داعشی ها در تونل های داخل مساجد/ بازداشت وزیر بهداشت در«کربلا»


مواضع تروریست های داعش در شهر الرمادی امروز سه شنبه هدف قرار گرفت. در پی تشدید حملات هوایی عراق، تروریست های داعش در حال فرار از مراکز استقرار خود به فلوجه هستند و می کوشند خود را به تونل های زیرزمینی داخل مساجد بزرگ این شهر برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منابع محلی گزارش دادند، نیروهای عراقی، صبح امروز مواضع عناصر داعش را در شهر الرمادی در استان الانبار، بمباران و ده ها تن از آنان را کشتند یا زخمی کردند.


منابع محلی تاکید کردند، آنها همچنین مواضع عناصر داعش را در شهرهای هیت، راوه، حدیثه و القائم در غرب استان الانبار بمباران و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

 

تحولات عراق


در پی تشدید حملات هوایی عراق، تروریست های داعش در حال فرار از مراکز  استقرار خود در غرب  استان الانبار به ویژه شهر فلوجه هستند و می کوشند خود را به تونل های زیرزمینی، در داخل مساجد بزرگ این شهر برسانند.
 

 

به گزارش پایگاه خبری «موسوعه العراق» الانبار، مواضع عناصر داعش همچنین در شهرهای بیجی، التاجی، القائم،  الرمادی، تلعفر، الاسد، سنجار و موصل هدف قرار گرفتند.

 

دانلود

 

 

هلاکت سرکرده نظامی داعش در فلوجه

یک منبع در مرکز فرماندهی عملیات استان الانبار، از هلاکت سرکرده نظامی گروه تروریستی داعش و 7 تن از  همراهان او در شرق فلوجه خبر داد.


این منبع روز سه شنبه گفت: نیروهای امنیتی پس از درگیری شدید با عناصر داعش، در شهرک الکرمه  در شرق شهر فلوجه، دست‌ کم 8 تن از آنان، از جمله سرکرده نظامی این گروه را از پای درآوردند.

 

برابر گزارش مرکز فرماندهی عملیات استان الانبار، «عامر الساطوری»، ملقب به ابوقامه، فرمانده نظامی داعش در منطقه الکرمه، در عملیات امروز نیروهای امنیتی به هلاکت رسید.


به گزارش  پایگاه خبری نهرین از الانبار، نیروهای امنیتی عراق همچنین 10 کارگاه ویژه ساخت انواع بمب و خودرو های بمب گذاری شده را در منطقه ضلوعیه در جنوب شهر تکریت در استان صلاح الدین کشف کردند.


 نیروهای امنیتی چند روز پیش، شهر ضلوعیه در جنوب تکریت را از اشغال عناصر داعش آزاد کردند.

 

تحولات عراق

 

دفع حملات داعش در بیجی

 

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق، از دفع حمله اعضای گروه تروریستی داعش به منطقه المالحه در جنوب شهرستان بیجی و کشته شدن 9 تن از اعضای این گروه خبر داد.


به گزارش پایگاه اینترنتی الیوم الثامن از صلاح الدین، این منبع اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق، تلاش اعضای داعش را برای نفوذ به منطقه المالحه در جنوب شهرستان بیجی خنثی کرده و توانسته اند 9نفر را به هلاکت برسانند.


هنوز برخی مناطق استان صلاح الدین با توجه به تسلط کامل افراد مسلح بر استان نینوا از ژوئن 2014 شاهد عملیات نظامی است.

 

30 درصد سنجار در اختیار مردم
شبکه العالم نیز در خبری فوری گزارش داد: در عملیات مشترک نیروهای بومی و محلی و ارتش عراق  در سنجار واقع در غرب موصل 280 عضو داعش کشته و زخمی شدند.

 

نیروهای مردمی عراق موفق شدند کنترل خود بر شهر سنجار را تقویت کنند و داعش را به عقب نشینی وادار سازند.

 


برابر این گزارش، نیروهای مردمی اعلام کردند، موفق شده اند 30 درصد از کنترل این شهر را به دست آورند.

 

ورشکستگی داعش از درآمدهای نفتی


منابع پارلمانی درعراق خبر دادند، درآمد نفتی گروه تروریستی داعش درعراق به پائین ترین سطح در 6 ماه گذشته رسید.


هدف قرار گرفتن مراکز تولید نفت در شمال عراق و محدود شدن حرکت نفتکش ها ازعراق  به سوریه و از سوریه به ترکیه و ناامنی مسیر قاچاق نفت از شمال عراق به سوریه، از دلایل اصلی کاهش درآمد نفتی داعش اعلام شده است.


در حال حاضر اوضاع برای این گروه بسیار دشوار شده تا جایی که گفته می شود، درآمد نفتی کنونی داعش 500 هزار تا 750 هزار دلار در روز است.

 

تحولات عراق

 

آرامش در سامرا و حرم امامین عسکریین(ع)
 

خمپاره‌های که تروریست‌های تکفیری شلیک کردند، به فاصله‌ ۲۰۰ متری حرم امامین عسکریین(ع) اصابت کرده و خسارتی به بار نیاورده است.


این گزارش به نقل از ابنا می افزاید: در ساعت‌ های گذشته چند حمله خمپاره‌ای تکفیری‌ها به حوالی حرم امامین عسکریین(ع) در سامراء صورت گرفته که خوشبختانه حرم و محوطه آن آسیبی ندیده است.


هم‌ اکنون حملات خمپاره‌ ای متوقف شده و وضع سامراء آرام است و مدافعان حرم در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.  


مقامات امنیتی عراق در شهر سامرا اعلام کردند، تا اطلاع بعدی در این شهر قانون منع آمد و شد به اجرا گذاشته می شود.


به گزارش پایگاه خبر شفق نیوز، پس از چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای داوطلب مردمی در شهر سامرا یکی از افسران پلیس خبر داد:«با توجه به حوادثی که در شهر رخ داده است، تا اطلاع ثانوی قانون جامع منع آمد و شد در سامرا اجرا می شود.»
 

 

وزیر بهداشت داعش در«کربلا» دستگیر شد


منابع رسانه‌ ای، از دستگیری وزیر بهداشت داعش در هنگام ورودش به کربلا خبر دادند.


فارس: نیروهای امنیتی عراق امروز (سه‌شنبه) موفق شدند، وزیر بهداشت داعش را که قصد داشت وارد کربلا شود، شناسایی و دستگیر کردند.


یک منبع آگاه در گفتگو با «السومریه نیوز» گفت: نیروهای اطلاعاتی با همکاری نیروهای مبارزه با تروریسم کربلا، وزیر بهداشت داعش را در شمال استان کربلا شناسایی و دستگیر کنند وی قصد داشت وارد این استان شود.


شنبه گذشته نیز نیروهای امنیتی عراق، معاون استاندار جنوب را در حالی که قصد داشت از محور «الانبار» وارد استان کربلا شود، شناسایی و دستگیر کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد