مستند "پرونده سیاه"؛ افشای دروغگویی امریکا درباره حمله شیمیایی

حکومت امریکا در شرایطی به بهانه خط قرمز دانستن حمله شیمیایی، آماده تجاوز به سوریه می شد که اسناد منتشر شده سیا نشان می داد این کشور نه تنها از جنایات شیمیایی صدام اطلاع داشته، بلکه خود شریک جرم او بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در مستندی که سازمان هنری رسانه ای اوج تهیه کننده آن بوده، بخشی از اسناد دروغگویی امریکا درباره مقابله با سلاح های شیمیایی به نمایش در می آید.
این مستند 16 خردادماه از شبکه خبر پخش شد و در آن اسنادی به نمایش در آمد که نشان می دهد، ارتش و سازمان های اطلاعاتی دولت آمریکا، با وجود اطلاع از حمله شیمیایی ارتش صدام علیه ایران، نه تنها اقدامی نکردند، بلکه برای در امان ماندن بعثی ها به آنها توصیه کردند خود را به لوازم و تجهیزات ضد گاز مجهز کنند.

هراس ریگان
برپایه اسناد فوق محرمانه ای که به علت مرور زمان از قید محرمانه خارج شده اند، آمریکا شواهد متقنی از شروع حملات شیمیایی عراق در سال ۱۹۸۳ داشت و حتی درباره کارایی آن نیز گزارشی تهیه کرده بود.

با این وجود، دولت امریکا برای مقابله با نابودی کامل تروریست ها در سوریه، استفاده از سلاح شیمیایی را بهانه کرد و آماده شد تا به طور مستقیم وارد جنگ با دولت سوریه شود.