سهمیه بنزین آبان خودروها فردا اعلام می‌شود

وضعیت سهمیه، نحوه عرضه و قیمت بنزین آبان ماه به عنوان استراتژیک ترین کالای مصرفی کشور فردا چهارشنبه به طور رسمی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور فردا 28 مهر ماه وضعیت میزان سهمیه، نحوه عرضه و قیمت فروش بنزین را تعیین تکلیف می کند.

شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت مهر ماه امسال درباره سرنوشت قیمت و عرضه بنزین در ادامه سالجاری، گفته بود: "حتما شاید" قیمت بنزین لیتری 400 تومان شود.
 
در همین حال، شهریور ماه امسال با توجه به تعویق زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شده است که سهمیه بنزین خودروهای شخصی به صورت ماهانه به کارت هوشمند سوخت آنها واریز شود.
 
بر این اساس از یکم مهر ماه 60 لیتر بنزین با قیمت یارانه ای 100 تومان به کارتهای هوشمند خودروهای شخصی واریز می شود.
 
همچنین بر اساس توافق انجام شده، در مهر ماه سالجاری سهمیه سواری بنزینی و دوگانه سوز شخصی ماهانه 60 لیتر، موتورسیکلت ها 25 لیتر، تاکسی بنزینی 500 لیتر، دوگانه سوز و ال پی جی سوز 200 لیتر، آژانس (بنزینی 300 لیتر)، دوگانه سوز و ال پی جی سوز 200 لیتر،  است، همچنین سهمیه بنزین مسافربر شخصی دوگانه سوز و ال پی جی سوز نیز 200 لیتر تعیین شده است.
 
برای وانت بنزینی نوع یک ماهیانه 200 لیتر، وانت دوگانه سوز 100 لیتر، بنزینی نوع دو 400 لیتر و دوگانه سوز نوع دو نیز 200 لیتر، کامیون و کامیونت بنزینی نیز ماهیانه 400 بنزین (سهمیه خودروهای دوگانه سوز در این گروه 200 لیتر) به کارتهای سوخت واریز شود.
 
در همین حال پیشتر محمدرضا رویانیان با بیان اینکه به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در نیمه دوم سالجاری، گفته بود: تصمیم بر این شد تا سهمیه بندی به صورت ماهانه ادامه یابد، گفته بود: از این رو در مهر ماه سالجاری سهمیه ها تغییری نخواهد داشت.
 
به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت زمان دقیق اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که بر آن اساس تغییری بر وضعیت سبد سوختی کشور ایجاد خواهد شد، برعهده رئیس جمهور بوده و خود وی زمان اجرای آن را اعلام خواهد کرد.
 
به گزارش مهر، در حال حاضر بیش از 17 میلیون کارت هوشمند سوخت شامل 10 میلیون و 194 هزار کارت خودرو و 6 میلیون و 725 هزار و 254 کارت هوشمند موتور سیکلت در سطح کشور فعال است.
 
هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای 100 تومان، بنزین سوپر یارانه ای 150 تومان، بنزین نیمه یارانه ای 400 تومان و بنزین نیمه یارانه ای سوپر 550 تومان است.

شناسنامه دار شدن تمامی آدرسهای اینترنتی کشور / ثبت هویت IP

معاون شرکت فناوری اطلاعات از آغاز بکار سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور و اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه تمامی توزیع کنندگان IP ملزم خواهند بود بانک اطلاعاتی IP آدرسها را به روز رسانی و کامل کنند.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تمامی IP آدرسهای اینترنتی در کشور شناسنامه دار خواهند شد گفت: پیش از راه اندازی این سامانه، مشخصات IP آدرسهایی که از موسسه رایپ - ثبت کنندگان منطقه ای آدرسهای عددی اینترنتی - دریافت می شد و نیز IP آدرسهای خصوصی که در داخل کشور مورد استفاده قرار می گرفت بطور کامل قابل شناسایی نبود اما با آغاز فعالیت سامانه آدرسهای عددی اینترنتی نابسامانیهای موجود در بحث مدیریت این بخش ساماندهی می شود.

وی با بیان اینکه برخی از جرائم اینترنتی در فضای سایبر به واسطه این نابسامانیها صورت می گیرد ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، شرکتهایی که از ثبت کنندگان منطقه ای (RIPE)، آدرس عددی اینترنتی دریافت می کنند باید طبق فرم تعریف شده، اطلاعات مورد نیاز تمام IP ها را ارسال کنند.
 
انصاری با تاکید بر اینکه در فضای اینترنت، IP آدرس به منزله مشخصه هویتی است و باید مالک آن برای مباحث حقوقی، تجاری و مالی مشخص باشد اضافه کرد: الزامات قانونی و اجرایی لازم درباره اجرای سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور تعریف شده و هماهنگیهای مورد نیاز با سازمانهای ذیربط نیز در حال انجام است.
 
اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور
 
وی افزود: با اجرا و پیاده سازی این سامانه از این پس IP آدرسها شناسنامه دار می شوند. به این معنی که مالک هر IP آدرس یا بلوک آدرس و حتی استفاده کننده نهایی آن هم مشخص می شود.
 
این مقام مسئول افزود: از آنجایی که در فضای سایبر بحث تراکنش های مالی و بحثهای احراز هویت وجود دارد بهتر است که IP  آدرس ها به نام فردی که از آن استفاده می کند باشد.
 
معاون شرکت فناوری اطلاعات با بیان اینکه این سامانه تمامی توزیع کنندگان، گیرندگان و مصرف کنندگان IP آدرسها را ملزم می کند که این آدرسها را در سامانه متما به ثبت رسانده و مشخصات آن را کامل کنند خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور وجود دارد که شمار آن به کلی با تعداد کاربران اینترنت متفاوت است چرا که در ایران از IP آدرس های خصوصی هم استفاده می شود که این امر در دنیا متداول نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه IP آدرس یک هویت و موجودیت در اینترنت است و برای معرفی شرکتهای بزرگ و متوسط توزیع کننده IP آدرس در کشور با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه صورت گرفته است به مهر گفت: قرار است اطلاعات این شرکتها به طور در این سامانه به ثبت برسد و بعد از رفع مشکلات احتمالی تا سه ماه آینده، اجرای آن الزامی شود.
 
انصاری در مورد آیین نامه اجرای طرح شناسنامه دار شدن IP آدرسهای اینترنتی نیز گفت: جزئیات این آیین نامه برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده است و چندی پیش نیز کلیات آن به تصویب این کمیسیون رسیده بود.
 
IP آدرس یا شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به اینترنت
 
به گزارش مهر، آدرس IP شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به شبکه اینترنت است که شماره شناسایی هر کاربر اینترنتی نیز خواهد بود. به بیان ساده تر هر دستگاهی که در اینترنت وجود دارد یا به آن متصل است یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن آدرس IP یا  شماره IP گفته می شود.
 
آدرس آی پی را می توان با شماره تلفن های افراد در شبکه تلفن مقایسه کرد. البته تفاوت های زیادی بین آدرس آی پی و شماره تلفن ها وجود دارد. ولی همانند آن پیش شماره دارد و وقتی کامپیوتری متصل به شبکه اینترنت است، این آدرس انحصاری بوده و فقط در اختیار آن کامپیوتر قرار دارد.
 
تفاوت مهم آی پی آدرس با شماره تلفن ها در این است که چنانکه به هر دلیلی کامپیوتری که این شماره (IP) به آن تخصیص داده شده از شبکه اینترنت جدا شود (ارتباطش قطع شود) اینIP  آزاد شده و ممکن است به کامپیوتر دیگری تخصیص داده شود.
 
البته شماره IP برای کامپیوترهای سرور شبکه (کامپیوترهایی که به شبکه سرویس می دهند و شبکه را تحت نظارت مستمر خود دارند) و نیز کامپیوترهایی که به روشی غیر از روش شماره گیری تلفنی - دایل آپ- به اینترنت وصل هستند معمولا عددی ثابت بوده و تغییر نمی کند اما برای دیگر کامپیوترها، عددی متغیر است و در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است این شماره عوض شود. یعنی هر بار که کاربر با شرکت ISP خود تماس می گیرد و از طریق آن به شبکه اینترنت وصل می شود، عددی جدید (از مجموعه شماره های IP آزاد در آن موقع) به کامپیوتر وی تخصیص داده می شود.

تندروترین و گران قیمت ترین سوپر اتومبیل جهان <!– –>


آئرو



بوگاتی 16.4
این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید
Farshadd آفلاین است  

۷ میلیارد تومان، بهای گران قیمت ترین اتومبیل دنیا

۷ میلیارد تومان، بهای گران قیمت ترین اتومبیل دنیا چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۲ فراری افسانه ای مدل GTO۲۵۰ در حراجی لندن به قیمت ۷.۲۸ میلیون دلار... فروخته شد و بدین ترتیب گران ترین اتومبیل جهان نام گرفت. این اتومبیل یکی از زیباترین و مشهور ترین اتومبیل های جهان و ساخت کارخانه فراری ایتالیا می باشد. تنها ۳۹ مدل از این فراری افسانه ای در بین سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ ساخته شد و جالب است بدانید از اتومبیل هایی با این کلاس(اسپرت) بیشتر از ۱۰۰ عدد ساخته نمیشد، همچنین بسیاری از کارشناسان نیز پذیرفته اند که این مدل یکی از بهترین مدل های همیشگی فراری میباشد. قبل از این حراجی همگان بر ارزش ۵.۱۹ میلیون دلاری این اتومبیل اتفاق نظر داشتند که پس از این حراجی، این فراری ارزش واقعی خود را نشان داد. خریدار این فراری یک انگلستانی ناشناس میباشد. او تنها کسی ست که میتواند از این به بعد سوار این فراری افسانه شود و چرخ های آن را به حرکت در آورد. این اتومبیل با یک موتور ۱۲ سیلندری ۳ لیتری ساخته شده و بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و دارای سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت می باشد. همچنین دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵.۴ ثانیه می باشد. برخی از مدل های آن نیاز ۴ لیتری بودند. رکورد قبلی گران ترین اتومبیل جهان متعلق بود به یک فراری مدل California Spyder که در حراجی دوسالانه Ferrari Leggenda e Passione در شهر مارانلو (Maranello) در ایتالیا به قیمت ۸.۱ میلیون دلار به یک تولید کننده برنامه های رادیویی و تلویزیونی انگلستانی به نام کریس ایوانس(Chris Evans) فروخته شد. فراری یک کارخانه سازنده خودرو ایتالیا است. این کمپانی تحت مالکیت کمپانی فیات می باشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح ابر خودرو هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند.

گران ‌قیمت‌ترین خودرو جهان تولید شد


اکونیوز: گران‌ قیمت‌ترین خودرو جهان توسط شرکت خودروسازی بوگاتی تولید شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، این خودرو از طلای 24 قیرات، پلاتین و الماس تولید شده و قیمت آن بیش از دو میلیون دلار است.
نام این خودرو بوگاتی ویرون است.
از این خودرو تنها سه نسخه تولید شده است و کار طراحی آن مربوط به طراح لیورپولی، استیوارت هوگس و طراح سوییسی خودروهای گران‌قیمت، روبرت گولپن است.
این خودرواز نوع 16 سیلندر با موتور W است که حداکثر سرعت این خودرو را به 254 مایل بر ساعت می‌رساند.
این خودرو بوگاتی ویرون الماس نام‌گذاری شده است.

تندروترین و گران قیمت ترین سوپر اتومبیل جهان <!– –>

(بوگاتی ویرون)تندروترین و گران ترین سوپر اتومبیل جهان :
این اتومبیل با قدرت 1001 اسب بخار که نشانگر انرژی فوق العاده زیادی بوده ، از یک موتور شانزده سیلندر هشت لیتری با کمک چهار توربو چارجر بهره مند است.
در این اتومبیل برای رسیدن به سرعت 250 کیلومتر در ساعت که حد نهایی سرعت گیری بسیاری از انواع اتومبیل های اسپرت است،فقط به 266 اسب بخار نیاز است !!!
تنها اتومبیل غیر مسابقه ای را که می توان با آن مورد مقایسه قرار داد مک لارن F1 بوده که آن هم بعد از رسیدن به سرعت های بالاتر از 320 کیلومتر در ساعت در مقابل بوگاتی حرفی برای گفتن ندارد …
حداکثر انرژی ایجاد شده در محفظه احتراق بوگاتی ویرون به سه هزار (3000) اسب بخارمی رسد که هزار اسب بخار آن توسط سیستم خنک کننده مورد استفاده قرار می گیردو هزار اسب بخار دیگر از سیستم اگزوز خارج می شود و هزار اسب بخار نیز به چهار چرخ منتقل می شود . حداکثر نیروی تورک در این بوگاتی رقم باورنکردنی 922 پاوند بوده که از دور موتور 2000دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دارد و گیربکس به راحتی میتواند این نیرو را مورد استفاده قرار دهد، در حالی که چنین نیرویی هر گیربکسی را می تواند متلاشی کند. در حین حرکت با این اتومبیل چنانچه سیستم کنترل پایداری (esp) آن را خاموش کنید، می توانید حتی در دنده سه نیز چنانچه سطح مسیر حرکت کاملاً صاف باشد اصطلاحاً تیک آف کنید …
قیمت این سوپر اتومبیل جنجالی در حدود یک میلیون یورو پیش بینی شده بود که با احتساب مالیات های متعلق به آن و با نرخ برابری دلار بیش از 2/1میلیون دلار می شود

عکس گران قیمت ترین ماشین عروس جهان در اصفهان!!!!!!

