امیرسرتیپ دکتر رحمان فروزنده، فرمانده فقید لشکر 21 حمزه

تبریز - خبرگزاری مهر: پیکر امیرسرتیپ دکتر رحمان فروزنده، فرمانده فقید لشکر 21 حمزه سید الشهدا نیروی زمینی ارتش روز سه شنبه در تبریز تشییع می شود. به گزرش خبرنگار مهر در تبریز،‌ حجت الاسلام سیدعلی فقیه مسئول عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده مراسم تشییع پیکر شهید فروزنده و هم رزم دیگرش شهید سروان اوردیخانی از مقابل درب اصلی لشکر به سمت میدان ساعت تبریز برگزار خواهد شد. وی گفت: پیکر فرمانده فقید لشکر 21 حمزه سیدالشهدا پس از تشییع، برای خاکسپاری به زادگاه خود، شهر زنجان منتقل می شود. امیرسرتیپ فروزنده ظهر یک شنبه به هنگام بازگشت از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در جنوب کشور به تبریز، در اثر واژگونی خودرو به همراه راننده خودرو سروان اوردیخانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد. امیرسرتیپ دوم دکتر رحمان فروزنده از جمله یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که به مدت 138 ماه در جبهه های حق علیه باطل در عملیات های والفجر هشت، دیوار بزرگ، کربلای شش، عملیات شرهانی، نصر شش و عملیات مرصاد حضور داشت و در عملیات های شرهانی و کربلای شش و عملیات پدافندی فکه، بارها مجروح و به مقام شامخ جانبازی نایل آمده بود. شهید سرتیپ فروزنده، با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشکرهای 16 زرهی قزوین و 77 پیاده خراسان و فرماندهی تیپ 45 تکاور و جانشین لشکر 77 پیروز ثامن الائمه خراسان طی کرد و با توجه به رشادت‌ها و توفیقات متعدد و شایستگی‌های علمی و عملیاتی از دو سال قبل به فرماندهی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی ارتش منصوب شد. سرتیپ فرزونده متولد زنجان و 48 سال سن داشت که از وی دو فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است. سروان اوردیخانی نیز 51 ساله و متولد شهرستان خوی بوده است.

فرمانده لشکر 21 حمزه سید الشهدا نیروی زمینی ارتش به شهادت رسید

امیر سرتیپ دکتر رحمان فروزنده فرمانده دلاور لشکر 21 حمزه آذربایجان در خاتمه رزمایش بزرگ نیروی زمینی در منطقه جنوب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهید سرتیپ فروزنده از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که در چندین عملیات بزرگ و موثر حضوری فعال داشت و با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشکرهای 16 و 77 و ... همچنین فرماندهی تیپ 45 تکاور و جانشین لشکر 77 پیروز ثامن الائمه خراسان را طی کرد و با توجه به رشادت ها و توفیقات متعدد و شایستگی های علمی و عملیاتی از دو سال قبل به فرماندهی لشکر 21 حمزه سید الشهدا آذربایجان منصوب شد.

فرمانده غیور لشکر 21 حمزه پس از حضور موفق یگان تحت امرش در رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش ساعت 14 امروز بر اثر واژگونی خودرو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر این امیر دلاور ارتش اسلام صبح روز سه شنبه در تبریز تشییع خواهد شد.


تسلیت...تسلیت...تسلیت

تاسوعا و عاشورا حسینی برشما عاشقان سالارشهیدان

تسلیت باد

خبرفوری..خبرفوری...خبرفوری


طی خبری رسیده ازایستگاه چمسنگرامروزساعت۱بعدازظهرمورخه۶/۹/۱۳۸۹

دولکوموتیوکه درحال انجام مانوربودن بدلیل اشتباه مسئولین این ایستگاه باهم

برخورد نموده که حال یکیازرانندگان  دیزل قطاروخیم گزارش شده است

نامبرده سریعا به بیمارستان منتقل گردید سانحه توسط کارشناسان راه اهن

دردست بررسی میباشد.

تقسیم کشور به 9 منطقه برای خدمت سربازی

مشاور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت:هم اکنون مناطق کشور برای خدمت به 9 قسمت تقسیم شده است که برای اعزام به مناطق پنج به پائین فرد مشمول باید شرایط آن را دارا باشد.
سردار کمالی  افزود، برای انجام خدمت سربازی مناطق کشور به 9 قسمت تقسیم شده است که در اعزام به مناطق پنج به بالا هر مشمولی آزاد است اما افرادی که خواستار خدمت در مناطق پنج به پایین هستند ،یا باید جزء خانواده "ایثارگران، کمیته امداد و سازمان بهزیستی" و یا متاهل باشند.

وی افزود: اگر سازمانی فردی را برای انجام خدمت سربازی درخواست کند باید تعهد دهد که آن فرد جزء اقوام درجه یک سببی و نسبی مسئولان سازمان نباشد، در غیر این صورت علاوه بر اینکه با سازمان مربوطه برخورد و سهمیه آنان قطع می شود سرباز نیز از ادامه سربازی در آن محل منع می شود.

مشاور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: "فرزندان مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح" با همین سیستم وارد خدمت سربازی شدند و برخی از آنان در بدترین شرایط خدمت خود را سپری کردند و هیچ کدام از این افراد در مناطق خاص خدمت نکردند و تفاوتی نیز میان آنان و سایر مشمولان وجود نداشته است. 

سردار کمالی در ادامه به بحث خرید خدمت در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: خرید خدمت در خارج از کشور همچنان ادامه دارد و افرادی که تا پایان سال 82 از کشور خارج شده اند می توانند طبق قانون بودجه با پرداخت 10 میلیون تومان خدمت سربازی خود را بخرند، اما در داخل کشور هیچ سیاستی برای فروش مجدد سربازی وجود ندارد و پرونده این موضوع برای همیشه در کشور مختومه شده است.

وی افزود: همچنین دانشجویانی که تا پایان سال 85 از کشور خارج شدند می توانند سالی دو بار به مدت سه ماه به کشور تردد کنند. 

مشاور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اعمال معافیت هایی که توسط رهبری انجام می شود گفت: این گونه معافیت ها به ندرت در کشور اتفاق می افتد که اولین آن در سال 75 بود که شورای انقلاب متولدین تا سال 34 را از خدمت سربازی معاف کرد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: بحث معافیت های رهبری برای دومین بار نیز در سال 82 برای متولدین تا سال 55 اعمال شد و پس از سال 82 دیگر هیچ تصمیمی برای انجام معافیت رهبری گرفته نشده و مشمولان نیز منتظر برخورداری از چنین معافیتی نباشند. 

سردار کمالی هزینه هر سرباز را به طور میانگین یک میلیون تومان در سال عنوان کرد و افزود: بخشی از این هزینه به صورت مستقیم و بخشی به صورت غیرمستقیم اعمال می شود.