نامه سرگشاده سردبیر خبر شبکه افلاک به ضرغامی

سید شهاب پورهاشمیان؛ … جناب آقای ضرغامی… از زمانی که مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان در این استان پا گذاشت پنج سال می گذرد. عملکرد ایشان در شاخصه های مختلف شاهد کوچکترین پیشرفتی در صدا و سیمای لرستان نبوده ایم بلکه…. روز سه شنبه هجدهم آبان ماه سردبیر بخش خبری ساعت 23 شبکه افلاک بودم و به دلیل حجم بالای کاری متوجه نزدیک شدن زمان پخش خبر و عدم حضور گوینده در استودیو نشدم. زمانی متوجه این مسئله شدم که تنها 7 دقیقه به پخش خبر…    

اشاره لرنا: این مطلب نامه اعتراض آمیز سید شهاب پورهاشمیان سردبیر خبر شبکه افلاک و مدیرمسئول هفته نامه شهاب آسمانی است که برای لرنا ایمیل شده است. بدیهی است لرنا از انتشار پاسخ مدیرکل محترم دریغ نخواهد کرد، هرچند صدا و سیما به امثال لرنا نیازی ندارد!   گاهی انتشار اینگونه مطالب برای روشن شدن افکار عمومی مفید است، و صدالبته صدا و سیمای استان لرستان و شخص مدیرکل مثل هر سازمان یا مدیری دیگر نیازمند نقد جدی هستند.

——————————————————————
متن کامل نامه

ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
برادر ارزشی جناب آقای مهندس ضرغامی

سلام علیکم

با احترام به عرض می رساند از زمانی که مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان در این استان پا گذاشت پنج سال می گذرد.

با بر رسی اجمالی عملکرد ایشان در شاخصه های مختلف برنامه ای در این پنج سال به راحتی می توان دریافت نه این که در این سالها شاهد کوچکترین پیشرفتی در صدا و سیمای مرکز لرستان نبوده ایم بلکه در برخی شاخصه های مهم از جمله عملکرد معاونت اطلاعات و اخبار می توان شاهد افت عملکرد بوده ایم.

تاثیر منفی این عملکرد ضعیف آن شد که سال های اخیر، گرایش بیش از پیش مردم نقاط مختلف لرستان را به برنامه های متنوع ماهواره ای شاهد هستیم.

اینجانب روز سه شنبه هجدهم آبان ماه امسال سردبیر بخش خبری ساعت 23 شبکه افلاک بودم و به دلیل حجم بالای کاری متوجه نزدیک شدن زمان پخش خبر و عدم حضور گوینده در استودیو نشدم. زمانی متوجه این مسئله شدم که تنها 7 دقیقه به پخش خبر مانده بود. در تماس با گوینده متوجه شدم که ایشان در بستر بیماری است و ضمناً فراموش کرده اند کسی را به عنوان جانشین خود معرفی کرده و یا به واحد اطلاع دهند.

از آنجه که همواره معتقدم یک سردبیر خبر باید توانایی خدمت در هر بخش از محل خدمتی خود را داشته باشند و باید یک گزارشگر و گوینده نیز باشد، بدون درنگ با مدیر خبر تماس گرفته و موضوع را با ایشان در میان گذاشتم و تأکید کردم نگران نباشید، خودم خبر را می خوانم.

این شد که خبرهای ساعت 23 شبکه افلاک را با چند توپوق و همچنین وارونه خواندن چند کلمه اجرا کردم و بدین وسیله نگذاشتم 15 دقیقه سیاهی و یا تصویر و موسیقی بی جا و بی موقع از شبکه افلاک پخش شود.

نهایتاً در بدترین شرایط پخش این بخش خبری ممکن بود باعث بد جلوه دادن سلیقه مدیران شبکه افلاک در انتخاب یک گوینده نامسلط و یا حتی بی سواد شود ولی در هر صورت در آن شرایط به تشخیص منِ سردبیر این گونه پخش خبر بهتر از پخش نشدن آن بود.

در هر صورت خبر پخش شد و شکر خدا کسی هم گلایه نکرد جز مدیر کلی که به جای تقدیر از بنده(که آبروی خود را به خاطر حفظ آبروی شبکه و استان به خطر انداختم و نگذاشتم خودروی خبر از جاده شبکه افلاک منحرف شده وسقوط کند) اینجانب را مورد خشم و غضب خود و در اختیار امور اداری مرکز قرار داد.

این نخستین باری نیست که کسی از گزند نیش های بی امان مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان در امان نمی ماند.

درج توبیخ های بیشمار و پی در پی در پرونده پرسنلی کارکنان صدا و سیمای مرکز لرستان گویای این حقیقت است.

متأسفانه این شخص محترم! بارها و بارها به دلایل نامعقول و مختلف و با بهانه جویی های متفاوت به دنبال تنبیه و تحقیر کارکنان زبان بسته! مرکز لرستان بوده و آنها را با کلمات زشت و ناپسند که در شأن مدیران رسانه ملی نیست خطاب قرار داده است.

اینجانب وظیفه خود دانستم موضوع را برای تنویر افکار مدیران سازمان به جنابعالی اطلاع دهم.

بنابراین از جنابعالی به عنوان رئیس رسانه ملی تقاضا دارم در اسرع وقت موضوع را رسیدگی کرده و نتیجه را نیز برای تنویر افکار عمومی در اختیار دیگر رسانه ها قرار دهید.

گفتنی است این موضوع در جلسه نمایندگان دفتر پژوهش ها و اسناد نهاد ریاست جمهوری که برای بررسی وضعیت اجتماعی ، پژوهشی و فرهنگی استان و زمینه سازی برای سفر سوم هیأت دولت، به لرستان سفر کرده بودند در میان گذاشتم و پیگیری موضوع را از طریق دفتر ریاست محترم جمهوری خواستار شدم.

اینجانب در معیت مدیر مسئول محترم هفته نامه صدای ملت در این جلسه به عنوان نمایندگان رسانه های استان حضور داشتیم. 

                                                                                                                با تشکر

                                                                                                                سید شهاب پورهاشمیان

سردبیر بخش خبری 23 شبکه افلاک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد