استفاده همزمان از ۳ شناسنامه/وجود چندین شاکی خصوصی


سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده موسوم به پرونده نفتی، ۱۰ نفر بازداشت اند و از شماری دیگر نیز به عنوان آگاه تحقیق شده است. متهم (ب.ز) از سه شناسنامه استفاده می کرد که این خود جرم و خلاف است. متهم بیش از ۲۰ چک برگشتی و شش هفت سابقه در پرونده دارد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی قوه قضائیه در شصت و هشتمین نشست خبری گفت: در پرونده موسوم به پرونده نفتی، 10 نفر بازداشت اند و از شماری دیگر نیز به عنوان مطلع تحقیق شده است.


محسنی اژه ای، با گرامیداشت هفته مقدس، افزود: کسانی که در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند و در صفوف مقدم و پشت جبهه ها با جانبازی آنان، کشور ما امروز سربلند و تاثیرگذار در منطقه و جهان است و از استقلال قابل قبولی برخوردار است که یادشان را گرامی می داریم.


وی همچنین به پرونده نفتی اشاره کرد و گفت: این پرونده که به پرونده نفتی موسوم شده است، اتفاق های تازه ای در آن رخ داده و مشخص شده است این متهم در مقاطعی از سه شناسنامه با مشخصات متفاوت استفاده می کرده است.


محسنی اژه ای افزود: در تحقیق معلوم شده که از هرکدام از این  شناسنامه ها بهره برداری کرده که از دو جهت خود این جرم و خلاف است.


وی تاکید کرد: کسی که همزمان دارای چند شناسنامه و مشخصات متفاوت و مجعول داشته باشد و از َآنها استفاده کند جرم است و همچنین نوع کاری که با این شناسنامه ها انجام می دهد آن نیز جرم است.


محسنی اژه ای گفت: این فرد توانسته بود در مدتی با اقدامات ناصحیح، ارتباطاتی با برخی از افراد در داخل زندان پیدا و اطلاعاتی را به بیرون از زندان منتقل کند و یا به تعبیری پیغام هایی به بعضی از افراد بدهد تا آنان بتوانند برخی از مسائل را بپوشانند و یا مواردی را بتوانند سرپوش بگذارند.


وی ادامه داد: الحمدالله هم این واسطه ها مشخص شدند و هم پیغام هایی که داده بود و به افرادی که پیغام رسانده بود شناسایی و از آنها تحقیق شد و برخی از آنان که متخلف بودند بازداشت شدند و اکنون در بازداشت به سر می برند و باب جدیدی در پرونده باز شده است که امیدواریم به اصل موضوع پرونده کمک کند که مقداری به درازا کشیده شده است.


سخنگوی قوه قضائیه، همچنین به سوابق قبلی متهم اشاره کرد و گفت: متهم پیش از این محکومیتی داشت و قبلا دو سال حبس و محکومیت دیگری داشت و هم بیش از 20 چک برگشتی، در واقع شش هفت سابقه در پرونده دارد که برخی از آنها به محکومیت قطعی رسیده است که ما اگر به خاطر آن محکومیت های قبلی بخواهیم اسم متهم را نام ببریم مانعی وجود ندارد چون جرمشان در باره آن محکومیت های قبلی ثابت و قطعی شده است .


محسنی اژه ای، تاکید کرد: البته این بخش نیز باب جدیدی در پرونده باز کرد که البته غیر از وزارت نفت، شاکیان دیگری نیز برای متهم پیدا شده است که به هر علتی تاکنون شکایت نکرده بودند و اکنون آمده اند و شکایت کردند و اکنون این متهم چندین شاکی خصوصی دارد.


وی افزود: بنابراین هم اکنون در این پرونده 10 نفر بازداشت هستند و در هفته های اخیر از برخی مدیرعامل بانک ها و افرادی دیگر به عنوان مطلع تحقیق شده است تا مشخص شود اگر تقصیری واقع شده بعدا این عناوین از مطلع به متهم ممکن است تغییر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد