برقراری آرامش در شهر، به روش ارتش امریکا


دو هفته پس از سرکوب مردم معترض در شهرهای مختلف امریکا، به ویژه در ایالت میسوری، سرانجام با کمک ارتش، آرامش در شهر فرگوسن حاکم شد. اکنون دیگر هیچکس جرات راه رفتن در خیابان های فرگوسن را نیز ندارد، چه برسد به اعتراض و سردادن شعار!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از دخالت ارتش امریکا در ناآرامی های ایالت میسوری، سرانجام پس از دو هفته، آرامش به شهر فرگوسن که نقطه آغاز اعتراض ها بود، حاکم شد.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که سرکوبگری و برخورد خشن پلیس و سپس، گارد ضد شورش فدرال در آرام کردن مردم بی نتیجه بود و دامنه اعتراض ها بیش از نیمی از امریکا را فراگرفته بود.

اعتراض ها اگرچه در روزهای نخستین، به علت قتل یک نوجوان سیاه پوست در شهر فرگوسن آغاز شد، اما سماجت پلیس در معرفی نکردن مامور متخلف و در ادامه، ایراد انواع تهمت ها به نوجوان کشته شده و معترضان، خشم مردم را برانگیخت و سپس، برخورد خشن پلیس با معترضان، خود تبدیل به انگیزه و علت بعدی اعتراض ها شد و دامنه درگیری ها از شهر کوچک فرگوسن به سایر نقاط میسوری و شهرهای دیگر امریکا نیز کشیده شد.

اکنون آرامش در شهر کوچک فرگوسن برقرار شده و نیروهای نظامی با خودروهای زرهی در تمام سطح شهر مستقر هستند.

از دیروز تاکنون دیگر هیچکس جرات راه رفتن در خیابان ها را ندارد و هر تجمع یا حرکتی که مشکوک به نظر برسد، در نطفه خفه می شود.

به این ترتیب، مقامات امریکا اعلام کردند آرامش به شهر فرگوسن بازگشته است.

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

سرکوب فرگوسن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد