دستاوردهای نوین نظامی، پهپاد صادق و رادار فتح


نمایش قدرت نیروهای مسلح در رژه امروز که با حضور وابستگان و نمایندگان نظامی کشورهای مختلف و خبرنگاران رسانه های خارجی برگزار میشود، بیش از هر چیر به دستاوردهای جدید و توانمندی فناورانه نیروهای مسلح وابسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر در رژه امروز پهپاد صادق و رادار بومی فتح 2 بخشی از فناوریهای نوین دفاعی کشور محسوب میشوند که برای نخستین بار به نمایش درآمدند.

پهباد صادق 1 جهت اجرای مأموریت های تست سامانه های راداری و الکتریکی، ارزیابی های آموزشی با سرعت بالای ماخ و با ارتفاع پرواز 25000 پا طراحی شده و رادار فتح 2 بعنوان یک رادار کاملا بومی و ملی با برد بلند و مجهز به فناوری روز دنیا و قابلیت شناسایی هواپیماهای خودی از دشمن توانایی کشف هواپیماهای بدون سرنشین و ریز پرنده ها در اختیار نیروهای عملیاتی قرار خواده گرفت.

در این رژه پهباد حازم 3 نیز با  سقف پرواز 15000 فوت و با حداکثر سرعت 550 کیلومتر در ساعت توانایی انجام مأموریت های فریب و تست رادارهای تا ارتفاع متوسط و همچنین مأموریت هدف و ارزیابی موشک، پهباد سریر با قابلیت حمل انواع رفلکتور و فیلتر جهت ارزیابی سیستم پدافندی موشکی و راداری و همچنین مقاصد آموزشی نیز در معرض نمایش قرار گرفتند.

دستاوردهای نوین

در این رزه سامانه پدافند هوایی پیشرفته سوم خرداد، مجهز به رادارهای آرایه فازی، همچنین 12 فروند موشک بالستیک دوربرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران  در جوار حرم امام خمینی به نمایش درآمد. این موشک‌ها شامل 4 فروند موشک دوربرد سجیل با برد 2 هزار کیلومتر، 4 فروند موشک قدر F با برد 2000 کیلومتر، 4 فروند موشک قدر H با برد 1350 کیلومتر بودند.

 سامانه‌های موشکی زلزال، هرمز (دوفروندی)، سامانه موشکی تورM1(چهارفروند) سامانه موشکی رعد (4 فروند) سامانه موشکی طبس(2فروند) و سامانه موشکی سوم خرداد (2فروند) از دیگر سامانه‌های موشکی نیروی هوافضا سپاه حاضر در این رژه بودند.

 

دستاوردهای نوین

در مراسم رژه امروز رادار برد بلند کیهان با قابلیت کشف اهداف پنهانکار و قابلیت جابجایی بالا که بدست متخصصان ایرانی ساخته شده نیز نمایش داده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد