی هشداری است که باید توسط اسرائیلی‌ها و رهبرات عرب جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد:نامه سردار سلیمانی به خصوص در سطری که این جمله آمده است "جام غضب بر سر صهیونیست‌های مجرم در زمان مناسب ریخته خواهد شد" هشداری است که باید توسط اسرائیلی‌ها و رهبران عرب جدی گرفته شود. تمامی منطقه عربی در آستانه جنگ منطقه‌ای فراگیری است و چه بسا اسرائیل و همپیمانانش مهمترین قربانیانش باشند و باید این نکته را یادآور شد که "حزب‌الله" که بازوی نظامی ایران است آماده واکنش است همانطور که در جنگ سوریه نیز به نفع نظام این کشور وارد جنگ شد و هنگامی که وارد میدان نبرد شد، مخالفان مسلح سوریه شکست‌های زیادی خوردند. اگر همپیمانی ایران و حمایت مالی و نظامی آن نبود چه بسا نظام سوریه تا کنون پایدار نمی‌ماند و اوضاع همانطور که الان شاهد آن هستیم به نفعش نبود.

عبدالباری عطوان اضافه کرد: بعد از این دو نامه که نشان دهنده اراده‌های قوی است، شکست اسرائیل قابل انتظار بوده و می‌توانم بگویم که آتش‌بس پس از آنکه تمامی خواسته‌های مقاومت در برداشته شدن محاصره غزه و بازگشایی تمام گذرگاه‌ها خواهد بود حاصل شود در غیر اینصورت در هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آینده، روزهای سیاه و خونینی در انتظار اسرائیل خواهد بود.

این نویسنده برجسته عرب در پایان مقاله خود نوشت: مقاومت عربی اسلامی فلسطینی که اعراب و ارتش‌ها و ژنرال‌ها و رسانه‌هایشان آن را خوار کردند پس از آنکه جنگ روانی را برنده شدند و در مسیر خود برای موفقیت در جنگ نظامی است، در آستانه پیروزی قرار دارد و هر فردی که کمترین شکی دارد به وی توصیه خواندن دو نامه مذکور و خواندن رسانه‌ها و روزنامه اسرائیلی و مقالات کارشناسان نظامی و سیاسی را می‌کنم.

موشک ها آمد/ فرودگاه ناامن شد

تاکید گروه های مقاومت بر حمله راکتی خود به سرزمین های اشغالی فلسطین، سران رژیم اشغالی را به تلاش وامی دارد تا به ناچار، پروازهای این فرودگاه را لغو کنند. این وضع، به سرگردانی مسافران خارجی و داخلی انجامید. گروه های مقاومت، به تهاجم دشمن پاسخ دادند.

سرگردانی ساکنان در فرودگاه بن کوریون در پی حملات حماس به این فرودگاه

سرگردانی مردم اسراییل در فرودگاه بن کوریون در پی حملات حماس به این فرودگاه

 

سرگردانی مردم اسراییل در فرودگاه بن کوریون در پی حملات حماس به این فرودگاه

 

سرگردانی مردم اسراییل در فرودگاه بن کوریون در پی حملات حماس به این فرودگاه

 

سرگردانی مردم اسراییل در فرودگاه بن کوریون در پی حملات حماس به این فرودگاه

 

سرگردانی مردم اسراییل در فرودگاه بن کوریون در پی حملات حماس به این فرودگاه

 

سرگردانی مردم اسراییل در فرودگاه بن کوریون در پی حملات حماس به این فرودگاه