انتقاد از حضور هنرمندان ایرانی در سریال عمر


جام جم آنلاین: بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) گفت: از این که برخی از هنرمندان ایرانی در کارهای مخالف تشیع نظیر سریال «عمر» فعالیت می‌کنند، رنج می‌برم.

داریوش ارجمند بازیگر سینما گفت: شنیدم که یک سریال عربی با موضوع زندگی عمر ساخته شده است. بخش‌های محدودی از آن را دیدم که فحاشی می‌کنند و قصد تحقیر تشیع را دارند.

وی افزود: بعد هم می‌بینیم که دوستان هنرمند ایرانی و شیعه نیز در ساخت این سریال همکاری می‌کنند. از این بابت رنج می‌برم. پول همیشه هست اما شرافت چیزی نیست که به این سادگی‌ها به دست بیاید.

وی با بیان این که سریال امام‌علی(ع) تا قیامت معیار آثار تاریخی مذهبی ایران است، تصریح کرد: بعد از سریال امام علی(ع) کارهای بسیار دیگری ساخته شد، اما هیچ‌کدام در توان و قدرت این سریال نبود. الان هم شبکه‌های عربی در ساخت سریال‌های خود، از این سریال الگو می‌گیرند.

وی افزود: ما در سریال امام علی(ع) کسی را کمرنگ نکردیم و قصدمان این بود که از کیان اسلام دفاع کنیم. مرزبندی‌های اسلام را نشان‌بدهیم. نشان بدهیم که ناکثین، مارقین و قاسطین چه کسانی هستند، چرا امام علی(ع) مظلوم بود. برای این که این حضرت دوره نفاق را می‌گذراند.

انگلیسی ‌ها آمده‌اند یک کار برای عرب‌ها ساخته‌اند چون آنها در هنر از ما وحشت دارند. آنها تصمیم دارند با ساخت این سریال، نقش امام علی(ع) در اسلام را کمرنگ کنند. (فارس)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد