خرم آباد همچنان می لرزد



مرکز استان لرستان پس از وقوع زمین لرزه 4.9 ریشتری در خرم آباد همچنان در حال تکان خوردن است.

از ساعت 14 و 42 دقیقه تا ساعت 15 و 5 دقیقه توابع شهرستان خرم آباد با وقوع 5 زمین لرزه تکان خورد و هنوز برخی از مردم همچنان در معابر حضور دارند.

بنابر گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در این مدت خرم آباد، سپیددشت و زاغه از توابع شهرستان خرم آباد با وقوع زمین لرزه تکان خوردند.

نخستین زمین لرزه در خرم آباد در بخش سپیددشت در ساعت 14 و42 دقیقه و 16 ثانیه ظهر امروز سه شنبه با شدت 4.9 ریشتر رخ داد.

دومین زمین لرزه نیز تنها دقایقی بعد 14 و48 دقیقه و 6 ثانیه با شدت 3.1 ریشتر در شهر خرم آباد به وقوع پیوست.

پس از آن خرم آباد دو بار دیگر در ساعت 14 و 52 دقیقه و 15 و 5 دقیقه با دو زمین لرزه خفیف 2.7 و 2.6 ریشتری لرزید و همچنین شهر زاغه از توابع این شهرستان با زلزله ای 2.2 ریشتری در ساعت 15 و دو دقیقه تکان خورد.

به نظر می رسد زلزله های بعدی رخ داده بعد از زمین لرزه 4.9 ریشتری پس لرزه های ناشی از این زلزله نسبتا شدید بوده است.

خسارتی از زلزله سپیددشت گزارش نشد

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: تاکنون خسارتی از زلزله سپیددشت گزارش نشده و کار بررسی مناطق مختلف این شهر ادامه دارد.

رضا آریایی اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به طول و عرض جغرافیایی اعلام شده کانون اصلی زمین لرزه رخ داده شهر سپیددشت نبوده و مناطق کوهستانی و عشایری اطراف بوده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه گزارشی از خسارات توسط مسئولان محلی ارائه نشده است، عنوان کرد: با این وجود برای سرکشی به مناطق روستایی و عشایری درخواست بالگرد امداد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به درخواست اعزام بالگرد از استان کرمانشاه بیان داشت: تا یک ساعت دیگر بالگرد امداد به لرستان خواهد رسید.

آریایی با بیان اینکه بیشتر مردم خرم آباد از وقوع زلزله دچار ترس و وحشت شده اند و تماسهای تلفنی نیز ناشی از این موضوع است، بیان داشت: با این تفاسیر به نظر نمی رسد وقوع زلزله در خرم آباد خسارتی را به همراه داشته است.

وی اظهار نظر نهایی در مورد خسارت را منوط به بازدید هوایی از مناطق عشایری و روستایی دانست و بیان داشت: کانون اصلی زلزله در این مناطق بوده که خوشبختانه جمعیت چندانی ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد