انقلابی برای تکمیل انقلاب ناتمام؛رژیم یمن در یک قدمی سقوط


با گسترش تظاهرات‌ ضد دولتی مردم یمن ، این کشور در آستانه انقلابی دیگر قرار گرفته است. معترضان یمنی اعلام کرده اند: از امروز جمعه اعتراض های خود را گسترده خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رهبرجنبش انصار الله یمن از مردم این کشور خواسته است که امروز جمعه برای آغاز مرحله دوم اعتراضات به خیابان‌ها بیایند.
عبد الملک الحوثی تصریح کرد: مردم برای خواسته‌های مشخصی قیام کرده‌اند و خواستار سرنگونی دولت و تغییر آن هستند.
معترضان یمنی در تظاهرات گسترده پنجشنبه در سومین روز از اعتراضات و افزایش خشم عمومی در شهرهای مختلف یمن تهدید کرده بودند که در صورت محقق نشدن خواسته هایشان، روز جمعه، اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.

یمن
این در حالی است که که اعتراض‌های مردم یمن در صنعا و استان‌های دیگر به سیاست‌های دولت همچنان در حال افزایش است.

 

معترضان از روز سه شنبه  با برپا کردن چادرهایی در غرب، شمال و جنوب صنعا و تحصن در خیابان ها ، به استقبال روز جمعه و پایان مهلت خود برای کناره گیری دولت رفته اند.

یمن
به دنبال برگزاری اعتراضات گسترده مردمی رییس جمهور یمن، کمیته ای را برای مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله درخصوص خواسته های معترضان تشکیل داد و قرار است که وی  از استان صعده در شمال یمن دیدن کند.
از سوی دیگر عبدالربه منصور هادی رئیس جمهور یمن روز پنجشنبه با برگزاری جلسه اضطراری دولت اعلام کرد به نیروهای امنیتی این کشور دستور داده است  تا برای هر احتمالی آماده باشند.
در مقابل، جنبش انصار الله بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات و تظاهرات مردمی تاکید کرده و درباره تعرض به آن هشدار داده است. مردم یمن دولت کنونی را فاسد و ناتوان می دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد