رهبر معظم انقلاب : فتنه سال 88 نظام و انقلاب را واکسینه کرد

همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه السلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان انبوه جمعیت مردم قم که از ساعت‌ها پیش در انتظار ایشان بودند، وارد این شهر شدند.
مردم قم از ساعت ها پیش از آغاز سفر مقام معظم رهبری در انتظار رهبر انقلاب بودند. 

انبوه جمعیت و محبت مردم قم به رهبر معظم انقلاب به حدی بود که خودروی حامل ایشان بارها و بارها در سطح شهر متوقف شد. حضور مردان، زنان، به ویژه جوانان، همچنین روحانیان و علما در مراسم استقبال چشمگیر بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در این اجتماع با شکوه، با اشاره مختصر به تاریخچه پیدایش شهر قم، بنای این شهر را براساس جهاد و بصیرت دانستند و تصریح کردند: این شهر در طول تاریخ، پایگاهی برای نشر ارزش های دینی و معارف اهل بیت بوده است. 

حضرت آیت الله خامنه ای حضور علما و مراجع بزرگ را در دوران  مختلف در شهر قم مایه برکت توصیف و اظهار داشتند: مردم قم هم همواره نشان داده اند قدر حوزه و مراجع را می دانند و در هنگام ضرورت در صحنه حاضر می شوند.
 
ایشان، انقلاب ایران را انقلاب دینی و مذهبی توصیف و تصریح کردند: هیچ تفسیر به رای و مادی نمی توان از این انقلاب کرد، چرا که خواستگاه آن شهر قم و رهبر آن هم یک عالم، فیلسوف و روحانی بزرگ مرتبه بوده است. 

ایشان افزودند: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی می دانند، اگر این انقلاب دینی نبود، قدرت مقاومت هم نداشت به همین علت هرگاه خواسته اند انقلاب را آماج حملات خود قرار دهند، به خواستگاه دینی و حمایت مردمی آن هجوم آورده اند. 

رهبر انقلاب، عنصر دین را عامل پایداری و استقامت در مقابل زیاده خواهی دشمنان دانستند و تصریح کردند: اگر عنصر دین در این انقلاب نبود ممکن بود مسئولان با گرفتن امتیازاتی راه را برای سلطه دشمنان باز کنند، اما چون دین مبنای انقلاب است، چنین سلطه ای روی نخواهد داد. 

حضرت آیت الله خامنه ای، درس بزرگ امام خمینی به امت را نگاه به نیروی ایمان دانستند و گفتند: باید برای افزایش نیروی ایمان در بین آحاد مردم کوشید و آحاد مردم هم مطمئن باشند اگر به خدا توکل شود او هم از کمک و یاری رساندن دریغ نخواهد کرد. 

ایشان، حضور مردم در عرصه های انقلاب را وفادارانه و اثرگذار دانستند و اظهار داشتند: در سه دهه اخیر، انقلاب همواره وفادارانه از سوی مردم مورد تایید و پشتیبانی کامل قرا گرفته و اگر چنین نبود نظام نمی توانست در مقابل دشمنان مقابله کند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمن با آگاهی از نقش دین و مردم در پشتیبانی از انقلاب اسلامی در 3 دهه اخیر همواره کوشیده است با بهره گیری از مزدوران داخلی مقدسات و حقایق اسلامی را مورد حمله قرار دهد.
 
ایشان، ماجرای سلمان رشدی، فیلم های هالیودی، چاپ و تکثیر کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات اسلامی، قرآن سوزی، اشاعه بی بندوباری، ترویج عرفان های کاذب و ایجاد شبکه کلیساهای خانگی را در این چارچوب توصیف کردند. 

رهبر انقلاب شایعه سازی، دروغ پراکنی و دلسرد کردن مردم از مسئولان را از دیگر دسیسه های دشمنان انقلاب دانستند و اظهار داشتند: آنان می کوشند نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت نظام را نادیده بگیرند و مطرح نکنند، اما مردم روز به روز پایبندی خود به ارزش های دینی و مذهبی را عمیق تر کرده و نقشه های دشمنان را با شکست مواجه کرده اند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، تشدید تحریم ها را دیگر توطئه دشمنان دانستند و افزودند: آنان با هدف فشار برای جدایی مردم از مسئولان این موضوع را طراحی کرده اند اما به لطف الهی و مقاومت مردمی تا کنون بی اثر بوده و مردم هم با تکیه بر دست آوردهای خود در مقابل این توطئه هم می ایستند و آنرا خنثی می کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: دشمنان با اصرار فراوان و با استفاده از اینترنت و دیگر رسانه ها ترویج اسلام بدون روحانیت و اسلام منهای سیاست را در دستور کار قرار داده اند اما مردم و خواص باید توجه داشته باشند که هرآنچه را دشمن بر آن تکیه می کند می تواند برای ما هم یک طرح و نقشه باشد و هرآنچه مورد هجوم دشمن قرار گرفته باید مورد حمایت و پشتیبانی ما قرار گیرد. 

رهبر انقلاب، همچنین با اشاره به حرمت شکنی عده ای در عاشورای پارسال و واکنش به موقع و به فاصله چند روزه مردم به این حرمت شکنی که نشات گرفته از معرفت دینی و احساسات مذهبی آنان بود، تصریح کردند: دشمن بدون تردید در جدا کردن مردم از انقلاب و نظام اسلامی شکست خورده است. 

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات ریاست جمهوری اخیر را یک رفراندوم چهل میلیونی برای نظام اسلامی دانستند و تصریح کردند: دشمن کوشید با زیر سوال بردن آن، نظام اسلامی را خدشه دار کند اما به فضل الهی این فتنه، نظام و انقلاب را واکسینه کرد. 

رهبر انقلاب، در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع عظیم مردم قم، وحدت کلمه و همبستگی ملی را موضوع اساسی دانستند و تاکید کردند: خواص و عوام باید این مهم را جدی بگیرند و در تقویت آن بکوشند. 

حضرت آیت الله خامنه ای، همبستگی روز افزون مردم و خواص با قوای سه گانه، تقویت ایمان دینی، تامین نیازهای فکری و معنوی جوانان، تلاش برای افزایش بصیرت و دانایی و پیشرفت علم و حرکت در جهت نقشه جامع علمی کشور را از موضوعات مهم جامعه دانستند. 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره مجدد به نقش و اهمیت حوزه های علمیه در تقویت و افزایش معرفت دینی و آگاهی جوانان، فرمودند: حوزه علمیه قم بزرگترین حوزه علمیه اسلامی در دنیای اسلام است. 

رهبر انقلاب، در پایان سخنان خود بار دیگر با تاکید بر جایگاه معنوی و زیارتی شهر قم و وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد جمکران و امامزاده ها در این شهر، توجه بیشتر مسئولان به مشکلات این شهر را خواستار شدند و تاکید کردند: متاسفانه این شهر از دوران طاغوت با عقب ماندگی هایی مواجه است که باید با همت مسئولان به سرعت حل شود. 

رهبر انقلاب همچنین توجه به معماری شهر قم را خواستار شدند و فرمودند: معماری در این شهر باید با ملاحظه اسلامی و نمادهای انقلاب باشد، چرا که اینجا شهر انقلاب و اسلام است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد