اگر دولت در اجرای توافقنامه جدیت داشت، حوادث کنونی یمن را شاهد نبودیم

رهبر جنبش انصارالله یمن، با اشاره به برخی کارشکنی ها در روند پیشرفت گفتگوهای ملی در این کشور، تاکید کرد: اگر «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور، با جدیت عملی شدن توافقنامه «صلح و مشارکت ملی» را پیگیری می کرد، ما امروز چنین حوادثی را در کشور شاهد نبودیم

به گزارش گروه ترجمه» پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش «انصارالله» یمن، سه شنبه شب، در سخنانی که به صورت زنده از شبکه های خبری پخش شد، تاکید کرد، این کشور در وضع کنونی، با چالش ها و خطرهای فراوان داخلی رو به روست که گذر از این مرحله، هوشیاری بالایی می طلبد.

«الحوثی» همچنین با بیان اینکه دولت صنعا، علیه گفتگوهای ملی اخیر توطئه صورت داد تا مانع از تحقق عملی نتایج این گفتگوها شود، بر ضرورت پایبندی گروه ها و احزاب برای پیشبرد آرمان های این گفتگوها تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد: اعتراض های انقلابی ملت یمن علیه فساد در کشور، نتایج مهمی برای ملت یمن، از جمله امضای توافقنامه صلح و مشارکت ملی، در برداشته است.

 

رهبر جریان «انصارالله» یمن همچنین تاکید کرد، اگر «عبدالربه منصور هادی»، رئیس جمهور این کشور، با جدیت عملی شدن توافقات اخیر توافقنامه «صلح و مشارکت ملی» را پیگیری می کرد، ما امروز شاهد حوادث کنونی کشور نبودیم.

 

برخی از مهم ترین جملات عبدالمالک الحوثی در سخنان سه شنبه شب خود:

* یمن اکنون با لحظات مهمی در تاریخ خود رو به روست.

* قدرت های بزرگ در حال توطئه علیه یمن و مردم آن هستند.

* آنهایی که مسئولیت دارند و تصمیم گیرندگان کشور، به مرحله مهمی وارد شده اند.

* برخی از مقامات، علیه دستاوردهای گفتگوی ملی توطئه می کنند.

* چرا آنان به وظائف خود وجه نمی کنند و اقدام مهمی برای تحقق اهداف توافق شده گفتگوی ملی صورت نمی دهند.

عکس های چندش آور از معتادین کراک (18+)

رک (Crack) که گاهی راک (Rock) نیز نامیده میشود، ماده ای محرک است که از تصفیه کوکائین به دست می آید و به اشکال مختلف تدخین (استنشاق دود) میشود.

اما کراکی که در ایران رایج است از مشتقات هروئین است و در صورتی که بصورت علمی تولید شود  از تصفیه هروئین به دست می آید .
کراک ماده‌ای بی‌بو است، مصرف آن راحت است و با یک فندک در هر جایی که باشی می‌توانی مصرف کنی؛ درست برخلاف مصرف تریاک و یا هروئین است.


 
 
 
 
 

ترور به بهانه دین و توهین به ادیان به نام آزادی، هر دو محکوم‌اند


رئیس جمهوری روز سه شنبه با اشاره به حوادث اخیر پاریس گفت: جمهوری اسلامی ایران هم ترور، خشونت و افراطی‌گری به بهانه دفاع از دین و هم توهین، فحاشی و تحریک احساسات پیروان ادیان را به نام دفاع از آزادی محکوم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری در هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت حوادث اخیر گفت: اینکه عده‌ای بخواهند به نام دفاع از دین، خودسری کنند، بکشند و ترور کنند، شایسته نیست و این حرکتها نه در شأن مسلمانان و نه در شأن اسلام است و نه با معیارهای دین مبین اسلام سازگار می‌باشد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه همواره باید نهی از منکر به انحاء و روش های مختلف وجود داشته باشد، تصریح کرد: اولین قدم در نهی از منکر با قلب، سپس با بیان و در جای لازم اقدام عملی است که باید در چارچوب فقه و مقررات اسلام، انجام شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه گروهی وابسته به سازمانی تروریستی، آنطور که گفته می‌شود القاعده مسئولیت حوادث پاریس را برعهده گرفته‌، افزود: جمهوری اسلامی ایران اساساً این اعمال و خشونت‌ها را محکوم می‌کند و آن را نه منتسب به مسلمانان و نه منتسب به اسلام می‌داند.

دکتر روحانی افزود: آن کسانی که به نام اسلام و مسلمانان ترور و خشونت انجام می‌دهند به دین خیانت می‌کنند که خوشبختانه کار زشت و قبیح آنها توسط همه علما و متفکران بزرگ دنیای اسلام محکوم شد و همه مسلمانان از این رفتار تبری جسته‌اند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه هرکس کار خودسرانه از نوع ترور و خشونت انجام دهد، از نظر ما محکوم است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقام بیان و عمل پرچمدار مبارزه با خشونت، افراطی‌گری و ترور است و امروز از کشورهای گرفتار تروریست‌ها و تروریسم حمایت کرده و به آنها کمک می‌کند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کار زشت دیگری که انجام شد، توهین به اعتقادات یک و نیم میلیارد انسان بود، گفت: ظاهر این حرف‌ها به نام و در حمایت از آزادی بود، اما در باطن تحریک احساسات مسلمانان را به دنبال داشت.

رییس جمهوری تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص)، فقط به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه همه اندیشمندان، متفکران و شخصیت‌های بزرگ جهان به رسول اکرم(ص) احترام می‌گذارند.
دکتر روحانی با ابراز تأسف از وقوع این توهین‌ها در کشوری که مدعی آزادی است، گفت: فاجعه‌بار است که در دنیای امروز توهین، فحاشی و تحریک احساسات دیگران را آزادی بنامیم و جای تأسف دارد که در دنیای متمدن امروز و به دنبال پیشرفت‌های علم و دانش هنوز عده‌ای نتوانند این مسایل ساده را تشخیص دهند که توهین کردن حتی به یک انسان ناشایست است تا چه رسد به شخصیت بزرگ رسول اکرم(ص).

رییس جمهوری ادامه داد: قرآن به ما می‌گوید حتی به کفار و بت‌پرستان و آنهایی که اعتقادی ندارند نباید فحاشی کنیم، بلکه باید با منطق و استدلال آنها را به راه مستقیم هدایت نماییم.

دکتر روحانی تأکید کرد: توهین و تحریک احساسات دیگران به نام آزادی افراط را شعله‌ور می‌کند همچون باروت که انفجاری بزرگ را مهیا می‌کند و نشان از آن دارد که دست‌هایی پشت پرده است تا نگذارند بین دنیای اسلام و دنیای دیگر ارتباط برقرار شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران از اولین دولت‌هایی بود که به صراحت هر دو ماجرا را محکوم کرد، گفت: پس از اعلام محکومیت سخنگوی امور خارجه، وزیر خارجه نیز در ژنو در مصاحبه‌ای به صراحت و به روشنی توهین به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و توضیح داد که این اعمال چگونه می‌تواند افراطی‌گری را شعله‌ور کند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شرایط کنونی ما در داخل کشور نیاز به وحدت و اتحاد داریم آن هم در شرایطی که درباره یک مسأله بزرگ در حال مذاکره هستیم و از نظر اقتصادی نیز وضعیت خاصی داریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز زمان اتحاد است و بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم، گفت: این دولت نیز که همه افتخار جمهوری اسلامی ایران را به اسلامی بودن انقلابش می‌داند و همواره پناهگاه مسلمانان تحت فشار بوده با صدایی قوی، قاطع و بلند هر دو ماجرا را محکوم می‌کند.

دکتر روحانی گفت: هم رفتارهای تحریک آمیز و توهین به پیامبر اسلام(ص) و هم ترور و خشونت ، خیانت به اسلام و مسلمانان است، کار اولی که مدعی اسلام نیست،غیر انسانی و غیراخلاقی است و کار دومی که ظلمش بالاتر است، افترا زدن به اسلام و راه حق است که هیچ ظلمی بدتر از آن نیست.

رییس جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد که از نظر فرهنگی باید در سطح دنیا خیلی کارها انجام دهیم، گفت:رسالت بزرگان، فرهیختگان و اندیشمندان و صاحبان قلم در دنیای اسلام این است که افکار عمومی را نسبت به این فجایع، آگاه کنند. تا دنیا متوجه شود که توهین، فحاشی، ترور و خشونت نه آزادی است و نه دفاع از دین، بلکه منجر به تفرقه، اختلاف و دودستگی خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: خشونت و افراطی‌گری، ریشه‌هایش از توهین و تحریک احساسات دیگران نشأت می‌گیرد و عده‌ای را وادار می‌کند تا به انجام کارهای غیرمعقول مبادرت کنند.

رییس جمهوری همچنین اظهار امیدواری کرد که همه بتوانند در معرفی اسلام و چهره رحمانی پیامبر(ص) وظیفه خود را انجام دهند و در برابر ظلم‌ها و اهانت به اسلام مقاومت و پایداری کنند و افکار عمومی دنیا را در مسیر حق هدایت نمایند.

در این جلسه جزئیات مرتبط با افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی و تطبیق آن با نیازهای کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص تصویب شد.
همچنین تصمیم‌گیری راجع به روسای چندین دانشگاه به جلسه بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول شد.

تصویر شهید جهاد مغنیه در محضر رهبر معظم انقلاب

همین شهدای برجسته‌ی دنیای اسلام، همین شهید عزیزی که به وسیله‌ صهیونیست ها به شهادت رسید، اینها افتخار می کردند که بچه‌های امام اند؛ خودشان را فرزند امام می دانستند. این شهید حاج عماد، خودش را فرزند امام می دانست.۱۳۸۶/۱۱/۲۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اطلاع ‌رسانی KHAMENEI.IR تصویری از شهید جهاد مغنیه فرزند سردار شهید حاج عماد مغنیه  در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را منتشر کرد.

جهاد مغنیه در محضر مقام معظم رهبری

جهاد مغنیه در محضر مقام معظم رهبری

متن مذاکرات سردار دهقان و ارتشبد سرگئی شویگو

وزیر دفاع روسیه در دیدار با سردار سرتیپ دهقان، با تجلیل از نقش امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران یک کشور کلیدی در تامین امنیت منطقه است و اگر کسی این حقیقت را درک نکند گمراه خواهد شد.

پس از انجام مراسم استقبال رسمی از ارتشبد سرگئی شویگو ، وزیر دفاع روسیه  توسط سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ، وزرای دفاع دو کشور با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کردند .     

ادای احترام به شهید گمنام


به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ، سردار دهقان در این دیدار با ابراز خرسندی و استقبال از سفر همتای  روسی خود به جمهوری اسلامی ایران،  بر لزوم همکاری ، هم فکری و تعامل طرفین  تاکید کرد  و افزود : ایران و روسیه به عنوان دو همسایه که دارای دیدگاه های مشترک در قبال مسایل سیاسی  منطقه ای و جهانی هستند ، می توانند با استفاده از ظرفیت های خود ، الگویی از همکاری های مکمل دو کشور را به نمایش بگذارند .
 

وی گفت : ما معتقدیم شرایط کنونی برای گسترش و توسعه همکاری فرصت مغتنمی است تا با  کمک یکدیگر  فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " روسیه مقتدر و ایران مستقل  دو رکن مهم ثبات منطقه ای و جهانی هستند " را جامه عمل بپوشانیم .
 

سردار دهقان ، با تبیین شرایط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران ، تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش مسئولانه خود در مبارزه با تروریسم و کمک به دولت ها و ملت های منطقه در دفاع از خود ادامه خواهد داد و در قبال تحکیم ثبات و امنیت منطقه مسئولانه عمل خواهد کرد .

مذاکرات سردار دهقان و وزیر دفاع روسیه
 

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکومیت شدید جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در جولان که منجر به شهادت گروهی از رزمندگان حزب الله لبنان گردید گفت :  این جنایات که در تداوم اقدامات تروریستی و خونبار این رژیم در فلسطین ، لبنان ، سوریه ، عراق و حمایت های آشکار و پنهان آنان  از تروریسم تکفیری  صورت می گیرد و هدفی جز  بر هم زدن  امنیت منطقه و جهان را دنبال نمی کند ، پرونده ننگین و سنگین  جنایات جنگی این رژیم را تکمیل کرد.
 

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسائل و مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل گردد گفت : دخالت طرف های دیگر در رویدادهای منطقه ، ضمن پیچیده تر کردن شرایط ، بر تداوم و افزایش بحران نیز خواهد افزود .
 

وی تصریح کرد : بی تردید برای رسیدن به امنیت و آرامش پایدار در منطقه و جهان باید با عزمی جهانی ریشه های تروریسم ، خشونت و افراط  گرایی   را خشکاند.
 

توافق نظامی ایران و روسیه

سردار دهقان گفت : با توجه به اینکه آمریکا و غرب سیاست فرسایش ظرفیت ها و زیرساخت های استراتژیک کشورهای مستقل را هدف گرفته اند ، ایران و روسیه می توانند با همکاری ، هم افزایی  و فعال سازی ظرفیت های بالقوه راهبردی با مداخلات توسعه طلبانه و زیاده خواهی های آمریکا مقابله کنند .
 

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ،  اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با  خطر تروریسم ، افراط گرایی و خشونت و ایجاد پیمان های منطقه ای برای   مدیریت  و مهار بحران های ناشی از این خطرات را ضروری دانست  و افزود :  تقویت ساختارهای سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی منطقه ای  نظیر سازمان شانگهای و ایجاد برخی ساختارهای جدید امنیتی در منطقه  می تواند زمینه غلبه  بر این مشکلات  و بحران ها را فراهم کند .
 

سردار دهقان در پایان با تاکید مجدد بر  تقویت و گسترش  مناسبات دفاعی  - نظامی میان ایران و روسیه ، آمادگی کشورمان برای بسط و توسعه هر چه بیشتر این روابط  اعلام کرد .

 


 

در این  دیدار ارتشبد سرگئی شایگو  وزیر دفاع روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ، بر گسترش روابط همه جانبه و بلند مدت میان دو کشور تاکید کرد.
 

وی با قدردانی و استقبال از رویکرد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با  روسیه ، گسترش و تعمیق روابط دفاعی و فنی با ایران را فاکتور بسیار مهمی در تامین امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی دانست .
 

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه ما دارای چالش و تهدید های مشترکی هستیم ، تصریح کرد : ایران و روسیه می توانند با هنکاری و مساعی دو طرف با این چالش ها  و تهدیدات مقابله کنند .
 

ارتشبد سرگئی شویگو در ادامه افزود : ما ارزش زیادی برای اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر قائل هستیم  و خواستار و همکاری مشترک در این زمینه می باشیم .
 

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اهمیت موافقت نامه ای  که در این سفر به امضا می رسد اظهار امیدواری کرد : با امضای این توافق نامه همکاری های دفاعی – نظامی ایران وروسیه بیش از پیش ارتقاء و گسترش یابد .
 

وی با تجلیل از نقش امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران یک کشور کلیدی در تامین امنیت منطقه است و اگر کسی این حقیقت را درک نکند گمراه خواهد شد .
 

ارتشبد سرگئی شویگو ،  با اشاره به رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود گفت : روسیه همواره از این رویکرد سازنده  حمایت کرده و می کند .  
 

طرفین در دیدار با توجه به اراده دو کشور در ارتقای روابط دفاعی  برای حل و فصل مشکل s 300  توافق کردند .

از حمله لشگر ماهیگیران در کره تا فرار قزل آلا در چین

نگاهی به برخی عکس های خبری روز از گوشه و کنار ایران و جهان در روز سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۳، از شبکه خبر.

تشییع پیکر زنده یاد مشفق کاشانی

تشییع پیکر زنده یاد مشفق کاشانی

 

اعتراض به کاریکارتورهای توهین آمیز در چچن

اعتراض به کاریکارتورهای توهین آمیز در چچن

 

آبگوشت خوری کودکان قجری

آبگوشت خوری کودکان قجری

 

یخ زدن حیوانات زبان بسته در برف در ترکیه

یخ زدن حیوانات زبان بسته در برف! در ترکیه

 

تجمع اعتراضی دانشجویی،مردمی مقابل سفارت فرانسه

 

آمادگی حوثی ها برای دفاع در برابر تهاجم ارتش

درگیری حوثی ها با ارتش در صنعا

 

مراسم تشییع رزمنده شهید جهاد عماد مغنیه

مراسم تشییع رزمنده شهید جهاد عماد مغنیه

 

جشنواره سازه های یخی در کراسنویارسک، روسیه

جشنواره سازه های یخی در کراسنویارسک، روسیه

 

صخره ای یخی با شباهت بسیار به مجسمه بزرگ ابوالهول مصر که در قطب جنوب قرار دارد

صخره ای یخی با شباهت بسیار به مجسمه بزرگ «ابوالهول» مصر، که در قطب جنوب قرار دارد.

 

آتش سوزی در مرکز خرید در طرابلس لیبی

آتش سوزی در مرکز خرید در طرابلس لیبی

 

آسمان خراش های دبی در مه صبحگاهی

آسمان خراش های دبی در مه صبحگاهی

 

ماهیگیری زمستانی در سین کیانگ، چین

ماهیگیری زمستانی در سین کیانگ، چین

 

جشنواره ماهیگیری قزل آلا در کره‌جنوبی

جشنواره ماهیگیری قزل آلا در کره‌جنوبی، مردم با ایجاد حفره‌هایی روی یخ رودخانه ماهیگیری می‌کنند.

 

بدون شرح

بدون شرح

ایران و روسیه برسر S۳۰۰ به توافق رسیدند

وزرای ایران و روسیه، موافقت نامه همکاری های دفاعی– نظامی امضاکردند. وزرای دفاع ایران و روسیه همچنین بر حل مشکل سامانه S۳۰۰توافق کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، دراین موافقتنامه، که به امضای سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان و ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه رسید، بر حصول منافع مشترک طرفین، بسط، توسعه و ارتقای سطح همکاری نظامی – دفاعی تاکید شد.
همکاری برای حفظ صلح، امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی، مقابله با انواع تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی از دیگر مفاد این موافقتنامه  به شمار می رود.

وزرای دفاع ایران و روسیه  همچمنین بر حل مشکل سامانه S300توافق کردند.

آخرین عکس از عزیزدردانه حزب الله/ اوج آقایی یک آقازاده

صفحه منسوب به حزب الله، آخرین تصویر شهید جهاد عماد مغنیه، از فرماندهان جوان جبهه مقاومت را که دو روز پیش در حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، منتشر کرد.

به گزارش پایشگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جهاد عماد مغنیه، برای لبنانی ها، حتی، طرفداران جریان حریری، که مخالف جدی حزب الله هستند نیز، عزیز و محترم بود و خبر شهادتش، برای لبنانی ها و علاقمندان به جبهه مقاومت اندوه بار بود.

این آقازاده رشید که باوجود چهره خندانش، حتی در سال های نوجوانی نیز، باعث امیدواری یا خوشنودی بی بی سی و رسانه های صهیونیستی نشد، هرگز از آوازه و نام پدرش سو استفاده نکرد و باشهادتش، نام پدری اش را پرآوازه تر کرد.

آخرین عکس شهید جهاد مغنیه

صفحه منسوب به حزب الله، آخرین عکس از جهاد مغنیه را منتشر کرد

 

شهید حزب الله

مادران شهدا

تشییع شهید مغنیه

گریه لبنانی ها

* اندوه وداع با عزیزدردانه یک ملت

 

خوشحالی از شهید شدن مغنیه

* خوشنودی دشمن از کشتن "پسر محبوب حاج قاسم"

 

شهدا حمله رژیم صهیونیستی

فرزند شهید مغنیه در کنار رهبر

فرزند شهید مغنیه در حضور رهبر انقلاب

* چشم برنداشتن از چهره رهبر

 

پیام هزار کلمه ای به رژیم صهیونیستی

* واکنش به پیام دوکلمه ای سیدحسن به رژیم صهیونیستی: همین یک عکس، هزار کلمه پیام در بر دارد."

پیام یک کلمه ای به اسرائیل

* یک پیام یک کلمه ای، در صفحه یک نوجوان لبنانی

تجمع طلاب در اعتراض به توهین به پیامبر(ص)

جمعی از روحانیون و طلاب حوزه علمیه قم صبح امروز سه شنبه سی ام دی ماه در اعتراض به چاپ کاریکاتور موهن پیامبر (ص) در صحن حوزه علمیه قم تجمع کردند.

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

تجمع اعتراض آمیز طلاب نسبت به کاریکاتور موهن پیامبر (ص)

:

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت مشفق کاشانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی به مناسب درگذشت شاعر برجسته کشورمان، مشفق کاشانی، تعهد به آرمان های انقلاب را از ویژگی های وی دانستند.

شعر شیوا و دلنشین، اخلاق و شخصیت انسانی، و تعهد به آرمان‌های انقلاب از ویژگی‌های این شاعر برجسته بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر برجسته آقای مشفق کاشانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت شاعر غزلسرای برجسته جناب آقای مشفق‌کاشانی رحمة الله علیه را به خاندان مکرم ایشان و به خانواده‌ی شعر و ادب کشور و همه‌ی شاگردان و علاقمندان این استاد فرزانه تسلیت عرض می‌کنم. بجز شعر شیوا و دلنشین، اخلاق و شخصیت انسانی و تعهد به آرمانهای انقلاب نیز از جمله‌ی ویژگی‌هائی بود که اینجانب را در مدت بیش از سی سال آشنائی نزدیک با این انسان مؤمن و آراسته، به وی علاقمند می‌ساخت. رحمت و مغفرت الهی بر روان او.
سیّد علی خامنه‌ای
۳۰/ دی ماه/ ۱۳۹۳

 

* استاد مشفق کاشانی، شامگاه یکشنبه در سن 89 سالگی درگذشت.

رهبر انقلاب، در سال 92 نیز، در بیاناتشان در همایش نکوداشت این شاعر متعهد و وزین که دوشنبه ۱۳۹۲/۵/۲۱ به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت برگزار شد، خوش خلقی و ادب را یکی دیگر از ویژگی های استاد مشفق کاشانی عنوان کردند.

متن این بیانات که توسط حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اولاً بسیارکاربجا و درستی انجام دادید که برای جناب آقای مشفق -شاعر عزیزمان- بزرگداشت گرفتید، نکوداشت گرفتید. یقیناً تقدیر و برجسته‌سازی شخصیّت و خصوصیّات برجستگان ما، کمک میکند به اینکه جوانان ما، کسانی که استعداد دارند و ظرفیّت دارند، بتوانند حرکت کنند و پیش بروند. وقتی از شاعر تمجید میشود، نفس این شاعرپرور است. شما می‌بینید، در دورانهای گذشته شعرای بزرگی که مورد تشویق و تمجید حکّام وقت قرار گرفتند، موجب شده که در همان مجموعه کسان زیادی شاعر و نکته‌پرداز و مضمون‌ساز به وجود بیاید؛ این چیز اساسی‌ای است. بنابراین تشویق شاعران بزرگ و برجسته کردن شخصیّت آنها کمک میکند به پیشرفت ادبیّات و شعر.
جناب آقای مشفق هم از شعرای خوب زمان ما هستند. بنده البتّه از قدیم با بعضی از اشعار ایشان -در مطبوعات و اینها- آشنا بودم و شخص ایشان را هم که از اوائل انقلاب به اتّفاق آقای حمید و مرحوم شاهرخی و اینها، مکرّر آقایان را زیارت میکردیم؛ از شعرهایشان میشنیدیم، استفاده میکردیم. و غزل ایشان، غزل پخته و مضمون دار و خوش اسلوبی است؛ یعنی یکی از غزل سرایان برجسته‌ی زمان ما جناب آقای مشفق هستند؛ بیشتر سبک عراقی - و در عین حال دارای مضمون، دارای الفاظ شسته‌رفته و پخته - غزل ایشان را تشکیل میدهد. حالا البتّه ایشان در فنون دیگر هم شعر میگویند، قصیده هم میگویند، قطعه هم میگویند، لکن غزل ایشان یک برجستگی ویژه‌ای دارد. در جلسات شعری‌ای که بنده در آنجاها حضور داشته‌ام و توانسته‌ام بشنوم از شعرها، شعر ایشان همیشه یک شیرینی و برجستگی و زیبایی خاصّی داشته. جا دارد که از ایشان حقیقتاً تشویق بشود.
علاوه بر جنبه‌ی شعری محض، دو خصوصیّت دیگر هم در آقای مشفق هست که قابل توجّه است: یکی اینکه شعر ایشان در خدمت هدفها قرار میگیرد؛ در خدمت هدفهای دینی و هدفهای انقلابی. از اوّل انقلاب - از قبل انقلاب هم شاید همین‌جور بوده؛ امّا آنچه من اطّلاع دارم در دوران انقلاب [است]- شعر ایشان، چه شعر مذهبی و به اصطلاح شعر آئینی ای که ایشان گفتند در مدایح و در موضوعات مربوط به ائمّه (علیهم السلام)، و چه شعرهایی که درباره‌ی مسائل انقلاب گفتند، همه‌ی اینها شعرهای مفید و اثرگذاری است. آن بیت اوّل همین غزلی که الان ایشان گفتند، به نظر من می‌ارزد به خیلی از شعرها و گفته‌ها و نوشته‌ها؛ در وقتی که دشمن و بعضی از دوستهای نادان سعی میکنند فضاها را تیره و تار جلوه بدهند، میگویند اگر هوش و گوشی وجود دارد، اینجا پنجره‌ها باز است. اینها خیلی نکات مهمّی است. در غزل ایشان همیشه در طول این زمانها آدم مشاهده میکند.
نکته‌ی دوّم شخصیّت خود ایشان است؛ ایشان یک انسان محترم و آراسته به اخلاق خوب، به رفتار خوب محسوب میشوند و ما در طول این حدود سی وچند سال که با ایشان آشنا هستیم و مرتبطیم و از ایشان شنیدیم و گاهی با ایشان نشست و برخاست کردیم، همیشه این رفتار را از ایشان ملاحظه کردیم.
امیدواریم ان‌شاء الله خداوند به ایشان سالهای طولانی عمر بدهد؛ ایشان را، آقای حمید را - این پیش‌کِسوتهای شعر معاصر را- بایستی ارجمند داشت و عزیز داشت؛ ان‌شاء الله آینده‌ی ادب و شعر فارسی هم به همین مناسبت و به همین میزان پیشرفت داشته باشد.
والسّلام علیکم و رحمة الله

سپاه تا آخر، پای فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌ایستد

سرلشکر جعفری در پیامی به مناسبت شهادت سردار محمد علی‌ الله‌دادی تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه‌ی جنگ های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،  در پی شهادت سردار محمد علی الله دادی در حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.
متن کامل پیام سرلشکر جعفری به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
« من مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»
مجاهدان خستگی ناپذیر جبهه عظیم انقلاب اسلامی
سلام علیکم
شهادت ابناء امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریسم رژیم صهیونیستی ایجاد نمود. ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ی متحد اسلامی شکل گرفته است مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.
از این رو دشمنان کینه توز اسلام ناب محمدی(ص) گمان می‌کنند با مقابله‌ی حقیرانه خود و از سر ذلت و خواری در یک جا با اهانت به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام و مقدسات مسلمانان و جای دیگر با ترور مجاهدان عرصه پر نفوذ انقلاب اسلامی می‌توانند مانع تحقق وعده های الهی شوند. امروز همه جوانان، در جهان اسلام "جهاد مغنیه‌اند" و همه پاسداران انقلاب اسلامی "الله دادی". این شهادت ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیستها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده اند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که در صحنه‌ی جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق بخشی به حمایت های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست. یقینا این خون‌های نا به حق ریخته برجستگان و برگزیدگان امت اسلامی، وعده‌ی حضرت امام خمینی(ره)را در آزادی قدس شریف، به موعود خود نزدیکتر می‌نماید.

این شهادت و فداکاری مجاهدان جبهه عظیم انقلاب اسلامی-که بر پیشانی آن نام سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی ورزمندگان حزب الله لبنان می‌درخشد- نثار حضرت زهرای مرضیه صدیقه الکبری(س) باشد و امیدواریم خداوند متعال به برکت دعای مادرانه این کوثر ملکوتی، دل‌های بازماندگان ایشان را تسلی خاطر بخشد و به همرزمانشان پیروزی و عزت عطا فرماید. انشاءالله.

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 

حاج قاسم سلیمانی و سردار الله دادی

* پیام تسلیت سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار الله‌دادی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
شهادت در جامعه ما یک چیز معمول است و ما از شهادت نمی گریزیم. (مقام معظم رهبری)

شهادت بالاترین مزد جهاد راه خداست. همان جهادی که دری از درهای بهشت است. جهادی که لباس تقوا و زره محکم و سپر مطمئن ذات باریتعالی است. با کمال عزت و افتخار یکی دیگر از سربازان ولایت در راه اعتلای اسلام و دفاع از حریم ولایت جام شهادت نوشید. شهید سرتیپ پاسدار محمدعلی اللّه دادی که توفیق شهادت را در سایه سالها مجاهدت خالصانه و نقش‌آفرینی مؤثر در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس و صیانت از انقلاب اسلامی در یگانهای رزمی نیروی زمینی سپاه کسب کرده بود، با اقدام جنایتکارانه رژیم کودک‌کش صهیونیست در جغرافیای مقاومت اسلامی و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و ملت مظلوم سوریه به شهادت رسید.

شهادت این فرمانده شجاع و خستگی‌ناپذیر را به محضر حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده محترم آن شهید و عموم هم‌رزمان و ملت شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران تبریک و تسلیت می‌گویم و هم‌صدا با همرزمان خود در نیروی زمینی سپاه عهد می‌بندیم که تا آخرین قطره خون خود در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار لحظه‌ای از پای نخواهیم نشست.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور
فرمانده نیروی زمینی سپاه

 

*  در پی شهادت سردار الله دادی حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی (نماینده ولی فقیه در سپاه)، سردار دکتر علی‌اکبر احمدیان (رییس مرکز راهبردی سپاه)، فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و نیز جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان ارشد سپاه در تماس‌ها و پیامهایی با محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی و جمعی از فرماندهان حزب الله لبنان را محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و آحاد امت اسلامی تبریک و تسلیت گفتند.

مرد چاقی که مربی بدنسازی شد!

یک مرد ۲۱۰ کیلویی که از فرط چاقی افسرده شده بود و حتی خودکشی هم کرد، حدود ۱۱۴ کیلو وزن کم کرد تا حالا اندام زیبای یک ورزشکار حرفه ای را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مایک وودبای 32 ساله، کتابی درباره تجربه شگفت انگیزش نوشته؛ تجربه ای که او را از خودکشی به جایی رساند که زندگی سالم و متحول شده ای داشته باشد.

 

مایک وودبای

 

 

مایک وودبای

 

 

مایک وودبای

 

 

مایک وودبای

 

 

مایک وودبای

 

 

مایک وودبای

مایک که در انگلیس زندگی می کند، پس از اینکه از خودکشی جان به در برد، زندگی تازه را آغاز کرد، بیش از نصف وزن بدنش را کم کرد و حالا مربی بدنسازی شده.

 

او اکنون برای کمک به دیگران یک کتاب نوشته است.

چرا در تهران برف و باران نمی بارد؟

روزهایی که پایداری نسبی هوا وجود دارد، کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند و از موتورسیکلت های برقی و وسائل عمومی نظیر مترو و موتورسیکلت های برقی استفاده شود، نه موتورسیکلت های دو زمانه.

کارشناس هواشناسی علت کاهش بارش برف و باران تهران را نسبت به سال های اخیر ناشی از آلودگی هوا، افزایش آلاینده های جوی، ریزگردها و هوا ویزها اعلام کرد.

 

امین حسین نقشینه گفت: وقتی که پوشش ابری سامانه بارشی می خواهد از روی فضای جوی تهران گذر کند این ریزگردها و هوا ویزها داخل پوشش رطوبتی می روند و باعث می شوند که آن قطرک های ریز باران به هم بچسبند و قطره ایجاد و به شکل باران ببارد.

 

آلودگی شدید هوای تهران، در روز 29 دی 1393، همزمان با روز هوای پاک


وی ادامه داد: داخل هر قطره باران یک هسته ای وجود دارد که باعث به هم چسباندن قطرک ها، تجمع و از ابر خارج شدن آنها می شود. حال افزایش میزان این هواویزها باعث می شود آنقدر تعداد این ها زیاد شود که از داخل پوشش ابری خارج نشوند و از فضای تهران گذر کنند تا این که در ارتفاعات بر اثر تراکم، روی مناطق مرتفع تهران بارش رخ دهد.



وی با اشاره به این که دلیل دیگر کاهش بارش های تهران به خاطرآلودگی هوا است در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و سازها هم در کاهش بارندگی ها موثر است اظهار کرد: بله؛ افزایش جمعیت وساخت وسازها هم در این امر تأثیرگذار است.

آلودگی شدید هوای تهران، در روز 29 دی 1393، همزمان با روز هوای پاک



علت وارونگی هوا چیست؟

نقشینه در پاسخ به سووال دیگر مبنی براینکه دلیل وارونگی هوا درتهران وکلانشهرها چیست خاطرنشان کرد: وارونگی هوا، یعنی هنگام ارتفاع گرفتن از سطح زمین به جای این که دما کاسته شود دما افزایش می یابد و در این صورت وارونگی دما نیز رخ داده است.

آلودگی شدید هوای تهران، در روز 29 دی 1393، همزمان با روز هوای پاک

وی افزود: وارونگی دما یعنی یک هوای گرم بالای هوای سرد قرار می گیرد و باعث می شود که هوا بلوکه شود یعنی هوای آلوده ای که در سطح زمین ایجاد شده، نتواند منتشر و سقوط کند و در واقع یک حالت گلخانه ای پیدا می کند.



وی به مردم توصیه کرد: روزهایی که پایداری نسبی هوا وجود دارد کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند و از موتو سیکلت های برقی و وسایل عمومی نظیر مترو و موتور سیکلت های برقی استفاده شود نه موتورسیکلت های دو زمانه.

آلودگی شدید هوای تهران، در روز 29 دی 1393، همزمان با روز هوای پاک



به گفته نقشینه یک موتور سیکلت می تواند به اندازه 8 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد کند که این ها باید هرچه زودتراز سطح شهرها حذف شوند.