سوریه مدیون حمایات ملت، دولت و رهبری ایران است


رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد : دولت و مردم این کشور پایمردی خود را مقابل تروریسم، مدیون حمایات جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با بشار اسد، سلام ویژه مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور، مسئولان و مردم ایران را به رئیس جمهوری سوریه ابلاغ و از مدیریت حکیمانه  و شجاعانه دولت سوریه در حفظ کشور و تمامیت ارضی آن قدردانی کرد.

علی لاریجانی  تصریح کرد : تشخیص ایران از ابتدا این بود که حوادث سوریه حرکتی برای گسترش تروریسم ، خشونت و بی ثباتی در منطقه است.

لاریجانی گفت : اکنون پس از چهار سال از شروع بحران در سوریه ، کشورهای اروپایی ، غربی و عربی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد، بلکه باید این بحران از طریق سیاسی حل و فصل شود و البته این موضوع حاصل مقاومت دولت سوریه در مقابل این توطئه است.

علی لاریجانی از نقش حساس سوریه در محور مقاومت قدردانی کرد و گفت : دولت و ملت ایران در کنار مردم سوریه ایستاده اند و آماده گسترش همکاری همه جانبه با دولت سوریه برای استقرار ، ثبات و امنیت منطقه است.

بشار اسد هم  در این دیدار گفت : روابط ایران و سوریه فراتر از روابط دوستانه است ، بلکه دو کشور برادر در یک سنگر در مقابل تروریسم ایستاده اند و توانستند برنامه های دشمنان را با شکست مواجه کنند.

وی با تبیین تلاش های دولت سوریه گفت : اکنون همه دولت ها متوجه شده اند، مبارزه دولت و ملت سوریه علیه تروریسم درست بوده است، تروریست هایی که  قدرت های بیگانه هم مجبور به مقابله با آنها شده اند.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به این که دولت و مردم این کشور از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در سوریه قدردانی می کنند، افزود : ما بر گسترش روابط و همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها تاکید داریم و در جهت تامین منافع دو کشور و همچنین تقویت امنیت و ثبات در منطقه گام برمی داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد