زندگی مرتضی پاشایی از زبان خودش


«مرتضی پاشایی» خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان در بیست و سوم آبان ۱۳۹۳ در بیمارستان بهمن دارفانی را وداع گفت.

 مرتضی پاشایی هستم متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰ ساکن غرب تهران (آریا شهر) و در حال حاضر دانشجوی رشته گرافیک هستم از دوران کودکی همیشه نسبت به موسیقی یه حس خاص و مبهمی داشتم.
 
 میدونستم که یک روز باید همین راه رو دنبال کنم.در سن ۱۴ سالگی موسیقی رو با زدن گیتار شروع کردم ولی درحین کار با مخالفت خانواده مواجه شدم.

 
 ولی بازم با پای فشاری های خودم وعلاقه ای که به موسیقی داشتم سر از کر باز نزدم  و هرگز پشیمون از ادامه راه نشدم. و به این کار ادامه دادم .و خوب الان چند سالی هست که دیگه این کارو به صورت حرفه ای دنبال میکنم و اصولا تمام وقتم رو صرف این کار میکنم تا بتونم بهترین کار با کیفیت عالی بیرون بدم و به هیچ عنوان کارم رو سطحی دنبال نمیکنم.

علاقه  بسیاری هم به مصاحبه کردن ندارم.

دوست  دارم  بی سرو صدا بیام بالا برخلاف دیگران خصوصیات اخلاقی من یا همیشه خیلی آروم هستم یا خیلی شوخی میکنم. با هرکسی نمی تونم بسازم خیلی حساس هستم.

«مرتضی پاشایی» خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان در تاریخ بیست و سوم آبان 1393  در بیمارستان بهمن دارفانی را وداع گفت.

پاشایی



 

مرتضی پاشایی درگذشت


مراسم تشییع پیکر این چهره موسیقی یکشنبه (۲۵ آبان‌ماه) از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، خواننده پاپ صبح جمعه (23 آبان‌ماه) در بیمارستان «بهمن» تهران دار فانی را وداع گفت.

 

مراسم تشییع پیکر این خواننده جوان یکشنبه (25 آبان‌ماه) از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.



مرتضی پاشایی متولد سال 1363 بود و از چندی پیش به‌دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بستری شده بود.

آمریکا زیاده خواه است؛ مذاکرات به نتیجه نمی رسد


محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تصریح کرد: به احتمال بسیار مذاکرات به نتیجه نرسد.

به گزرش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان صدا و سیما گفت : رسانه ها باید شرایط و خصوصیات عصر جدید را درک کنند تا بتوانند تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

محمد سرافراز امروز عصر جمعه در مراسم پایانی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: ما اکنون در عصر ارتباطات و عصر پردازش اطلاعات هستیم و اگر این دوران را بشناسیم ، قادر به در دست گرفتن قدرت نرم هستیم. 

وی ادامه داد: رسانه ها باید جایگاه خود را درک کرده و بدانند که چه باید بکنند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این که باید در کارکرد روزنامه ها بازنگری صورت بگیرد، گفت : شناخت کامل محیط و فضای رسانه ای نوین بعضی مسائل را به ما می گوید که باید آن را درک کرده و مورد  بهره برداری قرار داد .

سرافراز در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت : در بهترین حالت این است که مذاکرات به توافق برسد، اما احتمال بسیار این است که به نتیجه نرسد.

وی ادامه داد: زیاده خواهی های آمریکا و بی اعتمادی که ما به آمریکایی ها داشتیم و اینکه آنان نیز هیچوقت به تعهدات خود عمل نکردند از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات است.

رئیس سازمان صدا وسیما گفت : روندی یکسال گذشته مذاکرات هسته ای نشان می دهد که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و بازرسی ها نیز به طور مداوم از مراکز هسته ای ما شده، اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم های ظالمانه را اعمال کرده است .

سرافراز افزود: در فضای رسانه ای شاهدیم که به تمام ماهواره ها دستور داده اند،  باید شبکه های ایران را حذف کنند، اما با این تحریم ها نتوانسته اند، صدا و پیام ما را کور کنند و تنها چهره واقعی خود را آشکار کرده اند.

سرافراز افزود: آنها شعار آزادی رسانه ها را مطرح می کنند که این در حالی است که با رفتارهای خود مغایر شعارشان عمل می کنند

وی ابراز امیدواری کرد: که مسائل اساسی کشور به مذاکرات هسته ای پیوند نخورد و بتوانیم راه خود را به درستی ادامه دهیم

سازمان ملل محاکمه سران داعش را خواستار شد


ماموران تحقیق سازمان ملل اعلام کردند، فرماندهان گروه تروریستی داعش با سربریدن، سنگسار و اعدام غیرنظامیان و اسیران خود به ارتکاب جنایات جنگی در سطح گسترده در شمال شرقی سوریه متهم اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو ،‌ کارشناسان سازمان ملل به قدرت های جهان گفتند، ترتیبی دهند که فرماندهانی که در ارتکاب جنایات جنگی و جنایات ضد بشری گناهکارند در دیوان کیفری بین المللی تحت محاکمه قرار گیرند.

جدیدترین گزارش کارشناسان مستقل سازمان ملل بر اساس مصاحبه با بیش از 300 مرد ، زن و کودک فراری یا ساکن در مناطق تحت کنترل داعش در شمال شرقی سوریه ، از جمله حلب ،  تهیه شده است.

در این گزارش گفته شده است :«اعضای داعش که در پی حملات نظامی خود مرتکب کشتارهای دسته جمعی جنگجویان اسیر و غیرنظامیان شده اند قوانین الزام آور بشردوستانه را به صورت فاحش نقض کرده اند و با کشتارهای گسترده مرتکب جنایات جنگی
شده اند.»
این گزارش افزود، جنگجویان خارجی ، که بسیاری از آنها با فیلم های خشونت آمیز جذب داعش شده اند، نیروهای این گروه را افزایش داده اند و در میان فرماندهان آن نیز نقش اصلی را بر عهده دارند.

گزارش کارشناسان سازمان ملل می گوید:«فرماندهان داعش با اختیار اقدام کرده و مرتکب این جنایات جنگی شده اند، آنها انفرادی مسئول اقدامات خود هستند.»

این گزارش افزود ابوبکر البغدادی «قدرت مطلق» را در داعش دارد.

گزارش 20 صفحه ای سازمان ملل می گوید از زمانی که حملات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه در اواخر سپتامبر آغاز شد ، «غیرنظامیان ساکن در حلب تشریح کرده اند که چگونه جنگجویان داعش خود را در خانه های غیرنظامیان و مزارع پنهان کرده اند.»

این گزارش افزود :«حملات هوایی به مواضع داعش موجب تلفات غیرنظامیان نیز شده است.» این گزارش به آماری در این خصوص اشاره نکرد.

داعش احکام خود را از طریق «پلیس اخلاق» خود موسوم به الحسبه اجرا می کند که برای جرائمی مانند سیگار کشیدن یا سرقت احکامی مانند شلاق زدن یا قطع عضو را اجرا می کنند.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود همچنین گفتند کودکان تحت فشار قرار می گیرند تا درباره والدین خود اطلاعات بدهند ، زنان برای تماس های غیرمجاز با مردان اعدام می شوند ، و مسیحیان و دیگر اقلیت های دینی مجبورند یا جزیه پرداخت کنند یا به اسلام بگروند.

این گزارش افزود :«داعش مردان ، زنان و کودکان را در اماکن عمومی در شهرها و روستاهای سرتاسر شمال شرقی سوریه سربریده ، اعدام کرده یا سنگسار کرده است.»

همچنین گفته شده است :«اجساد مثله شده قربانیان مذکر اغلب در برابر انظار عمومی قرار داده می شود تا هشداری به مردم محلی درباره پیامدهای تسلیم نشدن در برابر این گروه مسلح باشد.»

ماموران تحقیق سازمان ملل گفتند :«از اعدام ها در استان های حلب ، رقه ، ادلب ، الحسکه و دیرالزور فیلمبرداری شده است.»

بر اساس این گزارش ، «شاهدان صحنه های اجساد آویزان از صلیب را که هنوز خون از آنها می چکیده و سرهایی را که روی نوک نرده های پارک ها گذاشته شده بودند مشاهده کرده اند.»

پوردستان: اگر ایران را تهدید کنند، پشیمانشان می کنیم


امیرپور دستان گفت: اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان این را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره، اسلامشهر حضور یافت.
وی در ابتدای این مراسم ضمن عرض ادب به ساحت مقدس شهدا به ویژه شهدای اسلامشهر گفت: شهدای ما شاگرد مکتب حسینی بودند، شاگرد مکتب امامی بودند که تنها در برابر لشکر تا بُن دندان مسلح دشمن ایستاد، امامی که برادرانش و فرزندانش را از دست داد اما مقتدرانه در مقابل لشکر دشمن ایستاد.
امیر پور دستان تصریح کرد: اینکه امروز عزت جمهوری اسلامی زبانزد است و مسئولان سیاسی ما با اقتدار در صحنه‌های بین‌المللی حرف حق ایران را مطرح می‌کنند به برکت خون پاک شهدا است که ریشه در قیام حضرت اباعبدالله (ع) دارد.
وی ادامه داد: آن زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و رژیم بعث عراق با لشکرهای زرهی و مکانیزه مرزهای ما را مورد تعدی و تجاوز قرار داد، آن زمانی که فرزند نازنین امام حسین (ع)، یعنی حضرت روح‌الله از حسینیه جماران ندای تاریخی آن امام را تکرار کرد که هل‌ من‌ ناصر ینصرنی، ملت بزرگ ایران یک ‌صدا لبیک گفتند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: مردم با حضور خودشان در جبهه‌ها توانستند از کشور و دین خودشان دفاع کنند و این فرهنگ غنی را به خارج از مرزها صادر کنند.
وی ادامه داد: اگر امروز ما شاهد بیداری اسلامی هستیم به جهت مقاومتی است که ملت بزرگ ایران اسلامی نشان داده است، اگر امروز می‌بینیم استکبار جهانی دست و پا می‌زند به جهت قدرتی است که ملت بزرگ ایران نشان داده است.
امیر پوردستان در ادامه این مراسم اظهار داشت: حدودا دو دهه گذشته یکی از موسسات پژوهشی امریکا نظریه‌ای را مطرح کرد مبنی بر اینکه درست است که قدرت شرقی از بین رفته اما قدرت‌های جدید در حال شکل‌گیری است و اگر آمریکا به آنها توجه نکند، با چالش مواجه خواهد شد.
وی افزود: در معرفی قدرت‌های نوظهور گفتند یکی اتحاد کشورهای اروپایی بود، یکی دیگر از آن نزدیکی روسیه، چین و کره شمالی بود، یکی دیگر از قدرت‌ها جهان اسلام بود که از وحدت بین شیعه و سنی بوجود می‌آمد و زمینه‌ساز آن انقلاب اسلامی بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها بخاطر جلوگیری از شکل‌گیری قطب‌های قدرت تحقیق‌های زیادی داشتند تا چگونه جلوی این قدرت‌ها بایستند و خطرناک‌ترین این قدرت‌ها را جهان اسلام تصویر کردند.
وی افزود: نتایج تحلیل‌ها و جمع‌بندی‌ها این شد که سیاست‌های ژئوپلتیکی یعنی تسلط بر مناطق جغرافیایی بکار نمی‌آید بلکه باید از سیاست‌ها و راهبردهای ژئواکونومیکی یعنی تسلط بر منابع اقتصادی استفاده کنند بنابراین باید به منطقه خاورمیانه می‌آمدند.
امیر پوردستان ادامه داد: آمریکایی‌ها برای ورود به خاورمیانه بهانه نیاز داشت، سازمان‌های اطلاعاتی موساد، اینتلجنس سرویس و سیا طرحی را آماده کردند و بر مبنای آن هواپیماهایی به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک برخورد کردند و بهانه‌ای شد تا اینکه آمریکایی‌ها بگویند این کار تروریست‌هاست و تروریست‌ها در منطقه خاورمیانه بوده و عمدتا مسلمان هستند.
وی افزود: آمریکایی‌ها یک استراتژی طراحی کردند تحت عنوان "عملیات پیش‌دستانه" یعنی بجای اینکه ما در خانه بنشینیم و تروریست‌ها به ما ضربه بزنند ما می‌رویم و آنها را در خانه‌ از بین می‌بریم و با تعریف این راهبرد لشکرکشی خود به خاورمیانه را آغاز کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا از لشکرکشی به منطقه ابتدا جمهوری اسلامی ایران بود، این را به عنوان یک مقام مسئول عرض می‌کنم.
وی افزود: امریکایی‌ها 250 هزار نیرو، چند صد فروند هواپیما، چند ده فروند ناو هواپیمابر و... برای حمله به افغانستان به منطقه نیاوردند چرا که افغانستان چیزی برای گرفتن ندارد، نیامدند تا عراق را بگیرند عراقی که صدام در اختیار آمریکا بود و بخاطر یک سخنرانی که بر علیه آمریکا سخنرانی کرده بود چندین نوبت عذرخواهی کرد و نهایتا صدام مجبور شد "بندربن‌سلطان" عامل اطلاعاتی عربستان را واسطه کرد و پول داد تا برود و از جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا معذرت‌ خواهی کند و بگوید صدام همین‌جوری یک حرفی را زده است.
امیرپوردستان اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا حمله به جمهوری اسلامی ایران بود اما وقتی آمدند دیدند مولفه‌های قدرت در ایران قوی است، دیدند این کشور یک رهبر هوشمند، دشمن‌شناس، خردمند است و به زیبایی سکان‌داری می‌کند و دیدند مردم این کشور ولایتمدار، متدین و انقلابی هستند و به رهبر خودشان می‌گویند از تو به یک اشارت، از ما به سر دویدن، و دیدند این کشور نیروهای مسلح پا در رکاب دارد، مثل سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج که در اوج قدرت و عزت و آماده هستند بنابراین دیدند با این کشور نمی‌توانند روبرو شوند و از این جهت فلش حمله را به سمت افغانستان بردند.
وی ادامه داد: به بهانه طالبان به افغانستان حمله کردند و سپس به بهانه مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی وارد عراق شدند و فکر کردند در این فضا ایران محاصره شده است اما خودشان با چالش روبرو شدند یعنی آمریکایی‌ها بعد از دو جنگ افغانستان و عراق با چالش جدی مواجه شده و هزینه اقتصادی جنگ‌هایشان بالا رفت و حتی نگرانی و ناآرامی در نیروهای آنها بالا رفت به طوری که آمار خودکشی آنها مرتب به دست ما می‌رسد و آمار خودکشی سربازان و لغو دستور نظامیان بالا رفت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها دیدند در چنین شرایطی نمی‌توانند جبهه جدیدی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران  بازکنند بنابراین ناچار شدند راهبرد خودشان را عوض کنند و مقام معظم رهبری فرمودند "امروز آمریکا به یک پیچ تاریخی رسیده است" بنابراین وقتی کسی به پیچ می‌رسد باید راهبرد خودش را عوض کند چرا که دیدند از جنگ سرد برای مقابله با ایران به نتیجه‌ای نخواهند رسید.
وی افزود: امروز ما با چهره جدیدی از تهدیدات روبرو هستیم، تهدیداتی که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق می‌کند، امروز با جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم یعنی یک گروهک تروریستی- تکفیری به نیابت از یک کشور عملیات انجام می‌دهد و هزینه آن نیز کمتر است.
امیرپوردستان خاطر نشان کرد: امروز بوکوحرام به نیابت از آمریکا در نیجریه اقدام می‌کند، داعش به نیابت از آمریکا در عراق جنایت می‌کند و النصره به نیابت از آمریکا در سوریه این فجایع را مرتکب می‌شود.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از استراتژی ویروس پیروی می‌کنند بطوری که یک گروهک تروریستی را وارد یک کشور کرده و ضمن حمایت و تقویت این گروهک به تضعیف سیستم دفاعی آن کشور می‌پردازند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه مراسم به تحرکات اخیر داعش در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: عراق نزدیک بود تا به سه یا چهار قسمت تقسیم شود اما حضور پر رنگ علمای شیعه و اهل سنت باعث شکسته شدن این توطئه شد.
وی افزود: داعش در عراق در یک مدت کوتاهی از مرزهای مشترک عراق و سوریه، 5 استان عراق را طی و به استان دیاله رسیدند و تا نزدیکی‌های مرز ایران و عراق یعنی مرز قصرشیرین، نفت شهر و سومار رسیدند و حتی تا 40 کیلومتری مرز ما رسیدند، و حتی بسترسازی‌هایی کرده بودند که خودشان را وارد مرزها کنند و برخی جا پاهایی را قبلا در مرزهای ما پیش‌بینی کرده بودند تا بتوانند کاری انجام دهند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تا این خبر را شنیدیم سریعا نیروهای خود را وارد مرز کردیم و تقویت کردیم و خط قرمزی را 40 کیلومتر آن طرف مرز ترسیم کردیم و اعلام کردیم هرکس بخواهد از این خط قرمز رد شود با نیروهای جمهوری اسلامی ایران طرف است.
وی افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) در پشت مرزها شروع به شناسایی عوامل کردند و در یک مدت کوتاهی عناصر داعش دیدند جای پایی برای رخنه در مرزهای ایران ندارند و این نشان از استحکام، توانمندی و قابلیت نیروهای مسلح است.
امیرپور دستان تصریح کرد: نیروهای مسلح امروز با تمام وجود گوش به فرمان مقام عظمی ولایت و در خدمت ملت هستند.
وی تصریح کرد: من به عنوان یک سرباز از مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عرض می‌کنم مطمئن باشید فرزندان سرباز شما در پادگان‌ها، لحظه به لحظه تمامی حرکت‌ها را در مرز، خارج از مرز در منطقه و فرامنطقه رصد می‌کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر امروز یک ناو بالگردبر وارد دریای سیاه شود، یک ناو هواپیمابر وارد مدیترانه شود و یک ناو وارد اقیانوس هند شود، یا 4 فروند هواپیما در پایگاه "العدید" قطر اضافه می‌شود، در "شیندند" (Shindand Airbase) دو پرواز می‌نشیند‌ یا بلند می‌شود، تمام این‌ها رصد می‌شود و توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل می‌شود که این حرکت بخاطر چیست و متناسب با تهدید که دفاع زمینی یا هوایی یا دریایی باشد ظرفیت‌های مقابله شکل می‌گیرد.
وی تصریح کرد: یک وحدت انسجام بین نیروهای مسلح وجود دارد و در مرزها در کنار هم و در یک سنگر اقدام می‌کنند.
امیرپور دستان خاطر نشان کرد: اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این مطلبی نیست که من به عنوان شعار عرض کنم بلکه ما تمرین کردیم و آمادگی داریم و در رزمایش‌ها مرتبا این موضوعات را تمرین می‌کنیم.
وی افزود: تمام رزمایش‌های گسترده نیروهای مسلح هدف خاصی دارد و تمرین سلاح‌ها، تاکتیک‌ها و امکانات جدید است تا هر روز بتوانیم خودمان را آماده کنیم و رسالتی که بر عهده ما گذاشته شده به شایستگی عمل کنیم.
امیرپور دستان گفت: در این مسیر نیازمند دعای خیر مردم و تدابیر نورانی فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری هستیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش سخنان خود را با این شعر مرحوم قیصر امین پور پایان داد:
سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم
ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم
 چو گلدان خالی لب پنجره
پر از خاطرات ترک‌خورده‌ایم
اگر داغ دل بود، ما دیده‌ایم
اگر خون دل بود، ما خورده‌ایم
اگر دل دلیل است، آورده‌ایم
اگر داغ شرط است، ما برده‌ایم
اگر دشنۀ دشمنان، گردنیم
اگر خنجر دوستان، گُرده‌ایم
 گواهی بخواهید، اینک گواه
همین زخم‌هایی که نشمرده‌ایم
 دلی سر بلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده‌ایم

افشای رشوه انگلیس به فیفا برای میزبانی جام جهانی


فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در گزارشی اعلام کرد، انگلیسی ها در رقابت برای میزبانی جام جهانی فوتبال، مقررات این فدراسیون را زیر پا گذاشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فیفا که مشغول بررسی عملکرد روسیه، میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2018 و قطر، میزبان جام جهانی 2022 به اتهام پرداخت رشوه بود، این دو کشور را تبرئه کرد اما از روش های غیر اصولی دولت انگلیس، انتقاد کرد.

در گزارش بازرس اخلاقی فیفا آمده است که هیچ تنبیهی علیه فدراسیون های فوتبال روسیه و قطر اعمال نخواهد شد. این گزارش 42 صفحه ای، پس از 18 ماه بررسی با سرپرستی مایکل گارسیا، وکیل آمریکایی منتشر شد. غربی ها و به ویژه انگلیسیها ، پیش از این شایعات فراوانی درباره رشوه های فدراسیون فوتبال قطر به مسوولان فدراسیون های فوتبال کشورهای جهان از جمله آفریقایی و نیز فیفا منتشر می کردند.

به نوشته روزنامه گاردین، در گزارش فیفا آمده است که انگلیسی ها برای کسب میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2018، با دادن شغل به دوست خانوادگی جک وارنر (jack warner) ، معاون قبلی رئیس فیفا، که به علت دریافت رشوه و اقدامات خلاف قانون اخراج و بی آبرو شد، تلاش کرده بودند تا بر نظر مقامات فیفا اثر بگذارند و بدین ترتیب، مقررات فیفا را زیر پا گذاشته اند.

در این گزارش همچنین آمده است که دولت انگلیس، برای به دست آوردن آرای فدراسیون های حوزه دریای کارائیب، شامی به مبلغ 35 هزار پوند برای مقامات این کشورها داده است و برای اخذ رای موافق کشور ترینیداد و توباگو، اردوی آموزشی برای اعضای تیم فوتبال زیر 20 سال آن کشور برپا کرده است.

به گزارش فیفا، لرد تریزمن (triesman)، رئیس هیات نمایندگی انگلیس به منظور کسب میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2009، درباره اتهامات مبنی بر پرداخت رشوه و رفتارهای خلاف مقررات، همکاری نکرده است.

درگیری نیروهای امنیتی بحرین با تظاهرات کنندگان


پلیس بحرین، با شلیک گاز اشک آور، تلاش کرد معترضان را در «سِترِه» و «کَرزَکان» پراکنده کند. آنها همچنین اعتراض خود را به طرح برگزاری انتخابات آینده مجلس بحرین اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، نیروهای امنیتی بحرین، با تظاهرات کنندگانِ معترض به بازداشتِ زنان، درگیر شدند.


 پلیس بحرین، روز پنجشنبه (دیروز، 13 نوامبر 2014، برابر با 22 آبان 1393 ) با شلیک گاز اشک آور، تلاش کرد معترضان را در «سِترِه» و «کَرزَکان» پراکنده کند.


تظاهرات کنندگان، آزادی فوری کلیه زنانی را که به تازگی بازداشت شده اند، خواستار شدند.


آنها همچنین اعتراض خود را به طرح برگزاری انتخابات آینده مجلس بحرین اعلام کردند.


رژیم بحرین قصد دارد انتخابات مجلس را با وجود مخالفت گسترده، در روز 22 نوامبر (1 آذر 93) برگزار کند.


اعتراض های عمومی در بحرین، از فوریه سال 2011 آغاز شد.


مخالفان رژیم آل خلیفه، با برگزاری تظاهرات مختلف، بر اجرای اصلاحات گسترده سیاسی در کشور تاکید دارند.

اژیر خطرتوطئه نابودی تمدن سوریه و عراق/قتل خطرناک ترین تروریست داعش در الانبار


نیروهای امنیتی عراق باحمایت نیروهای بسیج مردمی موفق شدند، منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین را آزاد کنند و کنترل سد العظیم را در اختیار بگیرند.دولت عراق تاکید کرد، اطلاعی از عبور هواپیماهای ایرانی حامل سلاح به سوریه از حریم هوایی عراق ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای امنیتی عراق کنترل سد العظیم و روستاهای اطراف آن را در اختیار گرفتند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای بسیج مردمی موفق شدند، منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین را آزاد کنند و کنترل سد العظیم و روستاهای اطراف آن را در اختیار بگیرند. این موفقیت بعد از مقابله با عناصر داعش در استان دیاله در شمال شرقی بغداد پایتخت عراق به دست آمد.

 

دانلود

 

 

پیشروی میدانی نیروهای عراقی تا سد العظیم در دیاله ادامه یافته است و اهمیت راهبردی در این نهفته است که این سد نقطه اتکا داعش بین استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله و مسیر کمک رسانی به قره تپه و السعدیه و جلولا تا کوههای حمرین به شمار می رود.

نابودی آثارتاریخی


گروه تروریستی داعش تاکنون از محل فروش آثار باستانی سوریه و عراق بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، داعش با غارت آثار تاریخی عراق و سوریه آنها را در بازار سیاه به فروش می رساند.
سازمان یونسکو با به صدا درآوردن آژیر خطر درباره توطئه نابود کردن تمدن سوریه و عراق هشدار داد. یونسکو تخریب و غارت آثار باستانی این دو کشور را فاجعه توصیف کرد.
موزه های آمریکا، آلمان، رژیم صهیونیستی و بعضی کشورهای عربی از آثار تاریخی که داعش آنها را قاچاق می کند، پر شده است.
2هزار اثر تاریخی در استان نینوا در شمال عراق در کنترل داعش قرار دارد. یونسکو 12هزار اثر تاریخی را در عراق ثبت کرده است.
داعش در شهر موصل هم نسخه های قدیمی کتابها را از کلیساها جمع آوری که به بیش از هزار و پانصد دست خط تاریخی می رسد.
روزنامه انگلیسی تایم فاش کرد، داعش به کارشناسان خارجی اجازه داد در مناطق در کنترل این گروه در سوریه عملیات حفر و اکتشاف آثار باستانی را اجرا کنند.

داعش آثار تاریخی را که امکان غارت آنها وجود ندارد، تخریب می کند. بیشتر آثار تاریخی عراق از ترکیه به بازار سیاه قاچاق می شود. بخشی از این آثار باستانی هم از مرزهای اردن قاچاق می شود.
بعضی از این آثار باستانی قاچاق شده در حراجی های ابوظبی، واشنگتن، تل آویو و آلمان عرضه می شود.

 

 

اطلاعی از عبور هواپیماهای ایرانی حامل سلاح نداریم
وزیر راه عراق تاکید کرد، اطلاعی از عبور هواپیماهای ایرانی حامل سلاح برای سوریه از حریم هوایی عراق ندارد.
باقر جبر الزبیدی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث، درباره ماجرای کشف محموله سلاح در هواپیمای روسی در سلیمانیه گفت: با ورود 4فروند هواپیمای حامل سیگار به عراق موافقت شده بود که سه هواپیما هشت ماه پیش و پیش از تشکیل دولت جدید وارد کشور شده بود. به هواپیمای چهارم اجازه فرود در سلیمانیه داده نشد و این هواپیما به مدت دو ساعت در هوا پرواز کرد.

پس از آنکه هواپیما با اتمام سوختش در وضع خطرناک قرار گرفت اجازه فرود به آن در فرودگاه نظامی سلیمانیه داده شد. مسئولان فرودگاه نظامی سلیمانیه با توجه به سنگین بودن این هواپیما به آن مشکوک شدند و در بازرسی از آن محموله سلاح کشف شد. پس از آنکه این مسئله به حیدر العبادی نخست وزیر منتقل شد او دستور توقیف محموله این هواپیما را صادر کرد. 

تحقیقات دولت و شرکت هواپیمایی عراق برای مشخص کردن واقعیت محموله این هواپیما ادامه دارد.
الزبیدی افزود: اوضاع امنیتی در فرودگاه بغداد در بهترین شرایط قرار دارد و مانند شرایط دو ماه پیش نیست. تسلط داعش بر جرف الصخر و دیگر مناطق امنیت فرودگاه بغداد را به خطر انداخته بود.
باقر جبر الزبیدی درباره بازرسی هواپیماهای ایرانی در مسیر سوریه افزود: شرکت هواپیمایی عراق، طرف آمریکایی و نه طرف ایرانی به من درباره عبور هواپیماهای ایرانی از حریم هوایی عراق اطلاع و گزارشی نداده اند.


الزبیدی خاطر نشان کرد: برای من روشن است که داعش در مسیر فروپاشی قرار دارد. به اعتقاد من داعش در مدت شش ماه تا یکسال آینده از عراق بیرون رانده خواهد شد و به سوریه باز خواهد گشت. کار داعش در سوریه تمام نخواهد شد و پیش بینی می کنم داعش به سوی دیگری حرکت خواهد کرد. ورود داعش به عراق اشتباه بود، زیرا کردها با شجاعت با آن می جنگند.

پیشروی های ارتش عراق
شبکه تلویزیونی العراقیه در خبری فوری گزارش داد، فرمانده عملیات صلاح الدین گفت: 2نفر از سرکردگان گروه تروریستی داعش به نام های جاسم محمد القداح التکریتی و ضیاء الطروخ الجمیلی به همراه سه تروریست دیگر در بیجی به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق روز جمعه  از هلاکت 17  تن از تروریست های داعش در شمال تکریت خبر داد.
یک منبع امنیتی گفت: ارتش عراق با پشتیبانی نیروهایش مقاومت مردمی با اجرای عملیات نظامی در روستای البوجواری در حومه شهر بیجی  در 40 کیلومتری شمال تکریت   17 تن از عناصر داعش را به هلاکت رساندند و 7خودروی تروریست های مسلح را منهدم کردند.
ارتش عراق
به گزارش پایگاه خبری موسوعه  العراق، درهمین حال منابع رسمی عراق گزارش دادند، خیرالله ناجی الهزیماوی از خطرناک ترین تروریست های داعش در حمله هوایی ارتش عراق  در استان الانبار کشته شد.
منابع رسمی اعلام کردند، الهزیماوی سرکرده عناصر داعش در منطقه الکرطان و مسئول  عناصر انتحاری داعش در  این شهر در حمله هوایی دیروز جنگنده های ارتش به یکی از پناهگاه های این گروه کشته شد.

خنثی شدن عملیات انتحاری النصره در شدیدترین حملات ارتش سوریه/نسخه تازه اوباما برای داعش


تعدادی از سران گروه های تروریستی از جمله فرمانده گروه تروریستی "جبهه النصره" و سرکرده گروه موسوم به "لشکر فجرالاسلام" در منطقه "قلمون" در حملات زمینی و هوایی به محل نشست آنها در منطقه قلمون به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جبهه النصره و متحدان آن در یکی از شدیدترین حملات ارتش سوریه به مواضع آنها در جرود قلمون، تعدادی از مسئولان میدانی خود را از دست دادند.

 

دانلود

 

 

در این نشست مهمترین سرکرده های گروه های مسلح در قلمون حضور داشتند و برای حمله به برخی از روستاها برنامه ریزی می کردند که هدف حمله توپخانه ای، موشکی و هوایی نیروهای سوری قرار گرفتند.

در نتیجه این حمله ابوطلال محمد فرمانده گروه موسوم به «فجر الاسلام» و ابوعلی امون از فرماندهان میدانی و مسئول بمب گذاری خودروهای بمب گذاری شده ای که به لبنان فرستاده می شود، به هلاکت رسیدند.

هلاکت سران النصره

منابع اعلام کردند، ابومالک التلی امیر جبهه النصره در قلمون نیز در این حملات زخمی شده است. علاوه بر این ابو فاطمه فرمانده گردان بازهای محمدیه، کرم امون سرکرده جبهه النصره در فلیطه و صفوان عوده معاون کرم امون نیز در این حملات زخمی شدند.
همزمان با حمله به این نشست در جرود فلیطه، ارتش لبنان اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می دهد، جبهه النصره خود را برای اجرای عملیات انتحاری علیه مراکز ارتش لبنان و ربودن نظامیان در مناطق مرزی بقاع و شمال آماده می کند.

ارتش سوریه

در حملات ارتش سوریه و نیروهای مردمی در حومه جنوبی و شرقی "حسکه" نیز، چندین گروهک تروریستی منهدم و مقادیری اسلحه و مهمات را که برخی از آنها ساخت ترکیه بود، مصادره شدند.
هدف از این عملیات دفاع از حسکه و بازداشت عناصر و هسته های پنهان تروریست ها و جلوگیری از نفوذ تروریست ها به شهر است تا حسکه همچنان در امنیت و آرامش باقی بماند.


گروههای تروریستی در حومه "حماه" هم به تخریب زیرساخت های کشور ادامه می دهند و در ادامه آن، به نیروگاه تولید برق در "محرده" واقع در حومه "حماه حمله" کرده و با موشک، واحدهای کنترل و مخازن سوخت را هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات نیروگاه در آتش سوخت و از کار افتاد.


شماری از تروریست ها در حمله هوایی جنگنده های ارتش سوریه در دیر الزور به هلاکت رسیدند.
به گزارش المنار، جنگنده های ارتش سوریه به مکان تجمع افراد مسلح در کتمات، عمال و حویجه الصکر در شهر دیر الزور حمله کردند که به کشته شدن شماری از آنان منجر شد.

از طرف دیگر درحمله گروههای مسلح به یک مدرسه در منطقه کرناز در حومه حماه 7کودک شهید شدند.
یک زن نیز در حمله افراد مسلح به انجمن الزهرا در محله اشرفیه در حلب شهید شد.


نیروهای ارتش سوریه با اجرای کمینی در روستای قبه الکردی در منطقه سلمیه واقع در شرق حماه 40 تن از تروریست ها را به هلاکت رساندند و یک خودروی حامل سلاح را نابود کردند.

نیروهای ارتش سوریه در اطراف دمشق؛ در منطقه جوبر و شهرک زبدین مواضع تروریست ها را هدف قرار دادند. یگان های ارتش در بیت تیما نیز عملیات نظامی بر ضد تروریست ها اجرا کردند.
ارتش سوریه سیاست های رهبران این کشور را اجرا می کند و به طور کامل با خواسته های ملت سوریه هماهنگ است.
در حلب و در حومه دمشق نیز ارتش سوریه در جنگ بر ضد تروریست ها پیشرفت های چشمگیری به دست آورد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، براثر انفجار بمب در محله حجر الاسود در جنوب دمشق پایتخت سوریه، ابوغالب فرمانده گروه موسوم به گردان های صحابه زخمی شد و شماری از همراهانش کشته شدند.

عملیات نظامی ارتش سوریه در مکان هایی که تروریست ها حضور دارند، برای پاکسازی و بازگرداندن امنیت به این مناطق همچنان ادامه دارد.
 

 

ادامه درگیری ها در عین العرب

منابع خبری از ادامه درگیری ها بین واحدهای دفاع مردمی کرد و تروریست های داعش در جنوب شهر عین العرب در شمال سوریه خبر دادند.
به گزارش المیادین، واحدهای دفاع مردمی کرد با عناصر گروه داعش در محور جنوبی شهر عین العرب سوریه درگیر شدند. این درگیری همزمان با حمله هوایی ائتلاف بین المللی به پایگاه داعش در روستای ممیت در جنوب عین العرب رخ داد.

 

نسخه تازه اوباما برای داعش

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، سرنگونی رئیس جمهور سوریه برای شکست دادن داعش ضروری است.
اوباما به همین علت از مشاران خود خواست درباره راهبرد واشنگتن در برابر بحران سوریه تجدیدنظر کنند. مشاوران امنیت ملی اوباما در یک هفته گذشته 4 نشست برای بازنگری در راهبرد واشنگتن در تعامل با بحران سوریه برگزار کردند.

حضور والدین نوجوان سیاه پوست امریکایی در کمیته شکنجه سازمان ملل


والدین «مایکل براون»، نوجوان سیاه پوست آمریکایی، که چندی پیش به ضرب گلوله پلیس آمریکا در شهر فرگوسن کشته شده بود، در برابر کمیته شکنجه سازمان ملل متحد شهادت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،  والدین «براون» با حضور در برابر «کمیته ضد شکنجه» سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس، خواستار وارد آوردن فشار بر دولت آمریکا به منظور بازداشت افسر پلیس عامل مرگ مایکل، و همچنین عاملان سرکوب تظاهرات شهر «فرگوسن» شدند.

«مایکل براون» 18 ساله، روز 9 آگوست 2014 (مرداد گذشته) در حالی که غیر مسلح بود، به ضرب چند گلوله پلیس «فرگوسن» در ایالت «میسوری» کشته شد.
در پی این حادثه، موجی از تظاهرات خشونت بار در این شهر و شماری دیگر از شهرهای آمریکا برگزار شد.

جنس مودویگ عضو کمیته مقابله با شکنجه سازمان ملل متحد گفت: نمونه هایی ناراحت کننده از اقدام نیروهای پلیس به اعمال فشار بیش از حد، به خصوص علیه شهروندان آفریقایی تبار و دیگر نژادها، وجود دارد که نشان می دهد ساز و کارهایِ پاسخ گویی، ناکافی (و ناکارآمد) است.

جنیفر داینوس، عضو وزارت دادگستری آمریکا گفت :از جمله اقدامات دولت فدرال در ایالت «میسوری»، تحقیق جنایی در خصوص تیراندازی مرگبار به «مایکل براون» است.

حمایت آیت الله سیستانی از عزل و نصب های تازه در ارتش


منابع خبری از حمایت آیت الله سیستانی از عزل و نصب های تازه در ارتش عراق با اقدام حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور، خبر می دهند.

به گزارش سرویس مانیتورینگ پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نماینده آیت الله سیستانی، در واکنش به تغییرات اخیر در کادر فرماندهی ارتش عراق، تاکید کرد: امیدواریم تغییرات اخیر در فرماندهی نظامی (ارتش)، گامی به سوی اصلاح این نهاد باشد.

هشدار غیرمتعهدها درباره‌ وضع قدس/هشدار ایران درباره قطعنامه کانادا


«جنبش غیرمتعهدها» ضمن هشدار درباره وضع فاجعه بار قدس شریف، بر ضرورت اقدام فوری برای مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد. «سفیر کشورمان، دیدگاه جنبش را به قطعنامه که قرار است کانادا بر مبنای اغراض سیاسی علیه ایران مطرح کند، جلب کرد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشست ماهانه دفتر هماهنگی «جنبش غیرمتعهدها» روز پنجشنبه به ریاست حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در مقر این سازمان برگزار شد و در بخشی از جلسه که به موضوع حقوق بشر اختصاص داشت، موضوع قطعنامه‌ های کشوری که توسط مجمع عمومی سازمان ملل علیه برخی از کشورها صادر می شود، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد اعضای جنبش در نشست های کمیته سوم مجمع با این قطعنامه‌ها مخالفت کنند.


در این زمینه، سفیر کشورمان، دیدگاه جنبش را به قطعنامه بی‌پایه‌ای که قرار است کانادا بر مبنای اغراض سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کند، جلب کرد و خواستار مخالفت اعضای جنبش با این قطعنامه شد.


در این جلسه هم‌چنین سفیر کوبا، ضمن اشاره به قطعنامه‌ای علیه کره شمالی که با عنوان نقض حقوق بشر در آن کشور در دستور کار کمیته سوم مجمع قرار دارد، توجه نشست را به تلاش برخی کشورهای غربی برای ارجاع این موضوع حقوق بشری به شورای امنیت و دیوان بین‌المللی کیفری جلب کرد و خواستار آن شد که اعضای جنبش از اصلاحیه کوبا جهت حذف بندهای مربوط به ارجاع موضوع به شورای امنیت و دیوان از این قطعنامه حمایت کنند.


وی تاکید کرد که تصویب این قطعنامه در کمیته سوم سابقه بسیار نامطلوبی ایجاد می کند که در آینده می‌تواند در ارتباط با برخی از دیگر کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد.


سفیر کشورمان در ادامه جلسه از اعضای جنبش خواست که با توجه به مصوبات نشست های سران و وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد، با جدیت و تلاش بیشتری در مباحث مربوطه در سازمان ملل مشارکت کرده و از هیچ تلاشی برای پیشبرد نظرات رهبران کشورهای عضو جنبش در خصوص قطعنامه های حقوق بشری فروگذار نکنند.


در ادامه نشست سفیر فلسطین، اعضای جنبش را در جریان تجاوزگری های اخیر رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و محوطه مسجد الاقصی قرار داد که سفیر کشورمان نیز ضمن جلب توجه نمایندگان کشورهای عضو جنبش به این جنایات و وضعیت انفجار آمیز بیت‌المقدس و قدس شریف از عدم واکنش شورای امنیت در این مورد اظهار تاسف کرد و بر آمادگی جنبش برای تداوم حمایت از مردم فلسطین و انجام هر اقدامی که در این مرحله و مراحل آتی مورد نیاز باشد، تاکید کرد.


هم‌چنین گزارش فعالیت گروه‌های کاری جنبش درباره خلع سلاح، حفظ صلح و حقوق بشر و نیز گزارش فراکسیون‌های جنبش در شورای امنیت و کمیسیون تحکیم صلح در یک ماه گذشته بررسی شد و کاندیدای جنبش از الجزایر برای ریاست کنفرانس بازنگری پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در سال 2015 را مورد تصویب قرار گرفت.

مکه در خطر است!


موسسه گالف در تحقیقی اعلام کرد که بیش از ۹۵ درصد از بناهای قدیمی شهر مقدس مکه، تا کنون تخریب شده است. این در حالی است که قرار است زادگاه حضرت محمد(ص)، ویران و کاخ و مرکز خرید لوکس جدید جایگزین آن شود.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از «ایندیپندنت»، طرح تخریب زادگاه پیامبر اسلام در مکه در دست اقدام است.
 
این بخش مکه که مکانی است که گفته می شود نبی محمد در آنجا زاده شده اند، قرار است با یک قصر عظیم سلطنتی جایگزین شود. این کار بخشی از یک طرح بزرگ چندین میلیارد دلاری است که موجب می‌شود تا تخریب صدها مکان تاریخی این شهر مقدس ادامه پیدا کند.

بر مبنای این طرح که از چند سال پیش آغاز شده، گسترش مسجدالحرام مورد نظر قرار داد تا امکان پذیرش میلیون‌ها زایر را در مراسم حج داشته باشد.

این در حالی است که مکه به خاطر ارتباط آن با زاده شدن حضرت محمد در این شهر و نیز وجود کعبه، مقدس ترین شهر اسلامی است .

برابر گزارش موسسه «گالف» (خلیج) تا کنون بیش از 95 درصد بنای قدیمی مکه نابود شده‌اند تا با هتل ها و آپارتمان‌های بزرگ لوکس و مراکز خرید جایگزین شوند.

تغییر در معماری شهر مکه

به گفته دکتر عرفان علوی از  بنیاد مطالعات میراث اسلامی در لندن، هفته پیش باقی مانده‌های ستون‌های عثمانی 500 ساله که یادآور عروج پیامبر بود، نیز ویران شدند.

وی به ایندیپندنت همچنین گفت: خانه مولود، مکانی که تصور می شود حضرت محمد (ص) در سال 570 میلادی در آنجا متولد شده‌اند نیز تا پایان امسال ویران خواهد شد.

به جای این خانه یک قصر سلطنتی جدید که برای ملک عبدالله که متولی رسمی مسجد الحرام است، ساخته می‌شود تا در هنگام بازدید او از مکه، در آنجا مستقر شود.

بسیاری از منتقدان این طرح توسعه تمایلی به صحبت علنی ندارند چون از رفتار متقابل رژیم سعودی نگران هستند.

ایندیپندنت همچنین نوشته است: عربستان سعودی که وهابیون آن را اداره می کنند، پرستش بسیاری از موضوع ها را به منزله شرک می خواند.

ویران کردن مکان‌های تاریخی شهر مکه به تازگی با حمایت شیخ عبدل عزیز بن عبدالله مفتی بزرگ عربستان سعودی، روبه رو شد و وی گفت  مردم باید از دولت برای چنین برنامه‌هایی متشکر باشند.

اتاق های خانه مولود زیر زمین قرار دارند و در سال 1951 کتابخانه‌ای در طبقه همکف برای حفاظت از آن ساخته شد. این خانه به روی زایران بسته شده است و اعلام شده شواهدی دال بر تولد حضرت محمد در این مکان وجود ندارد.

دکتر علوی یکی از افراد معدودی است که به صورت علنی به این ساخت و سازها اعتراض کرده است. او می گوید با پایان یافتن مراسم حج امسال به فاصله 24 ساعت ادامه این عملیات از سر گرفته شده است. کاخ سلطنتی جدید پنج برابر کاخ سلطنتی فعلی است .

مقامات سعودی به تلاش ایندیپندنت برای پاسخ گرفتن درباره این طرح عکس‌العملی نشان نداده‌اند.