کلاهبردار نظامی‌نما را شناسایی کنید

پلیس آگاهی با انتشار بدون پوشش کلاهبرداری که با معرفی خود به عنوان نظامی میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بود، از شهروندان خواست که وی را شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا، به‌دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به کلانتری 134 شهرک غرب و اعلام این که توسط مردی به نام «حامد» که خود را مامور یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی، کارآگاهان در تحقیقات خود مطلع شدند که مردی به نام «حامد» خودش را مامور یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرده و تحت این عنوان از چندین تن به شکل میلیونی پول گرفته است.

همچنین در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهم عکس‌هایی که در آن لباس نظامی به تن داشته را به مالباختگان نشان داده و از این طریق اعتماد آنان را جلب کرده که در بررسی سوابق کیفری حامد مشخص شد وی مدتی قبل به خاطر کلاهبرداری از چندین کسبه و به بهانه کار و ایجاد درآمد دست به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی زده و به زندان محکوم شده اما پس از گذشت شش سال و در دوران مرخصی از زندان متواری شده است.

در ادامه تحقیقات، یکی از مالباختگان به ماموران گفت که مدت‌ها بود حامد را می‌شناخت و او خودش را مامور یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرده بود و هر مشکلی که پیش می‌آمد با عناوین متفاوت ادعا می‌کرد که آن را حل خواهد کرد و حامد برای حل مشکلات و به بهانه‌های متفاوت از آنان پول می‌گرفته و وی هم در این مدت به او آن‌قدر اعتماد کرده که حتی ماشینش را به صورت قولنامه‌ای به او فروخته و حتی چند عدد چک به او داده بوده تا کارها را انجام دهد.

مالباخته که در یکی از شهرهای شمالی یک زمین داشت در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت که با شریکش در زمین مشکل داشته و حامد مدعی شده بود که مشکلش را بواسطه موقعیت کاری خود حل خواهد کرد و به این بهانه مدارک شناسایی‌اش را گرفته اما چند ماه بعد فهمیده که او از شریکش 35 میلیون تومان پول گرفته و زمین را به نام او زده است! و در طول این مدت نیز حامد به بهانه‌های متفاوت از وی 235 میلیون تومان پول گرفته و وی بعد از این که یکی دیگر از مالباخته‌ها به سراغش آمده، فهمیده که وی یک کلاهبردار است.

همچنین یکی دیگر از مالباختگان نیز در این رابطه گفت که متهم نه تنها از آنان بلکه از یکی از هم سلولی‌هایش هم کلاهبرداری کرده است. زمانی که در زندان بوده هم‌سلولی‌اش از او خواسته بعد از آزادی به سراغ شاکی‌اش رفته و از او رضایت بگیرد و حامد هم بعد از آزادی، به سراغ خانواده هم‌سلولی‌اش رفته و به آنان گفته شاکی با 40 میلیون تومان رضایت می‌دهد که آنان هم زندگی‌شان را می‌فروشند و این پول را جمع کرده و به حامد می‌دهند اما حامد همه پول‌ها را برداشته و فرار کرده و هم‌سلولی حامد هم که از ماجرا با خبر شده سکته کرده و یک سال دیگر هم در زندان مانده است.

با اعلام شکایت مالباختگان، تحقیقات برای دستگیری مامور قلابی آغاز شد اما تحقیقات نشان می‌داد که وی از محل سکونت خود متواری شده و هیچ اثری از خود به جای نگذاشته که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که حامد بعد از آزادی از زندان از هفت تن دیگر نیز ، کلاهبرداری میلیونی کرده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر، گفت: با توجه به این که متهم با جعل عنوان مامور ارگان‌های مختلف دولتی و نظامی اقدام به کلاهبرداری کرده و همچنان تحت تعقیب پلیس قرار دارد، دستور انتشار بدون پوشش متهم برای شناسایی از سوی بازپرس صادر شد.

وی از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی، مخفیگاه یا محل‌های تردد وی در اختیار دارند خواست: هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 63957760 در ساعات اداری در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

یگانه همچنین از دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که توسط متهم پرونده مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد