آغاز ساخت بلندترین سد بتنی جهان



سپاه نیوز:عملیات اجرایی ساخت سد و نیروگاه بختیاری از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور رئیس جمهور در استان لرستان آغاز ‌شد.
به گزارش سپاه نیوز، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد و نیروگاه بختیاری لرستان که در محل این سد برگزار شد با بیان این که آباد کردن ایران مأموریت اصلی ماست، تأکید کرد: این سد می‌تواند در وضعیت آب و هوای منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد و علاوه بر این با بهره‌برداری از این سد در آینده 2 هزار و 500 مگاوات برق به تولید کشور افزوده می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که پیشبرد اقتصاد کشور یکی از مهمترین کارهاست افزود: ایران اسلامی با داشتن این همه منابع غنی مشکل اقتصادی ندارد و ما مشکل اساسی در اقتصاد کشور نداریم و موانعی که سر راه، توسط برخی‌ها به وجود می‌آید، تنها برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است.

وی گفت: امروز همه مسئولان باید دست به دست هم دهند تا ایران اسلامی را آباد کنند و به فضل الهی هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: سد بختیاری بلندترین سد بتنی دنیاست، اما آن چیزی که برای ما مهم است و مهم‌تر از ارتفاع این سد است خودباوری، توان و ایمان است که امروز در سرزمین ما به وجود آمده است.

شایان ذکر است رودخانه بختیاری به عنوان یکی از دو سر شاخه اصلی رودخانه دز از ارتفاعات جنوبی اشترانکوه لرستان سرچشمه می‌گیرد و سد بختیاری بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان با ارتفاع 325 متر و طول تاج 509 متر به عنوان یک سد بی‌نظیر، در 80 کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد و در میان ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس در مجاورت ایستگاه تنگ پنج راه آهن سراسری (هشتمین ایستگاه حدفاصل دورود - اندیمشک) ساخته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد