نوروز در اشعار پارسی

گویندگان ایرانی از دیرباز تاکنون در وصف نوروز و جشن فروردین که همراه مواهب گرانبهای طبیعت و هنگام تجدید عهد

بهار نشاط و شادمانی است، داد سخن داده‌اند و ما در ذیل به برخی از لطایف اشعار پارسی در این موضوع اشارت می‌کنیم:

 

نوروز فراز آمد و عیدش به اثر بر
نزد یکدگر و هر دو زده یک بدگر بر
نوروز جهان پرور مانده ز دهاقین
دهقان جهان دیده‌اش پرورده ببر بر
آن زیور شاهانه که خورشید برو بست
آورد همی خواهد بستن به شجر بر...

 

و هم او در قصیدۀ دیگر چنین گوید:

 

نوروز بزرگ آمد آرایش علم

میراث به نزدیک ملوک عجم از جم...

 

فرخی ترجیع‌بند مشهوری در وصف نوروز دارد که بند اول آن چنین است:

پرنده
ز باغ ای باغبان ما را همی بوی بهار آید
کلید باغ ما را ده که فردامان به کار آید
کلید باغ را فردا هزاران خواستار آید
تو لختی صبر کن چندان که قمری بر چنار آید
چو اندر باغ تو بلبل به دیدار بهار آید
ترا مهمان ناخوانده به روزی صد هزار آید
کنون گر گلبنی را پنج شش گل در شمار آید
چنان‌دانی که هرکس را همی زو بوی یار آید
بهار امسال پندار همی خوشتر ز پار آید
وزین خوشتر شود فردا که خسرو از شکار اید
بدین شـایستگی جشنـی بدین بایستگی روزی
ملک را در جهان هر روز جشنی باد و نوروزی

 

منوچهری مسمطی در نوروز ساخته که بند اول آن این است:

 

آمد نوروز هم از بامداد
آمدنش فرخ و فرخنده باد
باز جهان خرم و خوب ایستاد
مرز زمستان و بهاران بزاد
ز ابر سیه روی سمن بوی داد
گیتـی گـردید چـو دارالقـرار

 

هم او در مسمط دیگر گفته:

پرنده

 

نوروز بزرگم بزن ای مطرب نوروز
زیرا که بود نوبت نوروز به نوروز
برزن غزلی نغز و دل‌انگیز و دلفروز
ور نیست ترا بشنو از مرغ نوآموز
کاین فاخته زان کوز و دگر فاخته زانکوز
بر قافیۀ خوب همی خواند اشعار

تصادف سواری پراید با کامیون حمل زباله شهرداری گرگان

خبرگذاری مهر: در تصادف سواری پراید با کامیون حمل زباله شهرداری گرگان که بامداد سه شنبه اتفاق افتاد سرنشینان سواری پراید به شدت دچار جراحت شده و به مراکز درمانی انتقال داده شدند

گزارش تصویری از تصادف در گرگان شهریور89

khashen web

تصاویر وحشتناک از تصادفی مرگبار

 لطفا" فقط اگر بچه پیشتون نشسته یا خانم های محترم از دیدن این تصاویر خود داری کنید ۱۸+عکسهای تصادف مرگبار

تصادف مرگبار

تصادفات مرگبار

با حکم رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛



انتصاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام
سپاه نیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج ساله دیگر معرفی کردند.
به گزارش سپاه نیوز؛ متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
پروردگار متعال عزّشأنه را سپاس می گویم که مجمع تشخیص مصلحت موفق شد دوره ی پنجساله ی دیگری را با عنایات الهی و با کارنامه ای قابل قبول پشت سر بگذارد که امید است آثار و منافع اقدامات قانونی مجمع به شکل شایسته ای در مبادی مدیریتی کشور - قوای سه گانه و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها - به بار نشیند و همگان نتایج آن را مشاهده کنند.
ضمن تشکر از همه آقایان اعضای محترم، ریاست و دبیرخانه مجمع، برای دوره ی پنجساله جدید شخصیت های حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را با ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی تعیین می کنم:
1- شخصیت‌های حقوقی عضو عبارتند از:
الف – رؤسای محترم سه قوه
ب – فقهای معزز شورای نگهبان
ج – دبیر شورایعالی امنیت ملی
د – وزیر یا رئیس دستگاهی که موضوع مورد بحث، به آن دستگاه مربوط است
هـ – رئیس کمیسیون متناسب با موضوع بحث از مجلس شورای اسلامی
2- شخصیت های حقیقی عضو عبارتند از:
آیات و حجج اسلام:
آقای هاشمی رفسنجانی، آقای حاج شیخ احمد جنتی، آقای واعظ طبسی، آقای امینی نجف آبادی، آقای سیدمحمود هاشمی شاهرودی، آقای موحدی کرمانی، آقای علی اکبر ناطق نوری، آقای حاج شیخ حسن صانعی، آقای حسن روحانی، آقای دری نجف آبادی، آقای غلامحسین محسنی، آقای محمود محمدی عراقی، آقای غلامرضا مصباحی مقدم، آقای مجید انصاری
و حضرات: آقای غلامرضا آقازاده، آقای علی آقا محمدی، آقای محمد جواد ایروانی، آقای محمدرضا باهنر، آقای غلامعلی حداد عادل، آقای حسن حبیبی، آقای داود دانش جعفری، آقای پرویز داودی، آقای محسن رضایی، آقای محمدحسین صفارهرندی، آقای حبیب الهر عسگراولادی، آقای محمدرضا عارف، آقای محمد فروزنده، آقای سیدحسن فیروزآبادی، آقای علی لاریجانی، آقای حسین مظفر، آقای حسین محمدی، آقای سیدمصطفی میرسلیم، آقای سیدمرتضی نبوی، آقای علی اکبر ولایتی، آقای صادق واعظ زاده، آقای احمد وحیدی.
جلسات مجمع در هنگام بحث در مصوبات مورد تعارض مجلس و شورای نگهبان متشکل خواهد بود از همه ی اعضای نامبرده و دیگر جلسات متشکل خواهد بود از اعضای حقیقی باضافه ردیف های الف، د و هـ از بند 1.
ضمن تأکید بر اجرای کامل توصیه‌های ابلاغ شده دوره گذشته، نکات دیگری به پیوست این حکم ابلاغ خواهد شد.
بر خود لازم می دانم از زحمات آقایان محترمی که در دوره ی گذشته عضو این مجمع بوده و در دوره جدید حضور ندارند، قدردانی نمایم.
در پایان اعضای محترم این دوره را به رعایت صلاح و سداد و اتقان و انصاف و جامعیت و رعایت مصلحت نظام به معنای اتم کلمه و حضور فعال در جلسات مجمع و کمیسیونهای مربوط توصیه کرده و توفیق آقایان را در اجرای مسئولیت مهمی که در دوره جدید بر دوش گرفته اند، مسئلت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای
24/اسفند ماه/90

درایت رهبر انقلاب ستودنی است + فیلم

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "آیت‌الله احمد جنتی"، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم خود، با اشاره به دستور رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل "شورای عالی فضای مجازی"، گفت: «درایت رهبر انقلاب در این موضوع ستودنی است، وضعیت ارتباطات و اینترنت در دنیا موجب نا‌امنی و دزدی اطلاعات شده است، لذا کم توجهی مسئولان به این مسئله یک خطر جدی از سوی دشمن است که نهادهای ما را تهدید می‌کند.»

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: «رهبر انقلاب فرموده بودند که اگر می‌توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می‌گرفتم که این اهمیت این شورا را می‌رساند. برخی به این مسائل کم‌توجهی می‌کنند. باید از رهبر انقلاب تشکر فوق العاده کرد، خداوند عمر رهبر عزیزمان را طولانی و دشمانش را ذلیل و خوار کند.»

