نخستین تصویر از جعبه سیاه/ سوخو ۲۵ مرموز/ R۶۰ جایگزین BUK


مقامات روسیه ، با ارائه مدارک خود، ادعای آمریکا و اوکراین را درباره دست داشتن این کشور در سرنگونی هواپیمای مالزیایی به چالش کشید. پرواز هواپیمای سوخو در حل این معما نقش کلیدی را خواهد داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روسیه اوکراین را در خصوص استقرار سامانه ضد هوایی « بوک » (buk) نزدیک محل سقوط هواپیمای مسافربری پرواز « ام اچ 17 » مالزی مورد پرسش قرار داد و از آمریکا نیز خواست تصاویر ماهواره ای خود را از این حادثه منتشر کند.

ارتش روسیه برخی داده های جمع آوری شده در تحقیق درباره حادثه هواپیمای مالزیایی را در یک نشست خبری ، دیروز ( دوشنبه ) در مسکو منتشر کرد.

دانلود

 

 

اداره نظارت بر هوانوردی روسیه ، پرواز یک فروند جت جنگنده  اس یو 25 اوکراین به سمت هواپیمای پرواز ام اچ 17 را اندکی پیش از ناپدید شدن این هواپیما از رادار را ثبت کرده است و حضور این جت نظامی را می توان با تصاویر ویدیویی که سامانه نظارتی روسیه ضبط کرده است، تائید نمود.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد دو ضد هوایی « باک ، ام یک » ارتش اوکراین نزدیک محل حادثه بودند اما 24 ساعت بعد ناپدید شدند.

جعبه سیاه پرواز mh17  مالزی
 

آندری کارتوپولوف ، فرمانده اداره عملیات نیروهای عمومی نیروهای مسلح روسیه با اعلام این خبر گفت: سامانه های موشکی اوکراین نزدیک منطقه مسکونی در 50 کیلومتری شرق دونتسک و 8 کیلومتری جنوب شاختارسک شناسایی شده اند. چرا سامانه های موشکی شناسایی شده در منطقه تحت کنترل نظامیان محلی بودند و چرا این قدر به محل حادثه نزدیک بودند؟

کارتوپولوف همچنین گفت: ترافیک ایستگاه های رادار سامانه دفاع هوایی اوکراین روز حادثه به شدت افزایش یافت و دولت کی یف باید توضیح دهد که چرا جت نظامی در تعقیب هواپیمای مسافربری بود؟

ایگور پاکوشِف (igor pakushev)، رئیس نیروی هوایی ستاد کل ( ارتش ) روسیه نیز افزود: مدارکی در دست دارند که نشان می دهد جنگنده سوخو su-25 متعلق به نیروی هوایی اوکراین ، از فاصله 3 تا 5 کیلومتری در تعقیب هواپیمای مسافربری مالزی بوده است.

وی گفت: این هواپیمای اوکراینی به موشک های هوا به هوای r-60 مجهز است که می تواند تا فاصله 12 کیلومتری به هدف خود شلیک کند و این هواپیما که تنها 5 کیلومتر با هواپیمای مسافربری مالزی فاصله داشته است ، بی تردید توان چنین کاری داشته است.

دانلود

 

 

ایگور پاکوشف ، رئیس نیروی هوایی ارتش روسیه گفت:  در ساعت 17 و 21 دقیقه و 35 ثانیه و در محل سقوط هواپیمای مسافربری ، یک وسیله جدیدی وجود داشت که این وسیله هوایی ، به طور پیوسته توسط ایستگاههای راداری ، به مدت چهار دقیقه در محل مشاهده شد. از آنجا که به احتمال فراوان ، سامانه شناسایی هواپیمای نوع دوم ، مانند هواپیماهای نظامی ، مجهز نیست ؛ کنترل کننده موقعیت هوایی قادر به دریافت اطلاعات از ویژگی های این وسیله نبوده و بدین منظور ، برای دریافت ویژگی های این شی ء ، درخواست داده است.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد: پرواز ام اچ 17 از مسیر تائید شده خود 14 کیلومتر منحرف شده بود و در تحقیق درباره علت حادثه باید مشخص شود آیا علت این انحراف ، خطای جهت یابی بوده یا برج مراقبت اوکراین چنین دستوری داده بود. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه ، در زمان حادثه ، ماهواره آمریکایی بر فراز شرق اوکراین قرار داشت و از این رو ، از آمریکا خواست تصاویر و داده های این ماهواره را منتشر کند.

اما از سوی دیگر ناظران « سازمان شورای امنیت و همکاری اروپا »، از احتمال دستکاری شدن محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین ابراز نگرانی کردند. یک گروه از ناظران بین المللی سازمان شورای امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه ، پس از حضور در محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در خاک اوکراین ، از احتمال دستکاری شدن برخی مدارک موجود در محل این سانحه هوایی به منظور از میان بردن شواهد لازم در خصوص چگونگی وقوع آن ، ابراز تردید کردند.

جعبه سیاه پرواز mh17  مالزی

برابر این گزارش ، مایکل بوسیورکیو (michael bociurkiw)، سخنگوی گروه ناظران بین المللی سازمان شورای امنیت و همکاری اروپا ، گفت ، یکی از قطعات بزرگ لاشه این هواپیما ، از محل اصلی سقوط آن ، جا به جا شده است.

پس از گذشت 4 روز از حادثه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری مالزیایی که به کشته شدن همه 298 سرنشین آن انجامید ، فشارها بر ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، با هدف وادار کردن استقلال طلبان به دادن اجازه کامل برای اجرای تحقیق کامل درباره این حادثه به شدت افزایش یافته است.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که از آمستردام هلند عازم کوالالامپور بود، بر فراز دونتسک، در شرق اوکراین، پس از اصابت موشک به آن، دچار سانحه شد و در منطقه ای که در اختیار استقلال طلبان اوکراین قرار دارد، سقوط کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد