سلطان خفه‌کنی دستگیر شد


ایسنا: کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ، سلطان روش خفه‌کنی در تهران را دستگیر کردند.

«امیر عباس ـ ش» معروف به «امیر قمی» که سابقه فعالیت در سه باند بزرگ سرقت و زورگیری را در کارنامه دارد، دستگیر شد.

این فرد در سال 79 در حین سرقت و زورگیری به روش خفه‌کنی در پمپ بنزین ولیعصر (عج) دستگیر شد و دادگاه نیز وی را به 10 سال حبس محکوم کرد، این در حالی است که این متهم در حالی که پنج سال از حبس خود را در زندان می‌گذراند به مدت پنج روز از زندان مرخصی گرفته و دیگر به زندان بازنگشته است.

این فرد که در باندهای سیا‌تیری و جواد صادقی و باند سارقان حرفه‌ای منطقه اتابک اقدام به سرقت، زورگیری به روش خفه‌کنی، تخم‌مرغ‌زنی، آزار و اذیت مشغول بوده است.

به گزارش ایسنا، «امیر قمی» از سال 79 مشغول به آموزش سرقت به روش خفه‌کنی به دیگر سارقان و افراد بوده، به گونه‌ای که اکثر سارقان و زورگیران هنگام دستگیری «امیر قمی» را استاد و مدرس خود معرفی می‌کردند.

ماموران پلیس آگاهی از سال 86 که این فرد با عدم مراجعه به زندان فعالیت‌های مجرمانه خود را آغاز کرده بود، به دنبال این فرد بوده که سرانجام در 25 آبان ماه سال جاری این فرد در عملیات تعقیب و گریز در یکی از خیابان‌های تهران دستگیر شد.

این فرد علاوه بر سرقت و زورگیری به روش خفه‌کنی، تهیه شیشه در آشپزخانه خود را نیز در پرونده‌ دارد.

«امیر قمی» با بیان اینکه قبل از دستگیری در کار واردات لباس و وسایل ورزشی بوده است به خبرنگار ایسنا گفت: به دلیل مشکلات مالی مجبور به سرقت و فعالیت‌های مجرمانه شدم.

وی با بیان اینکه از فعالیت‌های مجرمانه خود توبه کرده‌ام، یادآور شد: دیگر دست به اقدام مجرمانه نخواهم نزد.

تحقیقات تکمیلی برای شناسایی شاکیان و مالباختگان این پرونده‌ ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد