برکناری رئیس جنجالی دانشگاه رامین خوزستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزیر علوم با صدور حکمی سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان منصوب کرد. 

به گفته ابراهیم آقامحمدی دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر عبد الامیر معزی را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان منصوب کرد. 

در بخشی از حکم انتصاب سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین آمده است: امید است با اتکا به عنایات الهی و جلب مشارکت مسئولان استان و بهره گیری از تجارب اعضای هیأت علمی و همکاران متعهد در تحقق اهداف تبیینی در برنامه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی موفق و موید باشید. 

 دکتر عبد الامیر معزی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بوده و پیش از این معاونت اداری و مالی این دانشگاه را عهده دار بوده است. 
 
پیش از این سرپرستی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان بر عهده دکتر عبدالعظیم آجیلی بود. 

اعتراضات عمده به آجیلی و درخواست تغییر او از سوی نماینده خرم آباد از آنجا آغاز می‌شود که بر اساس اطلاعات مندرج در سایت دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان مسوولان آن دانشگاه به دنبال جذب دانشجویان بومی در آزمون کار‌شناسی ارشد هستند و به نقل از معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه رامین در سایت دانشگاه عنوان شده است: «زمان برگزاری آزمون ورودی کار‌شناسی ارشد ویژه متقاضیان بومی استان خوزستان در حال بررسی و متعاقبا از طریق همین سایت اعلام می‌گردد.»

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس علت این اقدام را از سوی سرپرست دانشگاه مذکور، ایجاد مشکلات فرهنگی و قومی توسط این دانشجویان در دانشگاه رامین خوزستان ذکر کرد.وگفت:سرپرست دانشگاه رامین خوزستان از روی نادانی و جهالت این سخنان را به زبان آورده است، وی  ظهارداشت:درپی این اهانت نمایندگان مجلس باارسال نامه به رئیس جمهورخواستاربرخوردقاطع باتوهین کنندگان به این قوم اصیل شد.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از وزیر علوم بخاطر برکناری سرپرست دانشگاه منابع طبیعی خوزستان عنوان کرد:قوم لر باوفاترین قوم به ولایت ،اسلام ،رهبری وتشیع هستند و به هیچ عنوان نمی پذیریم  به این قوم اهانت شود.

دکتر آقامحمدی در ادامه به رشادتهای این قوم در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: قوم لر دارای دانشمندان بزرگی نظیر آیت اله بروجردی ،دکترشهیدی،آیت اله کمالوند،شهیدرحیمی و...بوده که نمونه های بارز این قوم بوده است و شایسته و زیبنده نیست این قوم با این اصالت و ریشه دار بودن مورد اهانت قرارگیرد وی در ادامه خواستار عذرخواهی وزیر علوم و تحقیقات از مردم قوم لرشد.

 دکتر عبد الامیر معزی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بوده و پیش از این معاونت اداری و مالی این دانشگاه را عهده دار بوده است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد