مبارک برای درمان به آلمان می‌رود


                 
 
در پی انتشار اخباری در چند روز گذشته مبنی بر احتمال سفر "حسنی مبارک " به آلمان برای درمان، "اشپیگل " نوشت که رئیس جمهور مصر به زودی برای درمان به کلینیکی بسیار مجلل واقع در شهر "بادن‌بادن " خواهد رفت. 

اشپیگل نوشت ، گفت‌وگوهای ضروری در این زمینه انجام شده است.

"نیویورک تایمز " نیز چندی پیش از وجود پیشنهادهایی در دولت مصر برای سفر مبارک به آلمان به بهانه انجام معاینات پزشکی خبر داده بود.

گفته‌می شود این پیشنهاد بخشی از طرح "عمر سلیمان " معاون رئیس‌جمهور مصر به منظور ایجاد یک راهکار برای خروج مبارک از بحران ایجاد شده در کشور است.

بر اساس این طرح، مبارک برای انجام برخی معاینات و آزمایشهای پزشکی عازم آلمان خواهد شد اما برای مدتی طولانی در آنجا مستقر خواهد شد. 

برخی دیگر نیز پیشنهاد می‌دهند که مبارک از قاهره به منزلش در "شرم الشیخ " بازگردد و در آنجا بماند. 

این پیشنهادها بخشی از طرح‌های سلیمان و رهبران نظامی مصر است تا از این‌ راه میزان نفوذ مبارک را کاهش دهند و دولت انتقالی را به رهبری شخص سلیمان تشکیل دهند. 


در این حال  صدراعظم آلمان برای استقبال از حسنی مبارک برای سفر به این کشور اعلام آمادگی کرد.

آندریاس شوکنهایف معاون کمیسیون پارلمانی حزب اتحاد دموکرات مسیحی با بیان اینکه برلین به دنبال ایفای نقش سازنده در تحولات مصر است تاکید کرد که آلمان آماده استقبال از مبارک است.

وی هدف آلمان از این اقدام را کمک به انتقال آرام قدرت در مصر عنوان کرده است و خواست دولت آلمان را ایجاد ثبات در مصر معرفی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد