ظریف برای مشورت به تهران برمی گردد/ جلسه کری با هاموند و فابیوس


در ادامه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته ای و لغو تحریم های ایران که در اتریش جریان دارد، بعد از ظهر امروز جمعه، دکتر ظریف با جان کری و کاترین اشتون جلسه گذاشت. قرار است ظریف، جلسه ای نیز با هاموند و فابیوس داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در فاصله سه روز مانده به پایان مهلت حصول توافق جامع هسته ای ، مذاکرات  ایران و گروه 1+5 امروز جمعه 30 آبان  در مقر اروپایی سازمان ملل در اتریش در حال پیگیری است.

صبح امروز، سید عباس عراقچی، معاون وزیرخارجه کشورمان با نمایندگان چین جلسه ای برگزار کرد و بعد از ظهر نیز، دکتر محمدجواد ظریف با جان کری و کاترین اشتون مذاکرات سه جانبه را ادامه داد.

پس از پایان مذاکرات دکتر ظریف با کری و اشتون، وزیر خارجه کشورمان به تهران باز می گردد تا درباره موضوعات مطرح شده در وین، با مقامات ارشد کشورمان مشورت کند.

امروز وزیران امور خارجه فرانسه و انگلیس هم وارد وین شدند و برای هماهنگی با امریکا و دریافت اطلاعات جدید از جریان مذاکرات، با جان کری جلسه گذاشتند.

اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز، احتمالا روز شنبه برای شرکت در مذاکرات به وین سفر می کند.

مقر سازمان ملل در وین

دهمین دور و آخرین مرحله از مذاکرات جامع هسته ای از سه شنبه 27 آبان در وین آغاز شده و طرف های شرکت کننده در مذاکرت تلاش می کنند در دیدارهای دوجانبه و چندجانبه مسایل باقی مانده در مسیر توافق جامع هسته ای را حل کنند.

گفته می شود میزان غنی سازی اورانیوم و چگونگی لغو کامل تحریمهای ظالمانه بر ضد ایران ، دو موضوع اساسی مورد اختلاف است که زیاده خواهی غربی ها مانع  حل آنها شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد