امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:



دستیابی پدافند هوایی به توان ایجاد اخلال در ماهواره‌های نظامی و جاسوسی
سپاه نیوز: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از توانمندی ایران برای ایجاد اخلال در کار ماهواره‌های نظامی و جاسوسی خبر داد.
به گزارش سپاه نیوز؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء دقایقی قبل در حاشیه مراسم رونمایی از سه دستاورد مهم این قرارگاه در عرصه جنگ الکترونیک تأکید کرد: ما برای اینکه در عرصه جنگ الکترونیک که مهم‌ترین عرصه در نبردهای آینده خواهد بود غافلگیر نشویم باید توانایی دشمن در این عرصه را به خوبی بشناسیم و همزمان از سامانه‌های دفاعی الکترونیک مناسب بهره ببریم که این امر مستلزم شناخت تمام ملزومات جنگ الکترونیکی است.
اسماعیلی با عظیم توصیف کردن سه دستاوردی که امروز رونمایی شد گفت: می‌توانیم این نوید را بدهیم که بسترهای لازم برای ورود پدافند هوایی به عرصه فضا فراهم شده است.
وی ادامه داد:‌ به تعبیر دیگر وقتی ما می‌توانیم ماهواره‌های نظامی و جاسوسی دشمن را منحرف کرده و به خطا بیندازیم یعنی توانسته‌ایم به اوج فضا رخنه کنیم و این اقتداری است که علیرغم تحریم‌ها جمهوری اسلامی به آن دست پیدا کرده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: این توانمندی‌ها بومی بوده و به دست متخصصان جوان داخلی طراحی و تولید شده است.
اسماعیلی همچنین با اشاره به همکاری بخش دفاع و صنعت در خصوص ساخت پروژه‌هایی نظیر باور 373 و رادارهای کیهانی گفت: رادار کیهانی مراحل خود را پشت سر می‌گذارد و متخصصان ما در حال کار بر روی این پروژه‌ها هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز شاهد تحویل سامانه موشکی مرصاد با موشک شلمچه به یگان‌های پدافند هوایی بودیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد