چرا پهپاد اسرائیلی تا نطنز پیش آمد؟/نخستین شلیک موفق باور 373


امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی که یکی از بالاترین فناوری های آنها بود، در ارتفاع ۳ هزار و ۷۰۰ متری منهدم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی، با اشاره به هماهنگی ارتش و سپاه در این عملیات، افزود: این پهپاد فقط با شلیک یک تیر موشک منهدم شد که اینها در صورت اشتباه می توانست حتی برای هواپیماهای کشوری که در این کریدور و کریدورهای اطراف در حال پرواز بودند، ایجاد خطر کند.

امیر سردار اسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا
اسماعیلی تصریح کرد: ما اجازه دادیم تا این پهپاد به داخل بیاید و 43 دقیقه آن را رهگیری کردیم چون نمی خواستیم اتفاق ناگواری برای پرواز های کشوریمان بیفتد چراکه در روزهای اخیر بنا بر اعلام ایکائو، به علت امن بودن آسمان ایران، این پروازها به 3 برابر رسیده است.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، افزود: در طول مدتی که ما این پهپاد را رهگیری کرده بودم، خود آن متوجه نشده بود در غیر اینصورت شاید تصمیم بر فرار می گرفت و یا خودش را منفجر می کرد؛ اما یگان پدافند هوایی مستقر در نطنز که نزدیک تر بود، توانست در یک اقدام بدون نقص و بدون اینکه مشکلی برای دیگر پروازها بوجود بیاید، آن را منهدم کند.


وی با تاکید بر اینکه ما از پیش اطلاعات این پهپاد را داشتیم حضور آن در دیگر کشورها را رصد کرده و برای مقابله با آن آماده بودیم، گفت: ما اجازه دادیم این پهپاد به منطقه مورد نظر برسد چون اگر لب مرز منهدم می شد، امکان داشت لاشه آن و اطلاعات دوربین آن گیر ما نیفتد.


اسماعیلی گفت: این پهپاد دارای دو دوربین جلونگر و پهلونگر بود که متناسب با اقدامات جاسوسی است.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: رادار بُرد بلند و استراتژیک شهاب در کشف و شناسایی این پهپاد نقش داشت.


وی با بیان اینکه بیش از 80درصد این پهپاد بر اثر شلیک موشک از بین رفته است، تصریح کرد: تیم اطلاعات نیروهای مسلح 48 ساعت پس از سقوط این پهپاد توانستند اطلاعات خوبی از آن به دست بیاورند.


اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود از نخستین شلیک موفق موشک توسط سامانه باور 373 خبر داد و گفت: ما این سامانه یا سامانه پدافندی سوم خرداد را از برخی سامانه های برد بلند دیگر کشور ها بهتر می دانیم.


فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به بکارگیری نیروهای بسیج در حوزه پدافند هوایی گفت: در رزمایش اخیر، همین بسیجیان پدافند، پهپاد پری پلن را به پرواز در آورده و با کمک خود بسیجیان توانستیم آن را مورد هدف قرار دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد