البرادعی:آماده‌ام رهبری مصر را در دست بگیرم

پس از ورود به مصر؛
البرادعی:آماده‌ام رهبری مصر را در دست بگیرم

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت ملی تغییر دیروز وارد مصر شده اعلام کرد که آماده است تا رهبری مرحله انتقالی مصر را در صورت درخواست مردم از وی بر عهده بگیرد.


به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "محمد البرادعی " دیروز از اتریش وارد مصر شد و در بدو ورود به این کشور تصریح کرد که به مخالفان دولت مصر در تظاهرات علیه رژیم مبارک خواهد پیوست.

البرادعی 68 ساله که به علت اقدامات و تدابیر شدید امنیتی از سوی تعداد کوچکی از هواداران خود مورد استقبال قرار گرفت، تصریح کرد که مصر در نقطه عطف مهمی قرار گرفته است و من به این کشور بازگشته‌ام تا [در تظاهرات ضد دولتی] با مردم مصر همراهی و مشارکت داشته باشم.

دستگاه‌های امنیتی مصر با محاصره ساختمان شماره 3 فرودگاه قاهره که قرار بود هواپیمای البرادعی از وین در آنجا بر زمین بنشیند، تلاش کردند مانع حضور و ارتباط استقبال کنندگان وی در فرودگاه شوند.

با وجود حضور تعداد اندکی از هواداران البرادعی، دهها خبرنگار و تصویر بردار از رسانه‌های مختلف در فرودگاه حضور داشتد تا ورود البرادعی به مصر را تحت پوشش خبری قرار دهند.

مدیر سابق آژانس انرژی اتمی در بدو ورود به فرودگاه قاهره تاکید کرد: خواست مردم برای تغییر باید محترم شمرده شود، رژیم مصر نباید در متفرق کردن مردم در تظاهرات از خشونت استفاده کند، او پیش از عزیمت به مصر از وین اعلام کرده بود که آماده است تا رهبری مرحله انتقالی مصر را در صورت درخواست مردم از وی بر عهده بگیرد.

البرادعی در پایان مأموریت خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در فوریه سال 2010 با استقبال جمع کثیری از مردم این کشور وارد قاهره شد، او بعد از ورود به مصر حزبی مخالف دولت ترتیب داد و گفت که در انتخابات آینده این کشور در صورت برآورده شده شرایطش مبنی بر سالم برگزار شدن آن شرکت خواهد کرد.

البرادعی دیروز و پیش از عزیمت به قاهره گفت: من در تظاهرات اعتراض‌آمیز فردا با مردم خواهم بود ولی من شخصی نیستم که تظاهرات را در خیابان هدایت کند...ماموریت من اداره تغییر سیاسی در کشور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد