شهادت یکی از فرماندهان مدافعان حرم


شیعه آنلاین: اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که در درگیری های ظهر امروز مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها، یکی دیگر از فرماندهان دفاع از این حرم مقدس، به شهادت رسید.

اخبار دریافتی ما حاکی از آن است که "أبو هاجر" فرمانده گردان "ذوالفقار"، از گردان های مدافع آستان مقدس حضرت زینب کبری سلام الله علیها ظهر امروز به شهادت رسید.

گفتنی است "أبو هاجر" از شیعیان عراقی تباری بود که از حدود یک سال پیش برای دفاع از حرم مطهر عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها از عراق راهی سوریه شد.

وی در طول این مدت توانست در عملیات های مختلفی علیه تروریست ها شرکت کند و بسیاری از آنان که قصد تخریب و حمله به حرم مطهر را داشتند، به هلاکت برساند.

بهترین و باتدبیرترین مدیران در سپاه تربیت شده‌اند/ معتقد به «نرمش قهرمانانه» در دیپلماسی هستم


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تاکید بر شناخت کامل سپاه از تحولات و جریان‌ها در عرصه‌های مختلف، با اشاره به برخی وادادگی‌ها ‌فرمودند: اینکه دنیا تغییر کرده است نمی‌تواند بهانه‌ای برای تغییر آرمان‌ها و اهداف شود و راه درست طی‌شده را تغییر دهد.

خبرگزاری فارس: بهترین و باتدبیرترین مدیران در سپاه تربیت شده‌اند/ معتقد به «نرمش قهرمانانه» در دیپلماسی هستم

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان، پیشکسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه درخشان سپاه را نشان‌دهنده عمق هویت، شخصیت و تجربیات موفق یک ملت خواندند و در تبیین مفهوم پاسداری عمومی از انقلاب اسلامی تأکید کردند: پیام اصلی و جذاب انقلاب اسلامی، خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است و همه مسائل از جمله رفتارها و گفتارهای سلطه‌گران باید در چارچوب چالش اساسی نظام سلطه با این پیام، تحلیل و تفسیر شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید میلاد مبارک عالِم آل محمد حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام خاطرنشان کردند: مقامات معنوی ائمه هدی(ع)، فراتر از درک عقلانی و توصیف زبانی است اما زندگی این بزرگواران، درسی عملی و جاودانه است.

ایشان با اشاره به عمر ۵۵ ساله امام هشتم و امامت حدوداً ۲۰ ساله آن امام همام افزودند: حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در همین مدت نسبتا کوتاه و در دوران اختناق شدید هارون با نگاهی بلندمدت، حقیقت اسلام، تفکر ولایت و مکتب اهل بیت پیامبر را بگونه‌ای گسترش و عمق بخشیدند که دستگاه خونخوار دیکتاتور وقت از مواجهه با آن عاجز ماند و مجبور شد بر خلاف نقشه‌های اولیه خود آن امام بزرگوار را به شهادت برساند.

رهبر انقلاب روند شهادت و تدفین امام هشتم در مشهد مقدس را یک تدبیر و مهندسی الهی خواندند و افزودند: باید با همان انگیزه و نگاه امام رئوف، به کارهای بلندمدت نگریست و برنامه‌ریزی کرد.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان با تجلیل از کارنامه حقیقتاً درخشان سپاه پاسداران خاطرنشان کردند: سپاه از عمق ایمان و اعتقاد، وارد میدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربیت باهوش‌ترین و قوی‌ترین فرماندهان و استراتژیست‌های نظامی، در عرصه‌های غیرنظامی نیز باتدبیرترین و بهترین مدیران را تربیت کرد و در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی قرار داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «انقلابی زیستن و انقلابی ماندن» و «ثبات قدم» را از جلوه‌های زیبای سپاه پاسداران خواندند و خاطرنشان کردند: این تشکیلات قوی‌بنیه، هیچگاه به بهانه‌هایی نظیر بروز تغییرات در جهان و ضرورت تغییر در داخل، از راه اصلی و صحیح منحرف نشد.

رهبر انقلاب با اشاره به بهانه‌جویی برخی برای توجیه وادادگی و پشیمانی افزودند: اینکه دنیا تغییر کرده است نمی‌تواند بهانه‌ای برای تغییر آرمان‌ها و اهداف شود و راه درست طی‌شده را تغییر دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: سپاه برای حفاظت از انقلاب، حتماً باید از تحولات و جریان‌های عرصه‌های مختلف شناخت کافی و کامل داشته باشد.

رهبر انقلاب در همین زمینه به یک خَلط مبحث جاری در مباحث سیاسی اشاره کردند و افزودند: ضرورتی ندارد سپاه در عرصه سیاسی فعالیت کند اما پاسداری از انقلاب نیازمند شناخت دقیق واقعیت‌هاست بنابراین نمی‌شود مجموعه‌ای که بازوی نگهبان انقلاب است درباره جریان‌های گوناگون انحرافی، غیرانحرافی وابسته و یا دیگر جریان‌های سیاسی، چشمی بسته و نابینا داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه در تبیین مفهوم دقیق پاسداری از انقلاب، به بحث مهم چالش اصلی و اساسی انقلاب پرداختند.

ایشان با تأکید بر اینکه نباید چالش اصلی را به چالش‌های خطی، رویارویی‌های جناحی و تقابل‌های فردیِ این و آن تقلیل داد، خاطرنشان کردند: چالش اصلی، مقابله نظام سلطه با پیام شوق‌آفرین انقلاب اسلامی یعنی خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است.

رهبر انقلاب با اشاره به نظم جدیدی که انقلاب اسلامی به بشریت ارائه می‌کند خاطرنشان کردند: نظام سلطه دنیا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسیم کرده اما انقلاب اسلامی منطق ظلم‌ستیزی و پرهیز از ظلم را همراه آورده و این منطق باعث شد پیام انقلاب در مرزهای ایران محصور نماند و مورد استقبال ملت‌ها قرار گیرد.

ایشان دولت‌های جبّار، حکومت‌های وابسته به نظام سلطه و شبکه‌های غارتگر بین‌المللی را از جمله مخالفان پیام انقلاب ملت ایران برشمردند و افزودند: نظام سلطه و وابستگان آن، سه سیاست اصلی «جنگ‌افروزی، فقرآفرینی و فسادانگیزی» را دنبال می‌کنند و اسلام با همه این سیاست‌ها مخالف است و این مخالفت، مبنای چالش اساسی با انقلاب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه همه تحرکات و توطئه‌های دشمنان در ۳۴ سال اخیر را باید در چارچوب این چالش اساسی تحلیل کرد، افزودند: موضوع هسته‌ای نیز باید با این نگاه ارزیابی شود.

ایشان خاطرنشان کردند: ما نه بخاطر آمریکا و غیر آمریکا بلکه بعلت اعتقاداتمان سلاح هسته‌ای را قبول نداریم و وقتی می‌گوییم هیچ کس نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد قطعا خودمان نیز دنبال آن نیستیم اما هدف حقیقی مخالفان ایران در این زمینه، چیز دیگری است.

رهبر انقلاب افزودند: این چند کشور البته نمی‌خواهند انحصارشان در زمینه انرژی هسته‌ای شکسته شود اما بخاطر این موضوع غوغا راه نمی‌اندازند. بنابراین غوغا و جنجال‌آفرینی آمریکا، غرب و جریان‌های وابسته و دلبسته به آنها را در بحث هسته‌ای باید در چارچوب چالش عمیق نظام سلطه و انقلاب اسلامی درک و تحلیل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین عمق خصومت مستکبران با انقلاب اسلامی تأکید کردند: عظمت حضرت امام خمینی(ره) بگونه‌ای بود که دشمنان نیز برای ایشان احترام قائل بودند اما در عمق نگاه دشمنان هیچ کس مبغوض تر از آن آفتاب فروزان نبود چرا که امام راحل با بصیرت کامل، اهداف خصمانه آنها را درک می کرد و همچون سدی مستحکم، قاطعانه در مقابل آنها می‌ایستاد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امروز هم همین طور است و هر کس به پیام اصلی انقلاب پایبندتر باشد و توطئه‌ها و رفتارهای دشمنان را در چارچوب چالش نظام سلطه با انقلاب اسلامی تحلیل کند، در چشم مستکبران بیش از دیگران مورد خشم و غضب قرار دارد.

ایشان با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای دیپلماسی افزودند: عرصه دیپلماسی، عرصه لبخند و درخواست مذاکره، و مذاکره است اما همه این رفتارها باید در چارچوب چالش اصلی فهم و درک شود.

رهبر انقلاب ضمن موافقت با حرکت‌های صحیح و منطقی در سیاست‌های خارجی و داخلی افزودند: با مسئله‌ای که سال‌های پیش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا که این حرکت در مواقعی بسیار خوب و لازم است اما با پایبندی به یک شرط اصلی.

ایشان درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدف‌گذاری او را، شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کردند و افزودند: یک کُشتی‌گیر فنی نیز برخی مواقع بدلیل فنی نرمش نشان می‌دهد اما فراموش نمی‌کند حریفش کیست و هدف اصلی او چیست؟

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان با تأیید سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران درباره وظایف این نهاد افزودند: این وظایف را با تکیه بر درک صحیح از موضوعی که پاسداری آن را بعهده دارید و با ثبات قدم، دنبال کنید.

ایشان با توصیه موکد به سپاهیان پاسدار، برای تکیه بر معنویات افزودند: البته تکیه بر معنویات هیچ منافاتی با پرداختن به اصول مادی کار و تنظیم درست آن ندارد.

بخش پایانی بیانات رهبر انقلاب تأکید بر آینده درخشان انقلاب اسلامی بود.

ایشان برای تبیین این موضوع که آینده درخشان انقلاب یک واقعیت است نه یک دلخوش‌کُنک دو استدلال مطرح کردند که اولین آن استدلالِ تجربه بود.

رهبر انقلاب با اشاره به تفاوت حیرت‌انگیز موقعیت کنونی کشور در عرصه‌های علمی، نظامی، مدیریتی و اقتصادی و دیگر عرصه‌ها با اوضاع کشور در اوایل پیروزی انقلاب افزودند: همه این پیشرفت‌ها در کوران فشار و توطئه‌های دشمنان بدست آمده و این تجربه گرانبها نشان می‌دهد هیچ مانعی نمی‌تواند ملتی مومن، منسجم و مصمم را که راه خود را می‌شناسد متوقف کند.

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: خساراتی که دنیای اسلام در حوادث اخیر منطقه متحمل شد، ناشی از آن بود که برخی راه را بلد نبودند و نمی‌دانستند، البته اوضاع اینگونه نمی‌ماند و بیداری بی‌سابقه اسلامی کار خود را خواهد کرد.

ایشان دومین استدلال خود را برای اثبات آینده روشن انقلاب اسلامی بر پایه منطق و محاسبه علمی استوار کردند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: ملت ایران با منطق و محاسبه علمی به پیش می‌رود اما دشمن به علت ساخت متناقض درونی حتی اگر بر زبان نیاورد در حال عقب‌نشینی و ضعف است و در این رویارویی، طبعاً آینده از آن کسی است که با حساب و کتاب به پیش می‌رود.

تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام، استمرار پیشرفت علمی، رشد تولید داخلی و تکیه بر استعداد داخلی، آخرین نکات بیانات رهبر انقلاب در این دیدار بود. 

ایشان تأکید کردند آینده درخشان انقلاب حتمی است اما تحقق دیر یا زود آن بستگی به عملکرد ملت و مسئولان دارد؛ اگر متحد، مستحکم و مصمم باشیم، این آینده زودتر محقق می‌شود و اگر دچار تنبلی، خودخواهی و مشکلات دیگر شویم، دیرتر به سراغمان می‌آید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گزارشی مهم‌ترین محورهای عملکرد حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه را بیان کرد.

سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گزارشی با تبیین دستاوردهای ارزشمند سپاه در عرصه‌های نظامی و فرهنگی تأکید کرد امروز سپاه پاسداران با بهره‌مندی از تجارب انقلاب اسلامی قادر است قدرتمندانه از همه چالش‌های فراروی انقلاب عبور کرده و با نگاه به آرمان‌های انقلاب اسلامی عزتمندانه مسیر پیشرفت را بپیماید.

سردار جعفری تعهد انقلابی سپاه در دفاع همه‌جانبه از آرمان‌های نظام، امام و شهیدان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سپاه پاسداران با قدرت بازدارندگی و همه‌جانبه، قدرت تهاجمی خود را در همه ابعاد در معرض نوسازی و آمادگی‌های بیشتر قرار داده است.

با حضور شخصیت های عالیرتبه نظام؛




مجلس ترحیم آیت الله طاهری خرم آبادی برگزار شد
سپاه نیوز: مجلس ترحیم آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی عضو فقید خبرگان رهبری با حضور شخصیت های عالیرتبه نظام و آحاد مردم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز، مجلس ترحیم آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مسئولین و شخصیت های عالیرتبه نظام، رؤسای قوای مقننه و قضائیه، نمایندگان مجلس خبرگان، نمایندگان ادوار مجلس، اساتید حوزه و دانشگاه و آحاد مردم قدر شناس در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم مسئولین و مقامات کشوری و لشکری و روحانیت معزز از جمله نمایندگانی از بیت مقام معظم رهبری، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جنتی، آیت الله تسخیری، آیت الله بهاء الدینی نماینده مقام معظم رهبری در پاکستان، آیت الله آملی لاریجانی، آیت الله راستی کاشانی، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، آیت الله ناطق نوری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، حجت الاسلام والمسلمین دعایی، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت، سردار جزایری معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حجازی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، دریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سردار فرزندی، دکتر لاریجانی، دکتر قالیباف، دکتر حداد عادل، دکتر محسن رضایی، دکتر عارف، دکتر حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علاء الدین بروجردی، مهدی چمران، ، مولانا حافظ ریاض حسین از علمای پاکستان و آحاد مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری بین المللی حاج جواد فرجی آغاز و پس از آن پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن طاهری خرم آبادی قرائت شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی به بیان سخنانی پیرامون اعمال و عبادات انسان و عقوبت و پاداش آنها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن طاهری خرم آبادی از علمای استان لرستان و از اساتید و مدرسان حوزه علمیه قم و نیز از شاگردان حضرت امام (ره) بود که عمر پربرکت خود را صرف ترویج دین مبین اسلام کرد.

وفاداری به ولایت، علاقه به مقام معظم رهبری و خدمات این فقیه وارسته چون گوهری درخشان می درخشد.

از جمله مسئولیت های حجت الاسلام والمسلمین سید حسن طاهری خرم آبادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را می توان به نماینده حضرت امام (ره) در پاکستان و هندوستان، نماینده حضرت امام (ره) در سپاه، نماینده حضرت امام (ره) در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده حضرت امام (ره) در شورای نگهبان، امام جمعه موقت تهران، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

گفتنی است اولین کتابی که در دفاع از ولایت فقیه پس از انقلاب به رشته تحریر درآمد اثر این فقیه عالیقدر بود.

حاشیه‌هایی از یک مراسم باشکوه و معنادار




تکریم "مادر" و تحسین "فرزند"
مراسم به زیبایی معناگر "تکریم" مادری صالحه و "تحسین" فرزندی برومند بود که در حافظه حضار ماندگار و عزت مومنین نزد پروردگار را یادآوری می کند.
به گزارش سپاه نیوز؛ از قبل معلوم بود که مراسم بزرگداشت مادر فرمانده نیروی قدس سپاه چه مراسم باشکوهی خواهد بود.
همه برای عرض تسلیت آمده بودند، برای همین شاید حسینیه «عاشقان ثارالله» ستاد فرماندهی کل سپاه به عنوان محل مراسم انتخاب شده بود تا ازدحام جمعیت برای دوستداران حاج قاسم مشکل ساز نشود.
مراسم طبق برنامه و راس ساعت 16 با قرائت پیام فرمانده معظم کل قوا خطاب به سردار آغاز شد و در ادامه آن نیز پاسخ سردار که حالا خود را «کوچکترین سرباز» و نه «سرباز کوچک» می‌خواند، قرائت شد.
حاج قاسم به رسم تکریم حاضران، در ابتدای در ورودی ایستاد و سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار جعفر اسدی معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم، سردار مرتضی قربانی مشاور رییس ستادکل نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس در کنار سردار قرار گرفتند. البته در دقایق پایانی، محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به این جمع اضافه شدند.
* شخصیت های نظامی
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ستادکل، سرداران سرلشکر محمد باقری و مصطفی ایزدی معاونان ستاد کل، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرلشکر محمد سلیمی مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مشتضعفین، سردار علی فضلی جانشین بسیج، سردار غلامرضا محرابی، سردار محمد کاظمی، سردار قاآنی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع، سردار جباری فرمانده سپاه ولی امر، سردار مصطفی محمدنجار مشاور رییس ستاد کل، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه و سردار حسین همدانی نیز از جمله فرماندهان نیروهای مسلح بودند که همرزم و دوست قدیمی‌شان را در غم از دست دادن مادر، که خودش آن را «مصیبتی غیر قابل جبران» خوانده بود، تسلای خاطر دادند.
* شخصیت‌های غیرنظامی
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه، محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق، محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، محمدرضا عارف، وحید حقانیان، مجید نامجو وزیر سابق نیرو، محمد جعفری رییس دفتر رییس مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، حمید بقایی، غلامحسین الهام، محسن رفیق‌دوست، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، سیدعزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، بیژن زنگنه وزیر نفت، علی ربیعی وزیر تعاون، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، کمال خرازی وزیر اسبق خارجه و سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت عالی ملی از جمله شخصیتهای غیرنظامی حاضر در مراسم بودند.
* شخصیت‌های خارجی
حاج قاسم را باید «فرمانده ای محبوب و پرجاذبه» بدانیم و برای همین هم بود که شخصیت های خارجی زیادی هم برای عرض تسلیت به وی آمده بودند.
محمد نصر نماینده ویژه خالد مشعل(حماس)، سیدابراهیم امین رییس دفتر سیاسی حزب‌الله لبنان، هادی عامری وزیر حمل و نقل عراق، اسامه النجیفی رییس پارلمان عراق، شیخ جلال صغیر امام جمعه مسجد براثا، رئیس هیئت علمای لبنان، الزواوی سفیر فلسطین در تهران و عدنان حسن محمود سفیر سوریه و نماینده ویژه بشار اسد هم از کسانی بودند که برای ابراز همدردی آمده بودند اما مهمترین مقام خارجی حاضر در مراسم، دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که البته حاج قاسم هم خوب این میهمان عزیزش را تکریم کرد.
اواخر سال 1995 میلادی، وقتی دکتر فتحی شقاقی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جزیره مالت به دست جوخه های ترور موساد به شهادت رسید، دکتر رمضان عبدالله جانشین او شد تا امروز رهبری یکی از مهمترین گروههای مبارز فلسطینی را برعهده داشته باشد.
* احترام ویژه سردار به سه نفر
صادق آهنگران مداح مراسم، شعری در وصف مادر فرمانده نیروی قدس سپاه خواند و بعد از آن هم قدری عزاداری و سپس سخنرانی آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان...
عکاس‌ها جلوی در ورودی و درست در مقابل فرمانده عزادار سپاه ایستاده بودند تا هیچ واکنش او را از دست ندهند و تنها کسی که می‌توانست جمع این عکاسان را متفرق کند، خود حاج قاسم بود.
فرمانده محبوب، دو بار شبستان حسینیه را ترک کرد و یک بار هم عکاسان را دنبال خود به بخش انتهایی حسینیه کشاند.
نخستین بار که حاج قاسم حسینیه را ترک کرد، برای خوشامدگویی به یک بانو بود. بانویی شاید هم سن و سال مادر خودش. مادر سردار شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) که برای عرض تسلیت آمده بود و لابد خیلی خاطر حاج قاسم را می‌خواست.
بار دوم که حاج قاسم حسینیه را برای دقایقی ترک کرد، برای صحبت با فرد دیگری بود که نمی‌دانستیم کیست اما اینقدر برای سردار، عزیز بود که مجلس را برای دقایقی ترک کرد تا از طریق تلفن همراه با او صحبت کند.
اما دفعه سوم که سردار جمع جلوی در ورودی را ترک کرد، برای تشکر از دبیرکل دوست‌داشتنی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که در ردیف اول صندلی‌های انتهای حسینیه نشسته بود.
* پسر جوان پشت سر فرمانده
در میان حاضران در سالن، جوان خوش‌سیمایی بود که ارتباط عمیقی با حاج‌قاسم داشت و در طول مراسم درست پشت سر سردار ایستاده بود و گاهی بوسه‌ای بر شانه او می‌زد و هر چند دقیقه یکبار هم در گوشی باهم حرف می‌زدند و حاج قاسم گه‌گداری او را در کنار خود می‌ایستاند و به برخی فرماندهان هم معرفی‌اش می‌کرد.
هر کس او را نمی شناخت، با معرفی سردار، لبخندی بر لبانش می‌نشست و پسر جوان را بغل می‌کرد و می‌بوسید.
پنج سال قبل بود که برای اولین بار او را در تلویزیون دیده بودیم. پدرش روز 23 بهمن 1386 در محله کفرسوسه دمشق به دست تروریست‌های موساد ترور شد و شهادتش، او را از گمنامی درآورد و حالا پسر او که نام عموی شهیدش را بر وی گذاشته بودند، مانند پسر، در کنار حاج‌قاسم ایستاده بود.
او «جهاد عماد مغنیه» فرزند سردار بی‌بدیل حزب‌الله، شهید عماد مغنیه(حاج رضوان) بود. ارتباط جهاد با حاج قاسم چیزی فراتر از رابطه یک پسر با دوست پدرش بود و هرکس نمی دانست گمان می کرد «جهاد» پسر فرمانده است.
مراسم به دقایق انتهایی خود می‌رسید و میهمانان یکی‌یکی از حسینیه خارج می‌شدند و بودند کسانی که هم در هنگام ورود و هم موقع خروج از فرصت، برای دیدار نزدیک با فرمانده دوست‌داشتنی جلو می‌رفتند، دستی می‌دادند، مصافحه‌ای می‌کردند و برخی هم که می‌خواستند دست سردار را ببوسند، با اکراه و ممانعت او روبرو می‌شدند.
رفتن مادر سردار تنها نشانه کوچکی بود که نشان داد پسرش چه نفوذی در دل مردم ایران و چه محبوبیتی نزد رزمندگان مقاومت اسلامی و علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی دارد؛ پسری که امروز یکی از نمادهای مقاومت و دشمنی با شیطان بزرگ شناخته می‌شود.
* پایانی ماندگار و معنادار!
عقربه های ساعت، ساعت 18 را نشان می داد که این مراسم بموقع و سر وقت به پایان رسید! اما شکوه و عظمت توام با معنویت این مراسم که به زیبایی معناگر "تکریم مادری صالحه" و از خیل رهروان حضرت زهرا(س) و "تحسین فرزندی برومند و مخلص" از اصحاب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بود؛ برای مدت ها در حافظه ی حضار ماندگار و عزت مومنین نزد پروردگار را یادآوری می کند.

روایت دردناک عکاس «تایم» از جنایت تروریست‌ها در حومه «حلب»


به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که پیشتر تصاویر و فیلم‌های متعددی از قساوت و بی‌رحمی تروریست‌هایی که در سوریه می‌جنگند منتشر شده بود، این بار برای یکی از معدود دفعات یک عکاس و روزنامه‌نگار حرفه‌ای از نزدیک تصاویری از یکی از جنایات این گروه‌ها ثبت کرده است.

به گفته عکاس نشریه «تایم» که این تصاویر را ثبت کرده، این عکس‌ها در تاریخ 31 اوت در روستای «کفرقان» در حومه حلب گرفته شده است. تروریست‌ها در این تاریخ دستکم چهار نفر را به اتهام همکاری با ارتش سوریه، سر می‌برند. عکاس نشریه تایم تصاویر آماده‌سازی تا لحظه بریدن سر یکی از این چهار نفر را که جوانی کم سن و سال به نظر می‌رسد، منتشر کرده است.

تایم نام این عکاس را به دلیل خطرات احتمالی که ممکن است برای وی در بازگشت مجدد به سوریه پیش آید، منتشر نکرده است. این عکاس روایتی را از این جنایت منتشر کرده و تایم هم نسخه ویرایش شده آن را روی سایت خود قرار داده است. روایت این عکاس از جنایت تروریست‌های سوری در زیر آمده است:

مرد را با چشم‌های بسته به میدان آوردند. من هم پشت سر هم یکی بعد از دیگری شروع به عکس گرفتن کردم. این چهارمین اعدامی بود که آنروز از آن عکس می‌گرفتم. احساس وحشت می‌کردم؛ چند بار نزدیک بود بالا بیاورم. اما این بار هم مثل سه اعدام قبلی که همه آن‌ها در اطراف حلب انجام شده بود، هر طور بود خودم را کنترل کردم، چراکه می‌دانستم به عنوان یک خبرنگار وظیفه دارم این صحنه‌ها را ثبت کنم.

جمعیت شروع کردند به هلهله و تشویق کردن. همه خوشحال بودند و من هم می‌دانستم که اگر دخالت کنم مرا کنار می‌کشند و به کارشان ادامه می‌دهند. می‌دانستم که کاری نمی‌توانم بکنم و حتی ممکن است خودم را به خطر بیاندازم.

اوج بی‌رحمی را شاهد بودم: با یک انسان طوری رفتار می‌شد که هیچ‌وقت نباید با هیچ‌کس چنین برخوردی صورت گیرد. انگار جنگ دو سال و نیمه نوع‌دوستی و مروت مردم را هم کم کرده. آدم‌هایی که آن روز آنجا بودند، هیچ کنترلی روی احساساتشان، خواسته‌هایشان و خشمشان نداشتند. امکان نداشت بشود جلوی آن‌ها را گرفت.

 

 

سن قربانی را نمی‌دانم، اما او جوان بود. به زور او را روی زانو نشاندند. شورشی‌ها دورش حلقه زدند و از روی برگه‌ای جرایمش را خواندند. مرد جوان در حالی که دست‌هایش را بسته بودند، روی زمین زانو زده بود. انگار صورتش (از وحشت) منجمد شده بود.

دو نفر از شورشی‌ها در گوشش چیزی نجوا می‌کردند و او هم با لحنی معصومانه و غمگین پاسخ‌هایی می‌داد. چون عرب‌زبان نیستم، نمی‌فهمیدم چه می‌گوید.

لحظه‌ اعدام، شورشی‌ها گلویش را گرفتند و او شروع کرد به دست و پا زدن. سه، چهار نفر از شورشی‌ها او را نگه داشته بودند. مرد تلاش می‌کرد با دست از گلویش که هنوز سالم بود محافظت کند. می‌خواست مقاومت کند، اما زور آن‌ها بیشتر بود و گلویش را بریدند. آخر سر هم سر بریده شده‌‌اش را بالا آوردند. جمعیت تفنگ‌هایشان را در هوا می‌چرخاندند و هلهله می‌کردند. همه از اینکه اعدام انجام شده، خوشحال بودند.

 

آن صحنه، آن لحظه مثل صحنه‌هایی بود که در کتاب‌های تاریخ در مورد قرون وسطی خوانده بودم. جنگ در سوریه به جایی رسیده که یک نفر به طرز بی‌رحمانه‌ای جلوی چشم صدها نفر به قتل می‌رسد و همه آن‌ها هم از دیدن این منظره لذت می‌برند.

به عنوان یک انسان، امیدوارم دیگر هیچ‌وقت چیزی را که آنروز دیدم، نبینم. اما به عنوان یک روزنامه‌نگار، یک دوربین دارم و یک مسئولیت. من مسئولیت دارم آنچیزی را که آنروز دیدم، به اشتراک بگذارم. به همین خاطر هم هست که این بیانیه را صادر کردم و این عکس‌ها را گرفتم. به زودی این فصل را هم پشت سر می‌گذارم و سعی می‌کنم که دیگر هیچ‌وقت آن را به یاد نیاورم.

فحاشی‌ اوباما و پوتین در نشست گروه بیست


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورکر در این گزارش نوشت: امیدها برای مثمر ثمر واقع شدن نشست گروه 20 پس از آن از میان رفت که باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را فردی "کله خر" خواند!
 
این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت، اوباما به پوتین گفته است: اگر فکر می‌کنی که من تنها کسی هستم که این گونه فکر می‌کنم، خودت را دست انداخته‌ای! می‌توانی از مرکل، کامرون و اردوغان بپرسی. همه آنها فکر می‌کنند که تو یک فرد احمقی.
 
بر اساس این گزارش، پوتین نیز در واکنش گفته است: آیا باید از این مرد نحیف و لاغراندام بترسم؟ من با خرس‌ها کشتی می‌گیرم.
 
اوباما پیش از این نیز بارها در سخنان خود از ادبیاتی نامناسب استفاده کرده است. به عنوان نمونه، او پیش از آغاز یکی از مصاحبه‌های خود در سال 2009 یک خواننده سیاه‌پوست را هم "کله‌ خر" خوانده بود.
 
پیش از این، رئیس‌جمهوری آمریکا از ولادیمیر پوتین به عنوان "بچه تنبل و بی‌حوصله آخر کلاس" یاد کرده بود.

سنگسار وحشیانه عاقبت زنان جهاد نکاح جنسی


این مطلب رو اون دسته از دوستانی که تروریستهای سوریه رو از مردم کشورشون میدونند حتما بخونند . بد نیست این تصاویر در بی بی سی و voa و … هم نمایش داده بشه .شاید یک ذره فقط یک ذره انسانیت در ما تلنگربخوره که با چه حیوون هایی داریم زندگی میکنیم .

 

در چند روز گذشته و در ماه مبارک رمضان برخی از گردان های افراطی جبهه النصره و سلیمان از گروه های معروف تروریست های سوریه در اقدامی بی دلیل و ضد انسانی چند تن از زنانی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته بودند را سنگسار کردند.

سرویس رصدخانه ؛بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع آگاه برخی از گردان های افراطی تروریست های سوریه در اقدامی ضد انسانی در چند روز گذشته چندی از زنانی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته بودند را به صورت وحشیانه و زنده سنگسار کردند آنها مدعی این هستند که این زنان فاحشه هستند و باعث این هستند که نیروهایشان قوای جسمی شان را از دست می دهند.

 

 

این اقدام تروریست های سوری برای خلاص شدن از دست زنان جهاد نکاح برای چندمین بار است که صورت می گیرد.

گفتنی است تروریست های خطرناک سوریه تا به حال از اعدام ، کشتار وحشیانه ، تیربارکردن ، خفه کردن و … برای از بین بردن زنان جهاد نکاح استفاده کرده اند و اکنون برای اینکه در نزد نیروهایشان که اکثرا افراطی هستند اسلام را بهانه کنند تا این زنان را از بین ببرند به سنگسار روی آورده اند و مدعی شده اند که این زنان فاحشه هستند و مسایل شرعی اسلام را رعایت نمی کنند.

به نظرشما کدوم گاوه؟


والا ما موندیم دیگه چی بگیم .

تصمیم با شما جلویی گاوه یا عقبی ؟؟؟؟

نظر منو بخواید میگم جلویی .

.

.

.

.

.

.

گاو

تجاوز جنسی سه نفره به همسر همرزم


سه تروریست تکفیری سوری در زمان نوبت نگهبانی دوست و همرزم خود، به منزل وی رفته و همسرش را مورد تجاوز به عنف قرار دادند.

به نوشته دام‌پرس، “خالد صعب” از تروریست‌های تکفیری سوریه هنگامی که از محل نگهبانی خود به منزلش بازمی‌گشت، با صحنه وحشتناکی مواجه شد.

وی قبل از اینکه زمان نگهبانی‌اش تمام شود به منزل بازگشت اما متوجه فریادهای همسرش از داخل خانه شد. این تروریست، وقتی برای پیگیری ماجرا وارد خانه‌اش شد،‌ سه نفر از همرزمانش را دید که وارد منزلش شده و در حال تجاوز به عنف به همسرش هستند.

وی که از دیدن این صحنه بسیار خشمگین شده بود، با انداختن یک نارنجک به داخل خانه، سه دوست خود و همسرش را کشت.

وی بلافاصله بعد از این اقدام، در حالی که همچنان از آنچه بر سرش آمده بود خشمگین بود، در اقدامی جنون‌آمیز به منزل یکی از سه دوستش که به زنش تجاوز کرده بود رفت و بعد از تجاوز جنسی به همسر وی، این زن را هم به قتل رساند.

گفته می‌شود حوادث مشابهی از این دست، روزانه در میان تروریست‌های تکفیری رخ می‌دهد که علت اصلی آن، دور بودن جنگجویان سلفی، از خانواده خود است که بعضا‌ً در کشورهای دیگر به سر می‌برند.

عکس های عمل بازسازی جمجمه در ایران


ایران جزو معدود کشورهای جهان است که دانش و امکان جراحی بازسازی جمجمه را داراست.

به گزارش تسنیم، عمل بازسازی جمجمه، مختص کودکانی است که شیار های جمجمه ی شان زود بسته میشود و رشد استخوان آنها غیر طبیعی است. این عمل قبل از ۱ سالگی صورت میگیرد وایران جزو معدود کشورهای جهان است که این عمل جراحی در آن صورت میگیرد.

ذبح ۳۰ جوان شیعه در کشور سوریه


۰

گریه مرد

 

یک سایت خبری لبنانی با انتشار تصویری دلخراش ادعا کرد که تروریست های سوریه، اقدام به بریدن سر ۳۰ جوان شیعه در سوریه کرده اند.

 

بقیه به همراه عکس در ادامه مطلب

یک سایت خبری لبنانی با انتشار تصویری دلخراش ادعا کرد که تروریست های سوریه، اقدام به بریدن سر ۳۰ جوان شیعه در سوریه کرده اند.

سایت اینترنتی “الخبر برس” عصر امروز یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ با انتشار عکس زیر نوشت: “شبکه القاعدة در ادامه جنایت های خود در قبال مردم سوریه عموما و اهالی حلب خصوصا، آغاز به اجرای فتاواى برخی از شیوخ سلفی درباره ذبح جوانان دو روستای شیعه نشین “نبل” و “الزهراء” در حومه حلب نموده است”.

این سایت ادامه داد: “جوانانی که ذبح شده اند نظامی یا مسلح نبودند؛ بلکه فقط به دلیل انتساب به طائفة شیعه به قتل رسیده اند. این جنایت بعد از محاصره ای صورت گرفت که از ماه مبارک رمضان سال گذشته نسبت به اهالی این دو روستا صورت گرفته بود”.

سایت الخبر پرس با عذرخواهی از خوانندگانش به دلیل انشار این تصویر مدعی شد: “بنا بر آنچه فعالان شبکه های اجتماعی اعلام کردند، جنایتکاران در این دو روستا، تروریست های تکفیری سعودی و چچنی بوده اند”.

لطفا اگر دل دیدن ندارید پایین نرید چون عکس به شدت دلخراشه .
-

-

-

-
-
-
-
-
-

جرم بی رحمانه تکفیری های سوریه


تصویر پیوست متعلق به دختربچه‌ای شیعه در سوریه بوده که توسط گروه‌های تروریستی تکفیری‌ به زنجیر کشیده شده است؛ سر پدر و مادر این دختربچه در جلوی چشمان وی بریده می‌شود.
 
دو شهر شیعی‌نشین “نبل” و “الزهراء” که در ریف شمالی حلب در شمال سوریه و در جاده حلب – اعزاز قرار دارند، در بیست و سوم ژوئیه سال ۲۰۱۲ میلادی از سوی گروه‌‌های تکفیری وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده که در راس آنها جبهه النصرة قرار دارد، مورد حمله قرار گرفتند.
 
در حال حاضر قریب به دو سال است که این شهرها در محاصره گروه‌های مسلح تکفیری قرار دارند. اگرچه در ابتدا محاصره این دو روستا از سوی گروه‌های مسلح با هدف تصرف آنها صورت گرفت، اما در حال حاضر این محاصره بافت و ساختاری طایفه‌ای – مذهبی به خود گرفته است.
 
چراکه گروه‌های تکفیری که این دو شهر را به محاصره خود درآورده‌اند، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به جای آن که در اندیشه تصرف این دو منطقه جغرافیایی برآیند، در اندیشه کشتار ساکنان شیعی آن هستند.
 
با طولانی شدن مدت محاصره، این دو شهر و قطع هرگونه کمک‌های بشردوستانه اهالی آن در حال حاضر در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند، این شرایط به گونه‌ای است که افراد آنجا برای تامین غذای مورد نیاز خود به گیاهان صحرایی منطقه روی آورده‌اند.
 
درحال حاضر دولت سوریه برای تامین نیازهای اساسی اهالی این دو شهر که بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد، به آسمان متوسل شده و از طریق بالگردهای نظامی ارتش تلاش و به تامین نیازهای غذایی و دارویی آنها اقدام می کنند.
 
در مقابل گروه تکفیری جبهه النصره با موشک‌های ضد هوایی که دولت ترکیه در اختیار آنها قرار داده، اقدام به هدف قرار دادن این بالگردها می‌کنند، به گونه‌ای که در یکی از این حملات یک بالگرد ارتش سوریه را بر بالای شهر «نبل» سرنگون کردند.
 
این بالگرد حامل کمک‌های بشر دوستانه و مواد غذایی و دارویی نبود، بلکه شماری از آموزگاران وزارت آموزش و پرورش دولت سوریه که برای برگزاری امتحانات مدارس این دو روستا حاضر شده بودند را مورد هدف قرار داده که به دنبال آن تمامی افراد آن پس از سقوط بالگرد کشته شدند.
 

مردم دو شهر نبل و الزهراء هیچ گونه سوختی از جمله نفت و گازوئیل برای تهیه غذا و گرم کردن خانه‌ های خود ندارند؛ از این رو به استفاده از چوب پناه آورده‌اند که همین امر موجب مشکلات تنفسی متعددی را برای کودکان و سالخوردگان به وجود آورده است.
 
تمامی داروخانه‌های این دو شهر به دلیل کمبود شدید دارو تعطیل شده این در حالی است که  بیماران این روستا به شدت نیازمند دارو هستند.
 
از سوی دیگر آب این دو شهر کاملا قطع است و مردم از آب باران برای نیازهای خود استفاده می‌کنند؛ به علت قطعی آب بیماری‌‌های واگیرداری همچون تب مالت به سرعت در حال انتشار است؛ برق نیز هر چند روز یک بار، تنها دو تا سه ساعت وصل می‌شود.
 
کودکان این دو شهر، گرسنه سر بر بالین می‌نهند؛ در آخرین اخبار به دست آمده از وضعیت اسفبار اهالی مظلوم نبل و الزهراء دو کودک شش و هشت ساله یک خانواده، از فرط گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند، به دنبال این فاجعه انسانی دردناک، جوانان شهر بر آن شدند تا با امکانات نظامی ناچیز خود محاصره را در هم شکنند؛ این نبرد نابرابر منجر به کشته شدن سی نفر از این جوانان و زخمی شدن شمار بسیاری از آنها شد.
 
 
اما این پایان کار نبود، گروه‌های تروریست تکفیری به مزارع و باغ‌های اهالی این مناطق رحم نکرده و بارها کشاورزان و مزرعه‌داران آنجا را به گلوله بسته که به دنبال آن ۱۸ غیرنظامی کشته شدند؛ در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان بی‌گناه به چشم می‌‌خورند.
 
در یکی از دردناک‌‌ترین و وحشیانه‌ترین این جنایت‌ها گروه‌های تروریستی دو چوپان را از جنگل‌های اطراف شهر الزهراء ربودند، تروریست‌ها پس از شکنجه کردن این دو جسد یکی از آنها را به عنوان پیام مجاهدان گروه‌ تروریستی القاعده برای اهالی شهر الزهراء فرستادند؛ با این حال مقاومت مردمی همچنان در نبل و الزهراء ادامه دارد.
 
 از این رو اهالی دو شهر شیعی‌نشین نبل و الزهراء محکوم به مرگ جمعی تدریجی شده‌اند.
 
این درحالی است که در بعد امنیتی و در عرصه میدانی این دو شهر هر روزه شاهد حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های مسلح است و روزی نمی‌گذرد که مناطق مختلف دو شهر شیعی‌نشین نبل و الزهراء شاهد اصابت و برخورد و اصابت موشک‌ها و خمپاره‌ها که موجب خسارات و زیان‌های مالی کلان و جزیی به تاسیسات زیربنایی و مراکز و موسسات عمومی و خصوصی و دولتی می‌شود نباشد.
 
گروه‌های مسلح تکفیری طی یک سال و نیم گذشته اقدام به ربودن اهالی این دو روستا کرده‌اند.
 
درحال حاضر بیش از یک صد نفر از اهالی این دو شهر توسط این عناصر تکفیری ربوده شده و تحت انواع شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.
 
صرف نظر از شیعه بودن اهالی دو روستای نبل و الزهراء، این دو منطقه از جمله مناطقی است که به نظام بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور وفادار مانده‌اند.
 
اهالی این روستاها از ابتدای بحران داخلی سوریه همواره در کنار نظام سوریه و مدافع وطن خود در برابر گروه‌های تروریستی بوده‌ که همین امر به شدت موجبات خشم و غضب این گروه‌ها‌ی تروریستی را برانگیخته است.
 
این عشق به میهن و وفاداری به اعتقادات و باورهای مذهبی موجب شده تا اهالی دو شهر نبل و الزهراء در برابر حملات گروه‌های تروریستی مقاومت کنند. 
 
شخصیت‌ها و شیوخ این دو روستا برای مقابله با حملات گروه‌های تکفیری به تشکیل کمیته‌های مردمی از درون مردمان دو روستا اقدام کرده‌اند تا در تمام مدت شبانه‌روز وظیفه محافظت از اهالی و خانه آنها را برعهده داشته باشند.
 
چندی پیش در جریان حمله افراد مسلح به این دو روستا یک نوجوان ۱۱ ساله به نام «حیدر العجاق» شهید و چند نفر دیگر از اهالی این منطقه زخمی شدند.
 
این موشک‌ها، موشک‌های دست‌ساز محلی بوده که از روستای «مایر» در جوار نبل و الزهرا از سوی تورریست‌های مسلح شلیک شده است.
 
هم اکنون گروه های تروریستی تکفیری با بستن تمامی جاده‌ها و مسیرهای منتهی به این دو شهر و به دست گرفتن کنترل آنها هرگونه ارتباط اهالی این منطقه را با دنیای خارج قطع کرده‌اند.
 
بسیاری از اهالی دو شهر نبل و الزاهرء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که با گذشت یک سال و نیم از محاصره گروه‌های تروریستی از هرگونه ادامه تحصیل و درس محروم شده‌اند.
 
دو شهر نبل و الزهراء علاوه بر جمعیت اصلی شیعه‌نشین خود، میزبان حدود ۱۵ هزار مسلمان شیعی دیگر نیز است که به دنبال بحران دو سال اخیر سوریه به آنجا پناهنده شده‌‌اند، همچنین هزاران سنی حامی نظام بشار اسد که از پیوستن به گروه‌های مسلح خودداری کرده‌اند، در این دو شهر اقامت دارند.
 
گروه‌های تروریستی تکفیری مدتی پیش از اهالی این دو شهر به ویژه شیعیان آنها ‌خواسته بودند تا از حزب‌‌الله لبنان، جمهوری اسلامی ایران و حکومت بشار اسد اعلام برائت کنند، که با خودداری و رد این درخواست، مورد خشم و غضب آنها قرار گرفتند.
 
 براین اساس، خون مردم دو شهر نبل و الزهراء به جرم شیعه بودن از سوی گروه‌های تروریستی تکفیری، مباح و کشتن آنها جایز اعلام شده است؛  عده‌ای از اهالی این دو شهر تنها به جرم نگهداری عکس سید حسن نصر الله، “دبیرکل حزب الله لبنان” در خانه‌هایشان، شکنجه شده و یا به شهادت رسیده‌اند.
 
در برگی دیگر، تروریست‌های موسوم به “دولت عراق و شام” در سوریه با اعدام دو نوجوان با کمتر از ۱۵ سال سن، فیلمی از این جنایت خود را در اینترنت منتشر کردند.
 
تروریست‌ها پس از خواندن یک بیانیه، این دو نوجوان را به رگبار گلوله بسته و آنان را به شهادت رساندند. این دو نوجوان از مناطق شیعه‌نشین نبل و الزهراء واقع در حلب توسط گروه‌های تروریستی ربوده شده تا در اقدامی وحشیانه آنها را به قتل رسانند تا بیش از  پیش چهره مخوف، وحشیانه و به دور از انسانیت خود را به همگان نشان دهند.
 
این صحنه‌ها به وضوح نشان می‌دهد کسانی که در سوریه علیه نظام بشار اسد می‌جنگند، حیواناتی در پوشش انسان هستند که هدفشان تنها کشتن افراد بی‌گناه و نابودی شهرها و روستاهاست.
 
در واقع هدف این تروریست‌ها برپایی انقلابی علیه دولت سوریه نیست، بلکه هدف آنها جنگ فرقه‌ای است تا از رهگذر آن بتوانند سوریه و مردم این کشور را به نابودی بکشانند. 
 
تقابل اندیشه‌ها و تفکرات گروه‌های تروریستی تکفیری به رهبری عربستان سعودی با اندیشه‌ها و تفکرات دیگر طوایف و قبایل را می‌توان در این دو روستا مشاهده کرد، چراکه بخشی از مهم‌ترین رویدادها و اتفاقات داخلی بحران سوریه در این دو روستا رقم خورده و این روند ادامه دارد.
 
آنچه تاکنون در این دو روستا روی داده و از اهالی آنها به گوش رسیده، اینگونه برداشت می‌شود که حوادث جاری در دو روستای «نبل و الزهرا» هیچ ارتباطی با آنچه از سوی معارضان سوری تحت عنوان «انقلاب» نامیده می‌شود، ندارد، بلکه آنچه در حال رخ دادن است، تلاش تروریست‌ها برای پیاده کردن و اجرای گفتمان دینی و مذهبی از سوی «گروه‌های تروریست تکفیری» است که این گروه‌های وابسته به کشور عربستان در تلاش برای اجرای فتواهای «ابن تیمیه حرانی» مبنی بر جنگ علیه طوایف شیعی و باطنی و مبارزه با آنها بوده که از این امر را مهم‌تر از جنگ با یهودیان و مسیحیان می‌داند.
 
پیش از آغاز بحران سوریه در اواسط مارس ۲۰۱۱ و به دنبال آن ورود گروه‌های تکفیری در سوریه، هیچ رابطه تیره‌ای میان روستاهایی که اغلب ساکنان آن را شیعیان یا همان علوی‌ها تشکیل می‌دادند، با روستاهای دارای اکثریت اهل تسنن وجود نداشت.
 
آنچه در ماه‌های نخست بحران سوریه روی داد، چیزی جز فتنه‌انگیزی میان رافضی‌ها، علوی‌ها و مسیحیان این مناطق نبود و گفتمان به کار رفته در این ارتباط چنین قوی و قدرتمند بود که حتی بر اهل تسننی که نمی‌خواستند، وارد این درگیری‌ها شوند نیز تاثیر گذاشت، این گفتمان اهل سنتی که در این فتنه با تروریست‌های تکفیری همراهی نمی‌کرد، را افرادی کافر و مرتد می‌شناخت.
 
 نبردی که در «نبل» و «الزهرا» آغاز شد، نبردی اعتقادی – مذهبی بود،
 
در این مدت درگیری‌هایی میان کمیته‌های مردمی این دو روستا با تروریست‌های مسلح رخ داده است؛ این کمیته‌ها بارها حملات گروه‌های مسلح به این دو روستا را دفع کرده‌اند، به ویژه آنکه در این اواخر شماری از گروه‌های مسلح حمله گسترده‌ای برای حمله به مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» بسیج کرده بودند که به دنبال آن با مقابله کمیته‌های دفاع مردمی این روستا مواجه شدند؛ طی درگیری‌های پیش آمده ۸ نفر از اعضای این کمیته‌ها در دفاع از روستایشان کشته شدند.
 
در این نبرد کمیته‌های دفاع مردمی ظرف تنها چند ساعت حمله‌ای که علیه گروه‌های مسلح تدارک دیده موفق شدند مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» را از دست تروریست‌های مسلح باز پس گیرند.
 
در جریان این درگیری حدود ۱۲ فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» و جسد ۶ نفر از آنها به اسارت گرفته شد. همچنین ده‌ها فرد مسلح نیز زخمی شدند و چندین دستگاه خودرو مجهز به تیربارهای سنگین آنها منهدم شد.
 
به گفته منابع محلی گروه‌های تروریستی اقدام به وارد کردن برخی مواد غذایی به صورت قاچاق به این دو روستا می‌کنند که همگی تولید کشور ترکیه است.
 
این منابع می‌گویند، در یکی از این موارد تروریست‌ها اقدام به وارد کردن «چیپس» به دو روستای «نبل» و «الزهرا» کردند که پس از مصرف تعدادی از کودکان این دو روستا مسموم شدند؛ این مسمومیت‌ها موجب مرگ یکی از کودکان این منطقه به نام «زینب حسن احمد سلطان» شد؛ بعدها مشخص شد که این چیپس‌ها آلوده به «آرسنیک» بوده‌اند.
 
شرایط سخت معیشتی موجب شد، برخی از اهالی این روستاها خطرات موجود را به جان بخرند و برای تامین مایحتاج خود از میان تروریست‌های مسلح راهی شهر حلب شوند همچنین با وجود تسلط  گروه‌های تروریستی بر مسیرهای این مناطق بیماران خود را به بیمارستان‌های شهر برسانند؛ در یکی از همین نقل و انتقال‌ها بود که «صابر حمای»، نوجوان ۱۳ ساله سوری که با مادرش به حلب می‌رفت، توسط عناصر مسلح ربوده شد.
 
این درحالی است که تروریست‌ها هرازچندگاهی اقدام به ربودن افراد سالخورده و کودکان این روستاها می‌کنند تا خانواده‌های آنها در قبال آزادی‌شان وادار به پرداخت مبالغ هنگفتی شوند و از این طریق از آنها باج‌گیری می‌کنند.
 
منابع آگاه محلی شمار افراد ربوده شده از اهالی این دو روستا را تا دو ماه قبل ۸۹ نفر اعلام کرده‌اند و این در حالی است که با تشکیل کمیته‌های مردمی عملیات ربودن اهالی این روستاها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
 
 نیمی از افراد ربوده شده از سوی تروریست‌های تکفیری با چاقو سر بریده شده و افرادی هم که هنوز زنده هستند، تحت شکنجه و آزار و اذیت این افراد قرار دارند.
 
با وجود تمام این مشکلات و شرایط سخت حاکم بر روستاهای «نبل» و «الزهرا»، ساکنان این دو روستا، مناطق محل سکونت خود را به حال خود رها نکرده، بلکه شخصیت‌ها و شیوخ این دو روستا به تشکیل گروه‌های داوطلب برای ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی و غیره اقدام کرده‌اند.
 
همچنین منابع محلی تاکید می‌کنند که گروه تروریستی «جبهه النصره»، روستای «الزیارة» در شمال حلب را اشغال کرده و با موشک‌های دست ساز محلی ساخت ترکیه آنجا را گلوله‌باران می‌کنند، اما اهالی این دو روستا همچنان به ایستادگی و مقاومت در برابر گروه‌های تروریست تکفیری ادامه می‌دهند.
 
چند روز قبل نیز تشکیلات تروریستی القاعده دو کودک ۹ و ۱۲ ساله را در منطقه شیعه‌نشین “نبل” و “الزهراء” به شهادت رسانده و اقدام به پخش ویدیوی اعدام بی‌رحمانه این دو کودک کردند.
 
محاصره و حمله افراد مسلح به دو منطقه نبل و الزهراء در حومه حلب ادامه دارد و این در حالی است که تروریست‌ها همچنان نتوانسته‌اند اراده قوی این دو شهر را بیش از یک سال و نیم بشکنند.
 
وضعیت وخیم شهروندان باعث شد تا کمیته‌ای برای مذاکره با تروریست‌ها که بیشتر شهروندان لیبیایی، افغان و چچنی هستند، تشکیل شود این در حالی است که تروریست‌ها بر خلاف وعده‌شان، برای گفتگو با اعضای این کمیته آنها را ربودند.
 
همسر یکی از ربوده‌شدگان می‌گوید: تاکنون ربودن فرستاده صلح در تاریخ بی‌سابقه بوده است.
 
حملات به نبل و الزهرا پس از شکست تروریست‌ها در قصیر افزایش یافته است، آنها حملات موشکی به این دو شهر را “واکنش القصیر” نام‌گذاری کرده‌اند.
 
خمپاره، موشک‌های گراد و توپخانه تروریست‌ها جان شماری از مردم این شهر از جمله زنان و کودکان را گرفته است.
 
یکی از شهروندان درباره کشته شدن دختر بچه سه ساله خود در حمله موشکی به خانه‌اش می‌گوید: این کودک چه گناهی داشت؟ آنها با چه منطقی او را از حق حیات محروم کردند؟
 
یکی از مادران در حالی که گریه می‌کرد ، گفت: پسرم به خانه برادرش رفت تا او را برای ناهار بیاورد که خمپاره به آنها اصابت کرد و آنها را کشت.
 
حملات و هدف قراردادن غیرنظامیان از سوی افراد مسلح به عنوان اهرم فشار علیه ارتش سوریه افزایش یافته است، ارتش سوریه پیش‌روی از شهر حلب را آغاز کرده است تا حلقه محاصره این دو منطقه را که از  بیش از یک سال و نیم در محاصره است، بشکند.