21 فرمان حکومتی برای کارآمدی کشور

 مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی تحت عنوان «بیست و یک فرمان حکومتی در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران» منتشر کرد.

به گزارش  روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این بیست و یک فرمان حکومتی که توسط دفتر مطالعات فرهنگی تدوین شده، به پیام‌های آغاز سال و بیانات مقام معظم رهبری در فروردین ماه هر سال در آستان قدس رضوی و یا در مکان‌های دیگر معطوف شده و از آنجا که اغلب بیانات نخست هر سال برای تبیین مفهومی پیام همان سال بوده، این بیانات انتخاب شده‌اند.
این بیست و یک فرمان حکومتی شامل مباحثی مانند کارآمدی نظام اسلامی، کارآمدی دولت اسلامی و تبیین شاخص‌هایی نظیر عمل به مصالح کشور، عدالت پروری، امانتداری، رعایت اولویت‌ها، پاسخگویی در مقابل مجلس و قانون اساسی، توجه به سیاست دیندارانه و پرهیزکارانه، هماهنگی دولت با مجموعه‌های نظام و توجه به کار، معنویت و اخلاق است.
این گزارش می‌افزاید: پیام‌های ابتدای هر سال مقام معظم رهبری در حقیقت مشخص کننده خط مشی کلی نظام اسلامی در آن سال است. ایشان در پاره‌ای از سال‌ها به صورت رسمی و در پاره دیگر به صورت غیررسمی عنوانی را برای سال کاری برگزیده است که این عناوین به صورت بیست و یک شاخص حکومتی- با هدف تداوم کارآمدی و کارآمدتر کردن بیشتر نظام جمهوری اسلامی- در این گزارش به طور مشروح مورد توجه قرار گرفته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد