15 تن از عوامل ترور شهید مصطفی جنگی زهی بازداشت شدند


سپاه نیوز: وزارت اطلاعات با عملیات برق آسا تاکنون 15 نفر از تروریست‌ها و هسته‌های پیشتیبانی کننده ترور ناجوامردانه مولوی شهید مصطفی جنگی زهی را بازداشت کرده‌است.
به گزارش سپاه نیوز؛ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند به دنبال ترور ناجوامردانه مولوی شهید مصطفی جنگی زهی از علمای فرهیخته و استکبار ستیز استان سیستان و بلوچستان در زمستان سال گذشته، شناسایی عوامل جنایت پیشه این ترور به طور جدی در دستور کار وزارت اطلاعات قرار گرفت.
این بیانیه می‌افزاید: اقدامات اطلاعاتی امنیتی فشرده و همه جانبه‌ سربازان گمنام امام زمان (عج) به ویژه در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، منجر به شناسایی عوامل اصلی آن جنایت گردید و با عملیات برق آسای صورت گرفته، تاکنون 15 نفر از تروریست‌ها و هسته‌های پیشتیبانی کننده آنها بازداشت شده‌اند.
در ادامه این بیانیه‌ آمده است: اطلاعات به دست آمده نشان دهند‌ه‌ دخالت مثلث شوم سازمان منافقین (در طراحی عملیات)، گرایش‌های انحرافی متصل به وهابیت (در صدور مجوز و انجام عملیات تروریستی)، کمک‌های مالی برخی کشورهای مرتجع منطقه تحت حمایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در آن اقدام تروریستی می‌باشد.
در پایان این بیانیه تاکید شده است: وزارت اطلاعات با عرض تسلیت مجدد به بازماندگان آن شهید به خون خفته هشدار جدی به عوامل پشت پرده‌ آن ترور ناجوانمردانه و ضمن اعلام این که هرگز نقش هیچ یک از اضلاع خبیث این جنایت از یاد نخواهد برد و در موقعیت مناسب به اقدام مقتضی خواهد پرداخت با قاطعیت تاکید می‌نماید با هر گونه سناریویی برای فریب افکار عمومی و غائله آفرینی برخورد خواهد کرد.

برخورد یک خوردوی سواری با تیر چراغ برق

برخورد یک دستگاه خودرو سواری با تیر چراغ برق و رعایت نکردن اصول صحیح رانندگی یک مجروح بر جای گذاشت. با اعلام رخداد این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله نجاتگران ایستگاه ۱۸ را ساعت ۱۷:۰۶ دقیقه عصر روز گذشته راهی محل اعلام شده در خیابان فلسطین کرد.

تصادف خودروی سواری با تیر چراغ برق

افشین فلاح زاده، فرمانده نجات ۱۴در این باره گفت : راننده این وسیله نقلیه به علت ناتوانی در کنترل خودرو با تیر چراغ برق برخورد کرده و آسیب دید.
این فرمانده نجات افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از قطع برق خودرو راننده مصدوم را با رعایت نکات ایمنی خارج کرده و برای مداوا تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.

تصادف خودروی سواری با تیر چراغ برق

تصادف خودروی سواری با تیر چراغ برق

فلاح زاده خاطرنشان کرد: آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل حادثه و کمک به مصدوم، از عوامل اداره برق محل درخواست کردند تا به منظور جلوگیری از برق گرفتگی شهروندان، تیرچراغ برق آسیب دیده کاملا ایمن شود.

تصادف خودروی سواری با تیر چراغ برق

تصادف خودروی سواری با تیر چراغ برق

اشراف اطلاعاتی

وزیر اطلاعات: چندماه پیش از نشست مهاجرانی و نوری‌زاده با پادشاه عربستان و۱۸میلیون دلار باخبر بودیم

دولت - وزیر اطلاعات گفت: ما وقتی می‌گوییم بر همه تحرکات اشراف اطلاعاتی داریم، شعار نیست و دوست و دشمن به این موضوع اذعان دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی طی سخنانی در همایش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شکن» که صبح پنجشنبه از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به حضور مهاجرانی و نوری‌زاده در مجلس میهمانی امیر عبدالله پادشاه عربستان گفت: در سفری که چندی پیش به عربستان داشتیم و قبل از برگزای این جشن، به مقامات عربستان گفتیم که شما فلان تاریخ برنامه جشنی دارید و در این جشن افرادی را دعوت کرده‌اید که از افراد معاند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در آن حضور دارند و پیش‌بینی کرده‌اید که 18 میلیون دلار در اختیار آنان بگذارید. مسئول اطلاعات داخلی عربستان تعجب کرد که ما چگونه این اطلاعات را کسب کرده‌ایم؛ در حالی که این اطلاعات جزء اطلاعات سری و داخلی آنها بود.
در ادامه گزیده ای از سخنان وزیر اطلاعات به نقل از ایسنا می آید:
  • از منظر دستگاه اطلاعاتی، جنگی تمام‌عیار و همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی در حال اجراست و طراحی‌های گسترده دشمن در تمام حوزه‌ها علیه جمهوری اسلامی باعث شده که تهدیدها و آسیب‌پذیری‌هایی به وجود بیاید و در کنار آن فرصت‌هایی نیز خلق شده است. 
تشریح برنامه‌ها و اهداف دشمنان داخلی و خارجی در خصوص انتخابات آتی
  • وزارت اطلاعات به عنوان مهم‌ترین بازوی اطلاعاتی نظام با اشراف خوب اطلاعاتی که مورد اعتراف دشمنان و دوستان نظام است، با طراحی‌های دشمنان در تمام جبهه‌ها در حال مقابله است و در این ارتباط سربازان گمنام امام زمان (عج) به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند. 
  • از منظر دستگاه اطلاعاتی، جنگی تمام‌عیار و همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی در حال اجراست و این یک شعار و تحلیل نیست بلکه بنده بر اساس اطلاعات دقیق خدمت شما عرض می‌کنم که ما در وضعیت یک جنگ نرم سنگین هستیم و وزارت اطلاعات با توجه به اطلاعات دقیق خود این موضوع را مطرح می‌کند و می‌گوید که دشمن طراحی‌های گسترده ای تقریبا در تمام حوزه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی طراحی کرده و این باعث شده که تهدیدها و آسیب‌پذیری‌هایی به وجود بیاید و در کنار آن فرصت‌هایی نیز خلق شده است. 
  • مقوله جنگ نرم دارای ویژگی‌های خاصی است؛ از جمله اینکه جنگ نرم، آرام و بی‌ سر و صدا و بدون احساس جنگ علیه جبهه خودی است، پایدار است، هدف‌های متعددی دارد و در واقع یک هدف ندارد، سیال و ژله‌ای است، مخاطب‌ساز است و آسیب‌آفرین، تضادآفرین و یاس‌آفرین است. با این فرض، عمق و پیچیدگی طراحی و معادله دشمنان مشخص می‌شود؛ به نحوی که خیلی از کارشناسان به این سادگی نمی‌توانند جبهه‌های جنگ نرم را تشخیص دهند. بنا به دلایل متعدد و اطلاعات موجود، هیچ عنصری به اندازه بصیرت‌بخشی در شرایط پیش رو و امروزی نمی‌تواند موثر و مفید باشد که این بصیرت‌بخشی در قالب آگاهی‌بخشی و تحلیل سیاسی بروز می‌کند.
موقعیت‌شناسی و بصیرت مردم
  • می‌بینید که در این شرایط مردم چگونه هوشیارانه در صحنه حضور پیدا کردند و این نشان‌دهنده موقعیت‌شناسی و بصیرت مردم است.
استراتژی ژله ای دشمن
  • مقام معظم رهبری از سال 68 مساله جنگ نرم و بحث تهاجم فرهنگی را به عناوین مختلف در سخنرانی‌های خود مورد اشاره قرار داده‌اند. ‌در این ارتباط 32 مورد را به کار برده‌اند؛ از جمله مبارزه فرهنگی، تهاجم فرهنگی، بیماری فرهنگی، توطئه فرهنگی، سلطه فرهنگی و نبرد فرهنگی و جنگ نرم نیز آخرین عنوانی بود که در سال 88 در سخنان خود از آن استفاده کردند. وقتی ما به این واژه‌ها توجه می‌کنیم می‌بینیم که دشمن چه مسیرهایی را طی کرده و جلو آمده است؛ البته این جلو آمدن به این معنا نیست که مقابله‌ای صورت نگرفته و ما اقدامی انجام نداده‌ایم ولی من تاکید می‌کنم تمام واژه‌های به کار گرفته شده با توجه به طراحی‌ها، برنامه‌ریزی و ژله‌ای عمل کردن دشمن به کار رفته است.
دشمن در هر موقعیتی راهبرد تهاجمی و حمله خود را تغییر می‌دهد  
  • اگر بخواهید مورد دیگری را در بحث واژه‌شناسی مطرح کنید، واژه خواص است که مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند. واژه خواص هم مفهوم مثبت و هم مفهوم منفی دارد که می‌تواند از باب مثبت آن به خواص مذهبی جبهه حق، اهل حق و با بصیرت اشاره کرد و از باب منفی آن نیز بیش از 13 مورد به کار بردند؛ از جمله خواص بی‌بصیرت، مطرود، فرصت‌طلب، مصلحت‌اندیش، منحط اخلاقی، دنیاگرا، ‌ترسو، فاقد شجاعت و.. .
همدستی انجمن حجتیه، منافقین و موساد در فتنه 88
  • در فتنه 88 تمام گروه‌های معاند نظام و انقلاب از انجمن حجتیه گرفته تا منافقین و موساد دست به دست هم دادند و کشورهای منطقه نیز تقریبا همه‌شان در این فتنه همراهی کردند.
  • فتنه سال 88 فتنه‌ای است که تمام مجموعه‌ها با عنوان یک فرصت و با همراهی سران فتنه تلاش داشتند کار را تمام کنند و برنامه‌ریزی کرده بودند. شرایط داخلی کشور بعد از فتنه سال 88، تحولات پس از آن و تحولات بی‌سابقه در منطقه با عنوان بیداری اسلامی به ما القا می‌کند که یک نگاه جدید و نوین به موضوعات داشته باشیم و این ناشی از تغییر ماهوی بسیاری از پدیده‌ها و تهدیدات است. تغییرات جدی در حوزه تهدیدات علیه نظام صورت گرفته و ما باید این تهدیدها را بشناسیم و بدانیم که ماهیت این تهدیدها علیه نظام تغییر یافته و ما با تهدیدات جدید و نوینی مواجه هستیم و در این ارتباط نیز باید به چند نکته توجه کرد؛ از جمله ضرورت نگاه جدید به تهدیدها و طراحی‌های جدید جهت مقابله با آنها.
جریان سازی زنی با پای شکسته در فتنه88
  • در جریان اتفاقات سال 88 در تهران‌پارس خانمی را دستگیر کردیم که با پای شکسته پای اینترنت نشسته بود و جمعیت 500 ـ 600 نفری دختر و پسر را از طریق اینترنت برای رفتن به کف خیابان‌ها هدایت می‌کرد. پس تهدیدهای جدید مقابله جدید می‌طلبد.
 تغییرات در وب و مواجه شدن با وب 3
  • سرویس‌های اطلاعاتی اینترنت را به‌وجود آورده‌اند و اطلاعاتی به شما می‌دهند که در واقع آن چیزی که شما می‌خواهید نیست بلکه آنچه که خود می‌خواهند به شما می‌دهند و اطلاعات شما را می‌گیرند. رییس گروه گوگل به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است که من افتخار می‌کنم که اگر دستگاه حاکمیت آمریکا راجع به هر فردی هر اطلاعاتی بخواهد می‌توانم در مورد آن فرد اطلاعات بدهم و به ما هر خطی بدهند در ارتباط با اطلاع‌رسانی و دادن اطلاعات به آن فرد در آن مسیر و خط حرکت می‌کنیم.
  • وقتی شما در گوگل کلمه نور را می‌زنید، انتظارتان این است که مثلا آیات و روایات سوره نور یا مباحث علمی مربوط به نور برای شما بیاید ولی این‌گونه نیست بلکه متناسب با کشور و فرد طراحی شده که چه چیزی در پی جست‌وجو بیاید. مثلا وقتی این کلمه نور را می‌زنید، چیزهایی که در تهران و ‌اصفهان می‌آید یک‌جور نیست.
  • ‌تغییر ماهوی تهدیدات و تهدیدات جدید به این معناست که کلیه دستگاه‌ها با طراحی‌های جدید باید به این عرصه وارد شوند و در این ارتباط برنامه‌ریزی کنند. 
آمریکا استراتژی خود را بر اساس فرصت‌های داخلی تعریف می‌کند
 
  • ‌از ابتدای پیروزی انقلاب، استکبار به رهبری آمریکا در مقاطع مختلف راهبردهای مختلفی را در مواجهه با نظام طراحی کرده است و تلاش کرده که آنها را عملیاتی کند. اولین موضوع آن ساختارشکنی بود و در واقع تلاش داشت که ساختار نظام را به هم بریزد و پس از آنکه موفق نشد، تاکتیک و استراتژی تغییر رفتار را در پیش گرفت و در کنار خانه مسئولان لانه کرد.
  • قبل از پیروزی انقلاب سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و موساد در کشور ما فعال مایشا بودند ولی بعد از پیروزی انقلاب تمام سیستم آنها به هم ریخت ولی آیا فکر می‌کنید که آنها کار را رها کردند؟ نه. 
  • ‌آنها بعد از تاکتیک تغییر رفتار و عدم حصول نتیجه، استراتژی حاکمیت دوگانه سپس مهار منطقه‌ای و در ادامه مهار داخلی را در پیش گرفتند و در واقع تلاش کردند که از درون، ضربه وارد کنند و فتنه سال 88 در این راستا بود. در ادامه، آنها استراتژی دو قطبی‌سازی جامعه را در پیش گرفتند. 
  • باید توجه کنیم که در مجموع، رویکردهای جدید آمریکا مبتنی بر قدرت هوشمند است و در واقع آنها استراتژی خود را بر اساس فرصت‌های داخلی تعریف می‌کنند. آنها نگاه می‌کنند که وضعیت داخلی چگونه است و متناسب با آن استراتژی‌شان را تبیین می‌کنند و در چنین شرایطی ما به یک نوع مدیریت هوشمند برای مقابله با تهدیدها احتیاج داریم.

وزیراطلاعات درحرم پیامبراکرم(ص)

دولت عربستان سعودی بخاطر مسئولیت خاص حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی زمینه تشرف وی به مسجدالنبی به صورت ویژه را فراهم کرد.

نمایش اسلاید

وزارت اطلاعات خبر داد:جزئیات دستگیری یک شبکه صهیونیستی تروریستی

دولت - وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری اعضای اصلی یک شبکه تروریستی رژیم صهیونیستی خبر داد.  

متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به این شرح است:

 
به استحضار ملت شریف ایران می رساند، با الطاف الهی و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و با جانفشانی و پیگیری های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) ، یکی از شبکه های بزرگ ترور و خرابکاری رژیم اشغالگر قدس و تعدادی از هسته های حفاظت شده عملیاتی آنها شناسایی شده و گروهی از تروریست های جنایت پیشه و مزدوران همکاری کننده با آنها بازداشت شدند
 
سلسله عملیاتی که در چند استان مرزی و مرکزی کشور انجام شده و به بازداشت تروریست های وابسته به رژیم منفور صهیونیستی منتهی شد، بدنبال ماهها اقدامات اطلاعاتی - عملیاتی پیچیده و متهورانه صورت گرفت که خون پاک "مصطفای ملت ایران" (شهید مصطفی احمدی روشن) انگیزه ای دوچندان به مجاهدان خاموش و برکتی مضاعف به اقدامات و پیگیری های آنها در مسیر شناسایی شیاطین و حتی کشف ستاد منطقه ای صهیونیست ها در یکی از کشورهای منطقه و عوامل فعال در آن ستاد انجامید.
 
تعدادی از هسته های عملیاتی بازداشت شده، در حالی که آماده انجام عملیات تروریستی بودند، مورد ضربه رعدآسای سربازان بی نام و نشان ایران و اسلام قرار گرفته و از ماموریت های تروریستی آنها پیشگیری به عمل آمد.
 
از بازداشت شدگان، مقادیر قابل توجهی بمب های سنگین آماده انفجار، انواع مسلسل و سلاح های کمری و صدا خفه کن، تجهیزات نظامی، مخابراتی و دیگر ابزار آلات تروریستی کشف و ضبط گردیده است.
 
ضرورت رعایت ملاحظات امنیتی و محدودسازی امکان عمیات ایذایی احتمالی از جانب دشمن صهیونیستی ایجاب می کند که اطلاعات بیشتر پیرامون تعداد تروریست های دستگیر شده ، ماموریت های آنها، وسایل و ابزار مکشوفه، پایگاه منطقه ای شناسایی شده و حامیان رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایتکارانه و رذیلانه تروریستی را به زمان مناسبی در آینده موکول نماید.

انتقال 12 دزد دریایی مهاجم به کشتی تجاری ایران به بندرعباس

انتقال 12 دزد دریایی مهاجم به کشتی تجاری ایران به بندرعباس

انتقال 12 دزد دریایی مهاجم به کشتی تجاری ایران به بندرعباس

انتقال 12 دزد دریایی مهاجم به کشتی تجاری ایران به بندرعباس

کارکنان بانک،سارق اینترنتی بودند

ماموران پلیس فتا دو متهم را که به صورت اینترنتی از حساب مشتریان پول برداشت می‌کردند، بازداشت و در ادامه یک کلاهبردار اینترنتی و عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران را نیز دستگیر کردند.

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ‌ الله‌وردی، رئیس پلیس فتای خراسان شمالی در ارتباط با پرونده سرقت از حساب مشتری بانک گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت اینترنتی 200 میلیون ریال از حسابش، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد مبلغ برداشت شده به حساب‌های دیگر واریز شده و سارق یا سارقان با  پول شاکی وکارت جعلی بانک از 2 طلا فروشی طلا خریده‌اند.

در تحقیق از شعبه بانک نیز معلوم شد  تمامی مدارک مربوط به افتتاح حساب از بانک به سرقت رفته که با توجه به این موضوع ماموران متوجه شدند این سرقت با همکاری فردی از درون شعبه رخ داده است.

همچنین مشخص شد یکی از متهمان از طریق یکی از کافی‌نت‌های سطح شهر اقدام به برداشت موجودی از حساب شاکی کرده است. سرانجام ماموران در تحقیقات نهایی به 2 نفر از پرسنل بانک  ظنین شده و در بررسی سیستم‌های آنان متوجه شدند پیش از سرقت هر 2 نفر چند بار حساب شاکی را بررسی کرده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع بلافاصله 2 مظنون دستگیر شده و به برداشت غیرقانونی از حساب مشتری بانک اعتراف کردند.

دریادار سیاری در نشست خبری:




دزدان دریایی به اسارت درآمده توسط ارتش تحویل قوه قضاییه خواهند شد
سپاه نیوز: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دزدان دریایی به اسارت درآمده در آبهای آزاد، پس از انتقال به ایران، به قوه قضاییه تحویل خواهند شد.
به گزارش سپاه نیوز؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز در نشست خبری که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به اهمیت دریا در عرصه‌های مختلف سیاسی، تجاری و نظامی با بیان اینکه امروز بیش از ۹۰ درصد از کالاهای جهان از راه دریا تجارت می‌شود، گفت: در جمهوری اسلامی نیز همین طور است و بیشتر کالاهای موردنیاز خصوصا صادرات نفت از مسیر دریا داد و ستد شده و مهم این است که ما بتوانیم مناطق مهم را شناخته و برای امنیت آن اقدام کنیم.
دریادار سیاری جنوب ایران و مسیر "خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند" را مسیر عمده تجارت دریایی ایران عنوان کرد و افزود: کشتی‌های ما عمدتاً پس از حضور در اقیانوس هند به دو منطقه غرب (شامل خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، مدیترانه و اقیانوس اطلس) و یا شرق (شامل جنوب اقیانوس هند، سریلانکا، تنگه مالاگا و آسیای جنوب شرق۹ حرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه یک سوم تجارت جهان از مسیر شمال اقیانوس هند انجام می‌شود، به اهمیت این منطقه اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر توسعه تجارت دریایی تاکید داشتند، از سال ۸۷ تاکنون منطقه مسئولیت نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی تعیین شد که ناوگروه‌های ما در طول این سه سال در این مناطق استقرار کامل داشتند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به حضور ناوگروه‌های اعزامی در دریای مدیترانه در اسفند ۸۹ و ۲۶ بهمن ۹۰ اشاره کرد و افزود: از سال ۸۷ بود که مسئله تروریسم دریایی در شمال اقیانوس هند بوجود آمد و در طی آن سازمان بین‌المللی کشتی‌رانی درخواست کرد تا هر کشور که توان دارد در خلیج عدن و سواحل سومالی حاضر شده و به برقراری امنیت در این مناطق کمک کند.
دریادار سیاری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که در این منطقه حاضر شد و ۶ ماه بعد چند فقره تقدیرنامه از سازمان بین‌المللی کشتیرانی دریافت کرد.
وی با اشاره به اعزام ۱۹ ناوگروه به آب‌های آزاد بین‌المللی، گفت: ناوگروه ۱۸ با عبور از دریای سرخ و کانال سوئز وارد مدیترانه شد و در تاریخ ۷ فروردین ۹۱ به بندرعباس برگشت و در حال حاضر ناو گروه ۱۹ ما در شمال اقیانوس هند حضور دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اظهار داشت: ناو گروه‌های ما در این مدت توانستند از اول سال ۸۸ تاکنون پیش از ۱۵۰۰ فروند کشتی را اسکورت کرده که در حدود ۱۰۰ مورد از آنها با دزدان دریایی که با قایق‌های ۴ فروندی تا ۳۵ فروندی به کشتی‌ها حمله کنند، درگیر بوده است.
دریادار سیاری با بیان اینکه در سال ۹۰ نیز ۴۴ مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم، گفت: این نشان می‌دهد که فعالیت دزدان دریایی در حال افزایش است البته آنها به واسطه عملکرد نیروی دریایی که بیشترین توان خود را در خارج از محدوده ما قرار داده‌اند.
وی گفت: تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر نیرو و ۱۵۰۰ نفر تیم‌های عملیات ویژه را به منظور برقراری عملیات به خلیج عدن و آب‌های آزاد اعزام کرده‌ایم.
دریادار سیاری در ادامه این نشست خبری به آخرین درگیری ناو گروه ارتش با دزدان دریایی در تاریخ ۱۱ فروردین ماه ۹۱ اشاره کرد و گفت: یک کشتی تجاری حامل دهها هزار تن کالا به مقصد ایران که از جنوب آفریقا اعزام شده بود، در تاریخ ۷/۱/۹۱ مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و ربوده می‌شود.
وی با بیان اینکه این واقعه در خارج از منطقه حضور ناو گروه‌های ما یعنی در مدار ۷ درجه و در فاصله حدود ۳ هزار کیلومتری جنوب ایران اتفاق افتاده، گفت: دزدان دریایی قصد داشتند این کشتی را به سمت سواحل کشور سومالی هدایت کنند.
دریادار سیاری ادامه داد: این منطقه ۳ هزار کیلومتر تا بندرعباس، هزار کیلومتر تا سریلانکا، ۸۰۰ کیلومتر تا سواحل هندوستان و ۲۱۰۰ کیلومتر تا سواحل سومالی فاصله داشته است. وی خاطرنشان کرد: در تاریخ ۷ فروردین‌ماه، طبق اطلاع واصله اعلام شد که این کشتی توسط دزدان دریایی ربوده شده و به برخی خدمه آن که در مقابل این حمله مقاومت می‌کردند، آسیب رسیده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: تا پیش از رسیدن نیروهای اعزامی ما ۲ تن از خدمه این کشتی که تابعیت غیر ایرانی داشتند توسط دزدان دریایی کشته شده و یکی از خدمه‌های با ملیت کشورمان نیز مجروح شده بود.
دریادار سیاری با اشاره به اعزام تیم‌های عملیات ویژه به این منطقه گفت: نیروهای ما در کمترین زمان ممکن خود را به کشتی دزدان دریایی رسانده‌اند و در اولین ساعات روز ۱۱ فروردین درحالی که از پشتیبانی ناوگروه نوزدهم برخوردار بودند قصد داشتند با عملیات غافلگیرانه خود را به داخل کشتی برسانند که به دلیل متوجه شدن دزدان دریایی این امر صورت نگرفت و درگیری آغاز شد.
وی با بیان اینکه درگیری مستقیم با دزدان دریایی ۴۸ ساعت به طول انجامید، گفت: ۳۶ ساعت از این دستگیری درحالی بود که هم نیروهای ما و هم دزدان دریایی در روی کشتی ربوده شده قرار داشتند و دزدان دریایی برخی از خدمه را گروگان قرار داده و به نوعی سپر انسانی تشکیل داده بودند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با درگیری شدید، نیروهای ما توانستند تمامی ۱۳ نفر دزدان دریایی را دستگیر کرده و همه خدمه را آزاد کنند درحالی که هیچ آسیبی هم به کشتی و بار آن نرسید.
دریادار سیاری افزود: این کشور هم اکنون در حال حرکت به سمت ایران است و دزدان دریایی به اسارت درآمده نیز پس از رسیده به ایران تحویل قوه قضائیه خواهند شد.
دریادار سیاری با بی‌نظیر توصیف کردن این عملیات گفت:‌در برخی عملیات‌های مشابه که توسط کشورهای فرامنطقه‌ای صورت گرفته، شاهد آسیب رسیدن به کشتی بودیم اما نیروهای ما توانستند با کمترین آسیب این ماموریت را به پایان برسانیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ‌البته ما با این دزدان دریایی طبق قوانین اسلام و با رأفت برخورد کردیم و هم اکنون آنها به سمت بندرعباس در حال حرکت هستند.
دریادار سیاری در ادامه این نشست خبری در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص اهمیت تنگه هرمز، گفت: ما در رزمایش اخیر نشان دادیم که نه تنها تنگه هرمز بلکه شرق آن و دریای عمان نیز تسلط داریم و می‌توانیم امنیت آنجا را تامین کنیم.
وی در خصوص اعزام ناو گروه آب‌های دوردست نیز گفت: بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا ما این گسترش حضور را در دستور کار داریم و در همین راستا بود که در سال ۹۰ ناو گروه‌هایمان به دریای مدیترانه اعزام شدند.
دریادار سیاری افزود: حضور در آب‌های آزاد حق همه است و ما هم از این حق برابر با قوانین بین‌المللی استفاده می‌کنیم و قصد تعدی به هیچ کشوری را هم نداریم.
دریادار سیاری با اشاره به اینکه ناو گروه‌های ما تاکنون ۱۲ برابر محیط کره زمین دریانوردی داشته‌اند، به مسئله مهم آموزش و تجهیزات در این امر اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید ملی نامگذاری کرده‌اند، ما در نیروی دریایی در همه سال‌ها به این امر توجه داشتیم که دستاورد آن انواع ناوها و شناورهای موشک‌انداز با فن‌آوری بالا و نیز ناوشکن پیشرفته جماران بود که در سال ۸۸ ساخته شد و در همین عملیات اخیر نیز حضور داشت.
وی در پایان تصریح کرد: ما در منطقه خلیج عدن و برخورد با دزدان دریایی مستقل عمل می‌کنیم و اگر قرار بر همکاری با دیگر کشورها باشد، بنا بر قوانین بین‌المللی اقدام خواهد شد.

سردار رادان:




عملیات سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور تلفات خوبی به حریف وارد کرد
سپاه نیوز: جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از موفق آمیز بودن عملیات سپاه پاسداران مقابل اشرار در جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: در این عملیات سپاه غیور تلفات خوبی به دشمن وارد کرد.
به گزارش سپاه نیوزبه نقل از مهر، سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان در حاشیه سفر به مازندران در خصوص عملیات سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور، اظهار داشت: این عملیات در جنوب شرق کشور، عملیات موفقی بود و تلفات خوبی به حریف وارد شد.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از اشرار که در محل درگیری زخمی شده اند توسط نیروهای سپاه دستگیر شدند، تصریح کرد: ‌تجهیزات مناسبی از این اشرار دریافت و دو نفر دستگیر شده که در حال تخلیه اطلاعات هستند.

رادان با اشاره به اینکه در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق و به ویژه در مرزهای جنوب شرق هماهنگی و همراهی کامل با سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات داریم، گفت: در بهترین شرایط هماهنگی بین نیروهای امنیتی هستیم.

رادان در ادامه با اشاره نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری افزود: ‌یکی از حق شناسی‌هایی که مردم می توانند نسبت به جامعه تولیدی کشور داشته باشند، مصرف تولیدات داخلی و زدودن استفاده از تولیدات وارداتی است.

وی با بیان اینکه در سال 91 استفاده از تولید داخل در دستور کار پلیس است، بیان داشت: مدتی است این کار را آغاز کرده ایم و خودروهایی که پلیس استفاده می کند دست اندرکاران ایرانی در تولید آن دخیل هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه بنا نداریم از خودرو و تجهیزات غیر ایرانی که می شود در داخل تهیه کرد، استفاده کنیم، متذکر شد:‌پلیس می تواند نقش عمده تری در تحقق شعار رهبری در راستای حمایت از تولید ملی داشته باشد که مبارزه با قاچاق کالا که از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود یکی از این راهها است.

وی با بیان اینکه مبادی رسمی ورود کالا باید کنترل بیشتری شود، اضافه کرد :‌شاید ضرورتی نداشته باشد برخی کالاها حتی از مبادی رسمی وارد کشور شود.

رادان با اشاره به اینکه برخی اجناس مارک دار که در بازار به فروش می‌رسد اجناس تولید داخل هستند که با چسباندن مارک به قیمت بیشتری به مردم فروخته می‌شود، تصریح کرد:‌در بخش تولیدات داخلی در بسیاری موضوعات ، نه تنها اجناس داخلی از کیفیت پایینی برخوردار نیستند بلکه در بسیاری موارد از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح:




در صورت تهاجم به ایران، هیچ نقطه‌ای از آمریکا در امان نخواهد ‌ماند
سپاه نیوز: سردار جزایری گفت: در مقابل تهاجم احتمالی آمریکایی‌ها یا رژیم صهیونیستی در همان سطحی که به ما حمله شود، به آنها حمله خواهیم کرد و هیچ نقطه‌ای در ایالات متحده آمریکا نیز از حملات ما در امان نخواهد بود.
به گزارش سپاه نیوز به نقل از روزنامه ایران؛ سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری تصریح کرد: در حوزه استراتژیک موضوعاتی همچون علاقه به کشور، عرق و تعصب ملی و همچنین بهینه‌سازی منابع داخلی از جمله محورهای مهم است و اگر این موضوعات را برای نامگذاری امسال در نظر بگیریم، بیراهه نرفته‌ایم چرا که در این نامگذاری اصلی‌ترین جنبه‌هایی که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند، از این زاویه است.
وی گفت: نوک پیکان این موضوع متوجه تولید کار، تبدیل منابع و سرمایه‌ها به قدرت و جذب منابع انسانی است که جذب منابع انسانی از مشکلات برجا مانده‌ای است که هنوز داریم.
سردار جزایری ادامه داد: موضوعاتی که رهبر حکیم انقلاب مورد توجه قرار دادند، می‌تواند با خود، نوآوری، خلاقیت و رفع نیازمندی‌ها را به ارمغان بیاورد که این 3 عنصر در جوامع مختلف بخصوص جوامع تحت تحریم حائز اهمیت فوق‌العاده است.
رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور اظهار داشت: ارتقای خودباوری، از دیگر اثرات اجرای این شعار است که این موضوع اهمیت زیادی دارد که مردم یک جامعه و کشور دارای روحیه خودباوری باشند.
سردار جزایری درباره اثرات حمایت از تولید داخلی بر اقتدار دفاعی کشور نیز گفت: میان تولید و اقتدار در عرصه‌های مختلف و از جمله عرصه‌های دفاعی، نظامی، تسلیحاتی و صنایع پیوستگی عمیقی وجود دارد که این محور مهم نیز در امر بازدارندگی کاملاً مؤثر واقع می‌شود.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه درباره بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون موقعیت ضعیف و متزلزل امریکا اظهار داشت: چالش‌های درونی آمریکا با وجود تبلیغات رسانه‌ای استکبار غیرقابل انکار می‌باشد، مکتب لیبرال دموکراسی امریکایی و مکاتب دیگر اقتصادی که با آن سعی به کشورگشایی می‌کردند، با مشکل مواجه است.
وی افزود: البته مشکلات حاد اقتصادی و مالی امریکا در رأس مشکلات این کشور است، همچنین سطح باور مردم آمریکا نسبت به حاکمیت و تفکرات حاکم بر جامعه آن کشور تنزل یافته که همه نخبگان کشور و جهان را به بررسی این مقوله دعوت می‌کنم.
سردار جزایری ادامه داد: از لحاظ بیرونی نیز امریکا مشکلات زیادی دارد که بحران‌های نظامی امریکا در عراق و افغانستان، شکست استکبار در برابر حزب‌الله و حماس، مشکلاتی که در برابر مقاومت و پایداری مردم و دولت سوریه دارند و ظهور رقبای جدید در عرصه بین‌المللی از جمله آنهاست.
وی افزود: البته رسانه‌های امریکایی تلاش می‌کنند این بحران‌ها ظهور و بروز پیدا نکنند و افکار عمومی به آن توجه لازم را نداشته باشند.
رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور همچنین درباره این که فرمانده معظم کل قوا اعلام کردند "در مقابل تهاجم احتمالی امریکایی‌ها یا رژیم صهیونیستی در همان سطحی که به ما حمله شود، به آنها حمله خواهیم کرد" گفت: به طور کلی براساس دکترین دفاعی کشورمان، ما حمله کننده به هیچ کشوری نیستیم و نخواهیم بود اما در برابر هر حمله‌ای آفند پشیمان کننده‌ای خواهیم داشت.
وی افزود: در این صورت میدان عمل ایران محدود به منطقه خاورمیانه و خلیج فارس نخواهد بود و هیچ نقطه‌ای در ایالات متحده آمریکا نیز از حملات ما در امان نخواهد بود.
سردار جزایری در پایان تصریح کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب توجه داشته باشند، هر کجا که منافع جمهوری اسلامی مورد تهدید واقع شود، با آنها مقابله جدی خواهیم داشت.

گفت و گوی اختصاصی با مرتضی پیریایی/ قسمت دوم

نود درصد مبارزه ما درکربلای چهار وپنج مقابله با جنگ شیمیایی بود

جانباز شیمیایی و معاون عملیات تیپ پدافندی 11والعادیات اظهار داشت: همزمان با انواع خمپاره ها، گلوله های توپ  و حتی گلوله های کاتیوشا با عوامل شیمیایی خط اول را بمباران می کرد تا جایی که به جرأت می گویم نود درصد مبارزه ما در این دو عملیات (کربلای چهار وپنج ) نبرد با سلاح های شیمیایی بود......


در گفتگوی قبلی با مرتضی پیریایی معاون عملیات تیپ 11 والعادیات خاطرات وی را از حضور در مناطق عملیاتی تا پایان عملیات کربلای 4 مرور کردیم، حال در ادامه این گفتگو خاطرات عملیات کربلای 5 و حضور تیپ های پدافند شیمیایی در این عملیات را بررسی خواهیم کرد.


مرتضی پیریایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه قربانیان سلح های شیمیایی گفت: با شنیدن خبر آغاز عملیات کربلای 5، با انکه هنوز بینایی خود را کاملا به دست نیاورده بودم، با توجه به این که معاونت عملیات تیپ را به عهده داشتم خو درا به منطقه رساندم و آمادگی های لازم را در تیپ به وجود آوردم.


وی افزود: در این عملیات عراق از هر وسیله ای برای بمباران شیمیایی استفاده می کرد، از گلوله توپ گرفته تا خمپاره و بمباران های هوایی و نکته قابل توجه استفاده توامان بمب های شیمیایی و گلوله های جنگی بود.


پیریایی ادامه داد: به عبارتی شاید در کنار هر 5 بمب شیمیایی، 2 گلوله جنگی هم استفاده می کرد و این باعث می شد تا نیروها و رزمندگان علاوه بر صدمات شیمیایی، مجروح هم بشوند.


وی تأکید کرد: این مسئله درمان زخمی ها را با مشکل روبه رو می ساخت و پزشکان نمی دانستند برای جلوگیری از خونریزی از چه چیزی استفاده کنند که واکنش در بدن زخمی ها به وجود نیاورد.


پیر ش. م. ر تأکید کرد: در این برهه از زمان، عراق هم به شدت در کابرد سلاح های شیمیایی حرفه ای شده بود و همواره مناطقی را که بیشتر نقش پشتیبانی رزمی را داشتند شیمیایی می کرد تا گردان های رزمی در رسیدن تجهیزات با مشکل مواجه شوند.


وی ادامه داد: همزمان با انواع خمپاره ها، گلوله های توپ و حتی گلوله های کاتیوشا با عوامل شیمیایی خط اول را بمباران می کرد تا جایی که به جرأت می گویم نود درصد مبارزه ما در این دو عملیات (کربلای 4 و 5 ) نبرد سلاح های شیمیایی بود.


پیریایی با توصیف فضای این عملیات گفت: در این عملیات تک و یا پاتک های عراق تماماً با سلاح های شیمیایی بود به صورتی که اگر بچه ها 200 متر را تصرف می کردند بلافاصله همان 200 متر بمباران شیمیایی می شد و این تنها سلاحی بود که عراق به کمک آن می توانست در برابر نیروهای ما مقاومت کند.


معاون عملیات تیپ 11 والعادیات افزود: این حجم گسترده استفاده از سلاح های شیمیایی باعث شد تا بسیاری از بچه ها مجروح و شهید شوند و حتی خود من هم در این عملیات بار دیگر از ناحیه چشم، ریه و پوست شیمیایی شده ومدتی در بیمارستان بقیه الله بستری شدم.

مرتضی پیریایی با اشاره به اقدامات پدافندی شیمیایی در این عملیات گفت: در این عملیات خاک آلوده را با لودر ، زیر و رو می کردیم و با استشمام بوی پیچیده شده در فضا نوع عامل را تشخیص می دادیم و منطقه را تابلو گذاری می کردیم و در نهایت اطلاعات خود را به مراکز درمانی می فرستادیم.


وی با ذکر خاطره ای از کربلای 5 یادآور شد: ساعت 11 شب بود که به خط می رفتم در راه با یکی از گردان های لشگر شیراز برخورد کردم با توجه به تجربیاتم به فرمانده گردان گفتم امشب عراق از ساعت یک شب به بعد تا 4 صبح بمباران شیمیایی خواهد کرد و اگر این ساعت بخوابید حتماً به شهادت خواهید رسید.


پیریایی ادامه داد: متأسفانه از خط که بر می گشتم متوجه شدم که بیشتر بچه های این گردان در خواب به شهادت رسیده اند. تا جایی که حتی نگهبان هم متوجه بوی شیمیایی نشده بود.


وی افزود: با تمام این مسائل عراق وقتی دید که نمی تواند حتی به رغم استفاده از سلاح های شیمیایی مقاومت ایران را در هم بشکند تلاش کرد تا از طریق محور حمیدیه نفوذ کند که رشادت سردار پاسدار مرتضی قربانی عراق را در این ناحیه زمین گیر کرد.


پیریایی همچنین با اشاره به رشادت های نیروهای پدافندی شیمیایی گفت: نیروهایی که به واحد ش. م. ر وارد می شدند در مرحله اول دست از همه چیز می شستند چرا که همواره در تماس مستقیم با گازهای شیمیایی داشتند تا بتوانند نوع عامل را تشخیص و پاکسازی را انجام دهند.


وی افزود: تا جایی که من به عنوان فرمانده عملیات همیشه در اتاقم ازهر گازی یک نمونه به صورت مایع داشتم که این مسئله باعث تعجب همگان می شد.


سردار پیریایی با اشاره به کمبود امکانات در مقابله با جنگ شیمیایی خاطر نشان کرد: با تمام این ایثارگری ها متاسفانه امکانات به حدی نبود که به تعداد کافی در میان نیروها تقسیم شود و این کمبود تجهیزات باعث شد تا رزمندگان بسیاری چه در خط وچه در عقبه مناطق عملیاتی شیمیایی شوند.