عامل جنایت سعادت آباد امروز محاکمه می شود

صبح امروزـ یکشنبه ـ عامل جنایت خونین در میدان کاج سعادت آباد در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان مقابل قاضی این شعبه و ۴ مستشار قرار خواهد گرفت.

صبح امروزـ یکشنبه ـ عامل جنایت خونین در میدان کاج سعادت آباد در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان مقابل قاضی این شعبه و ۴ مستشار قرار خواهد گرفت.

ابعاد این جنایت هنوز پس از گذشت چند هفته در رسانه های مختلف تحلیل و ارزیابی می شود و به دلیل موج رسانه ای که این جنایت به دنبال داشته است، پرونده به دستور رئیس قوه قضاییه به صورت ویژه و خارج از نوبت در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری به ریاست قاضی عزیزمحمدی بازگشایی خواهد شد.

به گزارش «جام جم»، روز ۶ آبان عابران عبوری در میدان کاج سعادت آباد به یکباره مشاهده کردند که فردی چاقو به دست با حمله ور شدن به سوی مرد جوانی که پیراهن قرمزرنگ به تن داشت او را با ضربات متعدد چاقو نقش زمین کرد و در حالی که این فرد بشدت دچار خونریزی شده بود، مرد ضارب تهدید می کرد هرکس به او نزدیک شود نیز مورد حمله قرار خواهد گرفت.

در پی این ماجرا و تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ۲ مامور انتظامی به محل حادثه اعزام شدند اما در ماجرا مداخله نکردند تا مضروب به مدت ۴۵ دقیقه در برابر چشم ماموران پلیس و مردم بر اثر خونریزی از حال برود و بیهوش شود.

سرانجام مرد ضارب دستگیر شد و فرد مجروح به بیمارستانی که در آن نزدیکی قرار داشت انتقال یافت، اما شدت جراحات به حدی بود که تلاش پزشکان بی نتیجه ماند و مرد مجروح به علت شدت خونریزی جان خود را از دست داد.

قصور پلیس

در پی این حادثه انتقادهای فراوانی از سوی مردم حاضر در محل مطرح شد که عنوان می کردند پلیس در این حادثه کوتاهی کرده است و با بازبینی فیلم های تهیه شده توسط تلفن های همراه ۲ مامور پلیس نیز بازداشت شدند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به این رویداد اعلام کرد: ماموران پلیس حاضر در حادثه سعادت آباد تنبیه می شوند تا با احساس مسئولیت بیشتری در ماموریتها حاضر شوند. به همین دلیل ، پرونده این دو مامور در بازرسی نیروی انتظامی درحال پیگیری است.

سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز درخصوص این حادثه به «جام جم» گفت: در این حادثه مردم فقط نظاره گر حادثه بودند و متاسفانه برخی با لبخندی که به صورت دارند تنها از صحنه فیلمبرداری می کنند و اورژانس نیز دیر در محل حادثه حاضر شد، با این حال، پس از حادثه دستور بازداشت ۲ پلیس اعزامی به محل صادر شده است تا از آنها تحقیق لازم انجام شود.

پس از اظهارات فرمانده نیروی انتظامی کشور و رئیس پلیس تهران، این بار نوبت کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی بود تا با فراخوان مسوولان نیروی انتظامی و اورژانس در ارتباط با این حادثه تحقیق کند.

متعاقب این تحقیقات و موج گسترده احساسات مردم که با مشاهده فیلم این جنایت بشدت تحت تاثیر قرار گرفته بودند، آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه دستور ویژه رسیدگی به پرونده را صادر کرد و پس از اعتراف عامل جنایت در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای جنایی و صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت، پرونده به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و صبح امروز (یکشنبه) عامل این جنایت پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت تا محاکمه شود.

انگیزه عشقی

با دستگیری این متهم وی در همان ابتدای تحقیقات با اعتراف به جنایت عنوان کرد، هیچ دفاعی از خود ندارد و آماده دریافت حکم مرگ خود است. وی گفت: «من بازیچه دست زنی قرار گرفتم که با فریب و حیله اموال مرا صاحب شده و با به زندان انداختن من قصد ازدواج با مقتول را داشته است.» متهم خاطرنشان کرد که به قصد انتقام مرتکب جنایت شده و رقیب عشقی خود را کشته است.

در پی این اظهارات مشخص شد این جنایت به دلیل علاقه قاتل و مقتول به زنی به نام سعیده رخ داده است و این زن چند سال پیش و پس از آشنایی با یعقوب (عامل جنایت) از همسر اول خود جدا شده است تا با قاتل ازدواج کند و پس از اختلاف مالی با یعقوب و شکایت این فرد زندانی شده و پس از آزادی زمانی که متوجه می شود سعیده، قصد ازدواج با مقتول را دارد، او را به میدان کاج دعوت کرده و سپس با ۱۳ ضربه چاقو او را به قتل می رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد