مقاومت از جنگ فرسایشی گفت/ تکاپوی شورای امنیت برای آتش بس


جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی در دیرالبلح و شیخ عجلین را در غزه هدف قرار دادند. صهیونیست ها همچنین گلوله باران ساحل رفح را نیز به کمک قایقهای توپدار خود از سر گرفتند.شمار شهدای نوار غزه به بیش از ۲۰۸۰ و شمار مجروحان به حدود ۱۰۵۰۰ تن رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی در دیرالبلح و شیخ عجلین را در غزه هدف قرار دادند. با ادامه حملات صهیونیست ها به مردم غزه در سایه سکوت نهادهای جهانی ، شمار شهدای نوار غزه به بیش از  2080 و شمار مجروحان به حدود 10500 تن رسید.
غزه

غزه 2

 

غزه

گروه های مقاومت نیز در پاسخ به حملات صهیونیست ها ، چندین نقطه سرزمین های اشغالی را هدف موشک های خود قرار دادند. پایگاه نظامی صوفیا ، منطقه ناحل عوز و پایگاه نظامی زکیم و شهرک صهیونیست نشین کوزوویم ، مناطقی بودند که در فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی گروه های مقاومت قرار گرفتند .  حمله موشکی به فرودگاه بن گوریون در تل آویو هم پرواز هواپیماها در این فرودگاه را مختل کرد .

همزمان با درگیری ها ، دیپلمات‌ها اعلام کردند سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی به شورای امنیت سازمان ملل به منظور پایان دادن به مناقشه شش هفته‌ای در غزه تلاش می‌کنند.

در این سند ، آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه درخواست شده است. دیپلمات‌ها اعلام کردند این پیش‌نویس با هدف جلب موافقت تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل آماده شده است. در این پیش‌نویس از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز خواسته شده است پیشنهادهای خود را برای اجرای این قطعنامه ارائه دهد.

در کنار گفتگوها برای پایان دادن به حملات صهیونیست ها ، فلسطینیان بر پایداری بر شروط خود و تسلیم نشدن در برابر حملات صهیونیست ها تاکید کردند .  
هنیه از رهبران مقاومت
اسماعیل هنیه از رهبران مقاومت فلسطین هم در بیانیه ای اعلام کرد ملت فلسطین به چیزی کمتر از پایان کامل و نهایی محاصره غزه راضی نمی شود. هنیه در این بیانیه از کسانی که برای ایجاد آتش بس ابتکار عمل به خرج می دهند خواست اقدامات قلدرمآبانه صهیونیست ها و جنایات این رژیم را به ثبت برسانند. هنیه در بیانیه خود اعلام کرد جنگ با رژیم اشغالگر قدس طولانی خواهد بود و این رژیم تاوان اقداماتش را خواهد داد .

 

دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد