زینب، زن انقلابی بحرینی /راهکار دولتی انتخابات


فعال حقوقی بحرینی که به اتهام توهین به پادشاه زندانی شده بود، به صورت غیرمنتظره ای در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی از زندان آزاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، زینب الخواجه، فعال حقوق بشری بحرین به اتهام توهین به پادشاه بحرین از 14 اکتبر گذشته در زندان به سر می برد.

مقام های امنیتی آل خلیفه روز چهارشنبه گذشته به صورت غیر منتظره، «زینب الخواجه» فعال حقوقی بحرینی را از زندان آزاد کردند.

زینب الخواجه معترض بحرینی

«محمد الواسطی»، وکیل مدافع زینب الخواجه در صفحه توئیتر خود نوشته است که «آزادی زینب الخواجه» بدون ارائه هرگونه درخواستی صورت گرفته است.

زینب الخواجه که باردار است و در انتظار تولد فرزندش به سر می برد، گفت: تصمیم دارد که فرزندش را «عبدالهادی» همنام پدرش بخواند.

پدر زینب، عبدالهادی الخواجه به اتهام توطئه و تحریک مردم برای تظاهرات علیه رژیم آل‌خلیفه در ماه مارس 2011، به حبس ابد محکوم شده است.

زینب الخواجه معترض بحرینی

آزادی زینب الخواجه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین در حالی صورت گرفت که آل خلیفه سعی در جلب مردم و مخالفان برای شرکت در این انتخابات را دارد.

العالم نیز نوشت: درحالی که همه پرسی تعیین سرنوشت از صبح امروز جمعه در داخل و خارج از بحرین آغاز شده است، برخی منابع از حمله نیروهای رژیم بحرین به بعضی از روستاها به منظور ممانعت از برگزاری این همه پرسی خبر می دهند.

هیات ملی و مستقل همه پرسی مردمی در بحرین تاکید کرد که راهکارهای متفاوتی برای جمع آوری آرای شرکت کنندگان واجد الشرایط در پیش خواهد گرفت. عملیات رای گیری بر اساس آنچه که در اغلب کشورها اتخاذ می شود، صورت می گیرد و دفاتر ویژه برگزاری همه پرسی به گونه ای مجهز شدند که بتوانند از 250 هزار شهروند واجد الشرایط استقبال کنند. هیات ملی و مستقل همه پرسی مردمی در بحرین تاکید کرد: کسانی که دارای تابعیت سیاسی هستند، حق مشارکت در این همه پرسی را ندارند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد