شکل گیری جبهه تازه داعش/استقرار داعش در محل نظامیان سابق انگلیس!


گروه تروریستی داعش در حال گسترش فعالیت خود در افغانستان و پاکستان است.سخنگوی سابق جنبش طالبان پاکستان در یک نوار ویدئویی در اینترنت گفت: بسیاری از فرماندهان داعش در افغانستان فعالیت می کنند و جنبش طالبان پاکستان هم با داعش همپیمان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «ملا عبدالرئوف» فرمانده سابق طالبان در«هلمند» واقع در جنوب غربی افغانستان، به تازگی با داعش اعلام بیعت کرده است.

سخنگوی سابق جنبش طالبان پاکستان هم در یک نوار ویدئویی انتشار یافته در اینترنت گفت: بسیاری از فرماندهان داعش در افغانستان فعالیت می کنند و جنبش طالبان پاکستان با داعش هم پیمان شده است.

 

دانلود

 

در این نوار عکس شماری از فرماندهان مناطق مختلف افغانستان انتشار یافته که گفته می شود با داعش بیعت کرده اند.
افراد یاد شده در این نوار می گویند که وفاداری خود به ملاعمر سرکرده طالبان به ابوبکر بغدادی سرکرده داعش تغییر داده اند.

 

برابر این گزارش، مقامات ارشد نظامی ارتش افغانستان نیز، از ظهور «داعش» برای نخستین بار در این کشور، خبر دادند. این طور که از شوهد بر می آید، داعش افغانستان را به عنوان جبهه تازه انتخاب کرده است.


آنها اعلام کردند، داعش در حال جذب نیرو در استان «هلمند»، محل استقرار پیشین نظامیان انگلیسی در افغانستان است.این خبر سبب آمادگی کامل نظامی در این استان شده است.
 

این خبرها در حالی منتشر می شود که طالبان پاکستان هم با داعش بیعت کرد.


نیروهای طالبان پاکستان در مرز این کشور با افغانستان هم به داعش پیوسته اند.


برابر این گزارش، طالبان پاکستان در پایان یک پیام ویدئویی که با بریدن سر یک سرباز پاکستانی همراه بود، اعلام کرد از این پس به عنوان داعش فعالیت خواهد کرد و رهبران سابق طالبان پاکستان با پخش یک کلیپ ویدئویی اعلام کردند، با داعش بیعت کرده‌اند.


رسانه های پاکستانی با انتشار خبرهایی در خصوص بیت طالبان با داعش، از متحد شدن گروه های شبه نظامی منطقه به ویژه طالبان افغانستان و پاکستان زیر پرچم داعش اظهار نگرانی کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد