تاکیدآیت‌ الله جنتی بر آشنا کردن مردم دنیا با ماهیت داعش


دبیر شورای نگهبان گفت: بدترین و زشت‌ ترین فعالیت گروهک داعش جهاد نکاح است که در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست و مردم دنیا باید با فعالیت‌ های داعش به طور دقیق آشنا شوند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکبه خبر به نقل از مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی که ظهر امروز در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد ،با بیان این که حضور طلاب خارجی برکات بسیاری برای ایران به همراه داشته و خواهد داشت، ‌تاکید کرد: طلاب خارجی باید به کشور و نظام دید دانشگاهی و دید آموزشی نداشته باشند و این را بدانند که ایران با همه کشورها تفاوت‌های بسیاری دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ایران یک ویژگی ممتاز نسبت به دیگر کشورها دارد گفت: ایران تاکید ویژه‌ای بر اخلاق، معرفت و ایمان دارد و طلاب ایرانی و خارجی باید به این نکته توجه کنند که به دنبال چه چیزی هستند و چه هدفی از معلومات و تحصیلات خود دارند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: کشور ایران جایی برای تربیت، اخلاق، اسلام‌شناسی، معرفت، تهذیب نفس و اخلاق است و زمانی که افراد فارغ‌التحصیل می‌شوند تغییرات مهمی را در خود شاهد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مربیان و معلمان باید به نکات تربیتی توجه ویژه داشته باشند گفت: درهایی از معرفت و اسلام شناسی به روی طلاب خارجی باز می‌شود به گونه‌ای که امام خمینی (ره) را به درستی می‌توانند ‌بشناسند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: طلاب خارجی با حضور در ایران می‌توانند به زبان فارسی آشنا شوند و به نوعی درهای جدیدی از فرهنگ، اخلاق و معرفت شناسی به روی آنان باز می‌شود و بر همین اساس می‌توانند آثار بزرگان ایران را مطالعه کنند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مسئله تکفیر گفت: تکفیر از مسائلی است که امروز جهان اسلام با آن رو به رو است و باید طلاب بدانند که مسئله تکفیر یک مسئله سیاسی است.

وی بیان کرد: در قرن سوم ادیان مختلفی شکل گرفت که بر این اساس چهار مذهب رسمی و چند مذهب غیر رسمی شکل گرفت که این امر دردسرهایی را برای ادیان و مذاهب به وجود آورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه سلفی‌گری منجر به افراطی‌ گری شد گفت: داعش سرچشمه فعالیت‌های گروه‌های سلفی‌گری است. داعش با بدترین نوع خشونت مانند آتش زدن افراد را می‌کشد و این بسیار مایه تعجب است که چه چیزی را افراد داعش قبول دارند و نام خود را مسلمان گذاشته‌اند اما به قرآن کریم اعتقادی ندارند.

وی با اشاره به این که یکی از احکام اسلام دوری از گناهان کبیره است گفت: دین اسلام مخالف هرگونه کشتار و جنایت است و بر همین اساس قوانین دیگری را به جای کشتار در نظر می‌گیرد، البته در برخی از مواقع حکم اعدام نیز برای برخی از افراد صادر می‌کند.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: دین اسلام اجازه هر‌گونه دفاعی را به افراد می‌دهد در حالی که فعالیت‌های گروه داعش به دور از هر گونه اسلام خواهی است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحولی عظیم را در جهان به وجود آورد گفت: انقلاب اسلامی تلاش برای معرفی صحیح دین اسلام داشته و دارد و بر همین اساس معتقد است که دین اسلام از هر گونه کفر بیزار است و سعی دارد با دیگر کشورها و جوامع اتحاد و برادری داشته باشد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک خطر برای مستکبران به شمار می‌رود و بر همین اساس می‌توان اثرات انقلاب اسلامی را در کشورهای مختلف مشاهده کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی شاهد موج عظیمی از اسلام‌خواهی در جهان بودیم گفت: دشمنان به دنبال ترویج اسلام‌هراسی هستند و در این مسیر توطئه‌های بسیاری را اجرا می‌کنند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: جهاد نکاح و کشتار مسلمانان به دست مسلمانان از اثرات گروه‌های داعش و افراطی است و با نگاهی به فعالیت‌های گروه‌های تکفیری می‌توان به این نکته رسید که اسلام در خطر است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان سعی در اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی دارند گفت: پشتیبان گروه‌های تکفیری آمریکا، صهیونیست و عربستان هستند و ثروت و سلاح‌های بسیاری را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

دبیر شورای نگهبان بیان کرد: داعش افرادی که روحیه انقلابی و جهادی دارند را جذب می‌کند که در این راستا باید علمای کشورهای اسلامی به فکر ایجاد اتحاد و وحدت بیشتر بین مردم باشند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه قرآن کریم از مشترکات بین مسلمانان است، گفت: قرآن کریم باید محور اتحاد بین مسلمانان باشد و بر همین اساس باید بتوان اسلام واقعی را به مردم معرفی کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از جوانان که به گروه داعش ملحق شده‌اند به دنبال زنده و مطرح کردن دین اسلام هستند و بر همین اساس به دلیل عدم آشنایی با دین اسلام فریب گروه‌های تکفیری و داعش را می‌خورند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ملحق شدن جوانان به گروه‌های تکفیری اظهار کرد: باید جوانانی که سعی دارند به گروه‌های تکفیری و داعش بپیوندند را شناسایی و ایشان را مورد ارشاد قرار داد که متاسفانه حضور جوانان در گروه‌های داعش به دلیل عدم ارتباط آنان با علمای دینی است.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: بدترین و زشت‌ترین فعالیت گروه داعش جهاد نکاح است که در هیچ جای دنیا این عمل مورد قبول نیست و مردم دنیا باید با فعالیت‌های داعش به طور دقیق آشنا شوند که در این راستا علمای دینی وظایف سنگینی را بر عهده دارند.

واکنش نجفی به گزارش آمانو


نماینده دائم ایران در آژانس درباره گزارش اخیر آمانو تصریح کرد: بر عهده ایران نیست که درباره دو اقدام عملی توضیح بیشتر بدهد، بلکه کشورهای ارائه کننده اطلاعات غلط به آژانس باید به اشتباه خود اعتراف کنند تا آژانس آن را به همه اعضا گزارش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نخستین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2015  در آستانه مذاکرات هسته‌ ای که قرار است از فردا در ژنوٰ برگزار شود، گفت:‌این گزارش بار دیگر نشان می‌دهد که فعالیت‌های هسته‌ ای صلح‌آمیز ایران تحت نظارت آژانس ادامه دارد.

وی اضافه کرد: گزارش همراه با جزئیات شامل اماکن ، شمار سانتریفیوژها، نوع آنها، مقدار مواد شامل غنی شده و غنی نشده، تعداد صفحات سوخت تولید شده، بازدیدهای مکررٰ، نمونه برداری‌ها و نتایج آنها، اگرچه غیر لازم بوده و موضع جنبش عدم تعهد هم در مخالفت با آن است، اما نشان از شفافیت کامل برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران دارد.

نماینده دائم ایران در آژانس خاطرنشان کرد:‌ این گزارش همچنین بار دیگر تائید می‌کند که ایران به همه اقداماتی که داوطلبانه طبق توافق ژنو و تمدید آن پذیرفته، عمل کرده است.

وی با یادآوری این نکته که گزارش جدید در مقایسه با گزارش قبلی مطلب چندان جدیدی ندارد، عنوان کرد: شاید بتوان گفت که بیش از 90 درصد آن تکراری است که تنها اعداد و ارقامش تغییر کرده و حتی جملات تکراری گزارش‌های قبلی درج شده است.

نجفی درباره اتهامات بی اساس موسوم به PMD و تکرار آنها در گزارش جدید نیز گفت:‌این اتهامات و تکرار آنها در گزارش جدید چیزی بر اعتبار آن اتهامات نمی‌افزاید.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس درباره اجرای اقدامات عملی توافق شده که در گزارش به آن اشاره شد نیز تصریح کرد: ایران بیشتر آنها را کامل کرده و درباره ناتمام ماندن دو اقدام عملی باقیمانده، به سهم خود برای پیشرفت کار پیشنهاد دسترسی مدیریت شده به «منطقه مریوان» را داده است و این بر عهده ایران نیست که توضیح بیشتر بدهد، بلکه کشورهای ارائه کننده اطلاعات غلط به آژانس، باید به اشتباه خود اعتراف کنند تا آژانس آن را به تمام اعضا گزارش کند.

نجفی تنها نکته جدید در گزارش را ملاقات اخیر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برشمرد که در این ملاقات قرار شد تماس‌ها ادامه یابد.

بنابر این گزارش سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان پس از مذاکرات ژنو به وین سفر کرده و قرار است سه شنبه آینده با آمانو مدیرکل آژانس دیدار و گفت‌وگو کند.

گمانه زنی ها درباره اشغال لیبی توسط مصر و آمریکا


مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) تاکید کرد، اگر فعالیت گروههای افراطی در لیبی برای مصر بسیار خطرناک باشد، شاید نیروهای نظامی مصری وارد خاک این کشور شوند و آن را اشغال کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل العالم، باب بایر، جاسوس سابق سیا گفت : اگر دامنه فعالیت داعش و القاعده به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس کشیده شود، آمریکا محدوده عملیات خود را گسترش خواهد داد.

بایر به شبکه "سی ان ان" تأکید کرد: مصر با مشکل فعالیت گروههای افراطی در لیبی مواجه است و نمی تواند بالگردهای خود را در مرزهایش با لیبی به پرواز درآورد، زیرا می ترسد که این گروهها موشک های ضد هوایی در اختیار داشته باشند.

وی افزود: من معتقدم که حملات هوایی مصر در لیبی مقدمه امور بزرگتری است و ما آمریکایی ها باید با مساله لیبی جدی تر برخورد کنیم، زیرا اوضاع این کشور خطری برای اروپا و فاصله دریائی ایتالیا با لیبی اندک است .

بایر خاطرنشان کرد: حملات هوایی ارتش مصر در لیبی چندان مؤثر نیست، ولی احتمال ورود نیروهای زمینی این کشور به لیبی بعید به نظر نمی رسد؛ جنگنده های مصر مناطقِ اطراف شهر درنه (شمال شرق لیبی) را که این شهر پایگاه داعش است، بمباران کردند، ولی داعش نیروهای خود را پیش ترجا به جا کرده بود .

وی گفت :حملات هوایی مصر شاید خساراتی برجا بگذارد، ولی تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد .

لیبی نه تنها از اداره امور خود ناتوان است، بلکه گرفتار آشوب فراگیر نیز است.

بایر گفت: من معتقدم که اگر اوضاع لیبی بسیار وخیم شود ، احتمال اشغال این کشور وجود خواهد داشت و آمریکا نیز باید نیروهای زمینی خود را برای حمایت از نیروهای مصر آماده کند .

بایر تأکید کرد: گسترش دامنه عملیات نظامی آمریکا به لیبی و یمن هولناک خواهد بود، ولی رسانه های عربی نیز هر روز اعلام می کنند که شمار اتباع کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که به عراق یا یمن برای پیوستن به داعش و القاعده می روند ، در حال افزایش است .

رسیدن گروه های افراطی به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سبب بروز مشکلی بزرگ برای آمریکا خواهد شد و باید طرحی برای جلوگیری از رسیدن این گروهها به کشورهای عربی آماده شود.

بایر درباره وضعیت استان نا آرام الانبار در غرب عراق نیز گفت: عشایر بزرگی که با داعش در استان الانبار می جنگند، با نیروهای آمریکایی در ارتباط نیستند و افرادی که وارد جنگ واقعی با داعش شده اند ، گروه های مسلح شیعه هستند.

تیم هسته ای فردا راهی ژنو می شود/ رایزنی ظریف و کری یکشنبه و دوشنبه


شهر ژنو از روز جمعه اول اسفند میزبان رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح معاونان و سپس وزرای خارجه ۲ کشور درباره راه‌حل جامع هسته‌ای است و احتمالا یکشنبه نشست ایران و ۱+۵ در سطح معاونان در ژنو برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از  فارس،‌ در ادامه رایزنی‌های دوجانبه ایران و آمریکا درباره راه‌حل جامع هسته‌ای،‌ شهر ژنو از روز جمعه اول اسفند میزبان معاونان وزرای خارجه 2 کشور است.

بر همین اساس قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 دیدار و گفت‌وگو کنند و پس از آن وزرای خارجه ایران و آمریکا در همین شهر بر سر یک میز به رایزنی بپردازند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اعلام این خبر گفت: روزهای جمعه و شنبه اول و دوم اسفند ماه رایزنی‌ معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار و روزهای یکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم اسفند نیز وزرای خارجه ایران و آمریکا در شهر ژنو دیدار می‌کنند.

براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا وندی شرمن بدین منظور راهی ژنو شده و عراقچی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران نیز بامداد فردا (جمعه) بدین منظور عازم ژنو می‌شود.

احتمالا نشست ایران و 1+5 روز یکشنبه در سطح معاونان و در ژنو برگزار خواهد شد.
افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران
مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه 29 بهمن در نشست خبری از دیدارهای دوجانبه و چندجانبه و همچنین در سطح 1+5 تا پایان سال 93 خبر داد.

لازم به ذکر است رایزنی‌های روز جمعه در ژنو پنجمین دور رایزنی‌ها بین معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا پس از تمدید هفته ماهه توافقنامه ژنو است.

عراقچی،‌ روانچی،‌ شرمن و برنز معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

معاونان وزرای خارجه دو کشور همچنین دو بار در شهر ژنو در اواخر آذر ماه و همچنین اواخر دی ماه و یک بار نیز در شهر زوریخ سوئیس به گفت‌وگو پرداختند.

 همچنین قرار است کری و ظریف روزهای یکشنبه و دوشنبه در ژنو دیداری دوجانبه داشته باشند که این دیدار پنجمین دیدار وزرای خارجه 2 کشور پس از تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است.

وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به مدت 4 ساعت طی به گفت‌وگو پرداختند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی سوم بهمن ماه نیز در داووس سوئیس و در حاشیه چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در حدود نیم ساعت به گفت‌وگو پرداختند. ظریف و کری 24 دی ماه نیز بعد از تمدید هفت ماهه توافق ژنو به مدت هشت ساعت در ژنو به گفت‌وگو پرداختند و دو روز بعد 26 دی ماه در پاریس به مدت یک ساعت گفت‌‌وگو کردند.

پس از آنکه ایران و شش کشور در سوم آذر ماه سال 1393 به دلیل وجود اختلافات عمده به خصوص در زمینه ظرفیت و میزان غنی سازی و شیوه رفع تحریم‌ها به توافق نرسیدند، توافق ژنو (برنامه اقدام مشترک)‌را برای هفت ماه (9 تیر 1394) تمدید کرده و تأکید کردند که همه تلاش خود را صورت دهند تا ظرف چهار ماه (تا پایان مارس) بتوانند به تفاهم سیاسی دست یابند و پس از آن بود که شهر ژنو اواخر آذر ماه و اواخر دی ماه میزبان یازدهمین و دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در سطح معاونان بود.

 

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه  29 بهمن ماه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص مذاکرات ایران و گروه 1+5 و دستیابی به توافق جامع هسته‌ای و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تأکید بر توافق یک مرحله‌ای عنوان کرد: آخر نوامبر ایران و 1+5 توافق کردند که (برنامه اقدام مشترک) توافقنامه ژنو تا پایان ژوئن تمدید شود و این تمدید جدول مشخصی را پیش روی مذاکره کنندگان قرار داد تا در این دوران مذاکرات انجام شود. مذاکره کنندگان برای اینکه بتوانند روی جزییات بحث کنند، ابتدا نیازمند این هستند که یک تفاهم سیاسی را داشته باشند. این تفاهم سیاسی برای برخی داشت به منزله توافق سیاسی شکل می‌گرفت. ما تأکید کردیم اینها همه تفاهم هست و ما یک توافق را در مذاکرات خواهیم داشت. لذا اینکه تیم‌های مذاکره کننده چه توافقی کنند که روش مذاکره را تعیین کنند که براساس آن روش اول یک تفاهم و چارچوبی را داشته باشند بعد به جزییات برسند، در مذاکرات مشخص می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: تا جزئیات کاملا روشن نشود هیچ گونه توافقی شکل نخواهد گرفت. یکی از بحث‌هایی که در وین در نوامبر مطرح شد این بود که تا پایان مارس یک تفاهم سیاسی شکل بگیرد که بتوانیم روی جزییات صحبت کنیم. برخی محافل در داخل آمریکا این تفاهم در ماه مارس را به منزله توافق سیاسی تلقی کردند. همواره اعلام کرده‌ایم که فشار روی مذاکره نتیجه‌ای ندارد و مذاکرات را به بیراهه می‌کشاند.

افخم با تاکید بر اینکه تا همه جزییات مشخص نشود توافق جامع شکل نمی‌گیرد افزود: ممکن است برخ طرف‌های مذاکره کننده روی شیوه کار، اولویت بندی، چینش و ... نظراتی داشته باشند اما جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک توافق است و ما توافق دو مرحله‌ای را مردود اعلام کردیم.

آخرین سهمیه بنزین امشب واریز می شود


۶۰ لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با قیمت هفت هزار ریال (۷۰۰ تومان)و ۳۰۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ ۱۰ هزار ریال(یک هزار تومان) به کارت سوخت خودروها واریز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سهمیه سوخت اسفندماه که آخرین سهمیه سوخت در سال 93 به شمار می رود ساعت 24 امشب (پنجشنبه) در کارت های هوشمند سوخت شارژ می شود.

سهمیه بنزین 10 هزار ریالی نیز پس از پایان سهمیه بنزین هفت هزار ریالی قابل استفاده است.

سهمیه گازوئیل خودروهای عمومی نیز در ساعت 24 امشب شارژ و قابل برداشت خواهد بود.

گازوئیل یارانه ای هر لیتر 2 هزار و 500 ریال(250 تومان) عرضه می شود.

با افزایش قیمت حامل های انرژی و همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در چهارم اردیبهشت ماه جاری، سهمیه سوخت خودروهای شخصی با نرخ جدید محاسبه و واریز می شود.

هرچند مسئولان وزارت نفت پیش از این اعلام کرده اند که برای افزایش قیمت بنزین در سال 94 تصمیم گیری نشده، اما نمایندگان مجلس در روزهای اخیر در جریان بررسی بودجه سال 94 کل کشور مصوب کردند که قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی پنج درصد افزایش یابد.

ناوگروه ارتش وارد نیمکره جنوبی زمین شد


ناوگروه سی‌وسوم نیروی دریایی ارتش با عبور از خط استوا وارد نیمکره جنوبی زمین شده و راه خود را به سمت سواحل اندونزی دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل ازفارس، ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندر‌عباس و ناو رزمی شهید نقدی که اوایل ماه جاری ماموریت خود را برای محافظت از خطوط مواصلاتی کشتی‌ها آغاز کرده بود، از خط استوا عبور کرد.

این ناوگروه با عبور از خط استوا وارد نیمکره جنوبی زمین شده و راه خود را به سمت سواحل اندونزی دنبال می‌کند
 ناوگروه سی‌وسوم پیش از عبور از خط استوا در جریان ماموریت خود و در صبح روز 20بهمن‌ماه در بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفته بود و مسئولین و دانشجویان این ناوگروه از مراکز علمی و نظامی سریلانکا بازدید کردند.
این ناوگروه همچنین در مسیر خود در محدوده خلیج عدن نیز توانسته بود ۲نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.
پیش از این نیز ناوگروه‌ بیست و چهارم متشکل از ناو رزمی سبلان و ناو پشتیبانی خارک و ناوگروه  سی‌ام متشکل از ناو رزمی الوندو ناو پشتیبانی بوشهر از خط استوا عبور کرده بودند.

آمریکا: اروپا تل آویو را از مفاد مذاکرات آگاه نکند


روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی مسئولان اروپایی که در مذاکرات هسته‌ای با ایران شرکت داشتند نوشت: واشنگتن از آن ها خواسته است تل آویو را از اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای آگاه نسازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از باشگاه خبرنگارن، آمریکا از کشورهای اروپایی خواسته است رژیم صهیونیستی را از مفاد مذاکرات هسته ای با ایران آگاه نکنند.
 

 روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی مسئولان اروپایی که در مذاکرات هسته‌ای با ایران شرکت داشتند نوشت: واشنگتن از آن ها خواسته است تل آویو را از اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای آگاه نسازند.

یکی از مسوولان اروپایی گفت "وندی شرمن" که ریاست هیئت مذاکره کننده آمریکا را به عهده دارد به وی گفته است ضرورتی برای آگاه سازی صهیونیست ها از اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای نمی بیند زیرا ممکن است تل آویو بکوشد در این راه سنگ اندازی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با اشاره به دیدارها و رایزنی های مستمر مقامات واشنگتن و تل آویو درباره گفت وگوهای هسته ای با ایران گفت: جان کری، وندی شرمن معاون وی و سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس دایم با مقامات رژیم صهیونیستی هستند .

جنیفر ساکی در عین حال بدون اشاره به زمان مشخصی گفت: آمریکا مدتهاست از دادن همه اطلاعات گفت وگوهای هسته ای به  تل آویو خودداری می کند و جزییات محرمانه گفت وگوها در پشت درهای بسته باقی می ماند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال گفت: ما به صهیونیست ها درباره حفظ منافع امنیتی آنها در گفت وگوها با ایران اطمینان می دهیم.


به اسرائیل درباره مذاکرات اطمینان می دهیم
 

این اظهارات در حالی بیان می شود که قرار است از فردا دور دیگری از مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در ژنو آغاز شود. 

به گفته عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده کشورمان این گفت وگوها فردا و پس فردا در سطح معاونان وزیران امور خارجه برگزار می شود و روزهای یکشنبه و دوشنبه هم محمد جواد ظریف و جان کری به گفت وگوها ملحق خواهند شد .

عراقچی احتمال داد: پس از روز چهارم گفت وگوها در سطح مقامات 1+5 پیگیری شود.

معماهای اعدام قبطی ها در لیبی/ راننده ای که مسافرانش را فروخت!


روزنامه الوطن مصر در گزارشی درباره جزئیات ربوده شدن کارگران قبطی مصری در لیبی پیش از اجرای عملیات اعدام به نقل از یکی از شاهدان نوشت: ربودن این کارگران در ۲۶ ژانویه و بعد از آن، در دو مرحله صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برخی از رسانه ها و فعالان در تلاش برای مشخص کردن محل جنایت و برخی دیگر در صدد شناسایی هویت فرمانده این کشتار وحشیانه گروهی هستند.

در تعدادی از شبکه های اجتماعی در اینترنت روایت ناقصی درباره محل اجرای مراسم اعدام مصری های قبطی منتشر شده است. برخی تصاویری را از نوار ویدئویی اعدام منتشر کرده و با استناد به تنها درخت نخل پشت سر فرمانده عملیات این کشتار دسته جمعی و تصاویری که به نظر می رسد بعدا گرفته شده است، گفته اند که محل اجرای عملیات اعدام ساحل هتل المهاری در منطقه السبعه در غرب شهر سرت لیبی است که گروه انصار الشریعه از مدتی پیش کنترل آن را به دست دارد.

فرمانده و درخت نخل

روایت هایی نیز درباره هویت فرمانده عملیات اعدام مصری های قبطی مطرح شده است. شک و تردید زیادی درباره فردی ناشناس وجود دارد که در صفحه خود تحت نام "ابوسلیمان الجهبذی" در شبکه اجتماعی توییتر تصویر فرمانده عملیات اعدام را منتشر کرده است. الجهبذی نه تنها مطالبی در طرفداری از گروه داعش و جنایت های وحشیانه اش نوشته است بلکه از طریق این صحفه در پی حملات نیروی هوایی مصر به مواضع گروههای تندرو در شهر درنه لیبی، برای عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر پیام تهدید آمیز فرستاده و گفته است: ای سیسی اسلام بیاور و تسلیم شو، وگرنه ما گرسنه خواهیم آمد و می خواهیم از گوشت سربازانت سیر شویم.

ابوسلیمان الجهبذی

شبکه اجتماعی توییتر به سرعت صحفه الجهبذی را بست اما او قبلا رابطه اش با کشتار مصری های قبطی را رد کرد و نوشت: تنها تصویر فرمانده عملیات اعدام را منتشر کرده است.

روایت دیگری نیز در شبکه های اجتماعی مطرح است که فرمانده عملیات اعدام مصری های قبطی فردی به نام حسن الکرامی و کنیه اش ابومعاویه است که از اهالی شهر سرت می باشد و قبل از پیوستن به داعش امام مسجد الرباط و خطیب آن بود.

نوار ویدئویی به نام حسن الکرامی در شبکه یوتیوپ دردسترس قرار گرفته که نشان می دهد که او در تظاهرات اعتراض آمیز سال 2013 میلادی در شهر بنغازی علیه اقدام نیروهای ویژه آمریکایی در بازداشت ابو انس اللیبی شرکت داشته است.

اعدام مصری ها

در همین حال، روزنامه الوطن مصر نیز گزارشی را با استناد به شاهدان درباره جزئیات ربوده شدن کارگران قبطی مصری در لیبی پیش از اجرای عملیات اعدام منتشر کرد و به نقل از یکی از شاهدان به نام مینا صلیب در شهر مصراته لیبی نوشت: ربودن این کارگران در 26 ژانویه و بعد از آن در دو مرحله صورت گرفت.

وی افزود: اولین مرحله هفت نفر از کارگران با توجه به شدت درگیری ها در لیبی قصد بازگشت به مصر داشتند و به این ترتیب با یک راننده توافق کردند که تا مرز لیبی با مصر آنها را برساند ، اما راننده دو ساعت بعد که این کارگران را به ربایندگان تحویل داد، بازگشت.

مینا صلیب گفت: مرحله دوم چهار روز بعد و ساعت 12 شب روی داد و شمار زیادی از عناصر گروه داعش در آن شرکت داشتند. این عملیات با دقت انجام شد و آنها وارد همان اتاق هایی شدند که قبطی ها در آن خواب بودند.

وی افزود: شک و تردید دارد که راننده یاد شده در تحویل هفت مصری قبطی به ربایندگان شرکت داشته باشد زیرا بعد از دو ساعت بازگشت و گفت که آنها در روستای زله ربوده شدند؛ درحالی که از این روستا تا شهر سرت بیش از شش ساعت راه است.

مینا صلیب گفت: من آخرین بار با یکی از آنها به نام شنوده تماس تلفنی داشتم و گفت که راننده از یک مسیر کوهستانی دور افتاده حرکت می کند و راننده در توجیه این کار گفت که تلاش می کند تا مسیر را کوتاه کند و کمتر از دو ساعت بعد، تلفن های همراه آنها خاموش شد و راننده بازگشت و گفت که هدف آدم ربایی قرار گرفته اند. این امر ثابت می کند که راننده آنها را تحویل داده است.

به نوشته الوطن، یک مصری به نام کمیل محروس که از لیبی بازگشته بود، با روایت داستان مشابهی درباره ربوده شدن گروه دوم گفت تعدادی از سران قبایل در سرت تلاش های زیادی برای آزادی آنها کردند اما این تلاش ها به جایی نرسید.

گنج شیعیان فاطمی به دست صهیونیست ها افتاد/ صندوقی پر از سکه های طلا


باستان شناسان در کاوش های اخیر خود، گنجی در اعماق آب های بندر« قیصریه » در فلسطین اشغالی، کشف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، باستان شناسان معتقدند این گنج، صندوقی بزرگ حاوی 2 هزار سکه طلا است که در یک فروند کشتی که هزار سال پیش غرق شده قرار داشته است.

گزارش ها حاکیست، این کشتی راهی مصر بوده تا مالیات فرماندار«قیصریه» را به خلیفه سلسله «فاطمی» در مصر تحویل دهد. کارشناسان ارزش این گنج را غیرقابل تخمین دانسته اند.

تصاویری از تبلیغ کالاهای ایرانی در خارج/غیرقابل پخش در ایران!


فضای بازتر برخی شبکه های تلویزیونی در استفاده ابزاری از جسم و ظاهر خانمها باعث شده سازندگان تبلیغات کالاهای ایرانی نیز، تا می توانند شبیه غربی ها برنامه بسازند و فضا و فرهنگی را به نمایش بگذارند که رسانه های کشور میزبان هم به آن اعتراض کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روش تبلیغ تلویزیونی برخی کالاهای ایرانی در کشورهای همسایه، که در استفاده ابزاری از ظاهر خانم ها و انتخاب موسیقی و آواز، از تبلیغات قرص های چاق و لاغر و بلند و کوتاه کننده در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان لس انجلسی نیز پیشی گرفته اند، با انتقاد برخی رسانه های این کشورها مواجه شده است.

تبلیغ کالاهای ایرانی

تبلیغ کالاهای ایرانی

فعالان فرهنگی افغانستان تصریح کرده اند، اگرچه  نظارت مناسبی بر شبکه های تلویزیونی نمی شود و چنین تبلیغاتی از شرکت های هندی، پاکستانی یا ترکیه ای نیز دیده می شود، اما اکثریت مردم افغان انتظار دیدن این نوع تبلیغ از ایرانی ها را ندارند.

 

این تبلیغات مربوط به چند کالای ایرانی در افغانستان است که تلاش شده تا حد امکان شبیه به تبلیغات غربی باشد و بیشتر از آنکه رب و آب لیمو و صابون و شامپو و پفک نمکی را تبلیغ کنند، پوشش و رفتار دختران و زنانی را به نمایش می گذارد که معلوم نیست اهل کدام کشورند، چون ظاهر و رفتار آنها، افعانستانی که اصلا نیست و در ایران نیز، بطور کامل بر خلاف تمام قوانین و سنت ها و غیرقابل پخش است.

تبلیغ کالاهای ایرانی

تبلیغ کالاهای ایرانی

این کالاها حتی اگر صددرصد ایرانی نباشند و تحت لیسانس و یا شعبه رسمی یک شرکت کاملا خصوصی غیرایرانی باشند، یا اشخاص محترمی که در تبلیغ حضور دارند، ایرانی و افغانستانی نباشند و یا سازندگان تبلیغ، شرکت های خارجی باشند، بازهم کالای آنها به نام جنس ایرانی تبلیغ می شود و آدمها و زندگی و فرهنگشان، ایرانی تصور می شود. به همین دلیل است که برخی رسانه های افغانستانی که اتفاقا علاقمند به ایران هستند، به این روش تبلیغی انتقاد دارند و می نویسند: ای کاش ایرانی ها بجای تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی غربی ها، فرهنگ بزرگ ایرانی را ترجیح دهند، که برای مصرف کننده افغانستانی نیز، آشنا و دلپسند است.

تبلیغ کالاهای ایرانی

تبلیغ کالاهای ایرانی

واقعیت این است که تبلیغ یک کالا، پیام های دیگری علاوه بر تشویق مخاطب به خرید آن کالا نیز دارد و خواسته یا ناخواسته، موضوعات دیگری را نیز تبلیغ می کند و رسانه های ایرانی، به ویژه تلویزیون، بسیاری از تبلیغات داخلی را حتی باوجود انعقاد قرارداد و آغاز پخش، به علت همین پیام های مذموم و یا دریافت اعتراض و انتقاد، کنار گذاشته اند.

تبلیغ کالاهای ایرانی

تبلیغ کالاهای ایرانی

هیچ رسانه ای نیست که از اهمیت تبلیغ در امور اقتصادی و بازرگانی بی خبر باشد و اتفاقا به فعالان اقتصادی توصیه می شود که کالای خود را تبلیغ کنند، اما اگر مبلغان، تنها به حد و اندازه باز بودن دستشان در "استفاده ابزاری از جسم و ظاهر زنان" در تلویزیون یک کشور توجه کنند، آن وقت باید خدا را شکر کرد که این کالاها در تلویزیون های ایتالیا یا اوکراین تبلیغ نمی شوند.

تبلیغ کالاهای ایرانی


 

قوی‌ترین ماده جهان در دهان یک صدف/ دندانی محکمتر از الماس


تحقیقات صورت گرفته توسط محققان انگلیس نشان می‌دهد، دندان گونه‌ای صدف کوهی گوی سبقت را از تار عنکبوت ربوده و عنوان قوی‌ترین و محکم‌ترین ماده طبیعی جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابریشم عنکبوت یکی از محکم‌ترین الیاف طبیعی در طبیعت محسوب می‌شود؛ تار عنکبوت به نرمی ابریشم و سختی فولاد است و گفته می‌شود که پنج برابر فولاد قدرت دارد.

قدرتمندترین نمونه ابریشم عنکبوت که تاکنون شناسایی شده است، مربوط به عنکبوت درختی داروین است که تارهایی 10 برابر محکم‌تر از کولار می‌تند.

اما محققان دانشگاه ساوت‌هاپمتون موفق به شناسایی رقیب جدی برای ابریشم عنکبوت شده‌اند؛ دندان گونه‌ای صدف کوهی موسوم به patella vulgate حتی سخت‌تر از کولار و قویتر از ابریشم عنکبوت است.

صدف ماهی

«آسا باربر» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: صدف کوهی (Limpet) نوعی حلزون کوچک است که در اقیانوس تا اعماق تاریک دره‌ها زندگی می‌کند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، دندان‌های این موجود 10 درصد محکم‌تر از تار عنکبوت است.

محققان نمونه دندان این موجود را در زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار داده و دریافتند، طول دندان یک میلیمتر است.

رمز قدرت دندان صدف کوهی در اندازه ساختار فیبری آن نهفته است؛ الیاف کامپوزیتی دندان این موجود هزار برابر نازک‌تر از نانوالیاف ساخت بشر هستند که در هواپیما، جلیقه ضدگلوله و قاب دوچرخه استفاده می‌شوند؛ ترکیب بیولوژیکی دندان صدف کوهی، مخلوطی از اکسیدآهن معدنی گوتیت و کیتین است که مانند پلاستیک طبیعی عمل می‌کند.

نتایج این تحقیق در مجله Interface منتشر شد.

قتل و اسارت ۱۵۰تکفیری در مصر/درخواست لغو تحریم تسلیحاتی لیبی


در عملیات نیروهای ویژه مصر علیه مواضع داعش در "درنه" لیبی بیش از ۱۵۰ تروریست عضو داعش کشته شدند. وزیر امور خارجه لیبی، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحریم تسلیحاتی کشورش را لغو کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این عملیات، واحدی از نیروهای ویژه مصر با عملیات هلی برد، پادگان  "ابوکریم الوهدانی" در جنوب درنه را هدف قرار داد که در پی آن بیش از 150 عضو داعش مستقردر این پادگان، کشته و برخی نیز به اسارت درآمدند.

دانلود

 

 

نیروهای ویژه مصر در این عملیات 30 نفر بودند که گفته می شود 2نفر از آنان کشته و 6نفر نیز زخمی شده اند. چند روز پیش هم عناصر تروریستی داعش 21 کارگر مسیحی مصری را در در سواحل لیبی سربریدند.

قتل داعشی ها در مصر

قتل داعشی ها در مصر

***در خبری دیگر وزیر امور خارجه لیبی، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحریم تسلیحاتی کشورش را لغو کند. "محمد الدیری" تاکید کرد: لیبی برای مبارزه با تهدید داعش به سلاح نیاز دارد و جامعه جهانی باید در جهت افزایش توان نظامی لیبی همکاری کند.

محمد الدیری، تاکید کرد: جامعه بین الملل باید تضمین دهد که مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود را برای حمایت فوری از بازسازی ارتش از طریق لغو تحریم تسلیحاتی و ارسال سلاح به این کشور انجام خواهد داد.

اتمام ساخت ناوشکن ایرانی تا سال ۹۴/جایگزینی ناوشکن دماوند تا اسفندماه


فرمانده نیروی دریایی ارتش از ملحق شدن ناوشکن سهند تا سال۹۴ به این نیرو خبر داد و گفت: این ناوشکن نسبت به موج دوم یعنی ناوشکن دماوند، بهتر و با فناوری و توانمندی بالاتری عملیاتی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در سالروز الحاق ناوشکن جماران به نیروی دریایی جمهوری اسلامی در سی ام بهمن، 2ناوشکن دیگر ساخته شده است که  با استفاده از تجربیات و فناوری های نوین مراحل پایانی ساخت خود را طی می کنند.

دانلود

 

 

امیر دریا دار سیاری با اعلام این خبر افزود: دومین ناوشکنی که در کلاس جماران ساخته شده "ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، ناوشکن دماوند" است که تا اویل اسفند ماه جایگزین ناوشکن قبلی نیروی دریایی می شود.
اما سومین ناوشکن در کلاس جماران، "ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند" است که نسبت به موج دوم خود، یعنی "ناوشکن دماوند"، بهتر و با فناوری و توانمندی بالاتری در سال 94 عملیاتی خواهد شد.