یک داعشی و شستن ظرف ها


ترجمه متن عربی نوشته شده روی عکس: این تکفیری داعشی رو ساعت ۱۱ میگیرن  ؛ میگه: «منو همین الان بکشید تا برای ناهار پیش رسول الله و اصحاب ایشون باشم.» سرباز عراقی هم میگه: «ساعت ۲ میکشیمت تا به شستن ظرف ها برسی!!!» یک داعشی و شستن ظرف ها

دستمزد ماهیانه عربستان به تروریست های تکفیری


یک منبع پاکستانی گفت: عربستان به صورت مخفیانه به هر پاکستانی برای جنگ در عراق وسوریه، ماهانه ۶۰۰ دلار مزد می‌دهد، و در همین راستا مراکز امنیتی پاکستان، برخی زندانیان را آزاد کرده و آن‌ها را به عربستان فرستاده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه العهد لبنان نوشت: یک منبع پاکستانی گفت: مقامات سعودی شهروندان پاکستانی را به بهانه دفاع از مکه راهی عراق و سوریه کرده‌اند.
 
عربستان، شهروندان پاکستانی را با دستمزدهای ماهانه راهی عراق و سوریه می‌کند.
پاکستانی های مبارز در عراق
این منبع پاکستانی ادامه داد: این اقدام عربستان به صورت مخفیانه انجام می‌شود و مقامات سعودی به هر پاکستانی ماهانه 600 دلار می‌دهند و در همین راستا مراکز امنیتی پاکستان، برخی زندانیان را آزاد کرده و آن‌ها را به عربستان فرستاده‌اند.

 

خودکشی زنان پس از تجاوز توسط داعش


گروه داعش در شهر موصل با انتشار بیانیه‌ای از اهالی این شهر خواسته است زنان را برای جهاد نکاح در اختیار آنها قرار دهند و اگر از این فرمان سرپیچی کنند با آنها طبق مقررات داعش برخورد خواهد شد.از موصل خبر می‌رسد عده‌ای از زنان که مورد تجاوز داعشی‌ها قرار گرفته بودند اقدام به خودکشی کرده‌اند.شبه‌نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش” همزمان با مبارزه با ارتش عراق در استان بیجی منزل به منزل رفته و درباره تعداد زنان مجرد و متاهل سوال می‌پرسند.ارتش عراق و شبه‌نظامیان داعش برای بدست آوردن کنترل بزرگترین پالایشگاه عراق در خارج از استان بیجی در حال جنگ هستند. اما ساکنین استان بیجی که تحت کنترل کامل داعش است، بسیار وحشت زده هستند چرا که این شبه‌نظامیان منزل به منزل رفته و درباره تعداد زنان مجرد و متاهل هر خانه سوال می‌پرسند. خودکشی زنان پس از تجاوز توسط داعش

سوء‌استفاده داعش از کودکان


بوکوحرام" در نیجریه، "داعش" درعراق و "النصره" در سوریه کودکان را به عنوان سرباز به خدمت می‌گیرند؛ از آنها سوءاستفاده جنسی می‌کنند و توسط آن‌ها به دبستان‌ها ومدارس منطقه حمله می‌برند.وب سایت رسانه برون مرزی آلمان "دویچه وله" (DW) نوشت: «در گزارش جدید سازمان ملل متحد در باره سوءاستفاده از کودکان در درگیری‌های مسلحانه آمده است که در سال گذشته میلادی در سراسر جهان دست کم چهارهزار کودک در جنگ‌ها و برخوردهای مسلحانه ارتش‌ها یا گروه‌های مسلح فعال بوده‌اند.» سوء‌استفاده داعش از کودکان

معرفی کامل الصرخی، شیخ فتنه گر عراق و محبوب وهابی ها


در حالی که هنوز یک هفته از ادعای خلافت ابوبکر بغدادی و معرفی او به عنوان امام و خلیفه مسلمین نگذشته است، یک مدعی دیگر از آستین وهابیت بیرون آمد تا به نام شیعیان، برای حرامیان و به سود صهیونیسم گام بردارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نظر می‌رسد، عربستان سعودی، پس از شکست بخش قابل توجهی از طرح‌های امنیتی و نظامی خود در منطقه، دست به استفاده از آخرین مهره‌های خود زده است؛ مهره‌هایی که بیش از آنکه خطرناک باشند، مضحکند!

سه‌شنبه گذشته، نیروهای امنیتی "عراق"، در حالیکه این کشور، درگیر یکی از شدیدترین بحران‌های نظامی-امنیتی خود در تاریخ معاصر است، "سیدالصرخی"، ازمدعیان دروغین ارتباط با "امام زمان" را به دلیل اظهارات فتنه‌انگیز، دستگیر کردند.

گفتنی است؛ طی ساعات گذشته، برخی از رسانه‌های عربی، که عموما با مشی ضد شیعی-ایرانی خود شناخته می‌شوند، با تکرار این خبر، تلاش کودکانه‌ای را برای مظلوم‌نمایی این فرد آغاز کرده‌اند.

"سید محمد بن عبدالرضا بن محمد الصرخی" معروف به "آیت‌الله سید محمود حسنی الصرخی"، متولد شهر "کاظمین" است.

نکته قابل توجه در خصوص این به اصطلاح روحانی، این است که وی برای اولین‌بار و پس از سقوط "دیکتاتوری صدام"، در لباس روحانیت ظاهر شد.

 

سید محمد الصرخی
البته، این تنها تغییری نبود که در چنین مدت کوتاهی، در رابطه با وی رخ داد(!)، چراکه الصرخی، به سرعت و با گذشت زمان اندکی، خود را به عنوان مرجعیت اعلای شیعیان جهان معرفی کرد.

متأسفانه، این دروغ بزرگ هم به سلسله‌های دروغ‌های این روحانی‌نما پایان نمی‌دهد، به طوریکه این عنصر مشکوک، به سرعت مدعی رابطه با امام زمان (عج) نیز شده است!

طی ساعات گذشته، شبکه‌های ضد شیعی، در تبلیغات دروغین خود برای این شخصیت، او را از شاگردان "آیت‌الله سید محمدباقر صدر"، مطرح کرده و این ادعا را نیز برمبنای سخنان خود الصرخی بیان کرده‌اند.

این در حالی است که این ادعای مضحک، بارها از سوی سایر شاگردان این شخصیت بزرگ شیعی، همچون "آیت الله سید کاظم حائری"(که در حال حاضر ساکن قم است) رد شده است.

البته، قطع‌نظر از تکذیب شاگردان مرحوم آیت‌الله باقر صدر، تنها با نگاهی به مشی سیاسی-مذهبی این دو شخصیت نیز می‌توان به سادگی، به دروغ‌ بودن این ادعا پی برد.

گفتنی است؛ رسانه‌های ضد شیعی در بسیاری موارد، و در راستای جو سازی‌های ابتدائی از الصرخی با نان "سید حسنی" یاد می‌کنند.

الصرخی، در اولین دوره‌های حضور خود، در صحنه سیاسی-مذهبی عراق، که با چالش جدی حضور اشغالگران در خاک خود مواجه بود، در صحنه‌سازی که بعدها هدف آن مشخص شد، همچون سایر علمای جریان شیعه، با طرح انتقادات تند علیه نیروهای آمریکایی، خروج فوری آنان از خاک عراق را خواستار شده بود.

در پی این جوسازی‌ها، نیروهای اشغالگر، با طرح نام وی، به عنوان یکی از مخالفان نیروهای ائتلاف، به دفتر وی در عراق حمله می‌کنند، حمله‌ای که البته هیچ‌گاه به هدف خود نمی‌رسد، چراکه الصرخی ناپدید شده بود.

از آن زمان، تا حدود دو سال گذشته، هیچ خبر رسمی از حضور الصرخی، در رسانه‌ها وجود ندارد.

البته، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص مکان اختفای او در این مدت می‌شود؛ عده‌ای لبنان را مخفی‌گاه اصلی الصرخی دانشته و عده‌ای دیگر، با رد امکان خروج وی از عراق، معتقدند الصرخی در جنوب این کشور زندگی می‌کرده است.

متأسفانه، اندک‌هواداران الصرخی که اراجیف او را باور کرده بودند، معتقدند "طی این مدت، الصرخی نزد امام زمان حضور داشته است".

هرچند، اطلاعات زیادی از زمان اختفای الصرخی در دست نیست، اما با توجه به موضع‌گیری‌های او، به راحتی می‌توان دریافت که او طی این مدت تحت تعالیم شدید نیروهای امنیتی منطقه (برای مثال استخبارات عربستان) قرار گرفته باشد.

برخی اسناد و اطلاعات موجود درباره "الصرخی" حکایت از آن دارد که وی در اواسط دهه نود قرن گذشته‌ میلادی (حدود سال 1984) دانشجوی رشته‌ی مهندسی در یکی از دانشگاه های بغداد بوده است، گفته می شود وی مدتی از همکلاسی های دوران دانشجویی عدی فرزند صدام، دیکتاتور سابق عراق بود و در همان زمان عضو حزب بعث شد و به یکی از دوستان نزدیک "عدی" مبدل شد.

به این ترتیب، همزمان با ورود وی، به دستگاه امنیتی بعث، رابطه الصرخی نیز با فرزند صدام عمیق‌تر می‌شود.

در خصوص ادعای مضحک الصرخی، در رابطه با ارتباط با امام زمان(عج)، در گزارش شیعه‌آنلاین آمده است "او در مجالس و محافل مختلف خود به گونه های مختلف مدعی ارتباط با امام زمان(عج) شده است. از جمله ادعاهای عجیب وی این است که در یک دیدار محرمانه با برخی هوادارانش مدعی شده که امام زمان(عج) با خواهر او ازدواج کرده و داماد خانوادگی آنها شده است".

البته، مسئله ارتباط الصرخی با امام زمان(عج)، موضوعی نیست که صرفا از طریق شایعه و سخنان هواداران او منتشر شده باشد.

دفتر الصرخی در تاریخ 7 شوال 1432 بیانه‌ای رسمی صادر کرده و در آن به طور مستقیم مدعی شد"الصرخی با امام زمان(عج) دیدار داشته و دستوراتی برای چگونگی فعالیت دریافت کرده است"!!

به این ترتیب، اقدامات این عنصر امنیتی، علیه منافع مردم عراق و مرجعیت شیعه به سرعت آغاز شد.

الصرخی، بلافاصله پس از انتشار این بیانیه، گروهی به نام "شبکه امام زمان برای اعدام"(!!) را تأسیس کرده و از این طریق، تلاش‌های گسترده‌ای را برای تخریب چهره تشیع در رسانه‌ها آغاز کرد.

از سوی دیگر، وی بارها مدعی شده است که امام زمان از مراجع تقلید فعلی به هیچ‌وجه رضایت نداشته و به این ترتیب، فتوای اعدام مراجع تقلید شیعه را صادر کرد!!!

البته نبود پشتوانه علمی و بی‌سوادی این به اصطلاح مرجع تقلید، موجب شده است که طرفدارن وی، برای پوشش این نقص غیر قابل انکار، به الصرخی، لقب مرجع تقلید "عربی-عراقی" بدهند!!

در بخش دیگری از گزارش شیعه‌آنلاین، اطلاعات حیرت‌آور و بسیار نگران‌کننده‌ای از حلقه اطرافیان الصرخی به چشم می‌خورد "یکی از افراد نزدیک و یاران الصرخی فائز الشمری نام دارد، براساس اسنادی که پس از تسخیر مقر سازمان اطلاعات و امنیت حزب بعث  پس از سقوط رژیم صدام به دست آمده، مشخص شد که فائز الشمری یک سنی مذهب و از اهالی شهر فلوجه بوده که از کارکنان سازمان امنیت بعث به شمار می‌رفت و در زمان صدام، مدتی مأموریت یافت که با عمامه‌ای سفید رنگ  به صورت یک روحانی شیعی در محافل ومجالس مختلف مانند دروس برخی مراجع حاضر شود".

گفتنی است؛ پس از اشغال عراق نیروهای آمریکایی و عراقی به مسجدی در منطقه "السیده" در بغداد که زیر نظر فائز الشمری بود حمله کرده و مقدار زیادی از سلاح‌ها و موشک‌های ارتش سابق عراق را در انبار مسجد کشف و ضبط کردند".

در حال حاضر، الصرخی، در تشکیلات تروریستی خود، حدود 200 نیروی مرد و 50 نیروی زن را در اختیار داشته به تمامی آنها، ماهانه مبلغ 300 دلار دستمزد می‌دهد.

فواد الخوری، از شهروندان عراقی و منتقدان تشکیلات تروریستی الصرخی، تأکید می‌کند "اطمینان دارم، منابع مالی او از سوی عربستان سعودی تأمین می‌شود".

از دیگر، حمایت‌های عربستان از الصرخی، می‌توان به پشتیبانی رسانه‌ای قابل توجه اشاره کرد.

برای اثبات این مطلب، تنها کافی است به مصاحبه‌های این مرجع قلابی بیاندازیم، وی تا کنون چندین بار، با شبکه خبری العربیة و همچنین روزنامه الشرق‌الاوسط مصاحبه کرده است، این در حالی است که تا پیش از بحران اخیر در شهر کربلا، حتی بسیاری از مردم عراق نیز نام او را نمی‌دانستند.

این عنصر امنیتی-تروریستی تا کنون بارها تلاش کرده است که با آیت‌الله سیستانی درگیر شود و در همین زمینه، تاکنون بارها به دستور الصرخی، به دفاتر ایشان حمله شده و برخی از نمایندگان آیت‌الله سیستانی نیز از سوی طرفداران الصرخی، هدف ترور قرار گرفته‌اند.

بنابر آمار منتشر شده در شیعه‌آنلاین، "هوادارن الصرخی، بیش از 10 مسجد، حسینیه و مرکز وابسته به آیت الله سیستانی و نمایندگانش را مورد حمله قرار داده و به آتش کشیده اند. آنان حتی حرمت این اماکن دینی و قرآن های موجود در آن را نگه نداشته و آن را به آتش کشیدند".

جالب توجه این است که اظهارات و موضع‌گیری‌های منطقه‌ای الصرخی نیز در "تمامی موارد" بر علیه مواضع شیعیان و منافع انان در منطقه است.

وی تاکنون بارها مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین حکومت بشار اسد را مورد انتقادات شدید خود قرار داده است.

وی همچنین بارها انقلابیون بحرین را، که مشاهده ظلم آل‌خلیفه علیه آنان، قلب هر شیعه‌ای را به درد می‌آورد، شورشی و فتنه‌گر نامیده است!!

تمام اینها در حالی است که در بحران اخیر عراق، الصرخی، از داعش و شورشیان استان فلوجه، که بارها و به صراحت علیه تمامی شیعیان جهان موضع‌گیری کرده‌‌اند، حمایت کرده است!

طی روزهای گذشته، الصرخی در پی فرصت ایجاد شده برای او و هوادارنش پس از بحران امنیتی عراق، با برگزاری جلسات متعدد در شهر مقدس کربلا، و فتنه‌انگیزی‌های مشکوک، مقدمات اجرای طرح حمله به حرم مطهر امام حسین(ع) را داشت که با پیگیری‌های دستگاه‌های امنیتی، بازداشت شد.

درگیری در بیت المقدس /جسد سوخته و شکنجه شده نوجوان فلسطینی پیدا شد


اعلام خبر پیدا شدن جسد یک نوجوان فلسطینی باعث خشم مردم فلسطین شد. نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به جمع فلسطینی ها در منطقه شعفاط در بیت المقدس تعدادی را مجروح کردند. این جوان ۱۶ ساله را شهرک نشینان صهیونیست ربوده و پس از شکنجه، آتش زده بودند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در پی پیدا شدن جنازه نیم سوخته یک نوجوان فلسطینی که روز گذشته توسط شهرک نشینان صهیونیست ربوده شده بود، درگیری‌هایی در بیت المقدس بین جوانان فلسطینی و پلیس رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

درگیری در بیت المقدس

درگیری در بیت المقدس

انتشار این خبر خشم فلسطینی ها را بر انگیخت و درگیری ها در شعفاط آغاز شد و اشغالگران از بمب های صوتی، گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی علیه جوانان فلسطینی استفاده کردند. پلیس صهیونیستی اعلام کرد که دست کم 12 جوان فلسطینی در این درگیری ها مجروح شدند.

درگیری در بیت المقدس

درگیری در بیت المقدس

خبرنگار المیادین در بیت المقدس گفت: نیروهای اشغالگر حتی گروه های خبری را هم هدف قرار دادند و خبرنگار تلویزیون فلسطین و تصویربردار یک شبکه تلویزیون دیگر مجروح شدند.

وی افزود: هم اکنون درگیری ها در بیت المقدس همچنان ادامه دارد. پلیس صهیونیستی صحن ها و درهای ˈمسجد الاقصیˈ را بر روی نمازگزاران مسلمان بسته است. اشغالگران همچنین از ورود یهودیان به صحن های مسجد نیز از بیم درگیری جلوگیری کردند. شهر بیت المقدس در این لحظات به شدت متشنج است.

نوجوان فلسطینی

جنازه محمد ابو خضیر، نوجوان فلسطینی که روزگذشته در بیت المقدس ربوده شده بود، در محله یهودی نشین بیت المقدس غربی توسط پلیس پیدا شد. این نوجوان ١٦ ساله قربانی حمله یهودیان شده است.

شاهدان ربوده شدن محمد ابو خضیر گفته اند که سه نفر او را در بیت المقدس شرقی به زور به داخل یک خودرو سفید رنگ کردند. چند ساعت بعد، پلیس بدن نیم سوخته او را در یک منطقه جنگلی در حاشیه بیت المقدس غربی، که منطقه یهودی نشین شهر است، پیدا کرد. آثار خشونت و بدرفتاری فیزیکی بر بخش‌هایی از بدن او که نسوخته بود، کاملا مشخص بود.

درگیری در بیت المقدس

 

رسانه های صهیونیستی امروز کوشیدند ، جنایت افراطیون یهودی را به گونه ای تحریف و چنین وانمود کنند که جوان فلسطینی به دست فلسطینی ها کشته شده و درگیری بین خود فلسطینی ها است. این در حالی است که دیروز هم شهرک نشینان تندرو بارها برای ربودن جوانان فلسطینی تلاش کردند. صدها افراطی یهودی نیز دیروز در یک راهپیمایی طولانی خواستار قتل اعراب و فلسطینی ها شدند.

آنچه مسلم است این که برخی محافل افراطی صهیونیستی به همراه رسانه های خبری جوی از تنفر و کینه علیه فلسطینی ها را در بین یهودیان ایجاد کرده اند و جنایت شعفاط یکی از نتایج این تحریک ها است.

جوان شهید فلسطینی که امروز پیکر شکنجه شده اش پیدا شد، روز گذشته توسط شهرک نشینان افراطی ربوده و سپس به شهادت رسید.

سوخوهای ۲۵ در اختیار ستاد دجله/ پاکسازی محور سامرا - تکریت


در پیشروی های ارتش عراق در نبرد با تروریست های بعثی- داعشی، نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای مردمی موفق شدند محور سامرا - تکریت را به طور کامل از وجود عناصر داعش پاکسازی کنند. نظامیان عراقی به پیشروی خود در استان صلاح الدین نیز ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی ارتش عراق نیز اعلام کرد: بیش از 60 تروریست در منطقه العظیم کشته شدند.  ارتش عراق همچنین توانسته است پایگاه چهارم ارتش را در جنوب شهر تکریت از دست نیروهای داعش آزاد کند. این در حالی است که جنگ در استان  دیاله ادامه دارد. نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی یک اردوگاه بزرگ تروریست های داعش را در سمت غربی شهر موصل منهدم کردند که به هلاکت بیش از 50 تروریست منجر شد. نیروی هوایی هم توانست مقر باندهای تروریستی داعش را در شمال غربی استان صلاح الدین هدف حملات خود قرار دهد که به کشته شدن غیث ابراهیم مراد مسئول ترورها در گروهک تروریستی داعش  منجر شد.

پاکسازی عراق از تکفیریها


از سوی دیگر، پرواز جنگنده های سوخو 25 سرعت انهدام مواضه تکفیریها را در بخشهای مختلف تسریع کرده است، ستاد عملیات دجله در دیاله با همکاری نیروی هوایی نیز  اهدافی را به ویژه در منطقه العظیم هدف قرار داد که طی آن بیش از شصت تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و شماری از خودروهای آنها نیز منهدم شد. عملیات نظامی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

جنگنده های سوخو 25 عراق

ورودی‌های کربلا همچنان بسته است
در خبری دیگر ، نیروهای امنیتی عراق روز گذشته دهها نفر از طرفداران شیخ "محمد الحسنی الصرخی " را دستگیر کردند.
در پی درگیری‌هایی که از سه‌شنبه شب در استان کربلا آغاز شده است ارتش عراق مقررات منع آمد و شد در این استان برقرار کرد و این مقرارت همچنان ادامه دارد.  به ویژه که عملیات امنیتی در این استان هنوز در جریان است و  تمام ورودی های استان کربلا نیز بسته شده است.
کربلا از سه شنبه شب همچنان صحنه فعالیت مسلحانه شیخی موسوم به "محمود الصُرخی " است که خود را مرجع دینی شیعیان در عراق می داند.
الصرخی که همزمان با اعدام صدام و نابودی حزب بعث عراق مخفی شده بود، اکنون بار دیگر همزمان با ظهور داعش و حزب بعث و تحرکات تروریستی آنها در عراق با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان این کشور آفتابی شده و گزارش های خبری حکایت می کند که طرفداران وی از سه شنبه شب (۱۰ تیر 1393 ) با نیروهای امنیتی و انتظامی کربلا درگیر شده اند.
وی از کسانی است که روابط خوبی با مراجع دینی در استان نجف اشرف ندارند و در سال ۲۰۰۳ پس از علنی شدن یکباره، خود را «آیت الله العظمی» و «مرجع دینی» خواند و اکنون هواداران خود را مقابل ارتش و نیروهای امنیتی عراق گذاشته است.
در سال 2005، "محمود الصرخی " به طور ناگهانی در شهر "حله " عراق نمایان شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، تعدادی دفتر در شهرهای مختلف شیعه نشین عراق افتتاح کرد و پس از اعلام مرجعیت، علیه ارتش اشغالگر آمریکا موضع گرفت.

عتبات عالیات عراق

هلاکت مسئول جذب تروریست ها در الانبار

در این حال در ادامه پیشروی های ارتش عراق یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق نیز اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور ابو علاء الشامی مسئول جذب تروریست ها در این استان را به هلاکت رساندند.
این منبع افزود : الشامی مسئول جذب 43 تروریست در استان الانبار در شش ماه گذشته بود و 55 سال داشت. وی پیشتر مسئول گروه داعش در شهر " درعا " در سوریه بوده و به محض وقوع بحران در عراق فورا عازم این کشور شده است.

پاکسازی عراق از عناصر تکفیری

پاکسازی کامل منطقه " شاخه 3 " در اللطیفیه در جنوب بغداد

آخرین گزارش ها همچنین حاکیست نیروهای امنیتی و مردمی عراق  منطقه " شاخه 3 " در اللطیفیه در جنوب بغداد را نیز از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کردند.
شبکه تلویزیونی العالم هم بامداد امروز اعلام کرد در عملیات ارتش عراق با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی در منطقه جرف الصخر در شمال بابل 42 تن از تروریستهای داعش کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.  
در این عملیات همچنین یک منزل مسکونی بمب گذاری شده منهدم شد.
در این حال استاندار بابل در عراق اعلام کرد هر یک از شهروندان عراقی که بدون مجوز و موافقت دستگاه های امنیتی سلاح حمل کنند بازداشت می شوند.
استاندار بابل از شهروندان عراقی خواست با دستگاه های امنیتی برای حفظ امنیت در این استان همکاری کنند.
شبکه تلویزیونی المیادین هم بامداد امروز از تسلط ارتش عراق و عشایر بر جاده حدیثه و بیجی خبر داد .
همزمان نوری مالکی نخست وزیر عراق همه کسانی را که علیه دولت و دستگاههای دولتی اقداماتی انجام داده اند عفو ،اما تاکید کرد این عفو شامل حال کسانی نمی شود که دستشان به خون مردم آلوده است.
همزمان نماینده پارلمان عراق از فراکسیون الاحرار ( وابسته به جریان صدری) گفت:" نیروهای امنیتی 70 درصد از شهر تکریت را به کنترل خود در آورده اند."
حاکم الزاملی همچنین افزود: "گردان صلح ( شبه نظامیانی که برای حراست از اماکن مقدس تشکیل شدند) در حال حاضر ماموریت خود را در دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) و همچنین حراست از مراکز عبادی و حتی مساجد اهل سنت در سامرا پی می گیرد و به همت مردم در این شهر،  شرایط  به طرز قابل ملاحظه ای بهبود یافته است."

5 کشته و زخمی بر اثر انفجار بمب در جنوب بغداد
در حالیکه تلاش ارتش عراق و نیروهای مردمی علیه تروریست ها تاکنون به پیشروی چشمگیری آنان منجر شده است، بر اثر انفجار بمب چهارشنبه شب نزدیک یک مرکز تجاری در منطقه " المحمودیه " در جنوب بغداد پایتخت عراق یک نفر کشته شد و چهار نفر دیگر زخمی شدند.
یک منبع در وزارت کشور عراق روز چهارشنبه گفت: " افراد ناشناس این بمب را در منطقه المحمودیه در جنوب بغداد جاسازی کرده بودند. "

آمریکا دوجنگنده اف 16 برای تحویل به عراق آماده است
همزمان رئیس دفتر همکارهای امنیتی ارتش آمریکا اعلام کرد: " دو فروند جنگنده اف 16 آماده تحویل به عراق است. "
به گزارش خبرگزاری السومریه نیوز از بغداد ، مایکل بدناریک رئیس دفتر همکارهای امنیتی ارتش آمریکا روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود : " به دلیل شرایط امنیتی در عراق و همچنین عدم پرداخت بخش دوم هزینه ها از سوی دولت عراق، تحویل این جنگنده ها با تاخیر روبرو شده است ."
بدناریک تاکید کرد: " تاکنون مقدار زیادی تجهیزات و تسلیحات به نیروهای ارتش عراق تحویل داده ایم و بر این اساس تاکنون بیش از 389 موشک هل وایر و 14 هزار موشک هوا به زمین به نیروی هوایی ارتش عراق تحویل داده شده است .
همچنین 17 هزار گلوله تانک آبرامز تحویل عراق شده است . "
وی گفت : " اوضاع امنیتی عراق را پیگیری می کنیم  تا به محض استقرار امنیت در این کشور، جنگنده ها را تحویل ارتش عراق دهیم و این موضوع در اولویت های نخست وزیر و دولت عراق است . "
وی درباره تعداد کارشناسان نظامی آمریکایی اعزام شده به عراق گفت: " شش گروه و هر گروه متشکل از 10 الی 12 کارشناس نیروهای ویژه آمریکا به عراق اعزام شده اند و راهنمایی های لازم را برای مبارزه با تروریسم ارائه می دهند . "
پیش از این آمریکا به عراق پیشنهاد کرده بود  شش بالگرد آپاچی برای مدت چند ماه از آمریکا اجاره کند تا اوضاع آرام شود.

روسیه و تحویل هفت فروند بالگرد به عراق
همزمان منابع نظامی روسی اعلام کردند این کشور هفت فروند دیگر از بالگرد مدل ام 35 و ام 28 را به عراق تحویل داده است.
یک منبع سیاسی نیز در گفتگو با پایگاه خبری المسله این خبر را تایید کرد و گفت: " چهار فروند بالگرد مدل ام 35 ام  و سه فروند بالگرد مدل ام 28 ان ای، به عراق تحویل داده شده است."
عراق سال گذشته نیز 4 فروند بالگرد مدل ام 35 ام را از روسیه تحویل گرفته بود.
قرار است بغداد تا سال 2016 میلادی 24 فروند بالگرد ام 35 ام و 19 فروند بالگرد ام 28 ان ای را از روسیه تحویل بگیرد.
بغداد در سال 2012 یک قرارداد تسلیحاتی چهار میلیارد و 200 میلیون دلاری با مسکو امضا کرد.

شاخه داعش در لبنان اعلام وجود کرد


یک گروه مسلح در لبنان تهدید کرد کلیساهای این کشور را منفجر خواهد کرد، این جماعت که تاکنون چندین حمله انتحاری ضد مناطق شیعه نشین و پایگاه های حزب الله در لبنان را اجرا کرده است، متعهد شده است با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش بیعت کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جماعت موسوم به « تیپ آزادگان سنی در بعلبک » که یک گروه مسلح بوده و پیش از این نیز مسئولیت بسیاری از انفجارها را در این کشور بر عهده گرفته است،‌ دیروز اعلام کرد حمله به کلیساهای شرق لبنان و منفجر کردن آنها را آغاز خواهد کرد.

در بیانیه این گروه مسلح که از سوی برخی رسانه های گروهی محلی در لبنان منتشر شده است تأکید شده یک گروه ویژه از مجاهدان آزاده برای پاکسازی منطقه مسلمان نشین « ماره البقاع » به شکل خاص و کل لبنان به شکل عام از کلیساهای شرک آمیز مأموریت یافته است.
 
این جماعت که تاکنون چندین حمله انتحاری و حملات با خودروهای بمب گذاری شده  ضد مناطق شیعه نشین و پایگاه های حزب الله در لبنان را اجرا کرده است، متعهد شده است با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام « داعش » بیعت کند.

این درحالی است که گروه تروریستی داعش یکشنبه گذشته اعلام کرد « خلافت اسلامی » را ایجاد کرده است.

ادامه کشتار فلسطینیان در غزه / داعش به سود رژیم صهیونیستی دخالت کرد


هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه بخش هایی از منطقه نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر این حملات ۱۱ فلسطینی زخمی شدند، دیروز نیز یک نوجوان ۱۷ ساله فسطینی، پس از ربوده شدن از سوی نظامیان صهیونیست به قتل رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به گفته منابع مطلع در نوار غزه در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به بخش هایی از این منطقه تاکنون دست کم 11 فلسطینی زخمی شده اند.

در همین ارتباط اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در غزه با اعلام انتقال زخمی  های فلسطینی به بیمارستان های غزه گفت یکی از زخمی های این حملات در وضعیت وخیمی به سر می برد.

القدره افزود، یک زن مسن و یک دختر فلسطینی در منطقه بیت لاهیا و چهار فلسطینی دیگر در شهر غزه به سبب شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده اند.

به گفته یک منبع امنیتی فلسطینی هواپیماهای اف-16 رژیم صهیونیستی بامداد امروز دست کم 21 حمله هوایی به مناطق بیت لاهیا، بیت حانون، شهر غزه و رفح  صورت دادند و در این حملات مراکز وابسته به گروه ها و جنبش های فلسطینی هدف قرار گرفت.

شاهدان گفتند یک ورزشگاه در بیت لاهیا، مراکز آموزشی و یک خانه نزدیک دانشکده کشاورزی در بیت حانون هدف حملات موشکی هواپیماهای اسرائیلی قرار گرفته اند.

دیروز نیز منابع خبری از اقدام شهرک نشینان صهیونیست به ربایش و به شهادت رساندن یک نوجوان فلسطینی خبر دادند.

محمد ابوخضیر، نوجوان فلسطینی در شهرک شُعفاط واقع در شمال قدس اشغالی به شهادت رسید.

به بهانه کشف اجساد سه صهیونیست در کرانه غربی رود اردن، رژیم اشغالگر قدس حملات خود را به فلسطینیان تشدید کرده است.

رژیم صهیونیستی از زمان ناشدید شدن این سه شبه نظامی، فلسطینیان را متهم می کرد. این در حالی است که شواهد و اظهارات خانواده های این سه نفر نشان می دهد، امکان ربوده شدن آنها به دست فلسطینیان وجود نداشته و برای اجرای این نقشه، همکاری و هماهنگی میان سازمان ها و نهادهای مختلف صهیونیستی، از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی و مسئولان دوربین های کنترل ترافیک نیاز بوده است.

 

پس از این رژیم صهیونیستی اعلام کرد اجساد سه نفر ناپدید شده را کشف کرده،یک گروه ناشناس که خود را فلسطینی و طرفدار داعش می خواند، مسئولیت ربودن سه صهیونیست را بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت کشتن سه صهیونیست را بر عهده گرفت

به این ترتیب، رژیم صهیونیستی می تواند با ادعای مبارزه با داعش، حملات خود به غزه را توجیه کند.

دیروز صهیونیست ها یک نوجوان 17 ساله را ربوده و به قتل رساندند.رادیو رژیم صهیونیستی ادعا کرد به نظر می رسد این اقدام به تلافی ربوده شدن و کشته شدن سه اسرائیلی صورت گرفته باشد.

نظامیان رژیم صهیونیستی  با حمله به خانه های فلسطینیان در نابلس ده ها نفر را زخمی کردند. نظامیان صهیونیست با شلیک گاز اشک آور، ده ها نفر از جمله تعدادی کودک را مسموم کردند. 

 

درگیری ها در نوار غزه

درگیری ها در نوار غزه

 

امروز همچنین نظامیان صهیونیست در قدس با فلسطینیان معترض به شهادت جوان 17 ساله فلسطینی درگیر شدند.

دانلود

دستگیری مدعی رابطه با امام زمان (عج) و عامل ناآرامی های کربلا


برخی منابع رسانه‌ای از دستگیری شیخ «الصرخی» مدعی رابطه با امام زمان (عج) و عامل ناآرامی‌های امروز در کربلا خبر دادند.


به گزارش   پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،  برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند ، نیروهای امنیتی عراق شیخ «محمود الصرخی» را در هنگام فرار از دفترش در منطقه «سیف سعد» به همراه 30 طرفدارش دستگیر کردند.
 
الصرخی که خود را یکی از مراجع دینی شیعه در عراق می‌خواند پس از چندین سال اختفاء، همزمان با تحولات اخیر عراق و ماجراجویی گروههای تکفیری - بعثی مانند داعش علیه تمامیت این کشور، از سه‌ شنبه امنیت بخش‌هایی از کربلا را مختل کرده بود.
 
وی ادعای دیدار با امام زمان (عج) را کرده که با واکنش شدید مراجع و شیعیان عراق مواجه شد.

در همان زمان پس از بررسی سابقه وی، مشخص شد که او نیز از نیروهای سابق سازمان امنیت حزب بعث بوده که اکنون با همکاری با سازمان اطلاعات سعودی، با هدف تخریب مرجعیت شیعه، پا به عرصه گذاشته است.