آیت‌الله جنتی خطاب به اعضا منتخب شورای عالی مجازی گفت: «رهبر انقلاب شما را گزینش کرده است و شما را بهترین و به دردبخور دیده است. قدر این انتخاب را بدانید و با عمل به وظایف خود شکر آن را به جا آورید.»

وی یادآور شد: «زمانی در امر مبارزه با فساد، رهبر انقلاب فرمان مبارزه با فساد صادر کردند، ولی آن طور که انتظار بود اجرا نشد، ولی هشدار می‌دهم مبادا این هم مانند آن شود. این موضوع را جدی بگیرد. اگر کم توجهی شود خطر به وجود می‌آید.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز چهارشنبه ۱۷ اسفند دستور تشکیل "شورای عالی فضای مجازی” را صادر کردند.

دانلود

تیپ سایبری آمریکا فعال شد

 به گزارش گرداب تارنمای ارتش آمریکا خبر از تشکیل تیپی سایبری در ارتش آمریکا داد. به نوشته این سایت، جنگ شبکه، امنیت سایبری و انتشار غیرقانونی و پخش اطلاعات طبقه بندی شده روی اینترنت همگی مطالب حساسی در تیترهای خبری اخیر بوده اند، مطالبی که دولت و بالاخص ارتش آمریکا آن ها را جدی می گیرد. طبیعت این جدیت با فعال سازی اولین تیپ عملیات های شبکه های کامپیوتری ارتش هم‌خوانی دارد.

این سایت می افزاید: با پافشاری و کمک زیاد از سوی آژانس امنیت ملی، وزارت دفاع و فرماندهی سایبری آمریکا، کارکنان ارتش و کنگره، فرماندهی امنیت و اطلاعات ارتش دست به تشکیل تیپ اطلاعات نظامی هفتصد و هشتادم زده تا به فرماندهی سایبری آمریکا و فرماندهی سایبری ارتش در ماموریت‌هایشان برای دفاع سایبری کمک کند.

در برنامه ای که به مناسبت سال ها مقدمه چینی تشکیل چنین تیپی برگزار شد، برای اولین بار پرچم تیپ اطلاعات نظامی هفتصد و هشتادم رونمایی شد. این مراسم در تاریخ اول دسامبر 2011 در تالار کنفرانس فریدمن در آژانس امنیت ملی برگزار شد.


در دسامبر 2010، ارتش اجازه تشکیل تیپ سایبری را صادر کرد و به تیپ اطلاعات نظامی این ماموریت را داد تا تاریخ اول اکتبر 2011 این ماموریت را به سرانجام برساند. در این مراسم همچنین کلنل "جانان سوئیت"، به فرماندهی این تیپ منصوب شد.


ماموریت این تیپ جدید، کنترل حملات سایبری خارجی، و انجام عملیات های دفاع سایبری ارتش و شبکه اطلاعات دفاعی است. فرماندهی مرکزی این تیپ در پایگاه نظامی فورت مید در ایالت مریلند مستقر است.

سردار شریف با تجلیل از حماسه 12 اسفندماه:




در صورت خطای دشمن، انگشت های جوهری شده ملت برروی ماشه ها آماده اند
سپاه نیوز: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: انگشت های مردمی که در روز انتخابات جوهری شده، روی ماشه ها آماده و در صورت خطای دشمن، منتظر اشاره مقام معظم رهبری هستند.
به گزارش سپاه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی به تشریح پیامهای حضور گسترده و معنادار ملت فهیم ایران اسلامی در انتخابات 12 اسفند ماه و نقش تعیین کننده آن در ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
وی این حضور معنادار را کمکی بسیار تعیین کننده در دفاع از دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در دنیای امروز یکی از مولفه های اصلی قدرت، قدرت نرم مردم و پشتیبانی هوشمندانه آنان از نظام اسلامی می باشد.
سردار شریف پیوند ناگسستنی و تبعیت مردم از رهبر معظم انقلاب و آمادگی آنان برای مقابله با تهدیدات دشمنان را از جمله پیامهای روشن و مشخص حضور خیره کننده و حداکثری ملت ایران در انتخابات 12 اسفند دانست و اظهار داشت: این حضور حاکی از پیوند وثیق امام و امت و ارتباط عاطفی ولی فقیه زمان و مردم بود و نشان داد ملتی که با ندای رهبری پای صندوق های رای آمدند و این چنین حضوری را به نمایش گذاشتند، انگشت های جوهری شده خود را روی ماشه آماده نگه داشته و در صورت خطای دشمن، منتظر اشاره رهبر معظم انقلاب هستند.
وی سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین را نهادهایی انقلابی و برآمده از آحاد مردم دانست و تصریح کرد: از آنجایی که یکی از مولفه های مهم قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم هستند و سپاه پاسداران نهادی برآمده از همین مردم قدرشناس و غیور است . بسیج به معنای وسیع کلمه سازماندهی توده مردمی است که پای آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاده اند.
سردار شریف افزود: این حضور گسترده و معنادار در سایه حجم عظیمی از عملیات رسانه ای و روانی دشمن معنایی مضاعف یافته و احساس دلگرمی و پشتیبانی واقعی ملت از نیروهای مسلح را به همراه خواهد داشت و این نیز پیامی است که از اذهان دشمنان ما دور نخواهد ماند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه در بخشی دیگر از سخنانش حضور گسترده مردم پای صندوق های رای را به نوعی الهام بخش بیداری اسلامی خواند و گفت: کسانی که موضوع بیداری اسلامی را دنبال کرده و موتور محرک این حرکت در کشورهای اسلامی هستند، از این صحنه الهام خود را خواهند گرفت که پس از 33 سال استقامت و پایمردی در مقابل تمامی دشمنان، ملت فهیم ایران با این حجم متراکم ، پرشور و باورنکردنی پای صندوقهای رای حاضر می شوند.
وی خاطر نشان کرد: حضور مردم پای صندوقهای رای در واقع تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی و تداوم آن در اراده ملت است که می تواند نقشی الهام بخش برای سایر کشورها داشته باشد، موجب خرسندی دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر دنیا شده و ناکامی دشمنان در این عرصه را نیز به همراه خواهد داشت.
سردار شریف با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در ایران و توسعه و تعمیق گفتمان و پیام های این انقلاب ضربه سهمگینی را بر پیکر استکبار جهانی وارد کرد اظهار داشت: کشورهای سلطه‌گر بویژه امریکا و انگلیس که بخش عمده ای از حوزه نفوذ خود را در خاورمیانه و شمال افریقا از دست داده اند ، تمامی این ناکامی را در اثر الهام بخشی پیام انقلاب اسلامی می دانند، بنابر این از هر فرصتی برای ضربه زدن به این انقلاب استفاده می کنند.
وی موضوعات حقوق بشر و انرژی صلح آمیز هسته ای را در کشورمان از جمله دستاویزهای دشمنان برای ایجاد ابهام و شبهه در ذهن جهانیان عنوان کرد و اظهار داشت: علیرغم اینکه موتور محرک اعمال ضد حقوق بشر ملی قرون متوالی امریکا و انگلیس هستند، اما همواره تلاش می کنند با تعریفی که خودشان از حقوق بشر دارند به جمهوری اسلامی اعمال فشار کنند، در موضوع انرژی هسته ای نیز می کوشند با وارونه نمایی آن را به اهرمی برای فشار تبدیل کنند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه تلاشها و تهدیدهای دشمنان برای به چالش کشیدن انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای را در نمایش انسجام ملی ما داشته است تصریح کرد: اوج افتخار جمهوری اسلامی است که ملت فهیم و قدرشناس آن به ندای رهبر خود پاسخ گفته و در حضوری گسترده ، در جغرافیایی وسیع و با تنوع آب و هوایی مختلف ، ساعتها در صف ایستاده و پایداری و ارادت خود را به انقلاب و آرمانهای آن و مقام معظم رهبری اعلام کردند.
وی همچنین ترور دانشمندان هسته ای کشورمان توسط صهیونیستها و امریکائیها را از دیگر دلایل حضور پرشور و گسترده مردم پای صندوقهای رای دانست و افزود: این حضور معنادار حامل پیام مهمی برای دشمنان است، اینکه ملت ایران پای آزادی ، استقلال و جمهوری اسلامی خود ایستاده اند و هر چند هزینه های قابل توجهی را در این راه داده اند اما همچنان مصمم بر تداوم راهند.
سردار شریف سناریوسازی ، دروغگویی و کوبیدن بر طبل مخالفت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در اراده ملت فهیم ایران بی تاثیر دانست و خاطرنشان کرد: با نگاهی به تحولات منطقه و جهان به سادگی می توان دریافت که دشمنان ما در سرازیری افول قدرت خود هستند و با وجود پذیرش پیامها و گفتمان انقلاب اسلامی در سایر کشورها این انقلاب شکوهمند در اوج اقتدار خود به سر می برد و بی شک تلاشها و توطئه های دشمنان تاثیری در این حرکت مقتدرانه نخواهد گذاشت.
مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان با بیان اینکه امیدواریم دشمنان نظام و مردم ما بصورت عمیق و با دقت این حضور و قدرت نرم جمهوری اسلامی را که در صحنه انتخابات به رخ کشیده شد مطالعه کنند تاکید کرد: اگر دشمن بر تداوم پروژه های تحریم و تهدید اصرار بورزد، بطور قطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با این پشتوانه عظیم مردمی قادر خواهند بود منافع ملت عزیزمان را تامین کرده و از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شایستگی حراست و پاسداری کنند.

مقام معظم رهبری پس از شرکت‌ در رأی‌گیری:



رهبر معظم انقلاب در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند
سپاه نیوز:حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رای گیری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در محل صندوق سیار مستقر در حسینیه امام خمینی(ره)، رای خود را به صندوق انداختند.
به گزارش سپاه نیوز؛ رهبر انقلاب پس از شرکت در رأی گیری، انتخابات مجلس نهم را از جهات مختلف دارای اهمیتی فراوان خواندند و به مردم توصیه کردند از حق خود برای شرکت در انتخابات حتما استفاده کنند و این وظیفه مهم را در اول وقت و با نیت خالص انجام دهند تا انشاءالله این عمل آنها، نزد پروردگار از فضیلت بیشتری برخوردار شود.
ایشان با توصیه به مردم تهران برای رأی دادن به 30 نامزد انتخاباتی افزودند: انتخابات همیشه برای ملت ایران و نظام اسلامی، حائز اهمیت و تعیین کننده بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انتخابات در ایران، علاوه بر اینکه نشان دهنده حقایق کشور است برای دوستان و دشمنان پیام هایی دارد و به همین علت، در شرایط امروز اهمیت بیشتری دارد.
رهبر انقلاب اسلامی عزم راسخ و حرکت مستقیم ملت در 33 سال اخیر را بسیار مهم خواندند و افزودند: در انقلاب های دیگر، مردم پس از چند سال خسته و دل زده شده اند و راه آنها عوض شد اما انتخابات امروز، این پیام را به جهانیان می دهد که ملت بزرگ ایران در سی و سه سالگی انقلاب همچنان مصمم و پُرنشاط به حرکت در مسیر راه پر افتخار خود ادامه می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین بیشتر اهمیت انتخابات مجلس نهم با اشاره به جنجال قدرت های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران افزودند: زورگویان جهان که در بسیاری از مسائل دچار شکست شده و سیلی خورده اند می خواهند با هیاهو بر سر تحریم ایران و تهدیدهای لفظی ملت ایران، ناکامی های خود را بپوشانند لذا این دوره از انتخابات اهمیت و جایگاه بیشتری دارد و ملت ایران می تواند با حضور پر شور خود در انتخابات، پاسخ ها و مواضع خود را به بهترین وجه بیان کند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هر چه شرکت مردم در انتخابات بیشتر، پُرشورتر و با نشاط تر باشد برای آینده ملت و کشور، آبروی ایران، و مصونیت کشور مفیدتر و مؤثرتر خواهد بود. ایشان همچنین با تشکر صمیمانه از خبرنگاران رسانه ها که نقش زیادی در جلب توجه مردم به اهمیت انتخابات ایفا می کنند، از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات قدردانی کردند.

نتیجه انتخابات در 7 حوزه لرستان


آخرین وضعیت نتایج شمارش آرا در هفت حوزه انتخابیه استان لرستان به شرح ذیل اعلام شده است که مطابق این نتایج 5 نماینده استان در مجلس نهم شناخته و کار انتخابات چهار نماینده دیگر به دور دوم انتخابات کشیده شد.

خدایی سوری نماینده مردم سلسله و دلفان شد

با پایان یافتن کار شمارش آرا در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان حجت الله خدائی سوری با کسب بالای 46 هزار رأی به عنوان نماینده مردم در مجلس نهم انتخاب شدند.

حجت الله خدایی سوری کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان بوده است.

الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت شد

در شهرستان کوهدشت نیز با پایاین یافتن کار شمارش آرا از مجموع ۱۱۳ هزار و ۸۳۱ رای ماخوذه الهیار ملکشاهی با ۴۷ هزار و ۸۸ رای به عنوان نماینده مردم این شهرستان در مجلس نهم انتخاب شدند.علی قبادی شاهرخی نماینده فعلی کوهدشت با 39 هزار و علی امامی‌راد با 19 هزار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

محمد تقی توکلی نماینده مردم الیگودرز شد

نتایج انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه الیگودرز نیز با پیروزی محمد تقی توکلی با کسب نزدیک به 21 هزار رأی  به پایان رسید.

انتخابات در حوزه انتخابیه دورود و ازنا به دور دوم کشیده شد

همچنین با پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه ازنا و دورود کار انتخاب نماینده در این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

بنابر این گزارش در مجموع آرای شمرده شده هیچ کدام از کاندیداها حائز یک چهارم آرا نشدند تا انتخابات در این حوزه انتخابیه استان به دور دوم کشیده شود.

مطابق آخرین اطلاعات و پیگیریها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دورود و ازنا بین عباس قائد رحمت و حسین گودرزی برگزار خواهد شد.

انتخابات شهرستان پلدختر به دور دوم کشیده شد

بنابر این گزارش نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پلدختر نیز به دور دوم کشیده شد.

مطابق آخرین اطلاعات و پیگیریها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پلدختر بین سید حمیدرضا کاظمی و علی کائیدی برگزار خواهد شد.

بروجردی برای چهارمین بار نماینده شد/ انتخاب نفر بعدی به دور دوم کشید

همچنین با پایان شمارش آرا در شهرستان بروجرد علاء الدین بروجردی برای چهارمین دوره به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

بنابر این گزارش بهرام بیرانوند و هادی مقدسی نیز در دور دوم انتخابات بروجرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

علاء الدین بروجردی کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان در استان لرستان بوده است.

تکلیف یک نماینده خرم آباد مشخص شد/ انتخاب نفر بعدی به دور دوم کشید

با پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی ایرج عبدی در همان دور اول انتخابات به عنوان نماینده اول مرکز لرستان به مجلس نهم راه یافت.

مطابق این گزارش با توجه به اینکه هیچ کدام از نفرات بعدی حائز 25 درصد آرای ماخوذه نشدند کار انتخاب نماینده بعدی خرم آباد و دوره چگنی نیز به دور دوم انتخابات کشیده شد.

در این راستا محمدرضا ملکشاهی راد و ابراهیم آقا محمدی دو کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان برای انتخاب دیگر نماینده استان راهی دور بعدی انتخابات شدند.

ایرج عبدی 67562رای ابراهیم آقا محمدی 39356 رای محمدرضا ملکشاهی راد 35920 رای نورمحمد فردی بیرانوند 27742 رای  را کسب کردند.

مرتضی محمودوند27349، اعظم محمدی نیا 26558، جواد درویش وند 23202، رضا رحیمی نسب20868، قدرت اله ترابی نژاد18601، مهرداد ویسکرمی17398، محمدرضا ملکی راد 16707، فتح الله حسنوند 8156

عزت الله رضایی چگنی7450، عبدالعظیم بازگیر 7424، علی مرادصفری احمدوند 7053،سید محمدرضا عبداللهی 4742، شیخ صحت عالی پور4435، محمدحسن ملکشاهی4240، علی حیدر عزیزی فرد3866، حسن حیاتی پور 3548، علی عنایت 3342، حجت الله مهدوی 2361، محمدرضا هنرمند 2109، نادر حافظی 1614، حمید پاکراه 1494، محمدرضا ناظر 964، نورخدا دهقانی558، فرهاد میرزایی راد 548.

اولین کاندیدای منتخب مرکز لرستان در این دوره از انتخابات در لیست جبهه ایستادگی بوده است.

پیرش م ر" سردارمرتضی پیریایی

نوبد شاهد: مرتضی پیریایی؛معاون عملیات تیپ 11 والعادیات که بچه های جبهه و جنگ او را پیر "ش.م.ر" لقب داده اند با حضور در غرفه نشر الکترونیکی شاهد روایتهای نابی از دوران دفاع مقدس را بازگو کرد و گفت: جانبازان شیمیایی در جهت مقابله با جنگ نرم نقش پررنگی دارند به شرطی که از این ظرفیت بهره برداری صحیح شود.

غرفه نوید شاهد در این روزها حال و هوای دیگری دارد و فرصتی شده تا از بچه های قدیم جنگ دعوت کنیم و همراه با بازدید از غرفه پای صحبت هایشان بنشینیم.
در همین راستا امروز میزبان سردار مرتضی پیریایی معاونت عملیات تیپ 11 والعادیات معروف به پیر ش.م.ر بودیم و نظر او در رابطه با نقش جانبازان شیمیایی در مقابله با جنگ نرم جویا شدیم.

مرتضی پیریایی گفت: جانبازان شیمیایی در جهت مقابله با جنگ نرم نقش پررنگی دارند به شرطی که از این ظرفیت بهره برداری صحیح شود.
وی با ارائه راه کارهایی در خصوص این بهره برداری افزود : بازدیدهایی که از مناطق عملیاتی صورت می گیرد باید هدفمند باشد و تأکید بیشتری بر روی بازدید از مناطق شیمیایی شده صورت گیرد.
مرتضی پیریایی ادامه داد: از طرفی باید به حفظ دستاوردهای به جا مانده از 6 سال جنگ شیمیایی توجه بیشتری شود و این توجه در مرحله اول باید با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از جانبازان شیمیایی همراه شود.
وی اظهار داشت : حضور پررنگ فرماندهان پدافندی در رسانه ها نیز از دیگر راهکارهای موثر در این خصوص است.

وی در بخشی دیگر از صحبت هایش با قدردانی از تلاش های پایگاه قربانیان سلاح های شیمیایی تصریح کرد : یکی از آسیب های پدافند بعد از هشت سال دفاع مقدس مدون نشدن خاطرات رزمندگان آن است و تلاش های پایگاه خبری قربانیان سلاح های شیمیایی می تواند در جبران این آسیب نقش موثری داشته باشد.
مرتضی پیریایی همچنین در پایان به ذکر خاطراتی از عملیات کربلای 5 پرداخت که مشروح این گزارش متعاقبا ارسال می شود.درپایان یاداور میشوم ایشان ازبرادران حزب الهی ایستگاه راه اهن چمسنگر میباشد

کوچک ترین کامپیوتر جهان

شرکت نروژی اف اکس ای ، کوچکترین کامپیوتر جهان را در قالب یک فلش کوچک به نام کوتن کاندی (Cotton Candy) رونمایی کرد.

به گزارش جذاب نیوزبه نقل از خبرگزاری فرانسه، رونمایی این کامپیوتر هشت سانتی متری در نمایشگاه جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد.

این کامپیوتر بسیار کوچک CPU کواد کور 1.2 گیگاهرتزی دارد و می تواند با مانیتور به هر کامپیوتر یا موبایل یا در شرایطی مانیتورهای مورد استفاده در تجهیزات پزشکی و خودروها متصل شود و فعالیت کند.

این دستگاه با وزن 21 گرم قابلیت اتصال با استفاده از رابط های یو اس بی ، مایکرو یو اس بی و رابط وضوح بالا HD دارد و می تواند با اتصال به گوشی های موبایل هوشمند، لپ تاپ، دستگاه های مکینتاش و برخی از دستگاه های قابل اتصال به تلویزیون فعالیت کند.

این کامپیوتر همچنین دارای اینترنت بی سیم (وای فای)، بلوتوث  است و به هر نوع دستگاهی که پورت HD دارد، قابل اتصال است.

این کامپیوتر در مارس آینده به قیمت 199 دلار فروخته می شود.

نارنجکی که جاسوسی می‌کند

به گزارش گرداب، یک هنرمند نیوزلندی در اقدامی شبیه پروژه "ویکی‌لیکس"، دست به ساخت یک نارنجک شفاف زده که پس از کشیده شدن ضامن آن به جمع‌آوری پنهانی اطلاعات از محل پرداخته و آن ها را به طور آنلاین در سایت قرار می‌دهد.

این نارنجک که بی‌شباهت به نارنجک روسی F1 نیست در حقیقت یک رایانه کوچک با یک آنتن بی‌سیم قوی و یک میکروفون است.

این دستگاه پس از آزاد شدن ضامن به رهگیری ترافیک شبکه‌های محلی و ثبت اطلاعات صوتی پرداخته، سپس آن را به سرعت به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌دهد.

اطلاعات به دست آمده در محل "انفجار" به صورت ناشناس به یک سایت اختصاصی جریان پیدا می‌کند که در آن به استخراج بیت‌های ایمیل‌ها، کد HTML و مواد صوتی و تصویری می‌پردازد.


این اطلاعات سپس به شکل یک خوراک ارائه می‌شود که با یک کلیک بر روی یک نقطه قرمز در محل دستیابی به اطلاعات بر روی نقشه قابل دسترسی خواهد بود.

سهولت کاربری و قابل حمل بودن این نارنجک می‌تواند آن را به یک سلاح قدرتمند برای یک شهروند نگران یا یک مامور دولت ناراضی تبدیل کند.


اگرچه "جولیان اولیور" این طراحی را برای یک نمایشگاه هنری در برلین آماده کرده، این نارنجک بسیار بیشتر از یک مفهوم هنری کاربرد دارد. پوسته شفاف این دستگاه از رزین بسیار مقاوم به طور سه‌بعدی چاپ شده و تمام ساز و کار رهاسازی و دیگر بخش های فلزی آن به طور دست‌ساز از نقره ایجاد شده است.


درون این پوسته شفاف یک رایانه "Gumstix" با یک پردازشگر "ARM Cortex-A8" به همراه یک "Arduino Nano" برای کنترل نمایشگر داخلی، آنتن پرقدرت802.11 و یک میکروفون پنج میلیمتری قرار دارد.


داده‌های جمع‌آوری شده بر روی یک کارت حافظه هشت گیگابایتی ذخیره شده و یک باتری 3.7 ولتی نیروی این دستگاه را به همراه ال‌ای‌دی Bargraph آن تامین می‌کند.

الیور هم اکنون بر روی یک نسخه دیگر از این نارنجک کار می کند که بتواند از گوشی آندروید برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کند.