گران قیمت ترین و زیبا ترین ماشین عروس کشور در اصفهان دیده شد. این اتومبیل تشریفاتی که بصورت گذر موقت به کشورمان وارد شده، در جشن عروسی یک زوج ایرانی به عنوان ماشین عروس استفاده شده است.
رولزرویس فانتوم کوپه بالغ بر 411 هزار یورو قیمت دارد و اتومبیلی است که در همه  جای دنیا مورد توجه است.
این اتومبیل در گذشته فقط مورد استفاده سران کشورها و اشخاص خاص بوده ولی  مدتی است که مورد استفاده سایر شهروندان وعلاقمندان نیز قرارمی گیرد. اولین بار در سال 2005 یک دستگاه رولز رویس فانتوم در تهران دیده شد. 

http://www.machinemag.com/imagenews/m-8-3020.jpg


http://www.machinemag.com/imagenews/m-8-3022.jpg

رهبر معظم انقلاب : فتنه سال 88 نظام و انقلاب را واکسینه کرد

همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه السلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان انبوه جمعیت مردم قم که از ساعت‌ها پیش در انتظار ایشان بودند، وارد این شهر شدند.
مردم قم از ساعت ها پیش از آغاز سفر مقام معظم رهبری در انتظار رهبر انقلاب بودند. 

انبوه جمعیت و محبت مردم قم به رهبر معظم انقلاب به حدی بود که خودروی حامل ایشان بارها و بارها در سطح شهر متوقف شد. حضور مردان، زنان، به ویژه جوانان، همچنین روحانیان و علما در مراسم استقبال چشمگیر بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در این اجتماع با شکوه، با اشاره مختصر به تاریخچه پیدایش شهر قم، بنای این شهر را براساس جهاد و بصیرت دانستند و تصریح کردند: این شهر در طول تاریخ، پایگاهی برای نشر ارزش های دینی و معارف اهل بیت بوده است. 

حضرت آیت الله خامنه ای حضور علما و مراجع بزرگ را در دوران  مختلف در شهر قم مایه برکت توصیف و اظهار داشتند: مردم قم هم همواره نشان داده اند قدر حوزه و مراجع را می دانند و در هنگام ضرورت در صحنه حاضر می شوند.
 
ایشان، انقلاب ایران را انقلاب دینی و مذهبی توصیف و تصریح کردند: هیچ تفسیر به رای و مادی نمی توان از این انقلاب کرد، چرا که خواستگاه آن شهر قم و رهبر آن هم یک عالم، فیلسوف و روحانی بزرگ مرتبه بوده است. 

ایشان افزودند: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی می دانند، اگر این انقلاب دینی نبود، قدرت مقاومت هم نداشت به همین علت هرگاه خواسته اند انقلاب را آماج حملات خود قرار دهند، به خواستگاه دینی و حمایت مردمی آن هجوم آورده اند. 

رهبر انقلاب، عنصر دین را عامل پایداری و استقامت در مقابل زیاده خواهی دشمنان دانستند و تصریح کردند: اگر عنصر دین در این انقلاب نبود ممکن بود مسئولان با گرفتن امتیازاتی راه را برای سلطه دشمنان باز کنند، اما چون دین مبنای انقلاب است، چنین سلطه ای روی نخواهد داد. 

حضرت آیت الله خامنه ای، درس بزرگ امام خمینی به امت را نگاه به نیروی ایمان دانستند و گفتند: باید برای افزایش نیروی ایمان در بین آحاد مردم کوشید و آحاد مردم هم مطمئن باشند اگر به خدا توکل شود او هم از کمک و یاری رساندن دریغ نخواهد کرد. 

ایشان، حضور مردم در عرصه های انقلاب را وفادارانه و اثرگذار دانستند و اظهار داشتند: در سه دهه اخیر، انقلاب همواره وفادارانه از سوی مردم مورد تایید و پشتیبانی کامل قرا گرفته و اگر چنین نبود نظام نمی توانست در مقابل دشمنان مقابله کند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمن با آگاهی از نقش دین و مردم در پشتیبانی از انقلاب اسلامی در 3 دهه اخیر همواره کوشیده است با بهره گیری از مزدوران داخلی مقدسات و حقایق اسلامی را مورد حمله قرار دهد.
 
ایشان، ماجرای سلمان رشدی، فیلم های هالیودی، چاپ و تکثیر کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات اسلامی، قرآن سوزی، اشاعه بی بندوباری، ترویج عرفان های کاذب و ایجاد شبکه کلیساهای خانگی را در این چارچوب توصیف کردند. 

رهبر انقلاب شایعه سازی، دروغ پراکنی و دلسرد کردن مردم از مسئولان را از دیگر دسیسه های دشمنان انقلاب دانستند و اظهار داشتند: آنان می کوشند نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت نظام را نادیده بگیرند و مطرح نکنند، اما مردم روز به روز پایبندی خود به ارزش های دینی و مذهبی را عمیق تر کرده و نقشه های دشمنان را با شکست مواجه کرده اند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، تشدید تحریم ها را دیگر توطئه دشمنان دانستند و افزودند: آنان با هدف فشار برای جدایی مردم از مسئولان این موضوع را طراحی کرده اند اما به لطف الهی و مقاومت مردمی تا کنون بی اثر بوده و مردم هم با تکیه بر دست آوردهای خود در مقابل این توطئه هم می ایستند و آنرا خنثی می کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: دشمنان با اصرار فراوان و با استفاده از اینترنت و دیگر رسانه ها ترویج اسلام بدون روحانیت و اسلام منهای سیاست را در دستور کار قرار داده اند اما مردم و خواص باید توجه داشته باشند که هرآنچه را دشمن بر آن تکیه می کند می تواند برای ما هم یک طرح و نقشه باشد و هرآنچه مورد هجوم دشمن قرار گرفته باید مورد حمایت و پشتیبانی ما قرار گیرد. 

رهبر انقلاب، همچنین با اشاره به حرمت شکنی عده ای در عاشورای پارسال و واکنش به موقع و به فاصله چند روزه مردم به این حرمت شکنی که نشات گرفته از معرفت دینی و احساسات مذهبی آنان بود، تصریح کردند: دشمن بدون تردید در جدا کردن مردم از انقلاب و نظام اسلامی شکست خورده است. 

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات ریاست جمهوری اخیر را یک رفراندوم چهل میلیونی برای نظام اسلامی دانستند و تصریح کردند: دشمن کوشید با زیر سوال بردن آن، نظام اسلامی را خدشه دار کند اما به فضل الهی این فتنه، نظام و انقلاب را واکسینه کرد. 

رهبر انقلاب، در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع عظیم مردم قم، وحدت کلمه و همبستگی ملی را موضوع اساسی دانستند و تاکید کردند: خواص و عوام باید این مهم را جدی بگیرند و در تقویت آن بکوشند. 

حضرت آیت الله خامنه ای، همبستگی روز افزون مردم و خواص با قوای سه گانه، تقویت ایمان دینی، تامین نیازهای فکری و معنوی جوانان، تلاش برای افزایش بصیرت و دانایی و پیشرفت علم و حرکت در جهت نقشه جامع علمی کشور را از موضوعات مهم جامعه دانستند. 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره مجدد به نقش و اهمیت حوزه های علمیه در تقویت و افزایش معرفت دینی و آگاهی جوانان، فرمودند: حوزه علمیه قم بزرگترین حوزه علمیه اسلامی در دنیای اسلام است. 

رهبر انقلاب، در پایان سخنان خود بار دیگر با تاکید بر جایگاه معنوی و زیارتی شهر قم و وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد جمکران و امامزاده ها در این شهر، توجه بیشتر مسئولان به مشکلات این شهر را خواستار شدند و تاکید کردند: متاسفانه این شهر از دوران طاغوت با عقب ماندگی هایی مواجه است که باید با همت مسئولان به سرعت حل شود. 

رهبر انقلاب همچنین توجه به معماری شهر قم را خواستار شدند و فرمودند: معماری در این شهر باید با ملاحظه اسلامی و نمادهای انقلاب باشد، چرا که اینجا شهر انقلاب و اسلام است.