وقتی ژنرال امریکایی به غلط کردم می افتد؛ دمپسی: باید در سوریه با داعش بجنگیم


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشتباه خواندن سیاست های امریکا در حمایت از اراذل و اوباش تکفیری، تاکید کرد؛ چنانچه امریکا تصمیم به مقابله با داعش بگیرد، باید این کار را ابتدا در سوریه انجام دهیم. این ژنرال، یک سال پیش نیز، آماده حمله به سوریه بود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ژنرال دمپسی و چاک هیگل، در سالگرد روزی که ارتش امریکا را برای پشتیبانی کامل نظامی از شورشیان و تروریست های تکفیری به حالت آماده باش در آورده و اعلام کردند برای آغاز بمباران سوریه منتظر دستور رئیس جمهور هستند، در یک نشست خبری که دیروز پنجشنبه در پنتاگون برگزار شد، ضمن اشاره تلویحی به اشتباه بودن حمایت های بی دریغشان از تکفیری ها و تاکید بر اینکه هنوز دولت این کشور تصمیم جدی برای مقابله با داعش نگرفته، اعلام کردند؛ اگر قرار باشد دولت اسلامی (داعش) را از بین ببریم، باید ابتدا در سوریه به آنها حمله کنیم.


این دو ژنرال ارشد ارتش امریکا به همراه باراک اوباما، درست یک سال پیش در چنین روزهایی، با در دست گرفتن عکس هایی که سایت الریاض عربستان سعودی منتشر کرده بود، ادعا کردند دولت سوریه با سلاح های شیمیایی، کودکان و زنان را قتل عام کرده و امریکا که در قبال این قربانیان مسئولیت اخلاقی دارد، تصمیم گرفته به طور جدی به گروه هایی که با دولت بشار اسد مبارزه می کنند، کمک کند و مستقیما وارد جنگ در سوریه شود.

حمایت چاک هیگل از تروریست ها

در همان زمان، بسیاری از کشورها، شخصیت ها و سازمان های بین المللی، ماجرای حمله شیمیایی را پروژه ای تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی و بهانه ای برای حمله گسترده نظامی به سوریه دانستند و ضمن انتشار اسنادی که دروغ بودن ادعای جبهه عربی - غربی ضد سوریه را فاش می کرد، هشدار دادند حمایت از تروریست ها و مسلح کردن آنها، کشورهای دیگر را نیز دچار بحران می کند و بزودی دامن حامیان غربی - عربی تکفیری ها را نیز خواهد گرفت.

با وجود این هشدارها، حمایت شیوخ ثروتمند عرب و سیاستمداران مستکبر غربی از تکفیری ها ادامه یافت و حتی در روز تسلط داعش بر موصل عراق نیز، سخنگوی وزارت خارجه امریکا با بی شرمی تمام تاکید کرد ارسال سلاح برای گروه هایی که در سوریه می جنگند ادامه خواهد یافت و اوباما دستور اعطای 250 میلیون دلار کمک نقدی دیگر به آنها را صادر کرد.

علاوه بر آن، مقامات امریکایی و انگلیسی، بجای مقابله با داعش و کمک به دولت عراق، در جبهه تروریست ها قرار گرفتند و بر لزوم سرنگونی دولت قانونی عراق تاکید کردند. حتی جان کری با سفر به عراق و حضور در کردستان، تلاش کرد با مقامات داعش مرتبط شود و شرکت های امریکایی نیز تبدیل به نخستین مشتریان نفت داعش شدند.

یک ماه پس از سفر جان کری به کردستان عراق و در تنگنا قرار دادن دولت این کشور، تهدیدات داعش علیه امریکا شدت گرفت و مقامات این کشور ناچار شدند، به کشتی حامل نفت داعش اجازه تخلیه بار ندهند و 130 سرباز را برای کمک به نیروهای کرد، به منطقه اعزام کردند، اما هنوز دل در گرو تروریست ها داشتند و حاضر به مقابله جدی با آنها نمی شدند.

حمله امریکا به داعش

گویی روزگار قصد داشت طنزی تلخ را در تاریخ بشریت و مدعیان تمدن آن ثبت کند و به همین علت، دل کندن امریکا از دست پروردگان صهیونیسم را آنقدر طول داد تا این اتفاق دقیقا در سالگرد روزهایی رخ دهد که آنها برای جنگیدن دوشادوش تکفیری ها آماده باش داده بودند.

سرانجام در سالگرد زمانی که مقامات امریکایی و متحدان غربی و عربش، پنهانکاری را کنار گذاشته و ضمن ارسال محموله های جدیدترین و پیشرفته ترین سلاح ها به تروریست ها، سربازانشان را نیزبرای جنگیدن دوشادوش تروریست ها آماده کردند، ژنرال های امریکایی، با ظاهری شکست خورده و درمانده، از احتمال جنگ با دست پروردگان خود سخن گفتند.

نماینده خبرگزاری آلمان در نشست خبری ژنرال های ارشد ارتش امریکا، امروز گزارش داد؛ سر بریدن جیمز فولی٬ خبرنگار آمریکایی٬ به دست گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) بسیاری از معادلات سیاسی جهان را بر هم زده و به نظر می‌رسد سیاستمداران آمریکایی را هم به نقطه‌ای برگشت‌ناپذیر رسانده است.

امریکا آماده حمله به داعش!؟
 

"بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد که مقامات آمریکا در صدد برنامه‌ریزی منسجم‌تر و کوبنده‌تر برای مقابله با تروریست‌های اسلام‌گرایی‌اند که سودای "خلافت" و بازگشت به صدر اسلام را در سر می‌پرورند.

به گزارش نیویورک‌تایمز٬ ژنرال مارتین دمپسی٬ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا٬ روز پنج‌شنبه (۳۰ مرداد٬ ۲۱ اوت) در واکنش به سرنوشت هولناک جیمز فولی که دنیا را تکان داده٬ در یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: «چیره شدن بر این شبه‌نظامیان سنی‌مذهب بدون مداخله ایالات متحده و هم‌پیمانانش مقدور نخواهد بود.» ژنرال دمپسی اضافه کرد: «[دولت اسلامی] سازمانی است که بینش استراتژیک آخرالزمانی دارد و بی‌شک باید با آن مقابله کرد.»

این نخستین سخنرانی مبسوط و رسمی این مقام ارشد ارتش آمریکا پس از آغاز حملات هوایی این کشور علیه تروریست‌های "دولت اسلامی" در عراق است. او در این سخنرانی تاکید کرد: «غلبه بر این شبه‌نظامیان بدون رسیدگی به بخش مهمی از آن که در سوریه به سر می‌برد٬ ناممکن خواهد بود.»

حالا آمریکا بر سر دوراهی تعیین‌کننده‌ای قرار گرفته است: نبرد با گروه تروریستی "دولت اسلامی" نمی‌تواند تنها محدود به عراق باشد و عملیات علیه آنها باید در سوریه هم آغاز شود؛ کشور بحران‌زده‌ای که از زمان آغاز جنگ داخلی در آن آمریکا بارها بنا بر تدابیر خود از مداخله در آن خودداری کرده! و دولت اوباما نشان داده که تمایلی برای ورود مستقیم به آن ندارد!

چاک هیگل٬ وزیر دفاع ایالات متحده٬ که در این کنفرانس خبری در پنتاگون حضور داشت هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال صدور مجوز حملات هوایی به مواضع "دولت اسلامی" در سوریه از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ارائه نکرد.
آن‌طور که این مقامات آمریکایی می‌گویند ایالات متحده باید برنامه‌ای گسترده برای مقابله با تروریست‌های خلافت‌جو داشته باشد٬ اما هنوز جزئیات بیشتری از طرح احتمالی در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار نگرفته است.

به گفته ژنرال دمپسی که از مشاوران ارشد نظامی باراک اوباما است٬ مقابله مناسب و هدفمند با این شبه‌نظامیان بنیادگرا نیازمند امکانات بسیاری است که بخش کوچکی از آن حملات هوایی است. او تاکید کرد «من نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم که چنین حملاتی در سوریه رخ خواهد داد٬ دست‌کم از سوی ایالات متحده٬ اما می‌دانم که تحقق این امر نیازمند بهره‌گیری از ابزارها و امکانات بسیاری از قدرت ملی٬ دیپلماتیک٬ اقتصادی٬ اطلاعاتی و نظامی [آمریکا] است.»

تا پیش از انتشار تصاویر سر بریدن جیمز فولی٬ خبرنگار آمریکایی٬ استراتژی دولت اوباما برای مقابله با "دولت اسلامی"٬ متوقف کردن آنها بود٬ نه شکست دادن و غلبه بر آنها٬ اما حالا چاک هیگل٬ وزیر دفاع آمریکا به صراحت گفته است که کشورش برای تحقق این هدف "همه گزینه‌ها را زیر نظر دارد."

 

امریکا آماده کمک به داعش

* این اذعان، بار دیگر تاکید می کند که امریکا هرگز قصد مقابله با داعش را نداشته و ندارد و هر اقدامی علیه آنها، فقط و فقط در راستای مهار و کنترل آنها بر مبنای منافع و سیاست های امریکا خواهد بود. واقعیت این است که برای امریکا و متحدانش، داعش، همچنان سلاح جدید و موثری است و تنها باید بخشی از فعالیت های نیروهای بدنه آن را که توسط اعضای توجیه نشده انجام می شود متوقف کرد.

در نشست خبری یک سال پیش نیز، این دو ژنرال دقیقا از همین جمله ها استفاده کردند، هرچند پس از اطلاع از موضع قاطع فرمانده بزرگ جبهه مقاومت و حامی اصلی دولت سوریه، که هشدار داد؛ هر تفنگداری که قصد ورود به سوریه را دارد، تابوت خود را نیز سفارش دهد، مقامات امریکایی به سرعت از کوبیدن بر طبل جنگ دست کشیدند و پرونده حمله به سوریه را بستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
tohid جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:06 http://testehoosh.blogsky.com

salam dooste azizam weblog xoobi dari xodetam behtar midooni yeki az rahaye afzayeshe bazdid tabadole link hast mano link kon ba adress:testehoosh.blogsky.com
mitooni vasam payam bezari ke linket konam

تشکر از لطف وسپاس شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد